Mobil
sulaki - 2017-06-12
Annak érdekében, hogy a Vodafone hirdetései, megjelenései különböző gyűlöletbeszédekkel és hamis hírekkel ne jelenhessenek meg többé egy platformon, a vállalat új, globális szabályokat jelentett be
Annak érdekében, hogy a Vodafone hirdetései, megjelenései különböző gyűlöletbeszédekkel és hamis hírekkel ne jelenhessenek meg többé egy platformon, a vállalat új, globális szabályokat jelentett be. A már hatályban lévő új szabályok egyértelműen rögzítik, hogy mit ért a Vodafone gyűlöletbeszéd és hamis híresztelés alatt. Mindezek alapján pontosan meg lehet határozni, hogy egy felület feketelistára kerüljön-e hirdetési szempontból, vagy nem.
Háttérinformáció: a digitális hirdetések piaca
Nemrégiben a reklámipar és az olyan digitális hirdetésszolgáltatók, mint a Google és a Facebook olyan automatikus hirdetési technológiákat fejlesztettek ki, amelyek egy adott demográfiai kategóriában, algoritmusok segítségével érik el az internet-felhasználókat. Így jutnak el dinamikusan egyéni weboldalakra és közösségi média csatornákra. Akármerre is megy a felhasználó, a hirdetések követik.
Noha az automatikus hirdetés a kommunikáció hatásos eszköze lehet, néhány esetben megkérdőjelezhető, ártalmas eszköz is lehet, mint például a sértő tartalmak melletti hirdetés. Az automatikus hirdetési technológiák ráadásul bevételt termelnek olyan felületeknek, amelyek támogatják a gyűlöletbeszédet vagy a hamis híresztelést.
Ez által a Vodafone, szándékától függetlenül megkockáztatja, hogy márkája olyan platformokon is megjelenhet, amelyek alapvetően ellentétesek az értékeikkel és meggyőződéseikkel, ráadásul akaratlanul finanszírozási forrást biztosítva ezek számára.
A Vodafone Csoport vezérigazgatója, Vittorio Colao így nyilatkozott: „A gyűlöletbeszéd és a hamis híresztelés aláássák a tisztelet és bizalom elvét, melyek közösségeket tartanak össze. A Vodafone elkötelezte magát a sokszínűség és az inkluzivitás mellett. Nagyra értékeljük a demokratikus folyamatok és intézmények integritását, amelyek gyakran célpontjai a hamis hírek terjesztőinek. Nem hagyjuk, hogy márkánkat ilyen sértő és káros tartalmakkal azonosítsák.”
A Vodafone globális szabályai
Az új szabályozás biztosítja, hogy a Vodafone hirdetései kizárólag olyan választott felületeken jelenhetnek meg, amelyekről a Google és a Facebook úgy véli, meglehetősen valószínűtlen, hogy ártalmas tartalmat hordozzanak. A Vodafone és a globális ügynökségi hálózat (melyet a WPP vezet) rendszeresen felülvizsgálja ezeket az intézkedéseket, hogy biztosítani tudja a fehérlistás felületek megfelelő kiválasztását.
A Vodafone szólásszabadságáról szóló elveivel kapcsolatos további információk az alábbi linken olvashatóak:
http://www.vodafone.com/content/index/about/sustainability/law_enforcement.html
Háttérinformáció: a digitális hirdetések piaca
Nemrégiben a reklámipar és az olyan digitális hirdetésszolgáltatók, mint a Google és a Facebook olyan automatikus hirdetési technológiákat fejlesztettek ki, amelyek egy adott demográfiai kategóriában, algoritmusok segítségével érik el az internet-felhasználókat. Így jutnak el dinamikusan egyéni weboldalakra és közösségi média csatornákra. Akármerre is megy a felhasználó, a hirdetések követik.
Noha az automatikus hirdetés a kommunikáció hatásos eszköze lehet, néhány esetben megkérdőjelezhető, ártalmas eszköz is lehet, mint például a sértő tartalmak melletti hirdetés. Az automatikus hirdetési technológiák ráadásul bevételt termelnek olyan felületeknek, amelyek támogatják a gyűlöletbeszédet vagy a hamis híresztelést.
Ez által a Vodafone, szándékától függetlenül megkockáztatja, hogy márkája olyan platformokon is megjelenhet, amelyek alapvetően ellentétesek az értékeikkel és meggyőződéseikkel, ráadásul akaratlanul finanszírozási forrást biztosítva ezek számára.
A Vodafone Csoport vezérigazgatója, Vittorio Colao így nyilatkozott: „A gyűlöletbeszéd és a hamis híresztelés aláássák a tisztelet és bizalom elvét, melyek közösségeket tartanak össze. A Vodafone elkötelezte magát a sokszínűség és az inkluzivitás mellett. Nagyra értékeljük a demokratikus folyamatok és intézmények integritását, amelyek gyakran célpontjai a hamis hírek terjesztőinek. Nem hagyjuk, hogy márkánkat ilyen sértő és káros tartalmakkal azonosítsák.”
A Vodafone globális szabályai
Az új szabályozás biztosítja, hogy a Vodafone hirdetései kizárólag olyan választott felületeken jelenhetnek meg, amelyekről a Google és a Facebook úgy véli, meglehetősen valószínűtlen, hogy ártalmas tartalmat hordozzanak. A Vodafone és a globális ügynökségi hálózat (melyet a WPP vezet) rendszeresen felülvizsgálja ezeket az intézkedéseket, hogy biztosítani tudja a fehérlistás felületek megfelelő kiválasztását.
A Vodafone szólásszabadságáról szóló elveivel kapcsolatos további információk az alábbi linken olvashatóak:
http://www.vodafone.com/content/index/about/sustainability/law_enforcement.html