Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_bo61uf6jmf2s3vqitp86apk3c4, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - Bemutatták az elektromos Nissan Ariya crossovert

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2020-07-15

 Egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

A Nissan bemutatta az új Nissan Ariya elektromos coupé Crossover modelljét, új fejezetet nyitva ezzel elektromos autózás történetében. Az EV-t globálisan egy virtuális esemény keretein belül mutatták be Yokohamában, a hamarosan megnyitó Nissan Pavilionban.

Amit az Ariya, a Nissan első teljesen elektromos coupé Crossovere kínál, az az dinamikus gyorsulás, az egyenletes, csendes működés, valamint egy hívogató, luxus lounge-szerű atmoszféra. Kellemes környezetet biztosít vezetőjének és utasainak stresszmentes, önálló vezetési lehetőségeivel, hangvezérelt személyi asszisztensével és zavartalan kommunikációjával. Az 500 km-re becsült hatótávjával (WLTP vegyes ciklus szerinti tervezett érték, a homologizáció után lesz végleges), az Ariya tökéletes társ a mindennapi közlekedésben és a hosszabb autóutak során is.

A Nissan Ariya alapjául a hasonlóképpen elnevezett koncepció autó szolgál, mely a 2019-es Tokyo Motor Shown került bemutatásra, illetve céloztak már rá az IMx-szel a 2017-es Tokyo Motor Shown is. Ez az első modell, amely képviseli a Nissan új identitását mint elektromos autó márka. Az Ariya egy új korszak első követe, ahol az elektromosítás, az optimalizált platformok és a zökkenőmentes autós Mesterséges Intelligencia technológia általános lesz.

„Az Ariya testesíti meg lankadatlan szenvedélyünket, melynek egyetlen célja az, hogy ügyfeleink életét jobbá tegyük”, mondta Ashwani Gupta, a Nissan globális operatív igazgatója. „Élvonalbeli formatervezés, erős, felvillanyozó hajtáslánc, letisztult, modern belső tér, csordultig töltve fejlett technológiával; az Ariya nemcsak vezetője számára komfortos, hanem minden utasának.”




Dizájn – egy vadonatúj elképzelés:

  • Új filozófia a Nissan életében

  • Japán modern művészet, melyet a Nissan-nál Időtálló Japán Futurizmusnak nevezünk

  • Letisztult, modern, elegáns

  • Egy Crossover és egy elektromos autó ötvözete

  • Az újragondolt orr rész a Nissan új dizájn koncepcióját fejezi ki

  • A front rész, a tradicionális japán,
    3D
    hatású, kumiko mintájú sík felület, amely a ProPILOT vezetéstámogatói rendszer technológiáit fedi

  • A vadonatúj Nissan logó, a cég innováció felé való elhivatottságát tükrözi. Az új logó világítását 20 db
    LED
    lámpa adja. A logó kör alakja a napra, mint égitestre utal, amely a márka tiszteletét fejezi ki a hagyományai iránt, ugyanakkor a jövőorientáltságot, illetve az eMobilitás felé való elkötelezettséget is mutatja

  • A LED lámpatestet 20 mm-es mini projektorok alkotják, amelyek indexelésnél hosszú, futó sárga fényre váltanak

  • A hátsó lámpa egybefüggő vonalként jelenik meg és jellemző rá a mélységekbe menő részletes kidolgozottság

  • Kiváló aerodinamika, különösen egy SUV-hoz képest

  • Az alapból 19”, magasabb felszereltségen pedig a 20” -es alufelnik is a sportos megjelenést hangsúlyozzák

  • Az autó elejét, oldalát és hátulját egységbe kovácsolja egy megszakítás nélküli vízszintesen futó vonal

  • A tető íve coupé jellegű formát mutat

  • 6 különböző, két-tónusú fényezés (fekete tetővel) illetve 4 egyszínű változat

  • Összességében: elegáns, letisztult, de sportos és modern, részletgazdag dizájn – a Nissan új formavilága.




Belső tér:

  • Az Ariya utasterét a hatékonyság és a kényelem jegyében tervezték

  • A belső tér jobban hasonlít egy csillagközi űrhajó társalgójára, mint egy hagyományos gépjármű utasterére

  • A cég új elektromos autó platformja által nyújtott előnyök lehetővé tették az Ariya számára, hogy a legtágasabb utastérrel rendelkezzen az osztályában

  • A hajtáslánc alkotóelemeinek kompaktsága lehetővé tette a Nissan mérnökei számára, hogy az utastér hőmérsékletét szabályozó rendszert a motorháztető alá helyezzék (oda, ahol hagyományosan a benzinmotor lenne), melynek köszönhetően tágasabb lett az utastér

  • Továbbá, mivel az akkumulátor az alváz alján helyezkedik el, a sík padló és az Ariya keskeny profilú Zero Gravity ülései temérdek lábteret biztosítanak és könnyű interakciót az utasok között

