Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2017-05-24

Az ABB nyerte azt a megbízást

Az OppCharge „szakaszos járműtöltési” infrastruktúrának köszönhetően a nyolc teljesen elektromos meghajtású Volvo busz a napi üzemidőben megszakítás nélkül tud közlekedni

 

 




Az ABB nyerte azt a megbízást, amely alapján töltő infrastruktúrát szállíthat ahhoz az elektromos Volvo buszokból álló járműflottához, amelyet 2018-tól a Transdev Blazefield fog üzemeltetni. A három ABB HVC 300P típusú töltőállomást és egy alállomást a gyógyfürdőiről híres észak-angliai város, Harrogate buszállomásán építik ki.  

A megbízás azért jelentős, mert ez lesz az Egyesült Királyság első olyan elektromos busz projektje, amelyben OppCharge-interfészt alkalmaznak „szakaszos töltés” -re. A terv szerint a vonalak végállomásain villámtöltő infrastruktúrát telepítenek, a töltésre pedig az alatt az időszak alatt kerül sor, amíg a járművek a végállomáson várakoznak.
  

„Az ABB villámtöltői fontos szerepet játszanak a Transdev hosszú távú terveiben” – nyilatkozta Alex Hornby, a Transdev Blazefield vezérigazgatója. „Célunk, hogy Harrogate városi buszközlekedését világszínvonalú busztechnológiára alapozott, alacsony károsanyag-kibocsátású flottával oldjuk meg. Távlati célkitűzésünk, hogy csökkentsük a közúti közlekedés túlterheltségét, könnyebbé tegyük a közlekedést, illetve egészségesebbé tegyük Harrogate és környékének környezetét.”
   

A töltési művelet csupán 3-6 percet vesz igénybe, így nincs szükség hosszadalmas töltési időszakokra. Az újítással a Transdev Blazefield a legmodernebb technológia segítségével csökkenti az emissziót, és javítja a buszközlekedés egyéb jellemzőit is. A kibocsátásmentes tömegközlekedés mellett az szakaszos töltési megoldásnak köszönhetően csökkenthetők a járművek fedélzetén telepített akkumulátorok méretei is. A kisebb akkumulátorok alkalmazása csökkenti a buszok össztömegét, ami a buszhálózat energiahatékonyságának javulását is eredményezi.

Daan Nap, az ABB elektromos busztöltő rendszerek üzletágának globális értékesítési igazgatója: „A más országokban elért legutóbbi sikereinken alapulómegbízás keretében az Egyesült Királyságban is be tudjuk vezetni az OppCharge interfészt. A fejlesztés felgyorsítja majd az elektromos buszok térnyerését, mivel a különböző gyártók buszaihoz ugyanazt a töltőberendezést lehet majd alkalmazni.”


 
A buszok automatikusan kapcsolódnak majd az ABB HVC 300P típusú töltőihez. A külső töltőoszlopok a buszokra szerelt áramszedőkön keresztül töltik a járműveket. A megoldás egyik fő előnye, hogy a HVC 300P kompatibilis az OppCharge interfésszel, így kompatibilis lesz a szakaszostöltést alkalmazó többi busz modellel is.
   

Mivel az ABB a villámtöltő technológiáját vezető járműgyártókkal együttműködve fejlesztette ki, a technológia kialakítása megfelel az elektromos járművekkel szemben támasztott jövőbeni követelményeknek is. A megoldás jó ár-érték arányt jelent az üzemeltetők számára, mivel a töltő infrastruktúra rugalmas lesz, jól illeszkedik majd a járműflották jövőbeni fejlesztéséhez is. 



A projekt az ABB első sikereit jelzi az elektromos busztöltési technológia egyesült királysági piacán. Az ABB 2011-ben már szállított töltési infrastruktúrát a szigetország első teljesen elektromos hajtású buszaihoz, amelyeket Coventry állított üzembe.
   

Martin Hale, az ABB marketing és kereskedelmi menedzsere az elektromos járművek töltési infrastruktúrájával foglalkozó részlegtől így nyilatkozott: „Nagy örömünkre szolgál, hogy e mérföldkőnek számító megbízás keretében az Egyesült Királyságban is bevezethetjük a szakaszos töltési technológiát. Az OppCharge csökkenti az elektromos buszok tömegét, az akkumulátorok feltöltött állapotának fenntartásával javítja az energiahatékonyságot, és lehetővé teszi, hogy a járműgyártók csökkentsék az akkumulátor méretét.”


OppCharge

Itt olvasható bővebb tájékoztatás az OppCharge-ról: www.oppcharge.org




Az ABB busztöltői
· Könnyen integrálhatók a meglévő buszhálózati infrastruktúrába (a függő pantográf lehetővé teszi az alacsony költségű, kis tömegű, busztetőre szerelhető interfész alkalmazását)
· A moduláris kialakítás 150, 300, 450 vagy 600 kW-os töltőteljesítmény-osztályt biztosít
· Az ABB bevált csatlakoztatási eszközei maximális rendelkezésre állást, magas üzemidőt és gyors reagálású szervizt tesznek lehetővé.
· Az OppCharge-nak, valamint a biztonsági rendszerek kiépítését előíró, a villamos járművek villámtöltő rendszerére vonatkozó IEC 61851-23 jelű nemzetközi szabványnak köszönhetően a töltő elektromos kialakítása összhangban van az előírásokkal, a rendszer architektúráját és működési elvét pedig a járműgyártók szélesebb köre is támogatni fogja a jövőben.



Néhány szó a Volvo 7900-as típusú elektromos buszáról

· Teljesen elektromos üzemű, kéttengelyes, alacsony padlós, háromajtós jármű.  
· 80%-kal kisebb az energiafogyasztása, mint a hasonló kialakítású, de dízel üzemű buszé.
· Csendes, emissziómentes üzem.
· Villanymotorral és lítium-ion akkumulátorokkal van felszerelve. 
· Az akkumulátorok 4-6 percig tartó feltöltése a buszvégállomásokon történik.



*A töltési idő a topográfia, a terhelés és az időjárási körülmények függvénye.