Autó
Sulaki - 2018-11-29
November végén hazánkban is bemutatkozott az első BMW X modell negyedik nemzedéke
November végén hazánkban is bemutatkozott az első BMW X modell negyedik nemzedéke. Az immár Magyarországon is elérhető új BMW X5 a világszerte több mint 2,1 millió példányban értékesített elődmodellek sikerét folytatja.
November végén hazánkban is bemutatkozott az első BMW X modell negyedik nemzedéke. Az immár Magyarországon is elérhető új BMW X5 a világszerte több mint 2,1 millió példányban értékesített elődmodellek sikerét folytatja.
A Magyarországon múlt pénteken debütáló, innovációk egész sorát felsorakoztató BMW X5 negyedik generációja, a közel két évtizede létező SAV (Sports Activity Vehicle) kategória legújabb formáját testesíti meg. A BMW X5 friss kiadása tovább folytatja a márka X modelljeinek sikertörténetét, mely közel 20 éves múltra tekint vissza.
„A vadonatúj BMW X5-ös egy sikersorozatot folytat, a modellből az 1999-es debütálása óta több mint 2,1 millió darabot adott el a BMW világszerte. Az újdonság a létező legfrissebb BMW technológia megtestesítője, mind dizájn, mind konnektivítás, mind a luxus szempontjából kiemelkedik a kategóriában, mely tulajdonságokat a klasszikus BMW vezetési élménnyel társítja, immár off-road körülmények között is. Magyarország igazi SAV/SUV piacnak minősül, idén az első 10 hónapban már több mint 54%-kal növeltük a BMW X modellek értékesítését a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. A január-október időszakban 1 157 db BMW X modellt adtunk át ügyfeleknek Magyarországon és biztosak vagyunk benne, hogy a teljesen megújult BMW X5 további sikereket hoz majd” – mondta el Massimiliano
Új formanyelv a magabiztos megjelenés és az innováció jegyében
Az elődmodellhez képest 42 milliméterrel megnyújtott tengelytávolság, a 36 milliméterrel megnövelt karosszéria-hosszúság, a 66 milliméterrel szélesebb kiállás és a 19 milliméteres magasságbeli növekedés magabiztos megjelenést, az utastérben pedig irigylésre méltó helykínálatot garantál. Az új BMW X5 modell 4 922 milliméter hosszú, 2 004 milliméter széles és 1 745 milliméter magas, 2 975 milliméteres tengelytávolsággal. A negyedik generáció megőrizte az SAV járműkoncepció ikonikus karosszériaarányait, a végletekig letisztult formanyelv azonban – amely a nagyméretű, sima felületek és a precíz vonalvezetés kölcsönhatásával a modell magabiztosságát, egységét és technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja – új.
A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez a széleskörű alapfelszereltség részeként kínálja fel a LED-technológiás első fényszórót, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételek közé az adaptív
Az új BMW X5 modern megjelenésének egyik kulcspontja az autó oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul. Mindez az újdonság erőteljes vállrészét és az ugyancsak LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák üvegburájának háromdimenziós dizájnja technológiai innovációkkal felvértezett műalkotássá varázsolja a modell hátsó részét.
A negyedik nemzedékébe lépő BMW X modell karosszériájának és utasterének jellegzetes stíluselemeit leginkább az xLine és az M Sport felszereltségi csomagok tételei emelik ki. Az opcionális extrafelszereltségek listájára eközben a 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is felkerülnek, a BMW márkatörténetében először. Az új BMW X5 modellhez ráadásul már a piaci bevezetéstől kezdve elérhetőek lesznek a típus-specifikus BMW Individual opciók.
