Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2018-09-04

Az új, negyedik generációs Lexus hibrid hajtású ES 300h 2018 decemberétől lesz kapható a nyugat- és közép-európai piacokon  

Miután hat generáción át sikert sikerre halmozott a középkategóriás szedánok szegmensében, az új, hetedik generációs Lexus ES most még magasabbra tör. Az autó kényelme, kifinomultsága és luxusa régóta közmondásos már a vásárlók körében, s az új ES pontosan erre a hírnévre épít – mindezt pedig vadonatúj, jóval dinamikusabb formatervű karosszériával és még élvezetesebb menetteljesítménnyel fejeli meg.

Az új modellen még határozottabban érvényesül a Lexus dizájn-irányvonala és a márka szándéka, hogy izgalmasabb, érzelmeket és szenvedélyeket ébresztő autókat alkotva még szélesebb vásárlóközönséget szólítson meg a jövőről alkotott képével. Az eddigi Lexus-tulajdonosokra nagy hatással lesz, hogy az új ES minden eddiginél tágasabb, csendesebb és biztonságosabb lett, míg a vevők új nemzedékét a szedán hatásosan formába öntött ereje, kategóriaelső biztonsági technológiája és a saját piaci szegmensében ritkaságnak számító, hibátlan kézműves kidolgozása bűvöli majd el.

A hetedik generációs ES először a nyugat-európai piacokon jelenik meg, új tagjaként annak a Lexus-termékvonalnak, amely az LS szedán és az LC kupé erős érzelmeket ébresztő formai megoldásaival nyitott új fejezetet a márka történetében. A szemet gyönyörködtető stílus kulcsa a vadonatúj Global Architecture – K (GA-K) padlólemez; ez a platform különösen vonzó lesz a régió autóvásárlói számára, akik még élvezetesebb vezetési élményre és még tökéletesebb biztonságra vágynak. A kínálatban szerepel majd a 2018 decemberétől elérhető új, önmagát töltő hibrid rendszerrel hajtott ES 300h, valamint a benzinmotoros ES 200, ES 250 és ES 350 kivitelek, amelyeket 2018 szeptemberétől rendelhetnek meg a vásárlók.

A négy éve tartó folyamatos növekedés eredményeképpen 2017-ben a Lexus minden eddiginél több, közel 75.000 autót értékesített Európában. Az új ES szedán fontos modell lesz a márka kínálatában, és hatásosan segíthet abban, hogy 2020-ra a Lexus éves eladásai elérjék a 100.000 darabos határt.

A formatervezés új dimenziói

Az új ES a vadonatúj GA-K padlólemezre épül, ami lehetővé tette a Lexus számára, hogy túllépjen a középkategóriás luxuslimuzinok dizájnjának eddig ismert határain. Az autó hosszabb (+65 mm), alacsonyabb (-5 mm) és szélesebb (+45 mm), mint elődje. A megnyújtott tengelytávolság (+50 mm) miatt a kerekek közelebb kerülhettek a sarkokhoz, ráadásul az első és a hátsó nyomtáv is nőtt (+10 és +37 mm). Az autó magabiztos kiállása hűen tükrözi a megnövekedett teljesítményt, és olyan vonzerővel ruházza fel az ES-t, hogy mindenki rajta felejti a tekintetét.

Yasuo Kajino, az ES vezető formatervezője a ‘provokatív elegancia’ kifejezéssel jellemzi az autó új megjelenését.

Az ES mindig is egy elegáns luxuslimuzin volt, ám az új generációnál olyan merész dizájn-elemeket alkalmaztunk, amelyek megváltoztatják a vásárlók hagyományos elvárásait,“ mondta.

Az új GA-K padlólemeznek köszönhetően alacsonyabbra kerülhetett a motorháztető, így Kajino csapata igazán különleges sziluettet alkothatott, amelynek erősen lefelé húzott végpontjai dinamikus, mégis lágyan áramló formákat alkotnak. Az ES leglátványosabb eleme azonban az orrkialakítása, ami az egyes modellváltozatoknál látványosan más és más. A standard változatok elegáns hűtőrácsát a középen elhelyezett Lexus-emblémából kiinduló díszlécek alkotják, míg a modellsorozatban most először megjelenő F SPORT kivitelnél a hűtő megjelenését fekete színű, keresztirányú mintázat határozza meg, harmonikus összhangban az első sarkok kimetszett elemeivel.

