Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2017-06-27

A formatervet, minőséget, technológiákat és teljesítményt is érintő fejlesztések alapjául a 2,3 millió tulajdonos véleménye szolgált

A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb számban eladott városi crossovere, jelentős fejlesztéseket kapott, melyek tovább erősítik prémium státuszát. A modell fejlesztései négy területre koncentrálódtak: megújult külső formaterv, még magasabb szintű minőséget képviselő belső tér, továbbfejlesztett vezetési élmény, és végül, de nem utolsósorban, az új Nissan Intelligent Mobility technológiák. Mindezek célja, hogy az ügyfelek még nagyobb kényelmet és nyugalmat élvezhessenek autójukban.

 

A szerteágazó módosítások az ügyfelek véleményét és ötleteit tükrözik, céljuk, hogy megerősítsék a Qashqai pozícióját a szegmens vezetőjeként. A felszereltségi szintek között megjelent a Tekna+, mely a luxus új szintjét jelenti a C szabadidő-autó szegmensben.

 

Már 2007-es bemutatásakor is valódi úttörőnek számított a Qashqai, és azóta is magabiztos vezethetőségéről ismert.  Számos, a felszín alatt megbúvó fejlesztés gondoskodik arról, hogy a Qashqai kimagasló kezelhetősége még magasabb szintre léphessen.

 

Innovatív technológiák érkeztek, míg más funkciók új biztonsági fejlesztéseket kaptak. A rugalmasság és a szabadság újabb szintjét kereső ügyfelek számára az új Qashqai a Nissan ProPILOT nevű önvezető rendszerével innovatív és új lehetőséget fog nyújtani.

 

Philippe Saillard, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a következőket fűzte a hírhez: „2014-es megjelenése óta a Nissan Qashqai második generációja utolérhetetlen nagykövete volt crossover modellcsaládunknak és a Nissan márkának is. Értékesítési szempontból csodálatos teljesítményt nyújtott, melynek köszönhetően hamar a szegmens élén találtuk magunkat. A formaterv, a minőség, a technológiák és a vezetési dinamika prémium fejlesztései miatt biztosak vagyunk abban, hogy a sikertörténet folytatódni fog.”

 

A Qashqai fejlesztésének feladatát a Nissan angol, spanyol és német mérnökcsapatai kapták. Az autó továbbra is a Nissan csúcstechnológiás sunderland-i gyártóüzemében készül az Egyesült Királyságban, mely Európa egyik leghatékonyabb autógyára.

 

A Qashqai az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be, és az európai értékesítés 2017. júliusában indul.

 

------

 

Az új Nissan Qashqai részletes bemutatása

 

A Nissan Qashqai helye garantált az autóipar történelemkönyveiben. Életre hívta a C szabadidő-autó szegmenst, és egyedülálló 10,3%-os piaci részesedésével azóta is élen jár abban, hiába jelent meg közben több mint 20 versenytársa.

 

Egyszerűbben megfogalmazva a Qashqai a Nissan 83 éves európai történelmének legsikeresebb modellje – a 2007-es első változat bemutatása óta több mint 2,3 millió darab kelt el belőle. 2007 óta több mint 80 díjat nyert el, köztük 19 év autója elismerést.

 

Mindezeken túl még az autóiparban megszokott modell-életciklusokra is rácáfolt. 2017 márciusa hivatalosan is a legsikeresebb értékesítési hónapja volt a típusnak Európában – több mint 33 000 példány talált gazdára.

 

A Qashqai vonzerejének kulcsát immár 10 éve a tökéletes városi crossover státusz jelenti. Sikeresen ötvözi egy szabadidő-autó praktikusságát és kényelmét egy csapotthátú alapterületével, vezetési dinamikájával, fenntartási költségeivel és megfizethetőségével. A jelentős fejlesztések tovább erősítik a Nissan Qashqai vezető pozícióját az európai crossover piacon.