Letisztult elrendezés és exkluzív utastéri hangulat
Az új BMW X5 utasterében a műszerfal és a középkonzol párosának letisztult elrendezése bőséges térérzetet garantál. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele még könnyebben irányítása alatt tarthassa a járművet. Az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. A gondosan kiválasztott utastéri anyagok között újdonságként mutatkozik be az alapfelszereltségként kínált Vernasca bőrkárpit. Az új BMW X5 modellben számos továbbfejlesztett és új funkció fokozza az utazás kényelmét, így többek között a multifunkciós ülések, a hűthető és fűthető pohártartók, a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Dynamic Interior Light utastéri hangulatvilágítás, a Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető), a hátsó üléssorban ülők szórakoztatásáról gondoskodó, 10,2” méretű érintőképernyővel dolgozó Professional multimédiarendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető), valamint az üvegből készült utastéri gombok és kapcsolók.
Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 860 literesre bővíthető. A modellbe az opcionális extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is rendelhető, amely további két utasnak biztosít ülőhelyet (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető). Az új BMW X5 modellt kétrészes csomagtérajtóval szereli fel a gyártó, amely nagyban megkönnyíti a pakolást. Az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Comfort Access funkcióval a csomagtérajtó mindkét része automatikusan, kéz nélkül is nyitható és zárható. A kategóriateremtő SAV modell negyedik generációjához az opcionális extrafelszereltség részeként az első és a hátsó tengely adaptív, levegős futóműve is megrendelhető, amely pakolás esetén a lehető legalacsonyabbra engedi le a karosszériát, hogy ezzel is segítse a rakodóperem magasságának csökkentését. Sőt mi több, a csomagteret immáron elektronikusan működtethető roló takarhatja el, amelynek magasságát a BMW ügyfele tetszés szerint állíthatja be – akár a csomagtér síkjával egy magasságban (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető).
Új V8-as benzinmotor és egy BMW M Performance modell már a piaci premiertől
Az új BMW X5 piaci premierjével egy időben a modell motorpalettáján egy V8-as benzinmotor és három hathengeres erőforrás válik elérhetővé. A négy szív mindegyike az optimalizált belső hatékonyságot és még gyorsabb váltást kínáló, nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a kerekek felé, miközben mindegyik hajtáslánc-technológia maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A BMW X5 xDrive50i modell orrában dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres benzinmotor 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítmény és 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes (100 kilométerre vetített 11,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 264 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek, a modell Európában nem lesz elérhető)*. Az új BMW X5 xDrive40i modell soros hathengeres benzinmotorja 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményt és 450 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a négy kerékre (100 kilométerre vetített 8,5 – 8,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 193 – 200 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*.
Az új BMW X5 M50d modellben egy soros hathengeres dízelmotor és négy turbófeltöltő garantálja a 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményt és a 760 Nm csúcs forgatónyomatékot (100 kilométerre vetített 6,8 – 7,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 179 – 190 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*, amelyekkel a BMW M Performance modell minden vezetési szituációban rendkívüli erőtöbbletet kínál fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A BMW X5 xDrive30d modell orrába ugyancsak egy soros hathengeres dízelmotor kerül, amelynek maximális teljesítménye 195 kW / 265 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 620 Nm (100 kilométerre vetített 6,0 – 6,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 158 – 179 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*.
Optimalizált teljesítmény-elosztás a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt differenciálzár együttműködésének köszönhetően
Az új BMW X5 tökéletes tapadásáról, sportosan dinamikus agilitásáról és maximális iránystabilitásáról minden vezetési szituációban a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás gondoskodik. A csúcstechnológiás innovációkkal felvértezett, iránymutató összkerékhajtási rendszer legújabb generációja a vezetési szituáció követelményei szerint, minden korábbinál hatékonyabban képes elosztani a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.
A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás viselkedését ezúttal is a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették tovább a mérnökök, hogy a volán mögött ülve a bajor prémiumgyártó kivételesen dinamikus vezetési stílust kedvelő ügyfelei is a vezetés abszolút élményét élhessék át. A hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt differenciálzár eközben még sportosabbá emeli a modell irányíthatóságát és vezethetőségét (a technológia kizárólag az M Sport felszereltségi csomaghoz és a vadonatúj Off-Road csomaghoz lesz megrendelhető). Intenzív kanyarvételek közben a rendszer képes korlátozni a belső és a külső íven forduló kerekek eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel a legváltozatosabb útfelületeken is még tovább optimalizálja az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték kerekek közötti elosztását.