A korábbi generációktól eltérően az autó megjelenését most lendületes tetővonal határozza meg, kihangsúlyozva a jármű alacsonyabb építését és áramvonalasságát. A letisztult, finoman kidolgozott hátsó rész
LED
lámpatestei körülölelik a sarkokat, így látványuk minden nézőpontból jól érvényesül. Az F SPORT modellek megjelenését hátsó légterelő és emblémák teszik teljessé. A standard ES modellekhez három különböző, 17 és 18
colos
keréktárcsa rendelhető, az F SPORT változat pedig 19 colos
1 kerekeken gördül, amelyeknek dizájnja hasonló a Lexus LC kupé keréktárcsájához.

A külső fényezések 12 árnyalatból álló palettáján új bézs és zöld színek is megjelentek. A Jég Ekrü a frissen hullott hó fényhatását idézi, a Napfény Zöld pedig a napsütésben ragyogó óceánra emlékeztet. Az F SPORT modellek kínálatában szereplő exkluzív Viharkék és F Fehér színek hatásosan egészítik ki az autó energiától feszülő dizájnját.

A jövő Lexus-utastere




Az ES belső terének látványát és hangulatát megformáló dizájnerek számára a Lexus Future Interior tanulmány szolgált kiinduló pontként, amelyben ügyesen keveredik a vezetőt körülölelő cockpit az első utas tágas és kényelmes terével. A központi kijelző, a műszeregység és a head-up display egy szoros egységben kapott helyet; ezzel az átgondolt elhelyezéssel sikerült elérni, hogy a vezető folyamatosan az úton tarthassa a tekintetét.A Lexus ezt a koncepciót “vezérlőállásnak” nevezte el, mert a beülés pillanatától kezdve az összes kezelőegység karnyújtásnyira található, és az összes műszer a közvetlen látómezőben helyezkedik el. A kartámaszok kényelmesen a vezető könyöke alá siklanak, akinek a nyomógombok kezeléséhez nem kell a levennie kezét a kormányról.

A vezető figyelmét elterelő hatásokat tovább csökkenti az opcionális head-up display, ami az összes fontos információt a vezető elé, a szélvédőre vetíti. A luxuskategória legnagyobb méretű színes kijelzője a vezető által kedvelt paramétereknek megfelelően állítható. A kijelző – az olyan alapvető funkciókon kívül, mint a sebesség, az üzemanyagszint, vagy a váltókar állása – képes megjeleníteni a sebességkorlátozó táblákat, a sávtartó automatika figyelmeztetéseit, vagy a navigáció iránymutató jelzéseit.

Nagyon fontos, hogy autózás közben a vezetőnek nemcsak látnia, hanem éreznie is kell. Az ES-ben az üléspozíción is javítottak, természetesebb a kormány dőlésszöge, javítottak a pedálok pozícióján, sőt opcióként egy tíz irányban állítható ülés is választható. A kormánykerék az LS-ből szármatik, karimája ergonomikus, és akár fa berakással és fűtéssel is rendelhető. Az első ülések is fűthetők, sőt szellőztetéssel is megrendelhetők; ilyenkor egy ventilátor közvetlenül a légkondicionálóból szívja a hideg levegőt, így gyorsabb hűtőhatást ér el.

Az autóban ülők akadálytalanul kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, amiről a számos kapcsolt szolgáltatást kínáló opcionális navigációs rendszer gondoskodik; a navigáció egyébként egy 12,3 colos multimédia kijelzővel és a második generációs Remote Touch érintőpaddal kezelhető. A rendszer hangvezérlése mobil asszisztensként is működik majd, amivel a vezető okostelefonja is vezérelhető.

A hátsó utasok kényelme már hosszú ideje az ES egyik védjegye, és az új modellben ezt a meredekebben ereszkedő tetővonal ellenére is sikerült magasabb szintre emelni. Ezt a csípőpont alacsonyabbra helyezésével és gondosan megformált, tágasabb fejteret kínáló tetőkárpitozással sikerült megoldani, nem beszélve a hosszabb tengelytávolságból adódó bőségesebb lábtérről.

Az utastér új színsémái jól beleillenek a ‘provokatív elegancia’ alaptémájába. A Telt Krémszín opció és a barna tetőkárpit kombinációja modern, ugyanakkor meghitt látványt és hangulatot teremt. A választékban megtalálható még a Fekete, a Chateau és a Topáz Barna is.

