Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
sulaki - 2020-01-08

A Vodafone Magyarország tavaly is megvizsgálta a lakossági ügyfelek adatfogyasztási szokásait; egyre növekszik a magyarok adatigénye

Az éves statisztikákat vizsgálva az derült ki, hogy 2019 folyamán szinte hétről hétre nőtt az adatforgalom. Az idei év legforgalmasabb hete, adathasználati szempontból a 49., november utolsó hete volt. Ekkor csaknem 1,7 milliárd
MB
adatforgalmat mértek a Vodafone hálózatán. A kiemelkedő érték betudható a Black Friday-nek, illetve a karácsonyi ünnepek közeledtének. Ebből a szempontból a legkevésbé forgalmas időszak egyértelműen január első két hete volt – ekkor még alig haladta meg az 1 milliárd
MB
-ot az adathasználat.

Jól mutatja a mobilinternet népszerűségének növekedését az is, ha összevetjük a 2018-as és 2019-es adatokat: míg tavaly az átlagos heti adatfogyasztás a 900 millió MB körül mozgott, addig 2019-ben közel 1,4 milliárd MB volt az átlag, ami igen jelentős, 55 százalékos növekedést jelent. 2018 legforgalmasabb hetén, mely a 48. volt az évben, alig több mint 1,1 milliárd MB adat fogyott, ami több mint 500 millió MB-tal kevesebb a már említett 2019-es legforgalmasabb hét adatforgalmához képest.

A növekvő adatforgalom mögött meghúzódó ok az egyre inkább elterjedő okostelefon-használat, valamint az egyre fejlettebb mobilhálózat. A Vodafone Budapest belvárosában október közepén elindította kereskedelmi 5G hálózatát, amely a korábban nem tapasztalható letöltési sebesség miatt nagyon vonzó lehet azok számára, akik rendszeresen nagy fájlok letöltésére, vagy streamelésre is használják mobiljukat.

A hálózat fejlődése mellett a megnövekedett mobilinternet-használat másik fő oka, hogy a tartalomfogyasztási szokások egyre inkább tolódnak el a videók felé. A Vodafone saját kutatása szerint a 16-37 éves hazai internetezők 52%-a hetente néz online videós tartalmakat. A kutatásból kiderült az is, hogy korlátlan adatmennyiség esetén 46%-uk online filmek, videók nézésére használná a mobilinternetét, sőt a közösségi oldalak tartalomfogyasztását tekintve is a harmadik legnépszerűbb tevékenység a videónézés.