 

Mint minden Nissan jármű esetében, itt is minden frissítés az ügyfelekre és az ő visszajelzéseikre koncentrál – függetlenül attól, hogy apróbb módosításról vagy mindenre kiterjedő átdolgozásról van szó. A kutatások a következő igényekre mutattak rá: a külső formaterv módosítása, hogy az még stílusosabb megjelenést nyújtson; új prémium megoldások és lehetőségek azon ügyfelek számára, akik magasabb felszereltséget keresnek; illetve kifinomultabb megoldások és extra biztonsági funkciók a vezetés során.

 

Mindezeket pedig az új Nissan Qashqai maximálisan teljesíti is.

 

A tökéletes Qashqai a Tekna+ felszereltségi szinttel új és exkluzív prémium lehetőségeket nyújt az ügyfeleknek

 

Az új Qashqai esetében egy ötödik felszereltségi szint jelent meg, a Tekna+, mely a legmagasabb felszereltség a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna változatok felett. A Tekna+ a felszereltség új, prémium funkciókat tartalmaz azon ügyfeleknek, akik a tökéletes Qashqait keresik.

 

A Nissan európai kínálatában most először az utastérben monoform kialakítású új, kiváló minőségű nappabőr ülések találhatóak
3D
párnázással. Ez a megoldás pedig a hátsó üléssorban is folytatódik.

 

A vezetőülésben négy irányban (elektromosan) állítható deréktámasz is található – ez szintén újdonság a Nissan európai kínálatában. Így a vezető tökéletesen testre szabhatja az üléspozíciót, kényelmesebb, pihentetőbb utazás érdekében. Megjelent a két beállítás tárolására képes ülésmemória is, mely még a tükör beállításait is megjegyzi. Ez jelenleg egyedülálló a Nissan európai modellpalettájában. A rendszer pedig az ülés alsó részén található gombokkal kezelhető.

A jármű külsején a szaténezüst tükörborítás és ajtókilincsek utalnak a Tekna+ felszereltségi szintre.

 

 

A belső tér fejlesztései prémium vonzerőt kölcsönöznek a Qashqainak

 

Az új Qashqai prémium fejlesztései az utastérben a legszembetűnőbbek. Kimagasló minőségérzetet és kifinomultságot kölcsönöznek a még inkább vezetőközpontú, a tökéletes kontroll érzetét nyújtó belső térnek.

 

A beszállás során a látványos megújuláson átesett kormánykerék kelti fel először a vezető figyelmét. A Nissan új modelljeinek (vadonatúj Micra és új X-Trail) megoldása köszön vissza, ez a Qashqai minden változatánál alapfelszereltség. A D-alakú kormánykerék egyenes alsó része megkönnyíti a be- és kiszállást, mindemellett sportosabb megjelenést ad a belső térnek.

 

A kormánykerék kompakt középrésze kisebb lett, melyhez három vékonyabb küllő tartozik, így a kormánykerék felső részén található tér 17%-kal nagyobb, emiatt kevesebbet takar ki a műszerfalból. Ezen megtalálható a műszerfali kijelző négyirányú kezelője (bal oldali küllő), valamint a sebességtartó automatika (jobb oldali küllő) vezérlői is. Az intuitívabban használható megoldás segít, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról.

 

A karima szélesebb lett – 34 helyett 37,5 mm – illetve kényelmesebb, biztonságosabb fogásúvá vált. Az új prémium stílus észrevehető a Nissan ikonikus „V-motion” hűtőrácsát idéző középső küllő króm díszítésén is.

 

A fejlesztések az utastér más részein is szembeötlők. A légbeömlők és a belső ajtókilincsek felületkezelése jobb minőségű lett, javult az anyagok tapintása. Az Xtronic
CVT
automataváltó karja pedig bőr váltószoknyát kapott.

 

Felszereltségi szinttől függetlenül mind a négy ablakhoz automatikus elektromos ablakemelő jár. Mindemellett az összes ablak egyszerre nyitható és zárható távirányítóval is.

 

 

Új prémium ülések a még nagyobb kényelemért

 

Az ügyfelek mindig is nagyra értékelték a Qashqai magas szintű kényelmét. A prémium vonzerő hangsúlyosabbá tételéhez az N-Connecta szinttől teljesen átdolgozott ülések kerültek az autóba.