Az új F SPORT változat belső tere egészen más benyomást kelt: a dizájnerek egy újfajta metálhatású kabindekorációt dolgoztak ki, ami a Lexus minden eddigi megoldásától különbözik. Az utastér egyedi karakterét a tradicionális japán kardok által ihletett “Hadori” mintázat teremti meg, aminek szeszélyes hullámvonalai háromdimenziós hatást keltenek, és látványuk minden szögből más és más. Ez csupán egy apró, finom hatás, mégis jól példázza, milyen gondos kézműves munkával érte el a Lexus, hogy az F SPORT igazán különleges helyet foglaljon el a modell kínálatában. A standard ES modellek vásárlói továbbra is szabadon választhatnak a hagyományos anyagok, például a bambusz és a Shimamoku fabetétek között, amelyek olyan kézműves tudást és kidolgozást sugallnak, amit a luxusautók vásárlói elvárnak és nagyra értékelnek.

A teljesítmény új dimenziói

A Yasuhiro Sakakibara főmérnök által vezetett mérnökcsapat számára egyértelmű volt a cél: át kell formálni az ES imázsát. Ez annyit jelentett, hogy az eddig elsősorban kényelmes és csendes kabinjáról ismert szedánt olyan autóvá kellett alakítaniuk, amelynek kategóriaelső teljesítménye nemcsak érezhető, hanem hallható is.

Sakakibara szerint ez az ES sokkal komolyabb teljesítményt kínál elődjeinél. Mint mondta: “Tudtuk, hogy az új ES-nek készségesnek és könnyen vezethetőnek kell lennie, méghozzá attól függetlenül, milyen úton autóznak vele. Ezt csak szilárd alapokra építkezve érhettük el.”

Mindehhez az új GA-K padlólemez szolgált kiinduló pontként. Ez a kivételesen merev, elsőkerékhajtású platform a torziós szilárdság tekintetében még az LC kupéban és az LS szedánban alkalmazott, hátsókerékhajtású GA-L padlólemezzel is felveszi a versenyt. Az autót tömegét jelentősen csökkentette a nagy szilárdságú acél felhasználása, ráadásul az új ES fejlett megoldásai – például az új multilink rendszerű hátsó futómű-kialakítás vagy a fogaslécre épített elektromos kormányszervo – révén az autót minden eddiginél precízebben finomhangolhatták a mérnökök.

A futóművet tervező csapat sikeresen alakította ki az egyensúlyt a kényelmes futás, a kiszámítható viselkedés és a gyors reakciók között. Yoshiaki Ito, az ES tesztpilótája elmondta: “Arra törekedtünk, hogy vezetési rutinjától függetlenül minden autós úgy érezze, teljes egészében uralja az ES-t. Ez olyan komfortérzetet teremt, ami messze túlmutat a kényelmes rugózáson.”

Futómű, ami alkalmazkodik környezetéhez

Sakakibara csapata szilárd alapokra építhetett, így figyelmüket arra fordíthatták, hogy kényelmesre és precízen vezethetőre hangolják a futóművet. A kialakítás elöl McPherson rugóstagokból, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztésből áll, melyeket elöl és hátul is stabilizátorrudak egészítenek ki.

Habár az első felfüggesztés kialakítása hasonló az előző ES-éhez, számos módosítást hajtottak rajta végre a még érzékenyebb reagálás érdekében. Változtattak a kitámasztó rúd szögén, amely így jobban követi a kerék terhelés során megtett útját, javítva ezzel a rugózás minőségét. Az egyenes irányú stabilitást a megnövelt utánfutási szög (+2 fok) és utánfutás (+8 mm) fokozza. Az újonnan kifejlesztett dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók egy átfedés nélkül üzemelő segédszelepnek köszönhetően a legapróbb mozgásra is reagálnak. A segédszelep a csillapító olajat mindkét irányba engedi folyni, mielőtt az eléri a fő szelepet.

A hátsó futómű többlengőkaros kialakítású, ami szintén profitál az új dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók érzékenyebb reakciójából. A fő lengőkar befogatási pontja magasabbra került, a szilentblokkokat pedig nagyobbra méretezték, így rossz úton jobban uralható az autó. Az oldalkúszást hatásosan mérsékli a stabilizátor felfogatásánál használt perselyek módosított kialakítása.

A még precízebb kormányzás érdekében új elektromos szervokormányt (EPS) használtak. Az előző ES-en a szervomotor a kormányoszlopon helyezkedett el, ezzel ellentétben itt közvetlenül a fogaslécre fejti ki hatását, így a vezető sokkal pontosabb visszajelzéseket kap a kormánykerékről. Az új kialakításnak köszönhetően hosszirányban 40, függőleges irányban pedig 30 mm-el nagyobb tartományban állítható a kormány.




