Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
padmin - 2021-03-25

Az okostelefonokra és az AIoT-re építő stratégia bevált: minden üzleti szegmensben kiemelkedő eredmények születtek; a vállalat a külpiacain is erősödőben van

Az IoT-platform és okostelefon-fejlesztő és gyártó Xiaomi Corporation (“Xiaomi”; stock code:1810) közzétette a 2020. december 31-én lezárult naptári év konszolidált, auditált pénzügyi eredményeit tartalmazó éves üzleti jelentését.

2020-ban a Xiaomi teljes árbevétele 245,9 milliárd jüan volt, ami 19,4 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest. A korrigált nettó éves eredmény 13,0 milliárd jüant ért el, a piaci várakozásokat is felülmúló, 12,8 százalékos éven belüli, növekedés mellett. 2020 negyedik negyedévében 24,8 százalékos növekedéssel a vállalatcsoport éves árbevétele 70,5 milliárd jüan volt, a korrigált nettó eredmény pedig 36,7 százalékkal emelkedett ebben az időszakban, és 3,2 milliárd jüant ért el.

2020 legfontosabb pénzügyi eredményei:

  • A teljes árbevétel mintegy 245,9 milliárd jüan, az éves növekedés 19,4%;
  • A bruttó nyereség mintegy 36,8 milliárd jüan, az éves növekedés 28,7%;
  • A nem IFRS szerinti, korrigált nettó nyereség 13,0 milliárd jüan, 12,8%-kal haladva meg az előző évi eredményt és felülmúlva a piaci várakozásokat;
  • Az egy részvényre jutó eredmény 0,849 jüan.
2020 negyedik negyedévének pénzügyi eredményei:

  • A teljes negyedéves árbevétel minden korábbi rekordot megdöntve mintegy 70,5 milliárd jüan, az éves növekedés 24.8%;
  • A bruttó nyereség mintegy 1,3 milliárd jüan, az éves növekedés 44.4%;
  • A nem IFRS szerinti, korrigált nettó nyereség 3,2 milliárd jüan, az éves növekedés 36,7%.
„2020-ban sikerült kilábalnunk a koronavírus okozta visszaesésből, és jelentős növekedést voltunk képesek elérni. A járvány kitörése óta a Xiaomi szorosan együttműködik a beszállítóival és üzleti partnereivel, hogy a működés és a termelés minél hamarabb visszaállhasson a korábbi szintre. A korlátozások idején a termékeink és szolgáltatásaink is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az emberek hasznosan tudták eltölteni az idejüket, és kapcsolatban tudtak maradni egymással. A kereslet a termékeink iránt ennek köszönhetően folyamatos maradt. Amikor a korlátozásokat a legnagyobb piacainkon 2020 második felében részben feloldották, az eladásaink erőteljes növekedésnek indultak. Kitartottunk az okostelefonokra és az AIoT-re alapozott üzleti stratégiánk mellett, és az a stabil növekedés, amit az elmúlt évben produkáltunk, azt bizonyítja, hogy ez az üzleti modell egyszerre biztosít a vállalatunknak ellenállóképességet, és növeli a versenyképességünket” – kommentálta az eredményeket a Xiaomi Corporation.


A külpiacokon is lendületet vett a Xiaomi


2020-ban a Xiaomi külpiacokról származó árbevétele 34,1%-kal nőtt éves szinten és 122,4 milliárd jüant ért el, ami a teljes árbevétel 49,8%-a volt. 2020 utolsó negyedévében a külpiacokról származó bevétel a teljes árbevétel 47,9%-a, 33,8 milliárd jüan volt, ami 27,6%-kal múlta felül az előző évi teljesítményt. 2020. december 31. óta a vállalatcsoport termékeit a világ több mint 100 országában és régiójában értékesítik. A Canalys elemző cég szerint a Xiaomi egyike volt a világ öt legnagyobb okostelefon-beszállítójának 2020 negyedik negyedévében, termékeit 54 országban és régióban lehetett megvásárolni.

A tavalyi értékesítési adatok alapján a Xiaomi továbbra is erőteljes növekedést mutat a legfontosabb külpiacokon. Szintén a Canalys kimutatásai szerint, 2020 negyedik negyedévében már a harmadik egymást követő negyedévben őrizte meg harmadik helyét az okostelefonok európai piacán, ahol a részesedése tavaly 15,3% volt. A vállalatcsoport Közép-Kelet-Európában tavaly ért el először piacvezető helyet az okostelefonok piacán, 24,7%-os piaci részesedéssel és 17,5%-os éves növekedéssel. Nyugat-Európában a Xiaomi tavaly 57,3%-kos növekedéssel és 10,9%-kos piaci részesedéssel megtartotta dobogós helyét. A vállalat Spanyolországban már a negyedik egymást követő negyedévben őrzi piacvezető pozícióját, 27%-os piaci részesedés mellett. 2020 utolsó negyedévében, éves szinten Franciaországban 86,2%-kal, Olaszországban 61,6%-kal, Németországban pedig 139,8%-kal nőttek a cég okostelefon értékesítései.