 

Az új monoform kialakítású ülések ülőlapja hosszabb és nagyobb alátámasztást biztosít. A háttámla is magasabb lett, a váll rész pedig elkeskenyedik, így nagyobb az utastér térérzete, az utasok kellemesebb, otthonosabb hangulatban utazhatnak, és a hátul ülők számára is jobb a kilátás.

 

Az első ülések háttámlája is átdolgozásra került, új, karcálló bevonatot és két hasznos térképzsebet kaptak. A vékonyabb kialakítás eredménye pedig a nagyobb lábtér a hátsó ülésen utazók számára.

 

Az Acenta felszereltségtől megjelenik a jelenleginél is tartósabb üléskárpit.

 

Az ügyfelek visszajelzéseinek megfelelően a Qashqai két infotainment rendszere is megújult. Most először az alapfelszereltség része a DAB digitális rádió, míg az érintőképernyős NissanConnect navigációs rendszer (N-Connecta szinttől alapfelszereltség) intelligens, az alkalmazásokra emlékeztető kezelőfelületet kapott. A NissanConnect rendszert a jobb vétel és a korszerűbb megjelenés érdekében a tetőre szerelt „cápauszony” antenna egészíti ki.

 

A beépített mikrofon új helyre – a felső térképlámpába – került, így még jobb teljesítményt nyújt a hívások során.

 

A Qashqait fényes és tágas utastere sokoldalú járművé teszi, melyben akár öt utas is elfér, akiket okos tárolási megoldások és praktikus funkciók szolgálnak ki. 430 literes méretével a csomagtér kifejezetten rugalmasan használható, és a 60:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével 860 literesre növelhető. A csomagtérben megtalálható a Nissan innovatív poggyásztér-elválasztó rendszere, amely a polcok és elválasztóelemek 18 különféle konfigurációját teszi lehetővé.

 

 

Vadonatúj Bose prémium audiorendszer

 

A csúcsminőségű audiorendszert hiányoló vásárlói visszajelzésekre válaszul a Tekna+ felszereltségi szint része lett a teljesen új fejlesztésű nyolchangszórós hangrendszer. A rendszert a BOSE – a Nissan prémium audiomegoldásokat biztosító partnere – szállítja, és a következő elemekből áll: két darab 25 mm-es magassugárzó a szélvédő aljánál, 165 mm-es mélysugárzók az első ajtókban, és egy-egy 130 mm-es középsugárzó a hátsó ajtókban. A pótkerék üregében található különleges kialakítású 7,7 literes rekeszbe két 115 mm-es mélysugárzó került. A 8 csatornás, egyedi hangszínszabályzóval ellátott digitális BOSE erősítő az utasülés alatt található.

 

Mindezek a Nissan európai modelljeihez valaha kínált legteljesebb hangrendszert biztosítják. A rendszer szélesebb, valós koncertélményt közvetítő hangképet, egyedülálló tisztaságot és alacsony torzítást kínál.

 

A BOSE Premium hangrendszer megjelenésével – az eddigi kettő helyett – immár három féle hangrendszer választható a Qashqaihoz. A két már ismert hangrendszer is módosításokon esett át, hogy a megváltozott utastérben is optimális teljesítményt nyújtson. A hatás nem marad el: a vezető és az utasok is kiegyensúlyozottabb hangképet élvezhetnek, különösen a mélytartományban.

 

 

Frissített külső – naprakész formaterv

 

A legszembetűnőbb változások az új Qashqai külső megjelenésén láthatóak. Naprakész új megjelenés – a Nissan által „Prémium dinamizmus”-nak hívott stílus – által a frissítések minden szögből azonnal láthatók.

 

A Qashqai eleje teljesen át lett dolgozva, minden változat új, integrált első lökhárítót kapott. Sokkal hangsúlyosabban jelenik meg rajta az autó karosszériájának színe, a látható műanyag elemek pedig prémium megjelenésű, fényes felületűek. A két oldalon látható szellőzőnyílások a motor hűtésében is szerepet játszanak.

