Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Adatmentés világszínvonalon
Szerkesztőségünket a GDATA vírusirtó védelmezi
Szerkesztőségünket a GDATA vírusirtó védelmezi
Multimédiás partnerünk a HTC
www.benq.hu
www.csokoladia.hu
www.cloudmanager.hu
Autó
Sulaki - 2018-09-19

A kétüléses hírességek csarnoka pedig 2019 márciusában újabb legendával bővül

A bajor prémiumgyártó évtizedek óta íródó, impozáns roadster-történelmét a vezetés színtiszta élménye járja át, a kétüléses hírességek csarnoka pedig 2019 márciusában újabb legendával bővül: érkezik a BMW Z4 harmadik nemzedéke, amely klasszikus vászontetejével, érzelmekben gazdag formanyelvével és letisztult, vezetőre összpontosító utasterével hamisítatlanul prémium nyitott tetős sportautóként ünnepli világpremierjét.

 
 
The new BMW Z4 - Product Highlights (09/2018).
The new BMW Z4 - Product Highlights (09/2018).
The new BMW Z4 - Product Highlights (09/2018).
The new BMW Z4 - Product Highlights (09/2018).
The new BMW Z4 - Product Highlights (09/2018).
  • Az új BMW Z4 a bajor prémiumgyártó impozáns roadster-történelmének eddigi leginnovatívabb fejezetét nyitja meg. Két ülés és elektromosan működtethető vászontető. Teljes mértékben újragondolt arányok, tökéletes üléspozíció, a versenyautós agilitás érdekében pedig még az elődmodellénél is rövidebb tengelytávolság és még szélesebb nyomtávok. Minimalizált saját tömeg és 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás, aerodinamikailag optimalizált karosszéria.
  • Lélegzetelállító megjelenés mérnökien precíz LED-technológiákkal, dizájnmegoldásokkal és hamisítatlan stílusjegyekkel. Az első fényszóró-pár a frontrész két sarkában kapott helyet, most először függőlegesen elrendezve. LED-technológiás első fényszórók már alapfelszereltségként, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig adaptív
    LED
    fényszórók mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes távolsági fénnyel és kanyarfényekkel. Szélesre húzott hűtőrácsok összefonódó hálóval. Nagyméretű motorháztető nyíl alakú vonalvezetéssel, a klasszikus sportautók mintájára az első kerekek fölé nyújtva. A modell karaktervonalai az Air Breather légkivezető-nyílásokból indulnak ki, az oldalfelületek kölcsönhatásával az új BMW Z4 körüli légáramlatot utánozva. A csomagtérajtóra integrált légterelő szárny, a méretes diffúzor és a LED-technológiás, keskeny hátsó lámpák hátulnézetből nyomatékosítják a modell erőtől duzzadó kiállását.
  • Modern, elegáns utastér vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítással, lendületesen előremutató vonalvezetéssel, illetve a járművezérlő gombok és kapcsolók szisztematikus elrendezésével. A minimálisra csökkentett dekorbetétek a modell letisztult karakterét éltetik. Az ajtókárpitokban a karosszéria egyes stílusjegyei köszönnek vissza.
  • Autószalon-premier idén októberben a 2018-as Párizsi Autószalonon. Az új BMW Z4 2019 márciusában érkezik meg az utakra, háromféle benzinmotorral: a BMW Z4 M40i BMW M Performance modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 168 gramm / km)* motorházteteje alatt egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres erőforrás dolgozik, míg a BMW Z4 sDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 139 gramm / km)* és a BMW Z4 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 139 gramm / km)* modellek meghajtásáról négyhengeres benzinmotorok gondoskodnak, előbbi esetben 190 kW /258 lóerő, míg utóbbi esetben 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítménnyel. Mindhárom benzinmotor erejét és forgatónyomatékát a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó legújabb generációja továbbítja a kerekek felé. A bajor prémiumgyártó mindhárom erőforrást részecskeszűrővel szereli fel, az új BMW Z4 modellváltozatai így maradéktalanul teljesítik az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeit.
  • Az új roadstert a versenyautós agilitásra, a letaglózó menetteljesítményre és a mérnökien precíz vezethetőségre összpontosítva fejlesztették ki a mérnökök. Alacsony súlypont. Rendkívül merev karosszéria és végtelenül feszes ágyazású kerékfelfüggesztések. Részletekbe menően újratervezett első és hátsó tengelyek. M Sport fékrendszer, adaptív M Sport futómű, M Sport differenciálmű és nagyteljesítményű gumiabroncsok már alapfelszereltségként (a BMW Z4 M40i modell esetében) vagy az opcionális extrafelszereltség részeként. Mindegyik motorváltozat esetében változó áttételű sportkormány és eltérő méretű gumiabroncsok.