A BMW X5 terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját vadonatúj futómű-innovációk fokozzák
Az új BMW X5 alá egy sor vadonatúj, végletekig finomhangolt futómű-technológiát építettek be a mérnökök, hogy az SAV kategória megteremtőjének negyedik nemzedéke a járatlan utak legkeményebb fajtáival is megbirkózzon, miközben a sportosan dinamikus vezetési élmény és a fejedelmi menetkomfort kettősét váltja valóra. Az újdonságot már az alapfelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) kínálja ügyfeleinek a gyártó, miközben az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) felszerelt BMW M Professional adaptív futómű (a BMW X modellek történetében most először elérhető) extrém agilitással és dinamikus menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt. Az első és a hátsó tengely levegős futóműve luxusautókat megillető menetkomfortot garantál, a technológiai innovációnak köszönhetően ráadásul az új BMW X5 hasmagassága 80 milliméteres intervallumban, már a BMW Display Key okoskulcsról, egyetlen gombnyomással is állítható. Sőt mi több, az új BMW X5 modellhez (a BMW X modellek történetében ugyancsak most először) Off-Road csomagot is rendelhetnek az ügyfelek, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos, sziklás, murvás és havas útfelület követelményei szerint hangolja át.
Az automatizált járművezetés korszakát újabb technológiai innovációk hozzák közelebb
A bajor prémiumgyártó a vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettáját kínálja fel az új BMW X5 modellhez. Az innovációs tárházban megtalálható többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function), a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning and Lane Departure Warning), a sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning), valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning). A parkolóasszisztens (Parking Assistant) a kormánymozdulatok mellett mostantól a gázadási és fékezési feladatokat is magára vállalja. Újdonságként mutatkozik be továbbá a Vészfékezési Asszisztens (Emergency Stop Assistant), amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és biztonságosan álló helyzetbe fékezi az autót.
A BMW automatizált járművezetésre való innovációs törekvését a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is igazolja, amely akár 80 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére. Miután a bajor prémiumgyártó ügyfele a volán mögötti páratlan kényelemben átadja a parkolás feladatát, a technológia a kormányzási, gázadási és fékezési manővereket is tökéletesen elvégzi.
Vadonatúj BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés már az alapfelszereltség részeként
A BMW kijelző- és vezérlőrendszereit egyesítő központi operációs rendszer legkorszerűbb, 7.0 verziója – amely az új BMW X5 modellben ünnepli világpremierjét – a vezető figyelmének minden korábbinál átfogóbb optimalizálását helyezi a középpontba, hogy letisztult elrendezésével és eddigi legprecízebb személyre szabhatóságot garantáló kijelzőivel az utazás minden pillanatában a lehető legpontosabb információkkal segítse a vezetőt. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét, egy 12,3” méretű, digitális műszeregység és egy ugyanekkora központi kijelző párosával. A vadonatúj megjelenítési innováció teljesen digitálisan, egyforma dizájn szerint működik. A kijelzők tartalma a bajor prémiumgyártó ügyfelének igényei szerint személyre szabható, akár a multifunkciós kormány gombjaival, az
A bajor prémiumgyártó ügyfelének digitális eszközeit ezúttal is a személyes mobilitás digitális segédjeként működő BMW Connected kapcsolja össze az autóval. Az új BMW X5 eközben a márka első olyan modellje, amelynek központi zárját a bajor prémiumgyártó ügyfele okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválhatja.
