Számítástechnika
Sulaki - 2017-04-05
Ezen a linken kipróbálhatók a döntőbe jutott lánycsapatok játékai: https://scratch.mit.edu/studios/3921845/
Egyházi Hanna, Viszus Virág és Zsíros Anna nyerte el a lányoknak szóló idei Scratch Meccs játékfejlesztő verseny első díját. A 14 és 15 éves lányok Menekülés a Marsról címmel egy olyan játékot készítettek, amelyben a játékosnak különböző tárgyakat kell felkutatnia, amelyek segítségével a szabadulószobákéhoz hasonló módon kell megszöknie az idegen bolygóról. A verseny nyerteseiként a Palacsinták csapatnévvel induló lányok egy tanulmányúton vehetnek részt: egy napot tölthetnek el a Facebook varsói irodájában.
2017-ben a második alkalommal rendezték meg a Scratch Meccset 12-16 év közötti lányok számára: az idei programozóversenyen 30 százalékkal több, 99 lány vett részt, mint tavaly. A pályaműveket háromfős csapatokban, egy ingyenesen letölthető, oktatási célokra szánt programozási környezetben, Scratchben kellett elkészíteni.
A második díjat megszerző Hacker Girls csapat tagjai egy olyan játékot készítettek, ahol kvízkérdések mellett minijátékokban lehet megismerni a görög mitológia isteneit, míg harmadik helyezett Scratch On csapat tagjai egy jövőben játszódó interaktív történetet készítettek.
A beérkezett pályaműveket hattagú szakmai zsűri bírálta el:
A Scratch Meccset a Skool keltette életre annak érdekében, hogy a programozást népszerűbbé tegye a lányok körében, és felhívja a figyelmüket arra, hogy a technológiai ipar milyen komoly lehetőségeket kínál a számukra is. A játékfejlesztő versenyben a Facebook támogatóként, az Eötvös Loránd Tudományegyetem IK T@T Laborja pedig szakmai irányítóként működött közre.
Idén a verseny megszervezését az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), a Visegrádi Alap, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, valamint a Csodák Palotája is támogatta. 2017-ben egy Visegrádi Alap pályázatnak köszönhetően a Skool Lengyelországban és Szlovákiában is elindította a Scratch Meccset, helyi non-profit szervezetek szervezésében, hogy a régióban még több lány fedezhesse fel a Scratchben és a játékfejlesztésben rejlő lehetőségeket.
"Tapasztalataink szerint manapság a nők alulreprezentáltak a technológiai munkakörökben, ez pedig nem csak az iparágat és az innovációt érinti hátrányosan, de az ügyfelek is számos lehetőségtől esnek el. Meg kell mutatnunk a nőknek, lányoknak, hogy milyen remek karrierlehetőségek rejlenek a technológia területén. Az első lépés ebbe az irányba az oktatás és a személyes felfedezés. Éppen ezért nagy örömmel dolgozunk együtt a Skoollal, és támogatjuk az általuk szervezett Scratch Meccset. Ez a kezdeményezés segít abban, hogy a lányok felfedezhessék a magukban rejlő tehetséget, és erősítheti az önbizalmukat ezen a területen” – mondta Cseh Gabriella, a Facebook kelet-közép-európai szabályozási vezetője, aki személyesen adta át a győztes csapatnak a nyereményt.
„A Skoollal már a harmadik éve dolgozunk azon, hogy bátorítsuk a lányokat arra, hogy ne csak felhasználói, hanem alkotói is legyenek a technológiának. Nagy örömmel tölt el minket az, amit partnereinkkel közösen elértünk a Scratch Meccsel. Már nem csupán inspiráljuk a lányokat arra, hogy elsajátítsák a programozás alapjait, hanem azt is elértük, hogy csapatokat alkotva projektekben gondolkodjanak, pitcheket mutassanak be, és megmérettessék magukat egy versenyen. Ezek olyan tapasztalatok, amelyekre a lányoknak a későbbi életükben is szükségük lesz, és elsajátításuk magabiztosabbá is teszi őket a technológiai területen való munka során” – mondta Major Zsófi, a Skool ügyvezetője.
