Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2017-04-05

Játékszer felnőtteknek

A Toyota új egyéniséggel ruházta fel az elnyűhetetlen, szegmense értékesítéseit hazánkban is toronymagasan vezető Hiluxot, életnagyságú Tonka játékautóvá alakítva a pickupot, sosem látott módon egyesítve ezzel a két világhírű márka imázsát. A Hilux Tonka tanulmányt a Toyota Autsztrália készítette el arról megemlékezve, hogy a magas építésű off-road modell az ország legkelendőbb autójának bizonyult 2016-ban.

 

A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Az új koncepcióautót a Toyota Ausztrália gyártástervező és fejlesztő részlegének szakemberei tervezték, építették és tesztelték. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.

 

Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat.” – meséli lelkesen Hogios.

 

A drámai megjelenésű fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványosan átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel növelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35
colos
abroncsokkal egészítették ki, így a Hilux Tonka Concept olyan terepeknek is nekigyürkőzhet, amelyek biztosan kifognának a hagyományos off-roadereken. Az átalakítás nem zavarja a jármű biztonsági rendszereinek működését. A motorháztető karbonszálas burkolatán látványos légbeömlőt alakítottak ki. A gallytörő rácson és a tetőrudakon elhelyezett, nagy teljesítményű LED-lámpák éjszaka fényárba borítják a terepet, s az autó fontos részegységeit 6 mm vastag alumínium elemek védik a kemény ütésektől. A kabin mögött egy légterelővel egybeépített új, karbonszálakkal burkolt rekeszfal látható, ami nem kézzel, hanem egy hevederrel nyílik. A plató mozgatható csőkeretéhez minden rakomány – így a tartalék gázolajos kanna is – stabilan hozzárögzíthető, az extrém terepezéshez szükséges felszerelés pedig tárolódobozokban kapott helyet. Az autó felszereltségének része a poroltó, a fejsze, a lapát és a különleges emelő is. Bár a Hilux Tonka Concept sosem lesz látható a márkakereskedésekben, mégis jól érzékelteti, mire képes egy csapat mérnök és formatervező, amikor összedugják a fejüket.


 

A Tonka Concept műszak adatai

A tanulmányautó alapját a csúcskivitelű 2,8 literes négyhengeres turbódízel erőforrással szerelt Toyota Hilux 4x4 Double Cab SR5 modell adja.

 

 

Hilux Tonka Concept

Hilux SR5

Hosszúság

5400 mm

5330 mm

Szélesség

2180 mm

1855 mm

Magasság

2050 mm

1815 mm

Végáttétel

4,05:1

3,909:1

Menetkész tömeg

2400kg

2075kg

Első terepszög

35 fok

31 fok

Hátsó terepszög

30 fok

26 fok

Szabad hasmagasság

429 mm

279 mm

Első nyomtáv

1785 mm

1535 mm

Hátsó nyomtáv

1800 mm

1550 mm

Keréktárcsák

17 x 8,5 colos Method NV könnyűfém ötvözet

18 colos könnyűfém ötvözet

Abroncsok

35 x 12.5 colos Toyo Open Country M/T-R

265/60 közúti

Első fékek

Tárcsa

Tárcsa

Hátsó fékek

Tárcsa

Dob

Rögzítőfék

Elektronikus

Mechanikus

 

 

4WD portáltengely: kerékagyra szerelt fordulatszámcsökkentő áttétel a Marks 4WD Adaptors-tól

Felfüggesztés: nagy teherbírású rugók és szabályozható, külső tartályos lengéscsillapítók a King Springs-től

Gallytörő rács: acél, légzsák-kompatibilis, nem gátolja a szükséges hűtési teljesítményt

Felületvédelem: acélborítással védett, integrált
LED
világítás


Kartervédő: 6 mm könnyűfém ötvözet első kiegészítő nyúlvánnyal. Védi az olajteknőt és az első segédvázat, lézervágású, TIG hegesztésű

Integrált szellőzőnyílások a motor és az első differenciálmű hűtésére

Motorházfedél: a szénszálas héj könnyebb, mint az eredeti acél motorházfedél

Első és hátsó légáteresztő nyílások: kiemelkedő központi „power bulge”

Tetőelem: Nagyteljesítményű LED off-road fények és frisslevegő-bevezetés az utasok számára

Küszöbvédő elemek: a csöves szerkezet megóvja a karosszériát és a futóművet

Hátfal: szénszálas héj, két légátvezető nyílás, integrált légterelő, kioldószíj

Plató: eltávolítható csővázas szerkezet, gázolaj kannák, terepmentő felszerelés tárolására szolgáló dobozok, tűzoltó készülék, balta, ásó és emelő

Fényezés: egyedi „Sun Fusion” sárga szín