Szerver/Üzlet
sulaki - 2017-06-20
A GKI Digital tízes toplistáján szereplő cégek tavaly összesen több mint 5 millió rendelést szolgáltak ki
Az egymást követő harmadik évben bizonyult az Extreme Digital az ország legnagyobb forgalmat bonyolító online áruházának a GKI Digital nyilvános rangsora szerint, amely valós forgalmi adatokon alapul.
Az E-TOPLISTA 2017 ranglistájának eredményei szerint a megelőző év forgalmi adatai alapján – 2015-höz és 2016-hoz hasonlóan – idén az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb online forgalmat a magyar e-kereskedők közül.
A GKI Digital tízes toplistáján szereplő cégek tavaly összesen több mint 5 millió rendelést szolgáltak ki, mintegy nettó 110 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le, amellyel a teljes hazai online kereskedelmi forgalom 35%-át generálták. Míg a GKI Digital számai szerint az elmúlt évben 20%-kal bővült a magyar e-kereskedelmi piac, az Extreme Digital ebben az időszakban 30%-kal tudta növelni eladásait.
”Az elmúlt évben egyre több olyan internetes vásárlót regisztráltunk, aki korábban idegenkedett a rendelés e módjától, ugyanakkor az online vásárlók elvárásai is nőttek. A vevők egyre gyorsabb kiszállítást várnak el, sokan közülük már a rendelés napján szeretnék átvenni a megrendelt terméket, akár a személyes átvételt preferálva a futározással szemben. Ezekhez az elvárásokhoz igazodva a meglévő tizenhat mellé nemrég két új üzletet nyitottunk a Kika soroksári és budaörsi áruházaiban” – nyilatkozta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója az elmúlt év tapasztalatairól.
Bár a legtöbben online áruházként ismerik, az Extreme Digital már sok éve hibrid üzleti modellel dolgozik, amelyben fontos szerepe van a „hagyományos” (offline) üzleteknek. Napjainkban már a vásárlók jelentős része mobil eszközről keresi fel a www.edigital.hu oldalt, és akár a villamoson ülve is megnézheti, hogy az útjába eső üzletben átvehető-e a keresett termék.
Annak köszönhetően, hogy már évek óta nem csak számítógépről, hanem mobil eszközről is fel lehet adni a rendeléseket, jelentősen megnőtt az impulzusvásárlások száma is a vállalatnál, noha az ilyen típusú beszerzés korábban a hagyományos üzletek jellegzetessége volt. Az internetes vásárlók másik sajátossága, hogy sokkal tudatosabban választanak, mivel vásárlás előtt alaposan tudakozódnak egy-egy termékről: nem nézelődni járnak az üzletekbe, jóformán csak annyi időt töltenek az üzletben, amennyi idő alatt átveszik az online megrendelt terméket.
Az E-TOPLISTA 2017 ranglistájának eredményei szerint a megelőző év forgalmi adatai alapján – 2015-höz és 2016-hoz hasonlóan – idén az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb online forgalmat a magyar e-kereskedők közül.
A GKI Digital tízes toplistáján szereplő cégek tavaly összesen több mint 5 millió rendelést szolgáltak ki, mintegy nettó 110 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le, amellyel a teljes hazai online kereskedelmi forgalom 35%-át generálták. Míg a GKI Digital számai szerint az elmúlt évben 20%-kal bővült a magyar e-kereskedelmi piac, az Extreme Digital ebben az időszakban 30%-kal tudta növelni eladásait.
”Az elmúlt évben egyre több olyan internetes vásárlót regisztráltunk, aki korábban idegenkedett a rendelés e módjától, ugyanakkor az online vásárlók elvárásai is nőttek. A vevők egyre gyorsabb kiszállítást várnak el, sokan közülük már a rendelés napján szeretnék átvenni a megrendelt terméket, akár a személyes átvételt preferálva a futározással szemben. Ezekhez az elvárásokhoz igazodva a meglévő tizenhat mellé nemrég két új üzletet nyitottunk a Kika soroksári és budaörsi áruházaiban” – nyilatkozta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója az elmúlt év tapasztalatairól.
Bár a legtöbben online áruházként ismerik, az Extreme Digital már sok éve hibrid üzleti modellel dolgozik, amelyben fontos szerepe van a „hagyományos” (offline) üzleteknek. Napjainkban már a vásárlók jelentős része mobil eszközről keresi fel a www.edigital.hu oldalt, és akár a villamoson ülve is megnézheti, hogy az útjába eső üzletben átvehető-e a keresett termék.
Annak köszönhetően, hogy már évek óta nem csak számítógépről, hanem mobil eszközről is fel lehet adni a rendeléseket, jelentősen megnőtt az impulzusvásárlások száma is a vállalatnál, noha az ilyen típusú beszerzés korábban a hagyományos üzletek jellegzetessége volt. Az internetes vásárlók másik sajátossága, hogy sokkal tudatosabban választanak, mivel vásárlás előtt alaposan tudakozódnak egy-egy termékről: nem nézelődni járnak az üzletekbe, jóformán csak annyi időt töltenek az üzletben, amennyi idő alatt átveszik az online megrendelt terméket.