F SPORT: még izgalmasabb vezetési élmény

Az F Sport modellekben a dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók helyett állítható lengéscsillapítókkal szerelt adaptív felfüggesztés (AVS) működik, ami hasonló az LC kupéban és az LS szedánban használt rendszerhez. Az AVS rendszer 650 beállítási szintet a használ az optimális vezethetőség és menetkényelem eléréséhez. A beállítások szenzorok jelei alapján történnek, melyek a lineáris és vertikális gyorsulást, valamint a sebességet, a kormányelfordulási szöget, az irányváltoztatást és a fékfőhengerben uralkodó nyomást mérik. Ehhez társulnak még a motorvezérlő számítógépből és a menetstabilizáló rendszerből származó adatok.

Az ES összes változatában megtalálható a vezetési mód állítására szolgáló üzemmódválasztó rendszer, amellyel a vezető az útviszonyoktól függően személyre szabhatja a jármű beállításait. Az AVS nélküli modellekben Eco, Normal és Sport beállítás lehetséges, míg az AVS-sel szerelt autókban a Sport helyett Sport S, Sport S+ és Custom (azaz egyéni) üzemmódok között lehet válogatni.

Eco módban az üzemanyag-fogyasztás az elsődleges, ezért a gyors gázreakciókat és a klímaberendezés teljesítményét visszafogták. Az AVS nélküli autókon a Sport mód élénkíti a gázreakciót, megváltoztatja a sebességváltási pontokat, és a kormányszervo rásegítési karakterét. Az AVS-sel szerelt autókban csak a gázreakció és a sebességváltás változik Sport módban. Ha az autós agresszívabb vezetési stílusra vágyik, a Sport S+ módot választhatja, ami a gázreakciót, a sebességváltást, a kormányzási paramétereket és az adaptív lengéscsillapítókat is befolyásolja. A Custom beállítást használva a vezető három motor- és sebességváltó-program (Eco, Normal és Sport), két kormányzás- és felfüggesztés-program (Normal és Sport), valamint két klimatizálás-program (Eco és Normal) közül választhat.

Negyedik generációs hibrid hajtás

A Nyugat- és Közép-Európában forgalmazott ES 300h modellben egy negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtásrendszer működik – méghozzá rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással, minimális károsanyag-kibocsátással, ugyanakkor olyan tekintélyes teljesítménnyel, amit jogosan várnak el egy középkategóriás luxusszedán vásárlói. A rendszer intelligensen párosítja az ultra-hatékony, 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor és a könnyebb, kompaktabb, mégis nagyobb energiasűrűségű elektromotor erejét. A rendszer összteljesítménye 218 LE / 160 kW, kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 4,7 l/100 km.

A 2,5 literes erőforrás teljesen új fejlesztés, és gyors égési technológiájának köszönhetően ez az egyik legkedvezőbb termikus hatásfokú egység a sorozatgyártású motorok között. Ez a tulajdonsága az emisszió vagy az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül is magasabb teljesítményt eredményez. Mindezt egyenes vonalú szívónyílásokkal, javított szelepelrendezési szögekkel és lézeres megmunkálású szelepfészkekkel érték el a tervezők. A változó átfolyású olajszivattyú, a többfuratú injektorok, a szívóoldali szelepek VVT-iE vezérlése és a változó hűtőrendszer szintén hatásosan járultak hozzá az erőforrás hő- és égésvezérlésének tökéletesítéséhez.

Az új hibrid erőátviteli egységet kifejezetten a 2,5 literes motorhoz tervezték a Lexus mérnökei. Míg a korábbi egységben az elektromotorok koaxiálisan helyezkedtek el, addig az újban több tengelyes elrendezést alkalmaztak, így az egység hosszát közel 30 mm-el csökkenteni tudták. A hagyományos bolygókerekes áttételt párhuzamos tengelyű váltóműre cserélték, amely egy kompakt blokkban foglalja magában a bolygókerekes osztóművet, a parkoló és a ellenirányú egységet.

Az elektromotorokat hajtó nikkel-metál-hidrid akkumulátort a csomagtartóból a hátsó ülés alá helyezték át. Ez úgy vált lehetővé, hogy az akkumulátor magasságát 120 milliméterrel csökkentették, és a hűtőrendszer méretét is redukálták. Az akkumulátor áthelyezése nemcsak a csomagtartó méretét csökkentette, hanem javította az ES súlyelosztását, és ezáltal a vezethetőségét is.