 

A lökhárító közepének alsó részén látható két vízszintes betét is új. Visia és Acenta felszereltségnél fekete, N-Connecta vagy annál magasabb változatnál szaténezüst színűek. Az első ködlámpák, melyek alacsonyabbra kerültek, és még nagyobb mértékben integráltak, az Acenta szinttől az alapfelszereltség részét képezik.

 

Az átdolgozott orr-rész középpontjában a Nissan ikonikus „V-motion” hűtőrácsának legújabb változata áll, mely a megújult Nissan márkajelvényt öleli körül. A márkajelvénynek két új változata is van. Az N-Connecta szinttől teljesen lapos. Ennek oka, hogy megtalálható benne a beépített radar, amely a Qashqai Intelligens Vészfékezési Asszisztensének (IEB) része, és ez a rendszer az embléma mögé került. A lapos kialakításnak köszönhetően a radarhullámok zavartalanul haladhatnak át rajta. Korábban a radar lejjebb, a hűtőrács egyik oldalán kapott helyet. Az IEB nélküli autókon a márkajelzés másik – hagyományosabb vonalakból álló – változata látható.

 

A hűtőrács krómozott keretében található az elülső kamera, mely a Nissan intelligens 360°-os parkolássegítő rendszere, az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera képének egy részét állítja elő. Jó példája a Nissan mérnöki leleményességének, hogy ez a megoldás alig észrevehető. Korábban a kamera a Nissan márkajelébe volt beépítve.

 

A hűtőrácsot az új lámpatestek foglalják keretbe. Ezek megjelenése a korábbiaknál hangsúlyosabban tér el, attól függően, hogy a Visia, Acenta és N-Connecta felszereltségekhez tartozó halogén vagy a Tekna és Tekna+ (N-Connecta esetén opcionális) szintekhez tartozó
LED
-es technológiának adnak-e otthont.

 

A halogén változatnál újdonság a „bumeráng” formájú nappali világítás is, mely az eddig alkalmazott hat
LED
helyett már kilencet tartalmaz, illetve a lencséje is vastagabb lett. Az eredmény még modernebb prémium megjelenés.

 

A lámpatest tompított fényszórója az elődmodellből érkezett és ugyanazt a teljesítményt nyújtja. A távolsági fényszóró reflektora megújult, és szélesebb fénynyalábot bocsát ki, a jobb éjszakai látásért. Az integrált irányjelzők is nagyobb méretűek lettek.

 

A teljesen LED-es lámpákkal szerelt Qashqai modellek esetében is megújult a LED-es nappali világítás, mely a lámpatest felső részén halad keresztül. A tompított fényszóró megkapta az adaptív elsőfényszóró rendszert (AFS). A rendszer dinamikus módon világítja meg a kanyarokat, a jármű sebességének és kormányszögének megfelelően. A Nissan először alkalmazza európai modelljében az AFS rendszert, mely hatékonyabb kanyarív megvilágítása által jobb látást biztosít, és hozzájárul a közlekedésbiztonsághoz.

 

A távolsági fényszóró esetében az új integrált nappali világítás/irányjelző egység négy LED-ből áll.

 

A domborított lökhárító is megújult: a korábban az oldalsó részén végigfutó ívek helyett éles vonalak haladnak végig rajta. Az új, éles hajlatok határozzák meg a lökhárító felületét, melyek sugara mindössze 5 mm. Ezek a legvékonyabb élek, melyek valaha készültek a Nissan bármely európai gyártóegységében.

 

A Qashqai hátsó részén az átdolgozott lökhárító gondoskodik a modern és prémium megjelenésről. Most először az autó – felszereltségének megfelelően – két különféle lökhárítóval érkezik. A forma ugyanaz, azonban N-Connecta szinttől az alsó kötény ezüst színű betéteket is kap.

 

A Qashqaira jellemző bumeráng formájú LED-csík az új modellen a teljes lámpán áthalad, és optikailag is szélesíti az autó hátulját. A lencsébe egy
3D
-s dinamikus elemet is terveztek, mely kis mértékben hozzájárul a légellenálláshoz, ezáltal pedig a tulajdonos fenntartási költségeinek csökkentéséhez. A hátsó lámpatest belső része pedig minden eddiginél sötétebb. A tetőn jól látható a cápauszony antenna (megfelelő felszereltség esetén).

