Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
sulaki - 2017-06-30

A 2017/2018-as tanévben is folytatódik és bővül a digitális mentorprogram

   

A Telenor Magyarország, a 21. századi Pedagógiáért Alapítvány és a Microsoft Magyarország kísérleti E-tanoda programjának keretében idén január óta budapesti középiskolások segítik hátrányos helyzetű társaikat a tanulásban online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagokkal. Az első, kísérleti félév sikere felülmúlta a várakozásokat, a támogató vállalatok segítségével a szervezők ősztől is tervezhetik a folytatást és a program bővítését.

 

Sikeresen zárta az iskolaévet az a tizennégy hátrányos helyzetű gilvánfai általános és középiskolás tanuló, akiket önkéntes mentorként a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium 20, és a Városmajori Gimnázium 4 diákja segített a felkészülésben a Telenor által életre hívott E-tanoda programban. Az E-tanoda program önkéntesei a félév során összesen 140 tanórát tartottak meg, a legnépszerűbb tantárgyak az angol, a matematika és a magyar voltak.

 

A Baranya megyei mentorált diákok nagyon hasznosnak, hatékonynak és élvezetesnek tartották a modern eszközökön – billentyűzettel felszerelt táblagépen, Hipernet hozzáférésen és Skype in the Classroom alkalmazáson – alapuló online tanórákat. A tanórákra való felkészülés mellett a skype-os órák a diákok kreativitásának is teret engedtek, a mentoráltak motiváltabbak lettek, és jobb jegyeket szereztek. „Nagyon büszke vagyok arra, hogy a mentorálásnak köszönhetően meg mertem szólalni angolul és egyre bátrabban használom a nyelvet. Nagyon jó érzés, hogy valaki mindig segített, ha valahol elakadtam.” – fogalmazta meg az E-tanoda programban angolból korrepetált egyik tanuló. „Az angoltudása láthatóan fejlődött és pozitív változást látok a tanulásban való motiváltságában is.” – mondta el év végi értékelésében az egyik iskolai tanár az osztályában tanuló és az E-tanodában mentorált diákjáról.

 

A programot záró felmérésen a segített diákok ötös skálán 4,9-re értékelték a mentorukkal ápolt kapcsolatot, jól (4,5 átlag) érezték magukat a tanulás során, és összességében nagyon hasznosnak (4,7-es átlag) tartották a pártfogójukkal töltött időt.  Ráadásul a tanulópárok betekintést nyerhettek egymás mindennapjaiba, felfedezhették az azokban rejlő hasonlóságokat és különbségeket, és minden szép eredményt közös sikerként könyvelhettek el. „Szerintem azok, akik szerencsésebbek az életben, kötelesek támogatni kevésbé szerencsés embertársaikat” – foglalta össze saját motivációját az egyik mentordiák.

 

„A Hipersuli digitális oktatási projekt részeként, kísérleti céllal vágtunk bele az E-tanoda programba. Az eredményeket látva egyértelmű, hogy a program folytatása mellett döntünk, így a 2017/2018-as tanévre is biztosított a program fenntartása, sőt, bővítése is. Mindebben a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány szakembereinek elkötelezett munkáját kiemelten szeretnénk megköszönni.” – mondta el Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

 

„Felelős vállalatként a Microsoft kiemelten kezeli mind az oktatás, mind az esélyegyenlőség kérdését, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy ez a kezdeményezés mindkét, számunkra fontos témában visz közelebb a megoldáshoz. A kísérleti program őszi folytatásában további legalább 40-60 mentor és 30-40 mentorált bevonását tervezzük.” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője.

 

A program működtetőinek hosszú távú tervei között szerepel az együttműködés szélesebb körű kiterjesztése, újabb partnerek, további középiskolák, tanodák, civil szervezetek, sőt gyermekotthonok bevonása is.

Szerkesztők figyelmébe

A Telenor Magyarországról: a Telenor Csoport részeként az 1994-ben Pannon
GSM
néven alapított Telenor Magyarország több mint 1100 munkavállalót foglalkoztat, 30 %-os piaci részesedésével a hazai piac egyik vezető mobil távközlési vállalata. 3,5 millió egyéni és vállalati előfizetőt lát el hatékony, megfizethető és könnyen használható hang- és adatátviteli megoldásokkal, mobil tartalmakkal és értéknövelt szolgáltatásokkal. Országosan elérhető Hipernet hálózatának folyamatos fejlesztésével, innovatív megoldásaival a hazai piac hosszú távú befektetője. A Telenor évek óta elkötelezett az átlátható működés és az etikus vállalati magatartás iránt: a magyarországi mobilszolgáltatók közül elsőként csatlakozott a Transparency International hazai Vállalati Támogatói Fórumához. A Hipersuli Oktatási Programról] és a Telenor Magyarország egyéb vállalati felelősségvállalás programjairól és tevékenységéről bővebben olvashat a https://www.telenor.hu/fenntarthatosag oldalon, valamint a vállalat 2014-es fenntarthatósági jelentésében.

A Telenor Csoportról: a Telenor Csoport nemzetközi szinten nyújtja távközlési, adat- és médiakommunikációs szolgáltatásait. Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 13 piacán rendelkezik mobil érdekeltséggel, és 33 százalékos részesedése van a 14 piacon működő VimpelCom Ltd-ben. A norvégiai központú Telenor a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója - 186 millió mobil előfizetővel 2014 negyedik negyedévében, 107 milliárd norvég korona éves árbevétellel (2014), és mintegy 33 ezer alkalmazottal. Bővebben a Telenor Csoportról: www.telenor.com