Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2018-11-14

A világ legnyereségesebb autógyártójának számító japán autógyártó tovább javította profitabilitását

A környezetbarát hibrid elektromos autói sikerének köszönhetően évek óta szárnyaló, és a világ 10 legnépszerűbb autójából 3-at is jegyző (a világelső Corolla, a világ legnépszerűbb SUV-jaként is ismert RAV4 és a világ legkelendőbb felsőkategóriás szedánjának számító Camry) Toyota közzétette az idei év első félévének világszintű pénzügyi eredményeit: a már eddig is a világ legnyereségesebb autógyártójának számító japán autógyártó tovább javította profitabilitását, aminek a magas osztalékot kapó részvényesek is örülhettek.

 

A japán üzleti év árpilis 1-én kezdődő és szeptember 30-án végződő első félévben a Toyota világszintű konszolidált járműeladásai összesen 4.418.928 egységet tettek ki, ami 29.493 egységnyi növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. Ezen időszak összesített nettó árbevétele 14,674 ezer milliárd jen volt (nagyságrendileg 36,685 ezer milliárd forint) ami 3,4%-os növekedésnek felel meg. A működési bevétel 1,0965 ezer milliárd jenről 1,2618 ezer milliárd jenre nőtt (15%-os növekedés), míg az adózás előtti bevétel1 1,5488 ezer milliárd jent (3,872 ezer millárd Ft) tett ki. A nettó bevétel 1.0713 milliárd jenről 1,2423 ezer milliárd jenre emelkedett (16%-os növekedés). A működési bevétel 165.3 milliárd jennel (413,25 milliárd Ft) nőtt. A növekedést eredményező fő tényezők közé tartozik a marketing tevékenységekre fordított kiadások 150 milliárd jennyi növekedése, amivel szemben 40 milliárd jen költségmegtakarítás áll.

 

Ami a költségek és a rögzített költségek csökkentését célzó tevékenységeket illeti, folyamatosan haladunk a kihívásban meghirdetett érték felé. – értékeli az eredményeket Masayoshi Shirayanagi, a Toyota ügyvezető igazgatója. – Hogy a pénzügyi év végére elérjük a célunkat, és folyamatosan erősíteni tudjuk jövedelmezőségünket, a pénzügyi év második felében az összes térségben felgyorsítjuk tevékenységeinket.”

 

Japánban a járműértékesítések összesen 1.030.938 egységet tettek ki, ami 56.416 egységnyi csökkenést jelent. A működési bevétel - nem számítva a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség hatását – 109,9 milliárd jennel nőtt, így 751,6 milliárd jent tett ki.

Észak-Amerikában a járműértékesítések összesen 1.411.246 egységet tettek ki, ami 15.088 egységnyi növekedést jelent. A működési bevétel - nem számítva a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség hatását – 3,9 milliárd jennel csökkent, így 137,2 milliárd jent tett ki. Európában a járműértékesítések összesen 492.594 egységet tettek ki, ami 23.091 egységnyi növekedést jelent. A működési bevétel - nem számítva a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség hatását – 22,8 milliárd jennel nőtt, így 61,8 milliárd jent tett ki. Ázsiában a járműértékesítések összesen 811.123 egységet tettek ki, ami 67.184 egységnyi növekedést jelent. A működési bevétel - nem számítva a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség hatását – 63,2 milliárd jennel nőtt, így 276,2 milliárd jent tett ki. A többi régióban (benne Közép- és Dél-Amerikával, Óceániával, Afrikával és a Közel-Kelettel) a járműértékesítések összesen 672.027 egységet tettek ki, ami 19.454 egységnyi csökkenést jelent. A működési bevétel - nem számítva a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség hatását – 7,9 milliárd jennel csökkent, így 63,8 milliárd jent tett ki.

A pénzügyi szolgáltatásokból származó működési bevétel 10,2 milliárd jennel 154,9 milliárd jenre nőtt, beleértve 19,1 milliárd jen veszteséget a kamat swap ügyletekből származó értékelési növekedés/veszteség formájában. Eltekintve az értékelési növekedéstől/veszteségtől, a működési bevétel 30,0 milliárd jennel növekedett 174,1 milliárd jenre. Figyelembe véve a legfrissebb értékesítési trendeket a világon, a Toyota a 2019. március 31-én záruló pénzügyi évre vonatkozóan nem módosította konszolidált járműeladásokra vonatkozó, 8,90 millió egységről szóló előrejelzését. Emellett a Toyota frissítette a jelen pénzügyi évre vonatkozó, konszolidált pénzügyi előrejelzését is. 110 jen/dollár és 130 jen/euró árfolyamot véve alapul, a
TMC
aktuális előrejelzése a konszolidált nettó árbevételre vonatkozóan 29,5 ezer milliárd jen, a működési bevételre vonatkozóan 2,40 ezer milliárd jen, az adózás előtti eredményre vonatkozóan 2,72 ezer milliárd jen, míg a nettó bevételre vonatkozóan 2,30 ezer milliárd jen. A Toyota igazgatósága részvényenként 100 jen osztalék, időközi osztalékként történő kifizetéséről határozott a közönséges részvények után, valamint döntött akár 42 millió részvény visszavásárlásáról is 250 milliárd jen értékben a vállalat közönséges részvényei körében.