Autó
sulaki - 2017-04-24
Jelenleg öt hidrogéntöltő állomás üzemel Kínában
A Toyota 2017 októberében két nulla emissziójú, hidrogén üzemanyagcellás (FCV) Mirai modellt küld Kínába, ahol a járművek demonstrációs teszteket fognak végrehajtani. A tesztek kezdetével egy időben a Toyota hidrogéntöltő állomást létesít a TMEC-nél, a vállalat kínai kutatás-fejlesztési bázisán.
A Toyota részt vesz az „Üzemanyagcellás gépkocsik fejlesztésének és kínai piaci bevezetésének felgyorsítása”* elnevezésű projektben, és három éven át, 2017-től 2020-ig demonstrációs teszteket fog végrehajtani a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai üzemanyagcellás járművekkel. A Toyota a járművek kínai környezetben mutatott teljesítményét és a kínai hidrogén üzemanyag minőségét vizsgáló kutatásokat, valamint számos minőségi és tartóssági kiértékelést fog végezni. A Toyota promóciós tevékenységeket is folytat, és megkísérli felmérni, mennyire fogékonyak a kínai fogyasztók a modellre. Ennek érdekében rendezvényeken állítja ki a Mirait, valamint olyan tevékenységekbe fog, amelyek elősegítik az üzemanyagcellás gépkocsik társadalmi elfogadottságát.
Jelenleg öt hidrogéntöltő állomás üzemel Kínában: ezek a pekingi, sanghaji és kantoni nagyvárosi központok közelében találhatók. A Toyota által a TMEC területén építendő hidrogéntöltő állomás az első ilyen létesítmény lesz Changshu városában. A projekten keresztül a kínai kormányzattal, valamint egyéb iparági üzleti vállalkozásokkal és szervezetekkel dolgozhat együtt a Toyota, felmérve a hidrogén alapú társadalom létrehozásának lehetőségét.
A Toyota Mirai a tökéletes ökoautó: zéró CO2-kibocsátása kivételes környezetvédelmi teljesítményt jelent; a tankolás időtartalmát és a hatótávolságot tekintve ugyanolyan praktikusan használható, mint bármely benzinmotoros jármű; ráadásul hamisítatlan vezetési élményt kínál.
2016 januárja és 2017 februárja között összesen mintegy 3000 darab Mirai szedánt adtak el Japánban, az Egyesült Államokban és Európában – ezekben a térségekben folyamatosan bővül a hidrogéntöltő infrastruktúra. A Toyota emellett folyamatosan demonstrációs teszteket végez olyan államokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada.
A Toyota évek óta fejleszti a legkülönfélébb környezetbarát típusokat: hybrid és
A Toyota 2015 októberében megkezdte a Corolla Hybrid és Levin hybrid modellek kínai forgalmazását. Mindkét modellt helyben, Kínában gyártott hybrid hajtáslánccal szerelték fel. Március végével a Toyota összesen 90 000 darabot adott el ebből a két hybrid modellből, ami a Corolla és a Levin esetében egyaránt 15 százalékos részesedésnek felel meg. A Corolla és a Levin plug-in hybrid változatai a tervek szerint 2018-ban kerülnek forgalomba. Ezen túlmenően a Toyota már a tisztán elektromos meghajtású járművek kínai piaci bevezetésének előkészítésén is dolgozik.
*Az ENSZ Fejlesztési Program és a Globális Környezetvédelmi Segélyalap által támogatott projektek egyike, amely fejlődő országoknak igyekszik segítséget nyújtani. A 2003-ban indult projekt hidrogén üzemanyagcellás buszjáratokat indított útjára Kínában, Brazíliában, Mexikóban, Egyiptomban és Indiában. A tervbe vett harmadik fázisban a projektet személygépkocsikra is kiterjesztik.
