Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2019-03-27

A vadonatúj Lexus UX nem csupán a nagy szakítószilárdságú acélszerkezetre hagyatkozik a biztonság tekintetében

A vadonatúj Lexus UX nem csupán a nagy szakítószilárdságú acélszerkezetre hagyatkozik a biztonság tekintetében, hanem ahogyan az egy high-tech crossovertől elvárható, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák gazdag tárházát kínálja – alapáron, a a második generációs Lexus Safety System + keretében.

 

A Lexus UX vázszerkezetében helyet kapó nagy szakítószilárdságú acélok és a különleges lézerhegesztéses technológiák széleskörű használata (összesen 33 méternyi hegesztési pont) szilárd struktúrát kölcsönöz az autónak. Ma már azonban egy autó nem lehetne szegmensének legbiztonságosabbja a széleskörűben alkalmazott aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek nélkül. Minden UX modellben nyolc légzsák vigyáz az utasokra: első frontlégzsákok, térdlégzsákok a vezetőnek és az első utasnak, első oldallégzsákok, valamint első-hátsó függönylégzsákok. Ezen felül ugyanakkor a második generációs Lexus Safety System + biztonsági rendszer alapfelszerelésként jár a modellhez.

A Lexus Safety System + egy aktív biztonsági csomag, amely számos vezetősegítő rendszert tartalmaz, csökkenti a balesetek előfordulási valószínűségét és azok súlyosságát is. A Lexus Safety System+ csomag tartalmazza az adaptív sebességtartó automatikát, a gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközést megelőző rendszert (PCS), a kormányzási rásegítéssel és sávelhagyásra figyelmeztetéssel kiegészített sávkövető asszisztenst, a jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA), az intelligens távolságifény-vezérlést/automatikus távolságifény-vezérlést (AHB), illetve opcióként az adaptív távolságifény-vezérlést (AHS) is. Az ütközést megelőző rendszer (PCS) együttműködik az adaptív sebességtartóval, és akkor üzemkész, ha az UX előtt haladó járművek sebessége 10-180 km/h közötti. Az adaptív sebességtartó automatika a jelzőtábla-felismerő (RSA) jelei alapján a sebességkorlátozásokhoz is képes igazodni. Az RSA funkció egyszerűen aktiválható vagy kikapcsolható. Az ütközést megelőző rendszer (PCS) kamerája nappal, rossz fényviszonyok között is képes felismerni a gyalogosokat, a radaros rendszert pedig úgy módosították, hogy napközben észlelni tudja a kerékpárosokat. (Azokon a piacokon, ahol a PCS nem érhető el, az UX hagyományos sebességtartó automatikával kapható).

Az UX képes alacsony sebességű járműkövetésre, beleértve a városi dugókban való araszolást, 30 km/h-s sebességig. Így az UX vezetője nyugodtabban és biztonságosabban közlekedhet olyan forgalmi helyzetekben, amelyek mások számára idegesítők és fokozzák a stresszt. A sávkövető asszisztens (LTA) az elektromos szervokormány villanymotorjával segít a vezetőnek a sáv közepén tartani az autót. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nemcsak a felfestett, általában fehér vagy sárga színű útburkolati jelzések alapján tájékozódik, hanem az út két szélét is felismeri. Az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) alapfelszerelésként jár a Lexus Safety System + csomaghoz. Szembejövő jármű észlelésekor az AHB automatikusan tompítottra kapcsolja a távolsági fényszórókat, majd a jármű elhaladásakor visszakapcsolja azokat. Még kifinomultabb rendszer is választható, ez az adaptív fényszórórendszer (AHS). Az AHS a tripla
LED
-es fényszórókat szabályozza, és kitűnő éjszakai látási viszonyokat teremt, miközben a szembejövő, illetve az elől haladó járművekre eső fénycsóva erősségét változtatja. A fényszóróba épített 11 LED-egység ki- és bekapcsolásával a rendszer pontosan meghatározza, hogy mekkora területre essen fény. A parkolássegítő rendszer az oldalról keresztben érkezőkre, és az UX előtt és mögött álló járművekre figyel, méghozzá minden eddiginél kifinomultabban és érzékenyebben. A parkolást a középkonzolon megjelenő képpel és hangjelzéssel is segíti. A rendszer része a parkolássegítő fékezés is, ami a fenti figyelmeztető jelzések mellett aktívan kezeli a hajtóerőt és a fékeket, tovább csökkentve annak veszélyét, hogy parkolás közben az UX az előtte vagy mögötte felbukkanó, mozgó akadályoknak ütközzön.