Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szórakozás
sulaki - 2017-07-20

A 17. FINA Világbajnokság hazai és világsajtóban is nagy sikerrel szereplő kampányfilmjében életre kelt állatszimbólumok szobrait Magyarország egyik legelismertebb, és nemzetközi hírnévvel rendelkező kortárs alkotója Szőke Gábor Miklós készítette. A Vízi Legendák szoborsorozat tagjaival a világbajnokság idején a főv

A 17. FINA Világbajnokság hazai és világsajtóban is nagy sikerrel szereplő kampányfilmjében életre kelt állatszimbólumok szobrait Magyarország egyik legelismertebb, és nemzetközi hírnévvel rendelkező kortárs alkotója Szőke Gábor Miklós készítette. A Vízi Legendák szoborsorozat tagjaival a világbajnokság idején a fővárosi versenyhelyszíneken is találkozhatunk.

A 17. FINA Világbajnokság Juhász Péter által rendezett kampányfilmjének központi alapgondolata az volt, hogy a vizes világbajnokság hat diszciplínáját egy-egy legendás vízi teremtményen keresztüli párhuzammal mutassa be. Ezek a legendás állatok kvalitásaikban és jellemzőikben ugyanis hasonlóságot mutatnak az egyes sportágak jellemzőivel: így lett a cápa, a vizek legfélelmetesebbje az úszás szimbóluma; a tengerek vándora, a bálna pedig a nyíltvízi úszásé. A delfin kecsessége a műugrást idézi, az orka pedig az óriás-toronyugrás szimbólumává vált. A szinkronúszás jelképe a társas összehangoltság miatt a formációkba rendeződő halraj; a vízilabdáé pedig a polip.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes reményét fejezte ki, hogya FINA Világbajnokság idején Budapestre látogatók a város kiemelkedő kulturális értékeit is élvezni fogják. „A kultúráért felelős főpolgármester helyettesként nagyon fontosnak tartom, hogy mindenki, aki találkozik Budapesttel mindegy, hogy a sport, az építtet örökség, szórakozás, vagy a pihenés okán teszi ezt, de legyen részese az élménynek, amit a magyar kultúra a felejthetetlen értékeivel képvisel. Remélem, hogy Budapest Főváros Önkormányzata a most megvalósult beruházásokkal otthonosabbá tette a budapestiek számára a fővárosukat. A verseny házigazdájaként Budapest sok ponton megújult, Szőke Gábor Miklós szobrai bizonyára nem csak a város arculatát fogják gazdagítani, hanem a szurkolás élményét is.”

A filmben már nagy sikerrel bemutatkozó szobrokkal a mai naptól kezdve a vizes világbajnokság versenyhelyszínein is találkozhatunk. A Duna Arénánál található szurkolói zónában a cápa, a bálna és a delfin lelt otthonra, a polip pedig a Margitszigeti FanZone-ba költözött a vizes vb idejére. A halraj a szinkronúszás versenyhelyszínén, a Városligetben található, míg az orka szobra a Batthyány téren nyújt igazán impozáns látványt, hátterében a Parlamenttel.

 

„Az állatok és a sportágak a munkám során már korábban, több alkalommal is összekapcsolódtak, azt gondolom, hogy a teljesítmény, az őserő, az állatokban rejlő dinamizmus, mind-mind olyan jegyek, amelyek a sportok szimbólumává tehetnek egyes állatokat.” – mondta el az alkotó, Szőke Gábor Miklós.

„Mindegyik szobor olyan lett, ahogyan megálmodtam, azokon a gyönyörű helyszíneken vannak, ahol azok a versenyszámok zajlanak, amelyeket megtestesítenek.”

Szőke Gábor Miklós elmondta, hogy egy nagyon izgalmas és inspiráló alkotási folyamaton van túl a „Vízi Legendák” sorozat elkészítésével, de azt is egyedülálló élmény volt látni, ahogyan ezek a szobrok a filmben életre keltek.

“Izgalmas volt, hogy a film után minden egyes szobor karaktere fizikailag is fel lett építve, amelyek egy egységet alkotnak együtt. A szobrokban találkoznak a rusztikus, indusztriális elemek, amelyek egymást kiegészítik. Szándékosan kevertem a természetben vagy a tenger mélyén megtalálható elemeket az uszodatechnikában is ismert anyagokkal, például uszadékfát, öreg hajólámpát, rusztikus acél, rozsdamentes acél elemekkel. A szobrok installálásánál a koncepció része volt, hogy az alkotások helyszínét – ahol a világbajnokságok is zajlanak- kortárs kiállítótérként értelmezve jelenjenek meg a Vízi Legendák.” – mondta az alkotó.

„Amerikában, az egyik legújabb szobrom, az Atlanta Falcons sólyomszobra a CNN központjával szemben van. Amikor kint jártam, találkoztam a marketing-igazgatóval, akinek a telefonomon szerettem volna megmutatni a világbajnokság kampányfilmjét és benne a szobraimat, mire ő azt mondta, hogy már ismeri, korábban találkozott vele.” -mesélte el. „Számomra nagyon megható érzés volt, hogy a filmet és a szobrokat már világszerte látták és ismerik.” Majd hozzátette, hogy biztos benne, hogy ennek köszönhetően világszerte fel fognak figyelni hazánkra és az itt zajló vizes világbajnokságra. „Boldog vagyok, hogy a szobraim nemcsak itthon, hanem külföldön is hirdetik a vizes világbajnokságunkat.”

 

A magyar nyelvű kampányfilm az alábbi linken érhető el:

https://www.youtube.com/watch?v=Zp-rEy_7TwM