A BMW X5-ös árlistája
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „LeitfadenüberKraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den StromverbrauchneuerPersonenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guidelineforfuelconsumption, CO2 emissions and electricpowerconsumption of newpassengercars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, HellmuthHirthStr. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)
A Magyarországon múlt pénteken debütáló, innovációk egész sorát felsorakoztató BMW X5 negyedik generációja, a közel két évtizede létező SAV (Sports Activity Vehicle) kategória legújabb formáját testesíti meg. A BMW X5 friss kiadása tovább folytatja a márka X modelljeinek sikertörténetét, mely közel 20 éves múltra tekint vissza.
„A vadonatúj BMW X5-ös egy sikersorozatot folytat, a modellből az 1999-es debütálása óta több mint 2,1 millió darabot adott el a BMW világszerte. Az újdonság a létező legfrissebb BMW technológia megtestesítője, mind dizájn, mind konnektivítás, mind a luxus szempontjából kiemelkedik a kategóriában, mely tulajdonságokat a klasszikus BMW vezetési élménnyel társítja, immár off-road körülmények között is. Magyarország igazi SAV/SUV piacnak minősül, idén az első 10 hónapban már több mint 54%-kal növeltük a BMW X modellek értékesítését a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. A január-október időszakban 1 157 db BMW X modellt adtunk át ügyfeleknek Magyarországon és biztosak vagyunk benne, hogy a teljesen megújult BMW X5 további sikereket hoz majd” – mondta el Massimiliano
Di
Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a bemutató alkalmával.
Új formanyelv a magabiztos megjelenés és az innováció jegyében
Az elődmodellhez képest 42 milliméterrel megnyújtott tengelytávolság, a 36 milliméterrel megnövelt karosszéria-hosszúság, a 66 milliméterrel szélesebb kiállás és a 19 milliméteres magasságbeli növekedés magabiztos megjelenést, az utastérben pedig irigylésre méltó helykínálatot garantál. Az új BMW X5 modell 4 922 milliméter hosszú, 2 004 milliméter széles és 1 745 milliméter magas, 2 975 milliméteres tengelytávolsággal. A negyedik generáció megőrizte az SAV járműkoncepció ikonikus karosszériaarányait, a végletekig letisztult formanyelv azonban – amely a nagyméretű, sima felületek és a precíz vonalvezetés kölcsönhatásával a modell magabiztosságát, egységét és technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja – új.
A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez a széleskörű alapfelszereltség részeként kínálja fel a LED-technológiás első fényszórót, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételek közé az adaptív
LED
fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfény is felkerült, a távolsági fény tökéletes optimalizálása érdekében.
Az új BMW X5 modern megjelenésének egyik kulcspontja az autó oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul. Mindez az újdonság erőteljes vállrészét és az ugyancsak LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák üvegburájának háromdimenziós dizájnja technológiai innovációkkal felvértezett műalkotássá varázsolja a modell hátsó részét.
A negyedik nemzedékébe lépő BMW X modell karosszériájának és utasterének jellegzetes stíluselemeit leginkább az xLine és az M Sport felszereltségi csomagok tételei emelik ki. Az opcionális extrafelszereltségek listájára eközben a 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is felkerülnek, a BMW márkatörténetében először. Az új BMW X5 modellhez ráadásul már a piaci bevezetéstől kezdve elérhetőek lesznek a típus-specifikus BMW Individual opciók.
Letisztult elrendezés és exkluzív utastéri hangulat
Az új BMW X5 utasterében a műszerfal és a középkonzol párosának letisztult elrendezése bőséges térérzetet garantál. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele még könnyebben irányítása alatt tarthassa a járművet. Az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. A gondosan kiválasztott utastéri anyagok között újdonságként mutatkozik be az alapfelszereltségként kínált Vernasca bőrkárpit. Az új BMW X5 modellben számos továbbfejlesztett és új funkció fokozza az utazás kényelmét, így többek között a multifunkciós ülések, a hűthető és fűthető pohártartók, a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Dynamic Interior Light utastéri hangulatvilágítás, a Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető), a hátsó üléssorban ülők szórakoztatásáról gondoskodó, 10,2” méretű érintőképernyővel dolgozó Professional multimédiarendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető), valamint az üvegből készült utastéri gombok és kapcsolók.
Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 860 literesre bővíthető. A modellbe az opcionális extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is rendelhető, amely további két utasnak biztosít ülőhelyet (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető). Az új BMW X5 modellt kétrészes csomagtérajtóval szereli fel a gyártó, amely nagyban megkönnyíti a pakolást. Az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Comfort Access funkcióval a csomagtérajtó mindkét része automatikusan, kéz nélkül is nyitható és zárható. A kategóriateremtő SAV modell negyedik generációjához az opcionális extrafelszereltség részeként az első és a hátsó tengely adaptív, levegős futóműve is megrendelhető, amely pakolás esetén a lehető legalacsonyabbra engedi le a karosszériát, hogy ezzel is segítse a rakodóperem magasságának csökkentését. Sőt mi több, a csomagteret immáron elektronikusan működtethető roló takarhatja el, amelynek magasságát a BMW ügyfele tetszés szerint állíthatja be – akár a csomagtér síkjával egy magasságban (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető).
Új V8-as benzinmotor és egy BMW M Performance modell már a piaci premiertől
Az új BMW X5 piaci premierjével egy időben a modell motorpalettáján egy V8-as benzinmotor és három hathengeres erőforrás válik elérhetővé. A négy szív mindegyike az optimalizált belső hatékonyságot és még gyorsabb váltást kínáló, nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a kerekek felé, miközben mindegyik hajtáslánc-technológia maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A BMW X5 xDrive50i modell orrában dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres benzinmotor 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítmény és 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes (100 kilométerre vetített 11,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 264 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek, a modell Európában nem lesz elérhető)*. Az új BMW X5 xDrive40i modell soros hathengeres benzinmotorja 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményt és 450 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a négy kerékre (100 kilométerre vetített 8,5 – 8,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 193 – 200 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*.
Az új BMW X5 M50d modellben egy soros hathengeres dízelmotor és négy turbófeltöltő garantálja a 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményt és a 760 Nm csúcs forgatónyomatékot (100 kilométerre vetített 6,8 – 7,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 179 – 190 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*, amelyekkel a BMW M Performance modell minden vezetési szituációban rendkívüli erőtöbbletet kínál fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A BMW X5 xDrive30d modell orrába ugyancsak egy soros hathengeres dízelmotor kerül, amelynek maximális teljesítménye 195 kW / 265 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 620 Nm (100 kilométerre vetített 6,0 – 6,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 158 – 179 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, előzetes értékek)*.
Optimalizált teljesítmény-elosztás a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt differenciálzár együttműködésének köszönhetően
Az új BMW X5 tökéletes tapadásáról, sportosan dinamikus agilitásáról és maximális iránystabilitásáról minden vezetési szituációban a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás gondoskodik. A csúcstechnológiás innovációkkal felvértezett, iránymutató összkerékhajtási rendszer legújabb generációja a vezetési szituáció követelményei szerint, minden korábbinál hatékonyabban képes elosztani a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.
A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás viselkedését ezúttal is a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették tovább a mérnökök, hogy a volán mögött ülve a bajor prémiumgyártó kivételesen dinamikus vezetési stílust kedvelő ügyfelei is a vezetés abszolút élményét élhessék át. A hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt differenciálzár eközben még sportosabbá emeli a modell irányíthatóságát és vezethetőségét (a technológia kizárólag az M Sport felszereltségi csomaghoz és a vadonatúj Off-Road csomaghoz lesz megrendelhető). Intenzív kanyarvételek közben a rendszer képes korlátozni a belső és a külső íven forduló kerekek eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel a legváltozatosabb útfelületeken is még tovább optimalizálja az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték kerekek közötti elosztását.
