Autó
Sulaki - 2017-04-05
Játékszer felnőtteknek
A Toyota új egyéniséggel ruházta fel az elnyűhetetlen, szegmense értékesítéseit hazánkban is toronymagasan vezető Hiluxot, életnagyságú Tonka játékautóvá alakítva a pickupot, sosem látott módon egyesítve ezzel a két világhírű márka imázsát. A Hilux Tonka tanulmányt a Toyota Autsztrália készítette el arról megemlékezve, hogy a magas építésű off-road modell az ország legkelendőbb autójának bizonyult 2016-ban.
A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Az új koncepcióautót a Toyota Ausztrália gyártástervező és fejlesztő részlegének szakemberei tervezték, építették és tesztelték. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.
„Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat.” – meséli lelkesen Hogios.
A drámai megjelenésű fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványosan átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel növelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35
A Tonka Concept műszak adatai
A tanulmányautó alapját a csúcskivitelű 2,8 literes négyhengeres turbódízel erőforrással szerelt Toyota Hilux 4x4 Double Cab SR5 modell adja.
4WD portáltengely: kerékagyra szerelt fordulatszámcsökkentő áttétel a Marks 4WD Adaptors-tól
Felfüggesztés: nagy teherbírású rugók és szabályozható, külső tartályos lengéscsillapítók a King Springs-től
Gallytörő rács: acél, légzsák-kompatibilis, nem gátolja a szükséges hűtési teljesítményt
Felületvédelem: acélborítással védett, integrált
Kartervédő: 6 mm könnyűfém ötvözet első kiegészítő nyúlvánnyal. Védi az olajteknőt és az első segédvázat, lézervágású, TIG hegesztésű
Integrált szellőzőnyílások a motor és az első differenciálmű hűtésére
Motorházfedél: a szénszálas héj könnyebb, mint az eredeti acél motorházfedél
Első és hátsó légáteresztő nyílások: kiemelkedő központi „power bulge”
Tetőelem: Nagyteljesítményű LED off-road fények és frisslevegő-bevezetés az utasok számára
Küszöbvédő elemek: a csöves szerkezet megóvja a karosszériát és a futóművet
Hátfal: szénszálas héj, két légátvezető nyílás, integrált légterelő, kioldószíj
Plató: eltávolítható csővázas szerkezet, gázolaj kannák, terepmentő felszerelés tárolására szolgáló dobozok, tűzoltó készülék, balta, ásó és emelő
Fényezés: egyedi „Sun Fusion” sárga szín
A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Az új koncepcióautót a Toyota Ausztrália gyártástervező és fejlesztő részlegének szakemberei tervezték, építették és tesztelték. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.
„Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat.” – meséli lelkesen Hogios.
A drámai megjelenésű fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványosan átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel növelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35
colos
abroncsokkal egészítették ki, így a Hilux Tonka Concept olyan terepeknek is nekigyürkőzhet, amelyek biztosan kifognának a hagyományos off-roadereken. Az átalakítás nem zavarja a jármű biztonsági rendszereinek működését. A motorháztető karbonszálas burkolatán látványos légbeömlőt alakítottak ki. A gallytörő rácson és a tetőrudakon elhelyezett, nagy teljesítményű LED-lámpák éjszaka fényárba borítják a terepet, s az autó fontos részegységeit 6 mm vastag alumínium elemek védik a kemény ütésektől. A kabin mögött egy légterelővel egybeépített új, karbonszálakkal burkolt rekeszfal látható, ami nem kézzel, hanem egy hevederrel nyílik. A plató mozgatható csőkeretéhez minden rakomány – így a tartalék gázolajos kanna is – stabilan hozzárögzíthető, az extrém terepezéshez szükséges felszerelés pedig tárolódobozokban kapott helyet. Az autó felszereltségének része a poroltó, a fejsze, a lapát és a különleges emelő is. Bár a Hilux Tonka Concept sosem lesz látható a márkakereskedésekben, mégis jól érzékelteti, mire képes egy csapat mérnök és formatervező, amikor összedugják a fejüket.
A Tonka Concept műszak adatai
A tanulmányautó alapját a csúcskivitelű 2,8 literes négyhengeres turbódízel erőforrással szerelt Toyota Hilux 4x4 Double Cab SR5 modell adja.
-
Hilux Tonka Concept
Hilux SR5
Hosszúság
5400 mm
5330 mm
Szélesség
2180 mm
1855 mm
Magasság
2050 mm
1815 mm
Végáttétel
4,05:1
3,909:1
Menetkész tömeg
2400kg
2075kg
Első terepszög
35 fok
31 fok
Hátsó terepszög
30 fok
26 fok
Szabad hasmagasság
429 mm
279 mm
Első nyomtáv
1785 mm
1535 mm
Hátsó nyomtáv
1800 mm
1550 mm
Keréktárcsák
17 x 8,5 colos Method NV könnyűfém ötvözet
18 colos könnyűfém ötvözet
Abroncsok
35 x 12.5 colos Toyo Open Country M/T-R
265/60 közúti
Első fékek
Tárcsa
Tárcsa
Hátsó fékek
Tárcsa
Dob
Rögzítőfék
Elektronikus
Mechanikus
4WD portáltengely: kerékagyra szerelt fordulatszámcsökkentő áttétel a Marks 4WD Adaptors-tól
Felfüggesztés: nagy teherbírású rugók és szabályozható, külső tartályos lengéscsillapítók a King Springs-től
Gallytörő rács: acél, légzsák-kompatibilis, nem gátolja a szükséges hűtési teljesítményt
Felületvédelem: acélborítással védett, integrált
LED
világítás
Kartervédő: 6 mm könnyűfém ötvözet első kiegészítő nyúlvánnyal. Védi az olajteknőt és az első segédvázat, lézervágású, TIG hegesztésű
Integrált szellőzőnyílások a motor és az első differenciálmű hűtésére
Motorházfedél: a szénszálas héj könnyebb, mint az eredeti acél motorházfedél
Első és hátsó légáteresztő nyílások: kiemelkedő központi „power bulge”
Tetőelem: Nagyteljesítményű LED off-road fények és frisslevegő-bevezetés az utasok számára
Küszöbvédő elemek: a csöves szerkezet megóvja a karosszériát és a futóművet
Hátfal: szénszálas héj, két légátvezető nyílás, integrált légterelő, kioldószíj
Plató: eltávolítható csővázas szerkezet, gázolaj kannák, terepmentő felszerelés tárolására szolgáló dobozok, tűzoltó készülék, balta, ásó és emelő
Fényezés: egyedi „Sun Fusion” sárga szín