 

A Qashqai frissítését meghatározza, hogy kiemelten figyeltek a részletekre. Ez legjobban a hátsó parkolássegítő érzékelőknél vehető észre. Ezek korábban a lökhárítóba voltak integrálva, de nem voltak teljesen síkban a felülettel. Mostantól viszont igen, ez pedig egy apró, de jelentős különbség, és nagy mértékben hozzájárul az autó prémium minőségéhez.

 

Oldalnézetből az új prémium keréktárcsákon (17, 18 és 19 collos méretben) vehető észre azonnal a változás. Mindegyik aerodinamikai kialakítása optimalizált, így hozzájárulnak a légellenállás csökkentéséhez. A legnagyobb méretű keréktárcsán két olyan formatervi elem is található, melyek újdonságot jelentenek a Nissan európai modelljein, és tökéletesen megtestesítik az új Qashqaira jellemző prémium dinamizmust. Az egy darabból kovácsolt könnyűfém keréktárcsa kerületén kis törések láthatók, míg az öt küllő felülete enyhén konkáv kialakítású.

 

A módosításoknak köszönhetően az új Qashqai 17 mm-rel hosszabb elődjénél, így 4377 mm helyett 4394 mm hosszú. A szélessége (1806 mm) és magassága (1595 mm) nem változott.

 

A Qashqai külső színválasztéka, melyben hagyományos, metál és gyöngyház változatok is megtalálhatóak, két új színnel bővült azon ügyfelek kedvéért, akik ki szeretnének tűnni a tömegből. Ezek az Élénk kék és a Gesztenyebarna.

 

 

Még magabiztosabb vezethetőség

 

A magabiztos vezethetőség a Nissan járműveinek közös alapértéke – ez jellemzi a márka autóit világszerte. Az autók zökkenőmentes és kifinomult érzést nyújtanak az úton, precíz, meglepetések nélküli kormányzással és úttartással. Ennek mérése és értékelése három környezetben történik: autópályán, országúton és városi környezetben.

 

A Nissan Qashqai mindig is a magabiztos vezethetőségéről volt ismert. Mégis, számos fejlesztés gondoskodik arról, hogy az új Qashqai még jobb teljesítményt nyújtson az úton. Habár ezek talán a legfontosabb fejlesztései az autónak, mégsem szembetűnőek az ügyfelek számára. Az eredmény ugyanakkor azonnal érezhető, az ügyfél biztonságban érzi magát és még magabiztosabb vezetési élményben részesül.

 

A fejlesztés során a Nissan technológiai központja – saját kutatásai mellett – az előző Qashqai tulajdonosainak véleményére is támaszkodott. Ezek alapján úgy döntöttek, hogy a Qashqai úttartásra, kezelhetőségére és kormányzására koncentrálnak, hogy még magasabb szintre emeljék azokat.

 

Az utazási kényelem esetében a nyugodtabb karosszériamozgás és a jobb ütéselnyelés elérése volt a prioritás. Ezt a lengéscsillapítók cseréjével, az egyes kerekekhez tartozó rugóállandó csökkentésével és a gumi alkatrészek módosításával érték el. A merevebb keresztstabilizátoroknak köszönhetően megmaradt a jó úttartás is. Az autó Aktív futóműszabályozás rendszerének köszönhetően pedig még kevésbé mozog a karosszéria útegyenetlenségeken áthaladva.

 

A jobb vezethetőség érdekében a mérnökcsapat gondoskodott a nagyobb biztonságérzetről, illetve arról is, hogy az autó jobban kövesse az ívet a kanyarodás során. Ennek érdekében új, vastagabb kormánytengely került beépítésre és a kormány ellenállása máshogy épül fel a középállás környékén.

 

A kormánymű megkapta az aktív visszatérés szabályozás rendszert is, így a kormány természetesebben tér vissza középállásba, és precízebben kezelhető vezetés közben. Az új kormánykerék mögötti szerkezet egy új, dinamikus csillapítóelemet is tartalmaz, így kevesebb vibráció jut el a sofőr kezéhez.