A BMW X5 terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját vadonatúj futómű-innovációk fokozzák
Az új BMW X5 alá egy sor vadonatúj, végletekig finomhangolt futómű-technológiát építettek be a mérnökök, hogy az SAV kategória megteremtőjének negyedik nemzedéke a járatlan utak legkeményebb fajtáival is megbirkózzon, miközben a sportosan dinamikus vezetési élmény és a fejedelmi menetkomfort kettősét váltja valóra. Az újdonságot már az alapfelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) kínálja ügyfeleinek a gyártó, miközben az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) felszerelt BMW M Professional adaptív futómű (a BMW X modellek történetében most először elérhető) extrém agilitással és dinamikus menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt. Az első és a hátsó tengely levegős futóműve luxusautókat megillető menetkomfortot garantál, a technológiai innovációnak köszönhetően ráadásul az új BMW X5 hasmagassága 80 milliméteres intervallumban, már a BMW Display Key okoskulcsról, egyetlen gombnyomással is állítható. Sőt mi több, az új BMW X5 modellhez (a BMW X modellek történetében ugyancsak most először) Off-Road csomagot is rendelhetnek az ügyfelek, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos, sziklás, murvás és havas útfelület követelményei szerint hangolja át.
Az automatizált járművezetés korszakát újabb technológiai innovációk hozzák közelebb
A bajor prémiumgyártó a vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettáját kínálja fel az új BMW X5 modellhez. Az innovációs tárházban megtalálható többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function), a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning and Lane Departure Warning), a sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning), valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning). A parkolóasszisztens (Parking Assistant) a kormánymozdulatok mellett mostantól a gázadási és fékezési feladatokat is magára vállalja. Újdonságként mutatkozik be továbbá a Vészfékezési Asszisztens (Emergency Stop Assistant), amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és biztonságosan álló helyzetbe fékezi az autót.
A BMW automatizált járművezetésre való innovációs törekvését a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is igazolja, amely akár 80 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére. Miután a bajor prémiumgyártó ügyfele a volán mögötti páratlan kényelemben átadja a parkolás feladatát, a technológia a kormányzási, gázadási és fékezési manővereket is tökéletesen elvégzi.
Vadonatúj BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés már az alapfelszereltség részeként
A BMW kijelző- és vezérlőrendszereit egyesítő központi operációs rendszer legkorszerűbb, 7.0 verziója – amely az új BMW X5 modellben ünnepli világpremierjét – a vezető figyelmének minden korábbinál átfogóbb optimalizálását helyezi a középpontba, hogy letisztult elrendezésével és eddigi legprecízebb személyre szabhatóságot garantáló kijelzőivel az utazás minden pillanatában a lehető legpontosabb információkkal segítse a vezetőt. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét, egy 12,3” méretű, digitális műszeregység és egy ugyanekkora központi kijelző párosával. A vadonatúj megjelenítési innováció teljesen digitálisan, egyforma dizájn szerint működik. A kijelzők tartalma a bajor prémiumgyártó ügyfelének igényei szerint személyre szabható, akár a multifunkciós kormány gombjaival, az
iDrive
operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel. Az ugyancsak továbbfejlesztett BMW Head-Up kijelző még nagyobb, immáron 7 x 3,5” méretű kivetítési felületet kínál, még kellemesebb grafikával és új kijelzőtartalommal.
A bajor prémiumgyártó ügyfelének digitális eszközeit ezúttal is a személyes mobilitás digitális segédjeként működő BMW Connected kapcsolja össze az autóval. Az új BMW X5 eközben a márka első olyan modellje, amelynek központi zárját a bajor prémiumgyártó ügyfele okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválhatja.
A BMW X5-ös árlistája
Modell |
Bruttó ár |
X5 xDrive 40i |
20 179 000,-Ft |
X5 xDrive 30d |
19 694 000,-Ft |
X5 xDrive M50d |
27 336 000,-Ft |
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „LeitfadenüberKraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den StromverbrauchneuerPersonenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guidelineforfuelconsumption, CO2 emissions and electricpowerconsumption of newpassengercars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, HellmuthHirthStr. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)