  • A csendes erőátvitel és a hangelnyelő anyagok bőkezű használata egy kivételesen csendes utasteret eredményeznek

  • Az Ariya minimalista műszerfalával kényezteti az első ülésekben helyet foglalókat, mely tovább halad az ajtók felé és beleolvad az utastérbe

  • A műszerfal gomboktól és kapcsolóktól mentes

  • Az elsődleges hőmérséklet szabályozási funkciókat a közép konzolba integrálták, kapacitív haptikus érzékelők formájában, melyek mechanikus kapcsolók érzetét keltik, érintéskor rezegnek. Csak akkor jelennek meg, ha az autó be van kapcsolva, így a technológia mellett a luxus érzet is helyet kap

  • A műszerfal középső része alatt található egy tároló doboz és egy kihajtható tálca

  • Az innovatív csúsztatható asztal az utasteret mobil irodává változtatja

  • Az állítható középső konzol a vezető igényeihez igazítható és automatikus beállításként menthető a vezető profiljában

  • Az új sebességváltó kar jól illeszkedik az ember tenyeréhez, ezzel is támogatva a nyugodt vezetést

  • A hátsó üléseken utazókat temérdek fej- és lábtérrel kényezteti az Ariya, a sík padlózat pedig elegendő helyet biztosít a keresztbe vetett lábaknak is

  • A díszítőelemek az autó hátsó részében is fellelhetők, ugyanazt a kifinomultságot és komfortérzetet nyújtva

  • A keskeny első ülések elrejtik a
    B
    oszlopot, így a hátul ülők élvezhetik a körpanorámát


  • Az Ariya napfénytetővel is felszerelt, mely még inkább erősíti a nyitott tér érzetét

  • „Az Ariya belső tere egy kellemes ’lakótér’ vezetője és utasai számára, ahol átélhetik az utazást ismerős és ismeretlen tájakra.” – mondta Giovanny Arroba, a Szenior Dizájn Igazgató.

  • „A belső tér anyagai körültekintően lettek kiválasztva, hogy elkerüljük a luxus járművek által keltett túlzottan tradicionális érzetet, miközben a technológiában és a használhatóságban is egyfajta prémium, jövőt idéző benyomásra törekedtünk.”




e-4ORCE: vezetési kényelem és kompromisszumok nélküli irányítás

  • Duál motor, 4x4 meghajtás

  • A Nissan legfejlettebb összkerék technológiája, melyben felhasználásra kerültek a cég történetének sport és 4x4 hajtásláncai. Az Ariya ötvözi a Nissan tisztán elektromos meghajtását, a Nissan GT-R, illetve a Nissan Patrol intelligens 4x4 rendszereivel.

  • A megnevezés részletei: „e” = elektromosság; „4” = összekerék; „force” = erő, dinamizmus

  • Erőteljes és egyenletes gyorsulás, megnövelt fékerő, stabilitás magabiztosság a vezető részére, szinte bármilyen útviszonyok között.

  • Pl. kanyarodásnál egy síkos úton, minden elvárást felülmúlóan tartja a kanyart, az extrém-pontos motornak és fékszabályozásnak köszönhetően

  • Mind a 4 kerék egymástól függetlenül fékezhető az autó a vezető szándékait követve, minimális kormányzási beavatkozásokkal irányítható

  • Továbbá, az akkurátus erőszabályozásnak köszönhetően az autó gyorsulásakor kevésbé emelkedik meg az eleje és fékezéskor kevésbé billen előre

  • Mindezeknek köszönhetően élvezetes a vezetési élmény

  • Nemcsak az első, hanem a hátsó fékrendszer is visszatáplálja a fékenergiát

  • „Gyakran mondják az elektromos autókra, hogy könnyű velük elérni az erőteljes 0-100 km/ó gyorsulást” – mondja Makoto Fukuda, a vezető termékfejlesztője az Ariya-nak, „de az igazán komoly kihívás nem az egyenes úton történő gyorsulás, hanem a használható teljesítmény különböző útviszonyok között, mint például havas hegyi út, vagy vizes városi utcák.”




Intelligens meghajtás: lenyűgöző EV teljesítmény egy sor különböző igény kielégítésére

  • A Nissan Ariya = élvezetes vezetés, a zéró károsanyag kibocsátás a mobilitás új szintje, szignifikánsan megnövelt töltési és hatótáv kapacitások

  • 4 különböző verzió:

    • Ariya 63 kWó, két-kerék meghajtás = városi, elővárosi közlekedés, minőség, stílus

    • Ariya 87 kWó, két-kerék meghajtás = továbbfejlesztett hajtáslánc, extra hatótáv

    • Ariya e-4ORCE 63 kWó = teljesítmény, ár-érték arány a saját szegmensében, innovatív technológiák, kiszámítható vezetés, duál motor.