 

 

A zajok, zörgések és rezgések csökkentése is hozzájárul a jobb ügyfélélményhez

 

Az új Qashqai határozottan jobb teljesítményt nyújt a zajok, zörgések és rezgések kiszűrése terén. Az első ajtókba és a hátsó kerékívek mögé több és jobb minőségű zajcsillapító anyag került. Az ajtók körül további szigetelés található, természetesen a fejlesztések során a hátul utazókra is gondoltak: a hátsó ajtó ablaküvege is vastagabb lett – 3,15 mm helyett 3,85 mm.

 

Ezek azt eredményezik, hogy minden Qashqai modell esetében alacsonyabb lett a gördülési és szélzaj. A hajtáslánc kalibrációjának fejlesztése következtében az 1,6 literes dízelmotor is kevesebb zajt bocsát ki.

 

A csendesebb utastér az ügyfelek számára prémium élményt nyújt, ugyanakkor az utazás is kevésbé fárasztó. Mindemellett javítja a
Bluetooth
telefon-kihangosító hallhatóságát is. A Nissan mérnökei szerint a változtatás eredményeképpen 5%-kal könnyebben érthető a beszéd az autóban, ez pedig jelentős fejlődés.

 

Az aerodinamikus teljesítmény – mely fontos szerepet játszik az üzemeltetési költségek csökkentésében – mindig is meghatározó része volt a Qashqai csomagjának. A modell a külsőt érintő számtalan változtatás ellenére is megtartotta kategóriájában a legjobb, 0,32-es légellenállási együtthatóját. Ennek elősegítésére az autó első lökhárítója alatt „örvénykeltő” technológiát alkalmaztak. Ez a technológia a repülőgépek és az űrrepülés világából érkezett. A lökhárító sima felületén található kis kiemelkedő szelvények megtörik a légáramlást az autó hasa alatt. Ez csökkenti a légellenállást és a szélzajt is. A Nissan hisz abban, hogy ez egy jelentős innováció az autóipari aerodinamika területén, és már be is nyújtotta szabadalmi kérvényét.

 

 

Új Nissan Intelligent Mobility technológiák: többek között a ProPILOT önvezető technológia

 

A Nissan Intelligent Mobility a márka fejlett technológiáinak gyűjtőneve, és az autók használatát, hajtásrendszereit fogalmazza újra illetve a jövő társadalmába való integrációját segíti elő, hogy az autók még nagyobb élményt nyújthassanak. A cél az, hogy a Nissan autók vezetői még magabiztosabbak legyenek, érdekesebb élményekkel gazdagodjanak, kapcsolatban maradhassanak vezetés közben, mindemellett a közlekedés is biztonságosabbá váljon.

 

A Qashqai már 2007-es bemutatásakor is kulcsfontosságú szerepet játszott a Nissan azon törekvésében, hogy ez a technológiája mindenki számára elérhetővé váljon. Az új Qashqai bevezetése újabb jelentős lépés ezen ígéret kiterjesztésének irányába.

 

A ProPILOT 2018 tavaszán debütál az új Qashqaiban. Ez az első lépés a márka önvezető modelljei felé, melynek eredményeképpen a vezetők nagyobb szabadságot kapnak, hiszen ez a technológia leveszi róluk az autózás monoton és unalmas elemeinek terhét, ha éppen úgy szeretnék.

 

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal lesz aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn lesznek majd láthatók. A ProPILOT-tal kapcsolatos részletes információk a megjelenés előtt nem sokkal fognak nyilvánosságra kerülni.

 

A Qashqai új Nissan Intelligent Mobility technológiákat is kapott. Most először érhető el a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés, mely csökkenti a kis sebességű ütközések kockázatát a parkolóhelyről történő kitolatás során. Ez a rendszer fény- és hangjelzésekkel is figyelmeztet, ha közeledő járművet érzékel, miközben a vezető tolatni próbál.

 

Az Intelligens Vészfékezési Asszisztens – mely már 2014 óta elérhető a Qashqaihoz – immár gyalogosfelismerő képességgel is rendelkezik. Ez az innovatív technológia egy radar és kamera együttes használatával segít elkerülni az ütközést a gyalogosokkal. A holttérfigyelés mostantól a kamerák képei helyett a radar adataira támaszkodik, így nagyobb területet fed le, és észlelése is pontosabb lett.

