Autó
sulaki - 2017-03-22
AZ ÚJ YARIS GRMN egy atlétikus, vérbő és kihegyezett teljesítményű izomautó
A vadonatúj Toyota Yaris GRMN nem csupán egy nagy teljesítményű modell a sok közül: ez az autó igazi telivér, amelyben megtalálható mindaz a mérnöki tudás és szakértelem, amit a Toyota a motorsport-programjai révén halmozott fel. Az új, 1,8 literes, kompresszoros feltöltésű, több mint 210 lóerős motorral hajtott autó gyors, kiegyensúlyozott, és lenyűgöző készséggel reagál a vezető parancsaira.
AZ ÚJ YARIS GRMN egy atlétikus, vérbő és kihegyezett teljesítményű izomautó, aminek születését az inspirálta, hogy a Toyota 17 év szünet után, 2017-ben visszatér a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a TOYOTA GAZOO Racing csapattal és a Yaris WRC versenyautóval. A sportág csúcsát jelentő WRC nemcsak kihívást, hanem lehetőséget is teremt : lehetőséget a technológiák és az emberek fejlődésére, a világ különféle útviszonyainak kipróbálására, és olyan tapasztalatok gyűjtésére, amelyek révén a márka egyre jobb autókat készíthet. A motorsport hatása erőteljesen érződik az új modellen, legyen szó akár a külső stíluselemekről, akár a vezető köré formált utastérről. Még a karosszéria egyedi fényezése is a sport világát idézi : a WRC-ben versenyző rallyautó mintájára itt is vörös és fekete elemek törik meg a fehér felületeket a motorháztetőn és a küszöbökön. A Yaris GRMN motorjának és utasterének megtervezésével európai szakembereit bízta meg a Toyota, míg a futóművet és a fékrendszert Japánban tervezték. A gyártás a Toyota Motor Manufacturing France Valenciennes-i üzemében folyik majd. A japán piacon már eddig is több sikeres GRMN modell szerepelt, Európában viszont most jelenik meg először a Yaris GRMN, amelynek forgalmazása 2018 elején kezdődik.
Kompresszoros feltöltésű motor
A Yaris GRMN abban a tekintetben is egyedülálló az európai izomautók között, hogy motorja kompresszoros feltöltésű. A gázadásra nagyon gyorsan reagáló 1,8 literes motor teljesítménye több mint 210 lóerő ; az erőforrás egy hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, és az autó mind a 0-100 km/órás, mind a 80-120 km/órás sebességtartományban a kategória legjobb idejét futja.
Lenyűgöző, megerősített futómű
Annak érdekében, hogy e meggyőző teljesítmény élvezetes vezetési élménnyé válhasson, a Yaris GRMN megerősített futóművet kapott, és az első rugótornyokat extra merevítő rúd köti össze. A Toyota GAZOO Racing versenytapasztalata alapján tervezett felfüggesztést behatóan tesztelték a Nürburgring Nordschleife pályán, és a jobb útfogás és irányíthatóság érdekében egy Torsen részlegesen önzáró differenciálművel is kiegészítették. A rugók rövidebbek lettek, hogy az autó jobban az úthoz lapuljon, a Sachs pedig külön ehhez a modellhez tervezte a lengéscsillapítókat. Az első stabilizátor rúd átmérője nagyobb lett. Az autóba nagy teljesítményű fékrendszer került, nagyméretű hűtött féktárcsákkal és négydugattyús első féknyergekkel.
Sportos stílus
A Yaris GRMN stílusa egyértelműen tükrözi az autó teljesítményét. A kizárólag háromajtós karosszériával készített modell 17 colos, sokküllős
AZ ÚJ YARIS GRMN egy atlétikus, vérbő és kihegyezett teljesítményű izomautó, aminek születését az inspirálta, hogy a Toyota 17 év szünet után, 2017-ben visszatér a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a TOYOTA GAZOO Racing csapattal és a Yaris WRC versenyautóval. A sportág csúcsát jelentő WRC nemcsak kihívást, hanem lehetőséget is teremt : lehetőséget a technológiák és az emberek fejlődésére, a világ különféle útviszonyainak kipróbálására, és olyan tapasztalatok gyűjtésére, amelyek révén a márka egyre jobb autókat készíthet. A motorsport hatása erőteljesen érződik az új modellen, legyen szó akár a külső stíluselemekről, akár a vezető köré formált utastérről. Még a karosszéria egyedi fényezése is a sport világát idézi : a WRC-ben versenyző rallyautó mintájára itt is vörös és fekete elemek törik meg a fehér felületeket a motorháztetőn és a küszöbökön. A Yaris GRMN motorjának és utasterének megtervezésével európai szakembereit bízta meg a Toyota, míg a futóművet és a fékrendszert Japánban tervezték. A gyártás a Toyota Motor Manufacturing France Valenciennes-i üzemében folyik majd. A japán piacon már eddig is több sikeres GRMN modell szerepelt, Európában viszont most jelenik meg először a Yaris GRMN, amelynek forgalmazása 2018 elején kezdődik.
Kompresszoros feltöltésű motor
A Yaris GRMN abban a tekintetben is egyedülálló az európai izomautók között, hogy motorja kompresszoros feltöltésű. A gázadásra nagyon gyorsan reagáló 1,8 literes motor teljesítménye több mint 210 lóerő ; az erőforrás egy hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, és az autó mind a 0-100 km/órás, mind a 80-120 km/órás sebességtartományban a kategória legjobb idejét futja.
Lenyűgöző, megerősített futómű
Annak érdekében, hogy e meggyőző teljesítmény élvezetes vezetési élménnyé válhasson, a Yaris GRMN megerősített futóművet kapott, és az első rugótornyokat extra merevítő rúd köti össze. A Toyota GAZOO Racing versenytapasztalata alapján tervezett felfüggesztést behatóan tesztelték a Nürburgring Nordschleife pályán, és a jobb útfogás és irányíthatóság érdekében egy Torsen részlegesen önzáró differenciálművel is kiegészítették. A rugók rövidebbek lettek, hogy az autó jobban az úthoz lapuljon, a Sachs pedig külön ehhez a modellhez tervezte a lengéscsillapítókat. Az első stabilizátor rúd átmérője nagyobb lett. Az autóba nagy teljesítményű fékrendszer került, nagyméretű hűtött féktárcsákkal és négydugattyús első féknyergekkel.
Sportos stílus
A Yaris GRMN stílusa egyértelműen tükrözi az autó teljesítményét. A kizárólag háromajtós karosszériával készített modell 17 colos, sokküllős
BBS
könnyűfém keréktárcsákon gördül, és nagy sebességnél egy feketére fényezett hátsó légterelő biztosítja a kellő leszorító erőt. A sportos hatást tovább erősítik a különleges első és hátsó lökhárítók, a hátsó diffúzor és a középen kivezetett kipufogó. A Yaris GRMN teljesítményére a kabin kialakítása is egyértelműen utal : a kategória legjobb tartását és oldaltámasztását biztosító első sportüléseket kifejezetten a modellhez tervezte a Toyota Boshoku. A GT86-ból már ismert kisméretű, bőrborítású kormánykeréken egy középállást mutató jelzés látható. A sportpedálok alumíniumból készültek, és az újratervezett műszeregység tökéletesen illik az autó sportos karakteréhez.