A TMEC hidrogéntöltő állomás áttekintése
A Toyota részt vesz az „Üzemanyagcellás gépkocsik fejlesztésének és kínai piaci bevezetésének felgyorsítása”* elnevezésű projektben, és három éven át, 2017-től 2020-ig demonstrációs teszteket fog végrehajtani a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai üzemanyagcellás járművekkel. A Toyota a járművek kínai környezetben mutatott teljesítményét és a kínai hidrogén üzemanyag minőségét vizsgáló kutatásokat, valamint számos minőségi és tartóssági kiértékelést fog végezni. A Toyota promóciós tevékenységeket is folytat, és megkísérli felmérni, mennyire fogékonyak a kínai fogyasztók a modellre. Ennek érdekében rendezvényeken állítja ki a Mirait, valamint olyan tevékenységekbe fog, amelyek elősegítik az üzemanyagcellás gépkocsik társadalmi elfogadottságát.
Jelenleg öt hidrogéntöltő állomás üzemel Kínában: ezek a pekingi, sanghaji és kantoni nagyvárosi központok közelében találhatók. A Toyota által a TMEC területén építendő hidrogéntöltő állomás az első ilyen létesítmény lesz Changshu városában. A projekten keresztül a kínai kormányzattal, valamint egyéb iparági üzleti vállalkozásokkal és szervezetekkel dolgozhat együtt a Toyota, felmérve a hidrogén alapú társadalom létrehozásának lehetőségét.
A Toyota Mirai a tökéletes ökoautó: zéró CO2-kibocsátása kivételes környezetvédelmi teljesítményt jelent; a tankolás időtartalmát és a hatótávolságot tekintve ugyanolyan praktikusan használható, mint bármely benzinmotoros jármű; ráadásul hamisítatlan vezetési élményt kínál.
2016 januárja és 2017 februárja között összesen mintegy 3000 darab Mirai szedánt adtak el Japánban, az Egyesült Államokban és Európában – ezekben a térségekben folyamatosan bővül a hidrogéntöltő infrastruktúra. A Toyota emellett folyamatosan demonstrációs teszteket végez olyan államokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada.
A Toyota évek óta fejleszti a legkülönfélébb környezetbarát típusokat: hybrid és
plug-in
hybrid járműveket, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikat; mindegyiket olyan formában, hogy kiemelje az egyes rendszerek kedvező sajátosságait. Ezzel párhuzamosan a Toyota ezen környezetbarát járművek piaci térnyerését is aktívan igyekezett támogatni és népszerűsíteni.
A Toyota 2015 októberében megkezdte a Corolla Hybrid és Levin hybrid modellek kínai forgalmazását. Mindkét modellt helyben, Kínában gyártott hybrid hajtáslánccal szerelték fel. Március végével a Toyota összesen 90 000 darabot adott el ebből a két hybrid modellből, ami a Corolla és a Levin esetében egyaránt 15 százalékos részesedésnek felel meg. A Corolla és a Levin plug-in hybrid változatai a tervek szerint 2018-ban kerülnek forgalomba. Ezen túlmenően a Toyota már a tisztán elektromos meghajtású járművek kínai piaci bevezetésének előkészítésén is dolgozik.
*Az ENSZ Fejlesztési Program és a Globális Környezetvédelmi Segélyalap által támogatott projektek egyike, amely fejlődő országoknak igyekszik segítséget nyújtani. A 2003-ban indult projekt hidrogén üzemanyagcellás buszjáratokat indított útjára Kínában, Brazíliában, Mexikóban, Egyiptomban és Indiában. A tervbe vett harmadik fázisban a projektet személygépkocsikra is kiterjesztik.
A TMEC hidrogéntöltő állomás áttekintése
Név |
TMEC Hydrogen Station |
Helyszín |
Changshu High Tech ipari park, Changshu, Csiangszu tartomány, Kína |
Alapterület |
280,20 m2 |
Hidrogénellátás |
Külső forrásból |
Töltési módszer |
Differenciál-nyomású töltés |
Hidrogén töltőnyomás |
70 MPa |
Jellemzők |
Megfelel az SAE J2601 szabvány előírásainak |