Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2019-01-31

A bemutatása óta közel 9 millió példányban gazdára találó Toyota RAV4 úttörő résmodellként kezdte pályafutását

Amikor a Toyota 1994-ben bemutatta az első RAV4-est, egy vadonatúj járműkategóriát teremtett, amely az offroad autók terepképességeit és robusztus kiállását a ferdehátúak kompakt méreteivel és vezethetőségével társította. Azóta a Toyota úttörő modelljének számos követője akadt, a SUV-ok pedig meghódították a világot, egyvalami azonban nem változott: a RAV4 az elmúlt negyed évszázadban töretlenül a világ legnépszerűbb SUV-ja maradt. A Toyota RAV4 volt az első olyan középkategóriás SUV is, amelyben elérhető volt a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tevő környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás, ami a vásárlók körében rekord idő alatt messze a legnépszerűbb választásnak bizonyult. A modell most érkező, legújabb generációja nem csupán a gyökerekhez tér vissza a kategóriában egyedülálló terepképességeket kínálva, de megkapta a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid hajtását is, igazi zöld alternatívát kínálva a SUV szegmensben.

 

A bemutatása óta közel 9 millió példányban gazdára találó Toyota RAV4 úttörő résmodellként kezdte pályafutását, ám mostanra a világ egyik legnagyobb számban értékesített járművévé, és egyben legnépszerűbb SUV-jává vált, Magyarországon is hosszú évek óta vezeti szegmensének értékesítéseit. A negyed évszázaddal ezelőtt bemutatott első RAV4-re jellemző úttörő szemlélet érvényesül a vadonatúj, ötödik generációs modellben is, amely a teljesítmény, a terepalkalmasság és a biztonság új, minden eddiginél magasabb szintjét kínálja. Mély tömegközéppontjával és jelentős mértékben megnövelt karosszéria-szilárdságával az új RAV4 padlólemeze közvetlenül hozzájárul a modell kiemelkedő vezethetőségéhez, rugózási komfortjához, bőséges helykínálatához és kategóriaelső csomagteréhez (alaphelyzetben 580 liter), lehetővé téve, hogy mindezt erőteljes, látványos formatervbe csomagolva, alacsonyabb tetővel és motorházfedéllel, ugyanakkor megnövelt szabad hasmagassággal valósítsa meg a Toyota. Az utastér nem csupán tágasabb és kényelmesebb, de minden részletében kiemelkedő minőséget és első osztályú kidolgozást is tükröz.

 



Egyedülálló zöld SUV

Az új RAV4 a kategóriában egyedülálló módon öntöltő hibrid elektromos hajtásláncot kínál, amely elsöprő többséggel (2018-ban 85%) hódította meg a nyugat-európai és hazai vásárlók szívét. A vadontúj, legújabb generációs 2,5 literes Dynamic Force benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, amely elsőkerékhajtású kivitelben 218, összkerékhajtású verzióban 222 lóerő (DIN) teljesítményre képes, vélhetően még inkább elnyeri majd az ügyfelek tetszését, hiszen teljesítménye, gázreakciója és hatásfoka egyaránt új szintet képvisel, miközben kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál.

 

Terepen is verhetetlen a kategóriában

Ezzel párhuzamosan a modell összkerékhajtását is teljes körűen továbbfejlesztették, így az „bármilyen úton” képes magabiztosan haladni. Az új RAV4 Hybrid elektromos
AWD
-i rendszerét újratervezték és tökéletesítették, így nehéz körülmények között az eddigieknél jóval meggyőzőbb teljesítményt mutat, és csúszós útfelületen is magabiztosan vezethető.


 

A biztonság új szintje

Az új RAV4 emellett a Toyota kínálatában elsőként részesült olyan kiegészítő Toyota Safety Sense funkciókban, amelyek fejlett vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek alkalmazásával segítenek megelőzni a baleseteket és biztosítanak fokozott vezetőtámogatást, beleértve a bizonyos fokú autonóm mobilitást megvalósító rendszereket.

.