Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2017-07-09

Az európai piac az év második negyedévében továbbra is bizonyította vásárlóerejét

Soha ennyi környezetbaráti hibrid autót nem adott még el Európában a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota: a világszintű hibrid értékesítések tekintetében is élen járó japán gyártó 44%-al több, összesen 208.300 hibridet értékesített az idei év első félévében a kontinensen, mint egy évvel ezelőtt. Ezzel az értékesítéseit január és június között 11%-al növelő autógyártó európai eladásainak 40%-át tették ki a hibridek.

 

Az első félévet a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliója révén Magyarországon is kimagasló sikerrel záró Toyota, és prémium márkája, Lexus együttesen 527.000 (490.934 és 36.046 Lexus) új járművet értékesített Európában, ami 0,3 százalékpontos növekedéssel 4,9%-os piaci részesedést jelent. A tavalyi első féléves eredményhez képest 44 százalékkal több, összesen 208.300 darab hibrid hajtású autó kelt el. A városi közlekedés során akár 70%-ban elektromos üzemmódban közlekedő, külső töltést nem igénylő, a fékezési energiát elektromos energiává alakító hibridek jelenleg a Toyota teljes értékesítésének 40 százalékát teszik ki Európában, a nyugat-európai piacon pedig még ennél is magasabb, 50 százalék ez az arány, míg Magyarországon 30% körül alakul. A Lexus még ennél is jobban teljesít a hibridek értékesítésében: az összes Európában eladott Lexus 63 százaléka volt hibrid, Nyugat-Európában és Magyarországon pedig 99 százalék.

A kategóriateremtő Toyota C-HR igazi sikermodellé vált a márka számára: rendkívül erősen startolt 2017-ben, és a modell vásárlóinak mintegy 80 százaléka rendelte meg autóját hibrid hajtással. A Toyota látványos első félévi európai eredményéhez más modellek is hozzájárultak, többek közt a Yaris Hybrid (+7%), a RAV4 Hybrid (+75%) valamint az új generációs Hilux (+36%) és Proace (+223%). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 még a nehéz piaci viszonyok ellenére is megőrizte első helyét saját szegmensében.

 

Az európai piac az év második negyedévében továbbra is bizonyította vásárlóerejét, mi pedig az átlagos piaci növekedést is sikeresen túlszárnyaltuk. Értékesítésünk 11 százalékkal nőtt. Ezt a kétszámjegyű növekedést leginkább 15 Toyota- és Lexus-modellből álló hibrid termékpalettánknak köszönhetjük, amely a legnagyobbnak számít az autóiparban. Eladott autóink 40 százaléka immár hibrid, ami jól mutatja az európai autósok vonzalmát hibrid technológiánk iránt – én pedig örömmel üdvözlöm az új hibrid-tulajdonosokat a Toyota családjában.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

 

A Toyota legnépszerűbb európai modellje az első félévben Európában a Yaris volt (108.700 darabos értékesítéssel), ezt követte a C-HR (68.700) és az Auris (67.000). A legnagyobb növekedést a C-HR Hybrid, a Proace (+223%), a hidrogén üzemanyagcellás Mirai (+62%), és Európa legkelendőbb pickupja, a Hilux (+36%) produkálta. Az első félévben összesen eladott 185.500 Toyota hibrid közül a legkelendőbbnek a C-HR (52.400), a Yaris Hybrid (47.500), az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid (29.900) bizonyultak.

A Lexus márka legnépszerűbb modelljei Európában az NX (13.400), az RX (8.900) és a CT200h (4.400) voltak. A január és június között a kontinensen gazdára talált 22.800 Lexus hibrid közül a legkelendőbb az NX Hybrid (9.900), a CT200h (4.400) és az RX Hybrid (4.000) volt.

 

A Toyota és Lexus látványos Európai és hazai sikereinek motorja egyértelműen a piac legszélesebb környezetbarát és alacsony üzembentartási költségeket biztosító hibrid portfóliója, amelyek révén a magánügyfelek mellett a két márka a flottapiacon is látványosan előretört.

A két márka egyébiránt Magyarországon még az európainál is jobban szerepel: míg a Toyota a 13,5%-os hazai piac bővülés üteménél négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelte értékesítéseit, addig a Lexus a piacnál tízszer gyorsabban, 139,6%-al növekedett. A teljes magyarországi piac tekintetében az első félévben a Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így elérte a 7,8%-ot, a re-export nélküli, valós hazai piacon pedig a 8,8%-ot azaz minden 11. hazai újautó vásárló a világelső japán gyártó valamelyik modelljét választotta.