Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2017-07-04

A Toyota, és a Lexus növekedése hazánkban is nagyságrendekkel megelőzte versenytársait az első félévben

A Toyota, és a Lexus növekedése hazánkban is nagyságrendekkel megelőzte versenytársait az első félévben: a január és június között mindössze 13,5%-val bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota 57,1%-al, míg a Lexus 139,6%-al növelte értékesítéseit, úgy, hogy a hazai TOP20-ban egyetlen gyártó sem tudott a Toyotáéhoz hasonló növekedést felmutatni.

 

Miközben a környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető világelső Toyota a hazai piac bővülésének üteménél négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelte értékesítéseit, addig a márkák magyarországi rangsorában előtte álló négy gyártó közül három lassabban növekedett, mint a piac, azaz piaci részesedést veszített az első félévben. A 2 százalékpontos részesedés növekedéssel 7,3%-os piaci részesedést elérő 4656 új autó értékesítésével ötödik helyen álló, szédületesen dinamikus növekedést produkáló Toyota egyébiránt a valós hazai értékesítéseket figyelembe (az adatokat megtisztítva a re-exporttól) 8,2%-os piaci részesedéssel már most a negyedik helyen áll hazánkban. Modelljeinek legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költségei, illetve a hibrid meghajtás rohamosan növekvő népszerűsége révén egyébiránt a japán márka a flottapiacon folyamatosan és intenzíven teret nyer: az első félévben elért 78%-os flottapiaci növekedést a flottapiac TOP15 szereplője közül egyetlen márka sem tudta még csupán megközelíteni sem. A Toyota ennek köszönhetően értékesítéseiben az első félévben sikerrel növelte 52,9%-ra a flottaeladások arányát a tavaly ugyanebben az időszakban elért 46,7%-ról.

Mindezzel egy időben a Toyota luxus márkája, a prémium szegmens legszélesebb hibrid modellportfóliója révén a luxusautók piacát újrafogalmazó Lexus is egészen elképesztő sikereket könyvelhet el hazánkban: az első félévben Magyarországon elért 139,6%-os növekedés révén a márka hatszor gyorsabban növelte értékesítéseit, mint a 22,2%-al bővülő prémium piac. A január és június között 321 új autó értékesítésével a hazai prémium piacon ötödik helyen álló Lexus ezzel úgy ért el 2,6 százalékpontos növekedéssel 5,1%-os prémium piaci részesedést, hogy az előtte álló négy versenytársából három közben piaci részesedést veszített. Mindehhez a Toyotához hasonlóan a Lexus esetében is hozzájárultak a flottapiaci sikerek: a japán prémium márka az első félévben 129,9%-al növelte flottaeladásait, nagyságrendekkel nagyobb flottapiaci növekedést produkálva, mint a TOP5-ben szereplő versenytársai.

A két márka látványos flottapiaci előretörésére kétségkívül jó hatással volt a dízel vásárlások egyre gyorsuló ütemű visszaszorulása, amelynek legnagyobb nyertesei a környezetbarát, városi használat során akár 60-70%-ban elektromos üzemmódban működő, külön hálózati töltést nem igénylő, emellett pedig elképesztően alacsony üzembentartási költségeket kínáló hibrid modellek lehetnek. E tekintetben pedig a hibrid technológiát jegyző, annak fejlesztésében valamennyi versenytársukkal szemben évtizedes előnyt élvező Toyota és Lexus verhetetlennek tűnik: a drasztikusan növekvő (három év alatt megnégyszereződő) hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét ez a két márka jegyzi. Mindez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Toyota esetében már ma gyakorlatilag minden harmadik Magyarországon eladott autó hibrid (egyes modellek, így a C-HR vagy a RAV4 esetében akár négyből három), míg a Lexus esetén a hibrid eladások megközelítik a 100%-ot. A teljes piac tekintetében az első félévben a Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így elérte a 7,8%-ot, a re-export nélküli, valós hazai piacon pedig a 8,8%-ot azaz minden 11. hazai újautó vásárló a világelső japán gyártó valamelyik modelljét választotta.

 

„Gyakorlatilag minden modellünk kiválóan teljesített az idei év első félévében, a legdinamikusabb növekedést ugyanakkor a dízel értékesítések a piacon általánosan tapasztalható fokozatos visszaszorulásával azon modelljeink produkálták, amelyekhez elérhető a környezetbarát és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid technológia. Ezek közül is a Toyota esetében kiemelésre érdemesek a rendkívül magas hibrid aránnyal vásárolt RAV4 és vadonatúj C-HR SUV modelljeink, utóbbi egymaga a tavalyi év azonos időszakához viszonyított növekedésünk egyharmadát adta. Hasonló sikereket könyvelhetett el a Lexus esetében az NX és RX SUV, amelyek együtt márka első féléves eladásainak mintegy 80%-át tették ki.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős országigazgatója.

 

„Mindez összhangban van az SUV szegmens és a környezetbarát hibrid technológia látványos világszintű és európai térnyerésével, amelynek a Toyota és a Lexus egyértelmű éllovasa. Annak köszönhetően, hogy márkáink a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálják, és a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét teszi ki, az idei év első félévben 2,5 óránként értékesítettünk egy környezetbarát hibrid modellt Magyarországon. Mindehhez természetesen nagyban hozzájárul az is, hogy a magánvásárlók mellett immáron flottaügyfeleink is a hibrid modelleket tekintik a legjobb választásnak.” – teszi hozzá László Richárd.

 

„Vélhetően nem kis mértékben a hibrid modelljeink kínálta előnyök azok, amelyek okán a svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint a magyarországi vásárlók a ’Családi gépkocsik’ körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának. Erre reflektálva teljes személyautó portfóliónkra vonatkozóan egyedi ’Best Buy’ ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket márkakereskedéseinkben.” – avat be Réthelyi Nándor, a magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.

 

„Ez természetesen az értékesítései eredményekben is megmutatkozik: a Toyota esetében a Yaris és a Verso az idei év első hat hónapját tekintve szegmensének első helyén áll, a Hilux éppen csak lecsúszva az első helyről a második helyen végzett, de szegmensének dobogós helyén zárta az első félévet a RAV4, a C-HR és az Auris-Corolla páros is, hasonlóan a Lexus két sikermodelljéhez, az NX-hez és RX-hez.” – teszi hozzá Réthelyi Nándor.

 

Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,6%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,7%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (13,4%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,3%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,1%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,6%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso (9,1%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 49%-a) és RX (32%) SUV modellek vitték a prímet, de az idén megújult IS (8%) és a GS luxus szedán is jól teljesített.