Autó
Sulaki - 2017-04-26
Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje
Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a 6 milliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt. A 2015 áprilisában útjára indított, a Chulalongkorn Egyetem által levezényelt, és több, mint egymilliárd forintos költségvetésű projekt során a szakemberek többféle megoldás bevezetésével szabályozták a járművek számát és a közlekedés ritmusát a bangkoki Sathorn Roadon, ahol rendszeresen, több okból is feltorlódik a forgalom. Az így nyert tapasztalatok további iránymutatást adnak a későbbi hatékony intézkedésekhez.
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota a közlekedési torlódások felszámolását az élhető nagyvárosi mobilitás és a környezeti terhelés mérséklése okán egyaránt fontosnak tartja, így az e területen szerzett évtizedes tapasztalatait örömmel állítja nagyvárosok, ezúttal a 6 milliós thai főváros, Bangkok szolgálatába. Az előnyeiket a városi közlekedés során különösen kidomborító, környezetbarát hibrid autóiról ismert vállalat szakemberei első körben a közlekedő járművek számát mérséklő megoldásokra fókuszáltak, úgy mint:
A forgalmi torlódások természetesen csak akkor enyhíthetők tartósan, ha ezek az intézkedések a projekt lezárása után is működhetnek. Éppen ezért a csapat javaslatcsomagot állított össze a helyi vállalatok, kormányzati szervek és tudományos intézetek számára, segítve e szervezetek további közös munkáját. A javaslatcsomagot 2017 februárjában vette át Thaiföld Miniszterelnöki Hivatalának képviselője a projektet irányító szakemberektől.
„Ebben a projektben nem csupán a Chulalongkorn Egyetem volt segítségünkre, hanem Bangkok városa, rendőrsége és lakói is, nem beszélve számos helyi vállalatról – és ez a széles körű együttműködés remekül bevált. Szeretnék mindenkinek tiszta szívből köszönetet mondani. Különös örömömre szolgál, hogy a TMF – amelynek alapvető célkitűzése, hogy a helyi közösségekkel dolgozzon együtt – ilyen sok támogatást kapott az itteni emberektől és hivataloktól. Az itt tanultakat a TMF későbbi projektjeiben is szeretnénk sikeresen kamatoztatni, hogy hozzájárulhassunk egy még mobilabb társadalom kialakulásához.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.
„Ez a projekt arra szolgált, hogy a fenntarthatóbb városi közlekedési rendszerek kidolgozásával csökkentse a közlekedés időtartamát, árát, energiafogyasztását és környezeti terhelését. Nagyon fontos azonban, hogy az itt nyert tudást és technológiát megosszuk, és közösen alkalmazzuk. Úgy hiszem, hogy a projekt végén összeállított javaslatcsomag hasznos ötleteket kínál a fenntartható közlekedési rendszer kialakításához. Szeretnék köszönetet mondani a Toyota Mobilitási Alapítványnak azért, hogy mindezt lehetővé tette.” – teszi hozzá Dr. Supot professzor, a Chulalongkorn Egyetem mérnöki karának dékánja.
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota a közlekedési torlódások felszámolását az élhető nagyvárosi mobilitás és a környezeti terhelés mérséklése okán egyaránt fontosnak tartja, így az e területen szerzett évtizedes tapasztalatait örömmel állítja nagyvárosok, ezúttal a 6 milliós thai főváros, Bangkok szolgálatába. Az előnyeiket a városi közlekedés során különösen kidomborító, környezetbarát hibrid autóiról ismert vállalat szakemberei első körben a közlekedő járművek számát mérséklő megoldásokra fókuszáltak, úgy mint:
-
Park & Ride rendszer bevezetése a tömegközlekedés jobb kihasználásához
-
Iránybusz-járatok beindítása a helyi iskolákhoz, így kevesebb magántulajdonú autó kell a tanulók közlekedéséhez
-
Informatikai rendszer kiépítése és okostelefonos applikáció a Park & Ride rendszer jobb kihasználásához és a leggyorsabb ingázó útvonalak megtalálásához
-
Rugalmas munkaidő kialakítása a helyi vállalatoknál, hogy a munkába járók ne egyszerre közlekedjenek; így mérsékelhetők a csúcsidőszak közlekedési dugói
-
A forgalom áramlását segítő megoldások
-
A torlódásokat okozó kritikus útszakaszok beazonosítása forgalmi szimulációs elemzéssel, és olyan megoldások bevezetése, mint a buszsávok és a ’parkolni tilos’ zónák
-
A forgalmi lámpák működésének optimalizálása a helyi rendőrség által alkalmazható digitális eszközökkel
A forgalmi torlódások természetesen csak akkor enyhíthetők tartósan, ha ezek az intézkedések a projekt lezárása után is működhetnek. Éppen ezért a csapat javaslatcsomagot állított össze a helyi vállalatok, kormányzati szervek és tudományos intézetek számára, segítve e szervezetek további közös munkáját. A javaslatcsomagot 2017 februárjában vette át Thaiföld Miniszterelnöki Hivatalának képviselője a projektet irányító szakemberektől.
„Ebben a projektben nem csupán a Chulalongkorn Egyetem volt segítségünkre, hanem Bangkok városa, rendőrsége és lakói is, nem beszélve számos helyi vállalatról – és ez a széles körű együttműködés remekül bevált. Szeretnék mindenkinek tiszta szívből köszönetet mondani. Különös örömömre szolgál, hogy a TMF – amelynek alapvető célkitűzése, hogy a helyi közösségekkel dolgozzon együtt – ilyen sok támogatást kapott az itteni emberektől és hivataloktól. Az itt tanultakat a TMF későbbi projektjeiben is szeretnénk sikeresen kamatoztatni, hogy hozzájárulhassunk egy még mobilabb társadalom kialakulásához.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.
„Ez a projekt arra szolgált, hogy a fenntarthatóbb városi közlekedési rendszerek kidolgozásával csökkentse a közlekedés időtartamát, árát, energiafogyasztását és környezeti terhelését. Nagyon fontos azonban, hogy az itt nyert tudást és technológiát megosszuk, és közösen alkalmazzuk. Úgy hiszem, hogy a projekt végén összeállított javaslatcsomag hasznos ötleteket kínál a fenntartható közlekedési rendszer kialakításához. Szeretnék köszönetet mondani a Toyota Mobilitási Alapítványnak azért, hogy mindezt lehetővé tette.” – teszi hozzá Dr. Supot professzor, a Chulalongkorn Egyetem mérnöki karának dékánja.