Autó
Sulaki - 2018-09-19
A Porsche mellett a WayRay-be fektetett még a Hyundai motor, a JVCKENWOOD, valamint számos befektetési alap, mint például az Alibaba csoport
A Porsche befektetett a WayRay-be. A zürichi startup vállalkozás a jövő technológiájaként holografikus kiterjesztett valóság head-up display fejlesztésével és gyártásával, valamint a virtuális tárgyak vezetői környezetbe történő tökéletes integrációjával foglalkozik. A Porsche stratégiai főbefektetőként vásárolta be magát a WayRay-be a jelenlegi Series C támogatási körben. A finanszírozás teljes értéke körülbelül 69 millió euró.
A Porsche mellett a WayRay-be fektetett még a Hyundai motor, a JVCKENWOOD, valamint számos befektetési alap, mint például az Alibaba csoport. A WayRay és a Porsche közötti együttműködés a „Startup Autobahn” innovációs platform részét képezi, amelynek stratégiai fejlesztése a jövőközpontú technológia előremenetelét segíti, főként az autóipar tekintetében. A WayRay számos különböző gyártóval dolgozik együtt, hogy a kezükben lévő technológiát bevethessék az autózás területén.
„A WayRay csapat különleges technológiai szakértelemmel rendelkezik, alkalmazottai például az űrutazás, valamint a hardver- és szoftverfejlesztés területéről érkeznek. A WayRay innovatív ötletei és termékei hatalmas potenciállal rendelkeznek. Hiszünk benne, hogy azzal, hogy egyesítettük erőinket a vállalattal, a jövőben is olyan megoldásokat adhatunk ügyfeleinknek, amelyek elérik a Porsche iránt támasztott legmagasabb követelményeket. Éppen ezért vállalkoztunk a stratégiai befektetésre,” mondta Lutz Meschke, a Porsche felügyelőbizottságának alelnöke, valamint a vállalat pénzügyekért és IT megoldásokért felelős vezetője.
A zürichi központú WayRay jelenleg több mint 250 szakértőt alkalmaz, a vállalat irodái pedig megtalálhatók Oroszországban, Kínában és az USA területén is. A gyártás helyszíne Németország lesz, a munkák pedig 2019-ben kezdődnek. A piacon jelenleg elérhető head-up display szélvédőre vetítő kijelzőkhöz képest a WayRay megoldása sokkal kisebb, így pedig bármilyen modellbe beépíthető, a belső tér kialakításától függetlenül. A technológiát jelenleg a vezető és az utasok oldalán is tesztelik, a rugalmassága pedig különösen a vezetés automatizálásával nyit meg új kapukat a fejlesztők előtt. A Porsche célja, hogy folyamatosan kibővítse digitális szolgáltatásainak kínálatát a jövőben, a WayRay technológiája lehetővé teszi, hogy az új szolgáltatások vizuálisan is megjelenjenek a szélvédőn.
„Csúcstechnológiás vállalatként elkötelezettek vagyunk az olyan alapvető innovációk iránt, amelyek túlmutatnak a jelenlegi holografikus kiterjesztett valóság megoldásokon, új kijelzőket és interfészeket lehetővé téve. Az olyan autógyártókkal és nagybefektetőkkel történő együttműködés, mint a Porsche, jelentősen elősegíti a vállalat növekedését, valamint magabiztos hozzáállását a komplex megoldásokba való befektetésbe”, mondta Vitaly Ponomarev, a WayRay alapítója és elnöke.
A Porsche mellett a WayRay-be fektetett még a Hyundai motor, a JVCKENWOOD, valamint számos befektetési alap, mint például az Alibaba csoport. A WayRay és a Porsche közötti együttműködés a „Startup Autobahn” innovációs platform részét képezi, amelynek stratégiai fejlesztése a jövőközpontú technológia előremenetelét segíti, főként az autóipar tekintetében. A WayRay számos különböző gyártóval dolgozik együtt, hogy a kezükben lévő technológiát bevethessék az autózás területén.
„A WayRay csapat különleges technológiai szakértelemmel rendelkezik, alkalmazottai például az űrutazás, valamint a hardver- és szoftverfejlesztés területéről érkeznek. A WayRay innovatív ötletei és termékei hatalmas potenciállal rendelkeznek. Hiszünk benne, hogy azzal, hogy egyesítettük erőinket a vállalattal, a jövőben is olyan megoldásokat adhatunk ügyfeleinknek, amelyek elérik a Porsche iránt támasztott legmagasabb követelményeket. Éppen ezért vállalkoztunk a stratégiai befektetésre,” mondta Lutz Meschke, a Porsche felügyelőbizottságának alelnöke, valamint a vállalat pénzügyekért és IT megoldásokért felelős vezetője.
A zürichi központú WayRay jelenleg több mint 250 szakértőt alkalmaz, a vállalat irodái pedig megtalálhatók Oroszországban, Kínában és az USA területén is. A gyártás helyszíne Németország lesz, a munkák pedig 2019-ben kezdődnek. A piacon jelenleg elérhető head-up display szélvédőre vetítő kijelzőkhöz képest a WayRay megoldása sokkal kisebb, így pedig bármilyen modellbe beépíthető, a belső tér kialakításától függetlenül. A technológiát jelenleg a vezető és az utasok oldalán is tesztelik, a rugalmassága pedig különösen a vezetés automatizálásával nyit meg új kapukat a fejlesztők előtt. A Porsche célja, hogy folyamatosan kibővítse digitális szolgáltatásainak kínálatát a jövőben, a WayRay technológiája lehetővé teszi, hogy az új szolgáltatások vizuálisan is megjelenjenek a szélvédőn.
„Csúcstechnológiás vállalatként elkötelezettek vagyunk az olyan alapvető innovációk iránt, amelyek túlmutatnak a jelenlegi holografikus kiterjesztett valóság megoldásokon, új kijelzőket és interfészeket lehetővé téve. Az olyan autógyártókkal és nagybefektetőkkel történő együttműködés, mint a Porsche, jelentősen elősegíti a vállalat növekedését, valamint magabiztos hozzáállását a komplex megoldásokba való befektetésbe”, mondta Vitaly Ponomarev, a WayRay alapítója és elnöke.