  • Az új BMW Z4 sportautós énjét széleskörű alapfelszereltség nyomatékosítja. Típus-specifikus sportülések integrált fejtámlákkal. A BMW Z4 sDrive30i modell esetében Vernasca bőrkárpit, a BMW Z4 M40i modell esetében pedig bőr / Alcantara kárpit az alapfelszereltség része. Fix bukókeretek az ülések mögött. Driving Experience Control vezetési élménykapcsolóról aktiválható COMFORT, SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódok, amelyek rendszerreakciói látványosan elkülönülnek egymástól. Az elektromosan működtethető vászontető gombnyomással nyitható és zárható mindössze 10 másodperc alatt, egészen 50 km/órás sebességig. A csomagtér térfogata több mint 50 százalékkal nőtt az elődmodelléhez képest, immáron 281 liter. Sport Line és M Sport felszereltségi csomagok az exkluzív stílusjegyekért és felszereltségi opciókért.
  • Kategóriaetalon vezetést támogató rendszerek: automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), valamint sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) már az alapfelszereltség részeként. Az opcionális extrafelszereltségek palettájára a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition), a követési távolság kijelzése (Distance Information), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelem (Rear Collision Prevention), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a parkolássegítő rendszer (PDC - Park Distance Control), a tolatókamera, a parkolás és kiállás esetén automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztens (Parking Assistant), illetve a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is felkerült. BMW Head-Up kijelző a bajor prémiumgyártó roadster-történelmében most először.
  • Intuitív járművezérlés és tökéletes járműkapcsolat a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának köszönhetően. BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a 10,25” képernyő-átmérőjű, teljes mértékben digitális műszeregység és az ugyanekkora méretű, színes központi kijelző párosával, amely a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A bajor prémiumgyártó ügyfele a központi érintőképernyőn keresztül, az
    iDrive
    operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.
  • Széleskörű digitális szolgáltatások a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta égisze alatt: a különféle
    szoftverek
    és a navigációs rendszer térképének online frissítése, forgalmi veszélyhelyzetekre figyelmeztető rendszer a közlekedésben résztvevő BMW modellek interaktív együttműködésével, BMW Digitális Kulcs okostelefonról működtethető központi zárral és motorindító funkcióval.
  • Az új BMW Z4 piaci bevezetésekor elérhető motorváltozatok:
BMW Z4 M40i

  • Motor: soros hathengeres benzinmotor
  • Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
  • Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcsnyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 és 4 500 főtengely-fordulat között
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,6 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,4 liter / 100 km**
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 168 gramm / km**
  • Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
BMW Z4 sDrive30i

  • Motor: soros négyhengeres benzinmotor
  • Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
  • Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 190 kW / 258 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcsnyomaték: 400 Nm percenkénti 1 550 és 4 400 főtengely-fordulat között
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,4 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km**
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 139 gramm / km**
  • Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
  • BMW Z4 sDrive20i
  • Motor: soros négyhengeres benzinmotor
  • Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
  • Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 145 kW / 197 lóerő percenkénti 4 500 és 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcsnyomaték: 320 Nm percenkénti 1 450 és 4 200 főtengely-fordulat között
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,6 másodperc
  • Végsebesség: 240 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km**
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 139 gramm / km**
  • Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
* Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

** Az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek, előzetes értékek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)