Az ES 300h változatban számos olyan újítást vezettek be, amelyek javítják a vezetési élményt és a vezető kapcsolatát a járművel. A hibrid vezérlőrendszert úgy programozták, hogy lineárisabb gyorsulási érzetet adjon, hozzáigazítva a motor fordulatszámát a jármű sebességéhez. Így sikerült csökkenteni a hibrid rendszerekre jellemző „gumiszalag” gyorsulásérzetet. A Sport mód használata még inkább javítja a gyorsulást, mivel alacsony fordulaton megnöveli a nyomatékot. Eközben a vezető a kormány váltófüleivel hat szimulált sebességfokozat között kapcsolhat, még precízebben uralva az autót.




Benzinmotorok és új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó

Oroszországban és más keleti piacokon az ES különféle benzinmotorokkal lesz kapható.

Az ES 350 modellt egy 3,5 literes V6-os benzinmotor hajtja, amit úgy terveztek, hogy magával ragadó gyorsulással és izgalmas motorhanggal nyűgözze le az autó utasait. A D4-S üzemanyag-befecskendező rendszer továbbfejlesztett változatával működő, sima járású erőforrás teljesítménye 250 LE/183 kW, vagyis jóval komolyabb erőt kínál, mint az előző generációs V6-os egység.

A teljesítmény és a nyomaték növekedése mellett az ES 350-ben egy új fejlesztésű, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó is megjelenik. Az új váltómű ultra-vékony nyomaték-átalakítóján és soktárcsás tengelykapcsolóján keresztül sokkal hatékonyabban jut el a vonóerő az első kerekekhez. A szerkezetet arra tervezték, hogy a pedálmozdulatokra gyors, precízen időzített fokozatváltásokkal reagáljon. A szélesebb fokozatkiosztásnak köszönhetően az alacsony fordulatszám-tartományokban nagy nyomatékot biztosító sebességfokozatok segítik a lendületes startot, nagy sebességnél pedig hosszú áttételek javítják az üzemanyag-fogyasztást.

Az új motornak nagyon fontos tulajdonsága a gyors égés, ami lehetővé teszi az üzemanyag lehető leghatékonyabb felhasználását. Ennek érdekében a mérnökök enyhén csökkentették a furatot (90-ről 87 milliméterre), a löketet pedig meghosszabbították (98-ról 103,4 milliméterre). Így optimális, 1:1,2 arányú furat/löket arányt állítottak elő, és az üzemanyagnak rövidebb utat kell megtennie az égéstér széléig. A szelepek egymással bezárt szögét is megnövelték, hogy a beszívott gáz közvetlenebb úton jusson be. A szívószelepek fészkét lézeres eljárással munkálják meg, s ezáltal nagyobb szelepfelület és alacsonyabb szelepfészek-hőmérséklet érhető el. Így a szívócsőből egyenletesebb átmenetet lehet képezni az égéstérbe. Ennek eredménye egy optimalizált örvénylési minta, és az a képesség, hogy szegénykeverékes üzemmódban nagyobb előgyújtást lehet adni anélkül, hogy a motor kopogni kezdene.

Az ES 250 modell gépházába egy vadonatúj, rendkívül takarékos 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor kerül, amihez egy új, 8 fokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik. A kis tömegű, hosszú löketű alumínium blokk lézeres megmunkálású szívóoldali szelepfészkei és intelligensen változó szelepvezérlése (VVT-i) gyorsabb égést eredményeznek. A motor termikus hatásfoka 38 százalék, ami kiváló értéknek számít.

Akárcsak a V6-os blokk, úgy a 2,5 literes motor D-4S befecskendező rendszere is nagy nyomással, közvetlenül fecskendez be az égéstérbe, ám kis terhelésnél, Atkinson ciklusban a szívócsőbe, alacsony nyomással fecskendezi be az üzemanyagot. További hatékonyságot javító megoldás a folyamatoson változó átfolyású olajszivattyú és a változó hűtőrendszer, amelyek mindig az adott üzemállapothoz igazítják működésüket. Például amikor a motor hideg, a dugattyúkat hűtő olajfúvókák nem dolgoznak, így a motor gyorsabban melegszik be, és kevesebb káros anyagot termel. Ugyanebben a helyzetben az elektromos vízpumpa csökkenti az átfolyás mennyiségét, és a hűtőfolyadékot a motorról a fűtőtestre irányítja. Így az utastér és a motor is gyorsabban melegszik fel.




