Autó
sulaki - 2018-06-25
Napjainkban az autóipar a verseny és az együttműködés új szakaszába lépett
A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota szerint hogy az egész iparág egy évszázadonként egyszer bekövetkező átalakulási időszak előtt áll, ahol az autógyártóknak új versenytársakkal, köuztük az Apple-hez és Google-hez hasonló tech-óriásokkal kell szembenézniük miközben autógyártókból mobilitási szolgáltatókká válnak. A hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) meghajtások fejlesztése mellett az önvezető járművek, a mesterséges intelligencia és a robotika területét érintő fejlesztések területén is vezető szerepet betöltő Toyota ezért az átalakulási időszakra való felkészülés jegyében megállapodásokat kötött a Denso és a Toyota Tsusho vállalatokkal a Toyota Csoport versenyképességének tovább javítása céljából. A Densoval aláírt megállapodás szerint a Toyota és a Denso alapvető elektronikai alkatrészgyártási tevékenységeit a Denso szervezetében konszolidálják. A Toyota Tsushoval aláírt megállapodás szerint a Toyota és a Toyota Tsusho megvizsgálják a Toyota összes afrikai értékesítési és marketing-tevékenységének lehetséges áthelyezését a Toyota Tsushohoz.
Napjainkban az autóipar a verseny és az együttműködés új szakaszába lép. Ebben az időszakban fejlődnek ki olyan technológiák, mint az elektromos autók, az önvezetés és az összekapcsoltság, illetve most jelennek meg ebben a szektorban más iparágak szereplői is. Ugyanakkor a globális járműpiac további bővülése várható – elsősorban Afrikának és más feltörekvő régióknak köszönhetően. Ahhoz, hogy a e mélyreható átalakulás korszakát követően is a világ vezető mobilitási szolgáltatója lehessen, a vállalat felgyorsítja a teljes Toyota Csoport versenyképességének erősítésére irányuló erőfeszítéseit, tovább javítva a csoport korlátozott erőforrásainak még hatékonyabb felhasználását célzó koordinációt.
Akio Toyoda, a Toyota elnöke ekképp fogalmaz az átalakulás kapcsán: „A jelenlegi, évszázadonként egyszer tapasztalható átalakulási időszak kihívásai mellett – illetve most, amikor a Toyota Csoport éves globális értékesítési volumene meghaladja a 10 millió járművet –szembe kell néznünk a mobilitási vállalkozássá történő átalakulás nehézségeivel is, miközben meglévő tevékenységeinket fenn kell tartanunk és tovább kell bővítenünk. Egy ilyen környezetben egyre fontosabbá válik, hogy mennyire hatékonyan tudjuk kihasználni korlátozott erőforrásainkat, és milyen mértékben tudjuk javítani a teljes Toyota Csoport versenyképességét. Mindez együtt jár a teljes Toyota Csoport tevékenységeinek – ahogy mondani szoktam – a hazai és idegen nézőpontok szerinti átszervezésével. A hazai alatt azok a tevékenységek és régiók értendők, amelyeknél alkalmazhatjuk a genchi genbutsu (helyszíni tanulás és problémamegoldás) szemléletet a hozzáadott érték előállítására; ebben versenytársaink előtt járunk. Az idegen alatt azok a tevékenységek és régiók értendők, ahol hozzánk képest más vállalatok vannak jóval előnyösebb helyzetben a szakértelem terén.”
„Még akkor is, ha a Toyota szempontjából egy tevékenységet idegenként kezelünk, a Toyota Csoport perspektívájából nézve – ahol az egyik vállalat erőssége lehet az a tevékenység – ugyanez hazainak is számíthat. Így a Toyota Csoport tevékenységeinek a hazai – idegen nézőpontok szerint történő átértékelésével, illetve a tevékenységek „hazai” vállalatoknál történő konszolidációja révén növelhetjük majd a termelékenységet és erősíthetjük a teljes Toyota Csoport versenyképességét. Továbbá úgy hiszem, hogy a genchi genbutsu szerint végzett munka a nagyobb szakértelemmel rendelkező vállalatoknál hozzájárul majd humán erőforrásaink fejlesztéséhez is. Mondanom sem kell, hogy versenyképességünk humán erőforrásaink minőségén alapul. Úgy hiszem, semmi sem lehet fontosabb, mint olyan környezeteket létrehozni, ahol a dolgozók napi feladataik révén fejlődhetnek, és ahol dinamikusan végezhetik munkájukat.
Jelenleg példátlan gyorsaságú és léptékű változásokat látunk magunk körül. Ez itt valóban egy most vagy soha helyzet, amiben egy pillanatot sem vesztegethetünk el. Ahhoz, hogy egy vállalat túlélhessen ebben az időszakban, a vállalkozás irányítóinak folyamatosan változásokat kell kezdeményezniük. Erősen hiszek abban, hogy pontosan ez az, amiért személyesen is példát kell mutatnom, figyelembe véve minden egyes, a genba-ban (munkahely) dolgozó alkalmazottunk érzékenységét. Nekik kell megbirkózniuk ezekkel a változásokkal, és olyan vállalattá tenni a Toyotát, ahol egyaránt átélhető a Toyota Csoport fejlődése és a dolgozók egyéni fejlődése is. A jövőben – magunk mögött tudva a Toyota Csoport összes dolgozóját, és felkészülve a gyors és nyílt cselekvésre – szándékunkban áll felelni a kihívásokra, és megtenni, amit helyesnek ítélünk. Ehhez kérjük megértésüket és támogatásukat.” – teszi hozzá Akio Toyoda.