Ezen a linken kipróbálhatók a döntőbe jutott lánycsapatok játékai: https://scratch.mit.edu/studios/3921845/
2017-ben a második alkalommal rendezték meg a Scratch Meccset 12-16 év közötti lányok számára: az idei programozóversenyen 30 százalékkal több, 99 lány vett részt, mint tavaly. A pályaműveket háromfős csapatokban, egy ingyenesen letölthető, oktatási célokra szánt programozási környezetben, Scratchben kellett elkészíteni.
A második díjat megszerző Hacker Girls csapat tagjai egy olyan játékot készítettek, ahol kvízkérdések mellett minijátékokban lehet megismerni a görög mitológia isteneit, míg harmadik helyezett Scratch On csapat tagjai egy jövőben játszódó interaktív történetet készítettek.
A beérkezett pályaműveket hattagú szakmai zsűri bírálta el:
- Dr. Turcsányi-Szabó Márta, docens, az ELTE T@T laboratóriumának vezetője
- Sörös Attila, a Kite Games játékfejlesztő cég projektmenedzsere
- Laurent Roux, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) munkatársa
- Nagyillés Amália, dizájner, a Geometry Global ügynökség Senior Art Directora
- Ávéd János, szaxofonos, zenetanár
- Harcsa Veronika, jazzénekes
A Scratch Meccset a Skool keltette életre annak érdekében, hogy a programozást népszerűbbé tegye a lányok körében, és felhívja a figyelmüket arra, hogy a technológiai ipar milyen komoly lehetőségeket kínál a számukra is. A játékfejlesztő versenyben a Facebook támogatóként, az Eötvös Loránd Tudományegyetem IK T@T Laborja pedig szakmai irányítóként működött közre.
Idén a verseny megszervezését az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), a Visegrádi Alap, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, valamint a Csodák Palotája is támogatta. 2017-ben egy Visegrádi Alap pályázatnak köszönhetően a Skool Lengyelországban és Szlovákiában is elindította a Scratch Meccset, helyi non-profit szervezetek szervezésében, hogy a régióban még több lány fedezhesse fel a Scratchben és a játékfejlesztésben rejlő lehetőségeket.
"Tapasztalataink szerint manapság a nők alulreprezentáltak a technológiai munkakörökben, ez pedig nem csak az iparágat és az innovációt érinti hátrányosan, de az ügyfelek is számos lehetőségtől esnek el. Meg kell mutatnunk a nőknek, lányoknak, hogy milyen remek karrierlehetőségek rejlenek a technológia területén. Az első lépés ebbe az irányba az oktatás és a személyes felfedezés. Éppen ezért nagy örömmel dolgozunk együtt a Skoollal, és támogatjuk az általuk szervezett Scratch Meccset. Ez a kezdeményezés segít abban, hogy a lányok felfedezhessék a magukban rejlő tehetséget, és erősítheti az önbizalmukat ezen a területen” – mondta Cseh Gabriella, a Facebook kelet-közép-európai szabályozási vezetője, aki személyesen adta át a győztes csapatnak a nyereményt.
„A Skoollal már a harmadik éve dolgozunk azon, hogy bátorítsuk a lányokat arra, hogy ne csak felhasználói, hanem alkotói is legyenek a technológiának. Nagy örömmel tölt el minket az, amit partnereinkkel közösen elértünk a Scratch Meccsel. Már nem csupán inspiráljuk a lányokat arra, hogy elsajátítsák a programozás alapjait, hanem azt is elértük, hogy csapatokat alkotva projektekben gondolkodjanak, pitcheket mutassanak be, és megmérettessék magukat egy versenyen. Ezek olyan tapasztalatok, amelyekre a lányoknak a későbbi életükben is szükségük lesz, és elsajátításuk magabiztosabbá is teszi őket a technológiai területen való munka során” – mondta Major Zsófi, a Skool ügyvezetője.
Ezen a linken kipróbálhatók a döntőbe jutott lánycsapatok játékai: https://scratch.mit.edu/studios/3921845/