Maximális vezethetőség és minimális fogyasztás a rugalmasabb sebességváltóval

A 3,5 literes V6-os és a 2,5 literes soros négyhengeres motor is az új, 8 fokozatú Direct Shift automata váltó közvetítésével juttatja vonóerejét az első kerekekre. Az új fejlesztésű váltó egy ultravékony nyomaték-átalakítót és többtárcsás önzáró tengelykapcsolót használ, amelyek segítségével szinte minden helyzetben közvetlen az útkapcsolat. Ennek eredményeképpen a legtöbb esetben duplakuplungos az érzet, de álló helyzetből indulva olyan egyenletes a vonóerő felépülése, mint egy hagyományos automata váltónál.

Az előző hatfokozatú automatával összehasonlítva a nyolcfokozatú Direct Shift váltónak szélesebb a fokozatkiosztása, ami takarékosabbá és fürgébbé is teszi az autót. A korábbi váltóban az első fokozat áttétele 3.30:1 volt, míg az újban 5.51 (a V6-osban) illetve 5.25 (a négyhengeresben). Magasabb fokozatban viszont 100 km/órás sebességnél a motor 250-300 fordulattal kevesebbet forog a hatfokozatú váltóhoz képest.

 

Páratlan biztonsági jellemzők

A hetedik generációs ES nyugat-európai vásárlói alapáron, a kelet-európai vevők pedig opcióként rendelhetik meg a Lexus Safety System + legújabb változatát. Ez az aktív biztonsági technológiákból összeállított csomag új képességekkel ruházza fel az autót, még több közlekedési helyzetben kínálva biztonságot a vezető és az utasok számára, illetve megelőzve az esetleges balesetek bekövetkeztét.

Az új megoldások közé tartozik, hogy az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) nappali megvilágítás mellett immár a kerékpárosokat is képes azonosítani. A PCS már eddig is felismerte az autó előtt feltűnő járműveket és gyalogosokat, s e kiegészítéssel ezentúl még hatékonyabban védi ki a leggyakoribb közúti baleseteket. A radar érzékenységének tökéletesítésével és dinamikus hatósugarának javításával sikerült elérni, hogy a rendszer éjszaka az eddigieknél is hatékonyabban érzékelje a gyalogosokat.

Az ES kétlépcsős adaptív távfényvezérlése (AHS) szintén új biztonsági megoldás. Ez a rendszer nemcsak automatikusan kapcsolja ki és be a távolsági fényt, hanem a fényszóróban elhelyezett 24 külön LED-fényforrás segítségével úgy teríti szét a fénypászmát, hogy a szembejövők elvakítása nélkül is a lehető leghatékonyabban világítsa meg az utat.

Mark Levinson PurePlay: a világ legkerekebb zenei élménye

A 2019-es ES-ben mutatkozik be a 17 hangszórós Mark Levinson PurePlay rendszer. Az új hifit arra tervezték, hogy az autó utasai – a kabinban elfoglalt helyüktől függetlenül – az eddigi legerőteljesebb, legprecízebb és legtisztább hangélményt élvezhessék.

A PurePlay számos egyedülálló megoldással biztosít kimagasló teljesítményt: ilyen például a precíziós állomáskeresés, a hangszórók világszínvonalú tervezése és elhelyezése, valamint a páratlan hangolási és dekompressziós technológiák. A hangszórók vállmagasságban kaptak helyet a kabinban, ami javítja az akusztikát és kellemes hang-szinergiát eredményez. A tökéletes elhelyezés egyenletes hangszínt teremt az összes középhang- és a magashang-sugárzó között, s gyakorlatilag két egyforma (első és hátsó) hallgatási zónára osztja a kabint, így minden utas egyforma minőségben élvezheti a hangzást.

Új fejezet nyílik az ES történetében

A hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. A Lexus zászlóshajójához, az LS-hez hasonlóan az új ES szedán is szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani. Éppen ezért az autó mindent tud, amit a hagyományos Lexus-vásárlók elvárnak – emellett viszont sok olyan dolgot is kínál, amelyek azok számára lesznek vonzók, akik eddig nem számoltak a márkával. Az erőteljesebb stílus, a dinamikusabb teljesítmény, a legmagasabb szinten kidolgozott utastér és a legmodernebb biztonsági technológiák igazán újszerű és meglepő módon formálják át az ES imázsát.




1 A specifikáció piactól függően változhat