Autó
sulaki - 2017-04-06
Mindez jól tükrözi az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot
Jóllehet a világszintű értékesítések tekintetében a tavalyi évben az első helyről éppen csak lecsúszva a második helyen végzett 10,17 millió eladott autóval, a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota továbbra is messze az iparág legnyereségesebb vállalatának bizonyult a tavalyi évben.
Az Ernst&Young adatai szerint a környezetbarát és alacsony fogyasztású autók szinonimájaként ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkáját, a Lexus-t is jegyző Toyota a tavalyi évben annak ellenére ért el az egész iparágban kimagasló 17,5 milliárd Eurós profitot, hogy nyereségessége az erős jen miatt 7,8%-ra mérséklődött. A 7,8%-os árbevételhez viszonyított profit természetesen így sem számít rossz eredménynek, ezzel a Toyota a harmadik a rangsorban, abszolút értékben pedig senki sem tudta megközelíteni a világ leginnovatívabbjának tartott japán gyártó profitját, aki így e tekintetben az első helyen végzett.
Mindez jól tükrözi az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot, valamint az ezt megalapozó innovációs éllovas szerepet mindenek felett szem előtt tartó tartó japán gyártó stratégiájának sikerét.
„Jóllehet a Toyota a tavalyi évben a világszintű eladások tekintetében az első helyről éppen hogy lemaradva a második helyen végzett, az elmúlt évekre visszatekintve sorozatosan a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyult. Ez azonban, szemben más gyártók megközelítésével a Toyota számára nem cél, hanem eredmény, mégpedig az évtizedek óta az innovációba, termékeinek megbízhatóságába, és ügyfeleinek legmagasabb szintű kiszolgálásába fektetett energia és anyagi erőforrások eredménye.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Éppen ezért vállalatunk számára sokkal kisebb jelentősége van annak, hogy az adott évben mi adjuk el a legtöbb autót világszerte – különösen annak ismeretében, hogy a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, köztük a világelső Corollát a Toyota jegyzi – mint annak, hogy kimagasló nyereségességgel működjünk, hisz ez a profit az, amely a jövőbeni forradalmi fejlesztések forrásául szolgál. Az, hogy a tavalyi évben is magasan a Toyota volt a világ legnyereségesebb autógyártója, olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami a fenntartható és felelős növekedés alapja lehet. A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártójaként ugyanis vezető szerepet töltünk be a jövő autózásának formálása tekintetében is, ahogyan azt az általunk idén húsz évvel ezelőtt bemutatott hibrid technológia, vagy éppen a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás területén is tettük és tesszük.” – mutat rá a szakember.
Az Ernst&Young adatai szerint a környezetbarát és alacsony fogyasztású autók szinonimájaként ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkáját, a Lexus-t is jegyző Toyota a tavalyi évben annak ellenére ért el az egész iparágban kimagasló 17,5 milliárd Eurós profitot, hogy nyereségessége az erős jen miatt 7,8%-ra mérséklődött. A 7,8%-os árbevételhez viszonyított profit természetesen így sem számít rossz eredménynek, ezzel a Toyota a harmadik a rangsorban, abszolút értékben pedig senki sem tudta megközelíteni a világ leginnovatívabbjának tartott japán gyártó profitját, aki így e tekintetben az első helyen végzett.
Mindez jól tükrözi az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot, valamint az ezt megalapozó innovációs éllovas szerepet mindenek felett szem előtt tartó tartó japán gyártó stratégiájának sikerét.
„Jóllehet a Toyota a tavalyi évben a világszintű eladások tekintetében az első helyről éppen hogy lemaradva a második helyen végzett, az elmúlt évekre visszatekintve sorozatosan a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyult. Ez azonban, szemben más gyártók megközelítésével a Toyota számára nem cél, hanem eredmény, mégpedig az évtizedek óta az innovációba, termékeinek megbízhatóságába, és ügyfeleinek legmagasabb szintű kiszolgálásába fektetett energia és anyagi erőforrások eredménye.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Éppen ezért vállalatunk számára sokkal kisebb jelentősége van annak, hogy az adott évben mi adjuk el a legtöbb autót világszerte – különösen annak ismeretében, hogy a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, köztük a világelső Corollát a Toyota jegyzi – mint annak, hogy kimagasló nyereségességgel működjünk, hisz ez a profit az, amely a jövőbeni forradalmi fejlesztések forrásául szolgál. Az, hogy a tavalyi évben is magasan a Toyota volt a világ legnyereségesebb autógyártója, olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami a fenntartható és felelős növekedés alapja lehet. A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártójaként ugyanis vezető szerepet töltünk be a jövő autózásának formálása tekintetében is, ahogyan azt az általunk idén húsz évvel ezelőtt bemutatott hibrid technológia, vagy éppen a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás területén is tettük és tesszük.” – mutat rá a szakember.