A legfontosabb lépések 2016 óta a Toyota Csoport erősítése érdekében:
*A Toyota Csoport 16 vállalata: Toyota Industries Corporation, Aichi Steel Corporation, JTEKT Corporation, Toyota Auto Body Co., Ltd., Toyota Tsusho Corporation, Aisin Seiki Co., Ltd., Denso Corporation, Toyota Boshoku Corporation, Towa Real Estate Co., Ltd., Toyota Central Research & Development Laboratories, Inc., Toyota Motor East Japan, Inc., Toyoda Gosei Co., Ltd., Hino Motors, Ltd., Daihatsu Motor Co., Ltd., Toyota Housing Corporation, and Toyota Motor Kyushu, Inc.
Napjainkban az autóipar a verseny és az együttműködés új szakaszába lép. Ebben az időszakban fejlődnek ki olyan technológiák, mint az elektromos autók, az önvezetés és az összekapcsoltság, illetve most jelennek meg ebben a szektorban más iparágak szereplői is. Ugyanakkor a globális járműpiac további bővülése várható – elsősorban Afrikának és más feltörekvő régióknak köszönhetően. Ahhoz, hogy a e mélyreható átalakulás korszakát követően is a világ vezető mobilitási szolgáltatója lehessen, a vállalat felgyorsítja a teljes Toyota Csoport versenyképességének erősítésére irányuló erőfeszítéseit, tovább javítva a csoport korlátozott erőforrásainak még hatékonyabb felhasználását célzó koordinációt.
Akio Toyoda, a Toyota elnöke ekképp fogalmaz az átalakulás kapcsán: „A jelenlegi, évszázadonként egyszer tapasztalható átalakulási időszak kihívásai mellett – illetve most, amikor a Toyota Csoport éves globális értékesítési volumene meghaladja a 10 millió járművet –szembe kell néznünk a mobilitási vállalkozássá történő átalakulás nehézségeivel is, miközben meglévő tevékenységeinket fenn kell tartanunk és tovább kell bővítenünk. Egy ilyen környezetben egyre fontosabbá válik, hogy mennyire hatékonyan tudjuk kihasználni korlátozott erőforrásainkat, és milyen mértékben tudjuk javítani a teljes Toyota Csoport versenyképességét. Mindez együtt jár a teljes Toyota Csoport tevékenységeinek – ahogy mondani szoktam – a hazai és idegen nézőpontok szerinti átszervezésével. A hazai alatt azok a tevékenységek és régiók értendők, amelyeknél alkalmazhatjuk a genchi genbutsu (helyszíni tanulás és problémamegoldás) szemléletet a hozzáadott érték előállítására; ebben versenytársaink előtt járunk. Az idegen alatt azok a tevékenységek és régiók értendők, ahol hozzánk képest más vállalatok vannak jóval előnyösebb helyzetben a szakértelem terén.”
„Még akkor is, ha a Toyota szempontjából egy tevékenységet idegenként kezelünk, a Toyota Csoport perspektívájából nézve – ahol az egyik vállalat erőssége lehet az a tevékenység – ugyanez hazainak is számíthat. Így a Toyota Csoport tevékenységeinek a hazai – idegen nézőpontok szerint történő átértékelésével, illetve a tevékenységek „hazai” vállalatoknál történő konszolidációja révén növelhetjük majd a termelékenységet és erősíthetjük a teljes Toyota Csoport versenyképességét. Továbbá úgy hiszem, hogy a genchi genbutsu szerint végzett munka a nagyobb szakértelemmel rendelkező vállalatoknál hozzájárul majd humán erőforrásaink fejlesztéséhez is. Mondanom sem kell, hogy versenyképességünk humán erőforrásaink minőségén alapul. Úgy hiszem, semmi sem lehet fontosabb, mint olyan környezeteket létrehozni, ahol a dolgozók napi feladataik révén fejlődhetnek, és ahol dinamikusan végezhetik munkájukat.
Jelenleg példátlan gyorsaságú és léptékű változásokat látunk magunk körül. Ez itt valóban egy most vagy soha helyzet, amiben egy pillanatot sem vesztegethetünk el. Ahhoz, hogy egy vállalat túlélhessen ebben az időszakban, a vállalkozás irányítóinak folyamatosan változásokat kell kezdeményezniük. Erősen hiszek abban, hogy pontosan ez az, amiért személyesen is példát kell mutatnom, figyelembe véve minden egyes, a genba-ban (munkahely) dolgozó alkalmazottunk érzékenységét. Nekik kell megbirkózniuk ezekkel a változásokkal, és olyan vállalattá tenni a Toyotát, ahol egyaránt átélhető a Toyota Csoport fejlődése és a dolgozók egyéni fejlődése is. A jövőben – magunk mögött tudva a Toyota Csoport összes dolgozóját, és felkészülve a gyors és nyílt cselekvésre – szándékunkban áll felelni a kihívásokra, és megtenni, amit helyesnek ítélünk. Ehhez kérjük megértésüket és támogatásukat.” – teszi hozzá Akio Toyoda.
A legfontosabb lépések 2016 óta a Toyota Csoport erősítése érdekében:
- 2016. január 29.
- 2016. december 15.
- 2017. szeptember 28.
- 2018. március 2.
- 2018. május 24.
*A Toyota Csoport 16 vállalata: Toyota Industries Corporation, Aichi Steel Corporation, JTEKT Corporation, Toyota Auto Body Co., Ltd., Toyota Tsusho Corporation, Aisin Seiki Co., Ltd., Denso Corporation, Toyota Boshoku Corporation, Towa Real Estate Co., Ltd., Toyota Central Research & Development Laboratories, Inc., Toyota Motor East Japan, Inc., Toyoda Gosei Co., Ltd., Hino Motors, Ltd., Daihatsu Motor Co., Ltd., Toyota Housing Corporation, and Toyota Motor Kyushu, Inc.