 

Az Qashqaihoz továbbra is elérhető a Közúti Jelzések Felismerése, az Intelligens Éberségfigyelő Rendszer, az Intelligens Parkolóasszisztens, az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera és a Sávelhagyásjelzés is. Az autóban alkalmazott technológiák közül több új vezérlőmodullal érkezik az optimálisabb teljesítmény érdekében.

 

A Qashqainál újdonság az Állóhelyzeti Asszisztens (SSA), mely – kézi sebességváltóval szerelt autók esetén – visszagurulás-gátlót egészíti ki. Az SSA akár három percig is álló helyzetben tartja az autót, ezt követően a rendszer aktiválja a rögzítőféket. Az SSA emelkedőn, lejtőn és sík területen is működik, és lehetővé teszi, hogy a vezető levegye a lábát a gázpedálról. Ez hozzájárul a biztonsághoz, magabiztosabbá teszi a vezetőt, és a vezetés is kevésbé fárasztóvá válik. Egy zöld jelzőfény jelzi a műszeregységen, ha a rendszer aktiválva van.

 

Az új Qashqai is ötcsillagos biztonsági minősítést kapott az Euro NCAP-tól.

 

 

Hatékony hajtásláncok – akár kategóriaelső 99 g/km-es CO2 kibocsátással

 

A Qashqai megtartotta hatékony motorválasztékát: rendelkezésre áll benzines és dízel változat is, választható hatsebességes kézi- vagy Xtronic CVT automataváltó is, természetesen – az ügyfél igényeinek megfelelőn – két- és négykerékhajtással is kérhető az autó. A választékban megtalálható az 1,5 literes 110 lóerős dízelmotor is, melynek CO2 kibocsátási értéke csak 99 g/km, és fogyasztása mindösszesen 3,8 l/100 km. Ez egyedülálló a szegmensben.

 

A rendelhető motorok műszaki adatai:

 

Motor

1,5 l-es, 110 lóerős dízel

1,6 l-es, 130 lóerős dízel

1,6 l-es, 130 lóerős dízel

1,6 l-es, 130 lóerős dízel

1,2 l-es 115 lóerős benzines

1,2 l-es

115 lóerős benzines

1,6 l-es 163 lóerős benzines

Sebességváltó

6 fok. kézi (2WD)

6 fok. kézi (2WD)

CVT (2WD)

6 fok. kézi (4WD)

6 fok. kézi (2WD)

CVT (2WD)

6 fok. kézi (2WD)

CO2-kibocsátás (g/km)

99

116

122

129

129

129

134

Vegyes ciklus (l/100 km)

3,8

4,4

4,7

4,9

5,6

5,6

5,8

 

 

 

Alapfelszereltség, opciók és tartozékok

 

Minden Qashqai esetében alapfelszereltség a hat légzsák, illetve a vezetéstámogató rendszerek, mint a blokkolásgátló fékrendszer, elektronikus fékerőelosztás és menetstabilizátor. Az alapfelszereltséghez tartozik még a manuális klímaberendezés, abroncsnyomás figyelés, DAB digitális rádió, Bluetooth-csatlakozás, sebességtartó automatika sebességhatárolóval és az elektromosan állítható külső tükrök.

 

A választott felszereltségi szint függvényében olyan extrák is rendelkezésre állnak, mint a kétzónás klímaberendezés, automatikus fényszórók és ablaktörlők, automatikusan behajtható külső tükrök és a sötétített üvegek. A magasabb felszereltségi szintek több jellemzője extraként választható alacsonyabb szinteken. További opciók még az üveg napfénytető egyetlen érintéssel irányítható árnyékolóval, a külső díszítőlemezek és oldalsó díszítőcsövek. Az eredeti Nissan tartozékok között megtalálható a térelválasztó rács, tetősínek és a fix vonóhorog elektromos csatlakozással.

 

Az új Qashqai felszereltségi szintjei az egyes európai piacokon eltérhetnek.