    • Ariya e-4ORCE 87 kWó = extra hatótáv, erő, kimagasló teljesítmény-technológia kombináció

  • Mindegyik változat élvezetes vezetési élményt nyújt

  • Akár 1500 kg vontatóerő




Egyenletes, erőteljes jelenlét az úton

  • Nemcsak a súlypont alacsony, hanem a vadonatúj Nissan elektromosautó platformja úgy lett optimalizálva, hogy kiváló legyen az autó irányíthatósága

  • Közel egyenlő első-hátsó súlyelosztás

  • Az új fejlesztésű akku csomagnak köszönhetően, sík lett a belső padló és masszívabb is lett a karosszéria kialakítása

  • Vezetési módok: Standard, Sport és ECO (+ e-4ORCE esetén Snow/Havas mód)

  • Sík padlólemez, jobb légellenállás

  • Agilis kanyarodási képességek

  • Európában CCS villámtöltő

  • Akár 130 kW villámtöltési sebesség (viszonylag hosszú ideig tartva ezt a teljesítményt)

  • Az Ariya 63 kWó esetén, egyfázisú 7,4 kW-os AC (váltóáram) töltési teljesítmény, és a nagyobb akkumulátor esetén 22 kW három fázis

  • Akkumulátor hűtés-fűtés rendszer, amely vízhűtéses




Intelligens vezetés: magas technológia, alacsony stressz szint

  • Kényelem és magabiztosság jellemzi a vezetést a továbbfejlesztett ProPILOT verziónak köszönhetően

  • A 2018-ban bevezetett Nissan LEAF-ben (a vezető konstans jelenléte és figyelme mellett) az autó képes arra, hogy gyorsítson, lassítson, megálljon-elinduljon, tartsa a sebességet, a sávot és a távolságot

  • Az Ariya-ban a ProPILOT rendszer kiegészült egy kapcsolattal a navigációhoz, így érzékeli az adott útszakasz sebességkorlátozásait, és annak megfelelően módosítja a sebességet

  • Továbbá, éles kanyarok előtt lassíthatja az autót, valamint egyenletesebb egysávos vezetést biztosít az autópályán

  • A ProPILOT Park rendszer stresszmentes parkolást biztosít, a legtöbb parkolás típus esetén

  • A LEAF-fel bevezetett, és azóta százezrek által kedvelt e-Pedal az Ariya-ban is elérhető, melynek köszönhetően az autót egy pedállal lehet gyorsítani, lassítani, akár 0 km/ó-ig, hegymenetben vagy lejtmenetben is. Teljes megállásnál aktiválódik az elektromos kézifék. Az Ariya-ban már a hátsó regeneratív fékrendszernek köszönhetően az e-Pedal még hatékonyabban nyeri vissza a fékezésből származó energiát. Ugyanakkor az e-4ORCE esetén, fékezésnél alacsonyabb a az autó előre billenő hatás is.

  • Az Ariya továbbá felsorakoztat egy sor Nissan technológiát, úgy mint 360°-os parkoló kamera, Nissan Biztonsági Pajzs, Intelligens Ráfutás Figyelmeztető Rendszer, Intelligens Vészfék Asszisztens, Automatikus Hátsó Vészfékező Rendszer stb.




Intelligens kapcsolódás: naprakészen tartja az Ariya-t, a maximumot hozza ki belőle

  • Az Ariya megtestesíti a Nissan azzal kapcsolatos filozófiáját, hogy a vezető legyen a központban, és a vezetés intuitív, ugyanakkor élvezetes legyen. Ez magában foglalja az ember-gép interakciót valamint a távoli szoftverfrissítési funkciót.

  • A Nissan intelligens személyi asszisztens tartalmaz egy hibrid hangfelismerő rendszert, amely megérti a természetes nyelvezetet is. Ennek előnye, hogy a vezető nem kell levegye a szemét az útról vezetés közben.

  • Például, a vezető ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét a reggeliző asztalától. Egy előre betervezett célállomás rendelkezésre állása esetén, az Intelligens Útvonal Tervező küld egy üzenetet, amikor indulni kell. Vezetés közben pedig az útviszonyokat is figyeli, és szükség esetén alternatív útvonalat javasol.

  • A NissanConnect applikáció segítségével beállítható az utastér hőmérséklete

  • Az autóhoz közelítve az Intelligens Kulcs nyitja a zárat. Hasonlóan a vezető közelségét észlelve, az autó felkapcsolja az első és hátsó fényszórókat, valamint a belső világítás is aktiválódik. Az Intelligens Kulcs továbbá az ülés és kormánypozíció adatait is elmenti, és módosítja azokat a Kulcs érzékelésekor.

  • Az Ariya-nak a andon belső világítási rendszer japán karaktert kölcsönöz az autónak

  • A kormány mögötti képernyő is 12,3”-es, amely megegyezik a középen elhelyezkedő kijelző méretével.

  • A két képernyő elhelyezésének köszönhetőn a vezető zavartalanul koncentrálhat a vezetésre, hiszen minden információ rendelkezésére áll

  • Az információ egyik képernyőről a másik képernyőre egy legyintéssel (érintéssel) áthelyezhető

  • A képernyőkön lévő információk természetesen személyre szabhatók

  • A két színes kijelzőn túl, rendelkezésre áll a Head-up display (szélvédőre vetített képernyő) is

  • A „Hey Nissan” vagy a „Hello Nissan” parancsszavakat kimondva az utasok kérhetnek az autóról, illetve az utazásról további információkat. Továbbá, szabályozhatják a hőmérsékletet, elindíthatnak zene listákat. Az autó tudja értelmezni a természetes emberi nyelvezetet.

  • A beágyazott
    4G
    kommunikációnak köszönhetően, a rendszer hozzáfér felhő alapú adatbázisokhoz, hogy jobban értelmezhesse az egyedi kéréseket.

  • „A Nissan intelligens személyi asszisztens technológia az omotenashi kifejezéssel illethető, amely arra a japán szokásra utal, hogy a vásárlót a legmagasabb szintig tisztelni kell” – mondta Fukuda.

  • Az Ariya az első modell, amely rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval (FOTA –
    Firmware
    Over The Air). A technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket az autón belül: multimédiát, elektromos, illetve elektronikai szerkezeteket, hűtés-fűtés beállításokat, valamint EV rendszereket – anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy Nissan szervízbe. Az időszakos, valós idejű frissítések miatt, az Ariya állandóan a maximális teljesítőképességén működik. A két-szintű memória akár vezetés közben is biztosítja a frissítés lehetőségét. A frissítések egy különálló memória egységre töltődnek. Amikor a rendszer ellenőrzi, majd visszaigazolja a letöltést, átvált a frissített memória egységre. A frissítések egyszerűen és gyorsan kerülnek átültetésre, annak érdekében, hogy az ezzel kapcsolatos felhasználói élmények zökkenőmentesek legyenek.




Az elektromos autók jövője a jelen

A Nissan Ariya coupé Crossover új korszakot jelöl az elektromos autók történetében, hiszen hihetetlenül dinamikus és zavartalan autózást ígér a Nissan Intelligent Mobility legújabb vezetés támogatói rendszerének köszönhetően. Az Időtálló Japán Futurizmus által inspirált dizájn minden utasban kellemes, személyes benyomást kelt, túlszárnyalva elvárásaikat.

„Új fejezetet nyitunk a Nissan számára, és ez a fejezet az Ariya-val kezdődik”- magyarázta Gupta. „Az Ariya-val arra törekedtünk, hogy ráerősítsünk az elektromobilitás élvezetes vezetési aspektusára, miközben magas szintű kényelem érzetről és vezetési magabiztosságról is gondoskodunk. Ez nem csak egy nagyszerű EV-Crossover, de egy remek autó is – a jövő fizikai formája, mely új korszakot nyit az autózásban.”

A további részletekre az Ariya elérhetőségéről és az európai árakról az elkövetkezendő hónapokban lehet számítani.

 

Európai Specifikáció

Ariya (2WD)

Ariya (AWD – e-4ORCE)

 

63kWh

87kWh

63kWh

87kWh

87kWh Performance

Akkumulátor kapacitás (kWh)

 

*Becsült értékek, a homologizáció után lesz végleges

65

(nominális)

63 (használható)

90

(nominális)

87 (használható)

65

(nominális)

63 (használható)

90

(nominális)

87 (használható)

90

(nominális)

87 (használható)

Teljesítmény (kW)

160

178

205

225

290

Nyomaték (Nm)

300

300

560

600

600

Gyorsulás 0 - 100 km/h (s)

7.5

7.6

5.9

5.7

5.1

Végsebesség (km/h)

160

160

200

200

200

Becsült hatótávolság:

 

*WLTP vegyes ciklus szerinti tervezett érték, a homologizáció után lesz végleges

Akár 360 km

Akár 500 km

Akár 340 km

Akár 460 km

Akár 400 km

Külső hosszúság (mm)

4595

Külső szélesség (mm)

1850

Külső magasság (mm)

1660

Önsúly (kg)

(verziótól függően)

1800 – 2300

Tengelytáv (mm)

2775

Csomagtér mérete (l)

2WD: 468 4WD: 415

Töltő típus

CCS (Európában)

Gumiabroncs mérete

(első és hátsó)

235/55R19

255/45R20 (opcióként rendelhető méret)




 


Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_bo61uf6jmf2s3vqitp86apk3c4, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0