Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-03-15
Az elsőt várhatóan már idén nyáron használatba veheti a vasúttársaság
A Siemens nyerte a GYSEV Zrt. mozdonyvásárlásra kiírt tenderét. A keretmegállapodás értelmében kilenc Vectron mozdonyt rendelhet a GYSEV, amelyek közül az elsőt várhatóan már idén nyáron használatba veheti a vasúttársaság. A mozdonyok megfelelnek a határokon átnyúló vasúti közlekedés követelményeinek, így a vasúttársaság a hazai személyszállítás mellett a nemzetközi árufuvarozásban vetheti be a Vectronokat.
A vasúttársaság tavaly júliusban jelentette be, hogy sikeres előkészítő munka után aláírták az Európai Beruházási Bankkal a vállalat fejlesztési hitelszerződését, melynek keretében a GYSEV Zrt. 40 millió eurós hitelkerethez jutott. Ez biztosította a mozdonyok beszerzéséhez szükséges forrásokat. A GYSEV Zrt. mozdonyvásárlásra kiírt közbeszerzési eljárását a Siemens nyerte, a cég 9 darab Vectron típusú villamos mozdonyt szállíthat le a vasúttársaságnak.
Az alapmegrendelés 2 db Diesel Power Module, vagyis dízel segédhajtással ellátott, kétáramnemű Vectron AC, valamint 3 db, háromáremnemű Vectron
A Vectronok számos európai országban közlekedhetnek, és ETCS L2 mozdonyfedélzeti berendezéssel vannak felszerelve, így az új mozdonyokat elsősorban a nemzetközi teherszállításban használhatja a vasúttársaság. Ugyanakkor az új vontatójárművek megjelennek majd a hazai InterCity-forgalmakban is. A belföldi utasok várhatóan a Sopron-Budapest, illetve a Szombathely-Budapest viszonylatban közlekedő
„Vasúttársaságunk további, dinamikus fejlődéséhez elengedhetetlen volt a megfelelő vontatójárművek beszerzése. Nagyon komoly előkészítő munkát igényelt a szükséges források megteremtése, végül, az EIB-hitelkeret megállapodással rendkívül kedvező feltételekkel jutottunk hozzá a vásárláshoz szükséges összeghez. A közbeszerzés során fontos szempont volt, hogy a járművek rendelkezzenek vasútüzemi hatósági engedélyekkel Magyarország mellett az ausztriai és németországi közlekedéshez, emellett több közép-európai ország területén is alkalmasak legyenek a határon átlépő személy- és tehervontatásra” – mondta el Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.
További információ a Vectron mozdony-családról
A Siemens a legkülönfélébb vontatási igényekre fejlesztette ki a Vectron mozdony-családot. A mozdonyok belföldi és határon átlépő személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak, akár 160 km/h csúcssebesség mellett. A mozdony kialakítása rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesz lehetővé: különböző vontatási teljesítménnyel, több feszültségű, egy és két áramrendszerű (AC, DC, illetve dízel-elektromos) meghajtással. Az ország-specifikus vonatbefolyásoló rendszerek egyszerűen kicserélhetők vagy kiegészíthetők.
A Vectron mozdonytípusról bővebben: http://sie.ag/2mga3S0
„Nagy elismerés számunkra, hogy a GYSEV mozdonybeszerzési pályázatán az osztrák Siemens AG-vel közösen sikeresen szerepeltünk, és vállalatunk szállíthatja le a megrendelt öt, esetleg kilenc darab Vectron mozdonyt a társaság számára, ezzel is hozzájárulva a hazai vasúti közlekedés korszerűsítéséhez. A Vectron újra bebizonyította, hogy kiemelkedő teljesítményének köszönhetően Európa egyik vezető mozdonytípusa” - mondta el dr. Ludvig László, a Siemens Zrt. Mobility divíziójának vezetője.
A vasúttársaság tavaly júliusban jelentette be, hogy sikeres előkészítő munka után aláírták az Európai Beruházási Bankkal a vállalat fejlesztési hitelszerződését, melynek keretében a GYSEV Zrt. 40 millió eurós hitelkerethez jutott. Ez biztosította a mozdonyok beszerzéséhez szükséges forrásokat. A GYSEV Zrt. mozdonyvásárlásra kiírt közbeszerzési eljárását a Siemens nyerte, a cég 9 darab Vectron típusú villamos mozdonyt szállíthat le a vasúttársaságnak.
Az alapmegrendelés 2 db Diesel Power Module, vagyis dízel segédhajtással ellátott, kétáramnemű Vectron AC, valamint 3 db, háromáremnemű Vectron
MS
mozdonyról szól, emellett a szerződés része opcióként további 4 db, szintén kétáramnemű Vectron AC mozdony vásárlása. A mozdonyokat folyamatosan állítják forgalomba, az első járművek várhatóan már nyáron, a továbbiak pedig ősszel jelennek meg a GYSEV flottájában.
A Vectronok számos európai országban közlekedhetnek, és ETCS L2 mozdonyfedélzeti berendezéssel vannak felszerelve, így az új mozdonyokat elsősorban a nemzetközi teherszállításban használhatja a vasúttársaság. Ugyanakkor az új vontatójárművek megjelennek majd a hazai InterCity-forgalmakban is. A belföldi utasok várhatóan a Sopron-Budapest, illetve a Szombathely-Budapest viszonylatban közlekedő
IC
vonatok élén találkozhatnak a GYSEV Vectronokkal.
„Vasúttársaságunk további, dinamikus fejlődéséhez elengedhetetlen volt a megfelelő vontatójárművek beszerzése. Nagyon komoly előkészítő munkát igényelt a szükséges források megteremtése, végül, az EIB-hitelkeret megállapodással rendkívül kedvező feltételekkel jutottunk hozzá a vásárláshoz szükséges összeghez. A közbeszerzés során fontos szempont volt, hogy a járművek rendelkezzenek vasútüzemi hatósági engedélyekkel Magyarország mellett az ausztriai és németországi közlekedéshez, emellett több közép-európai ország területén is alkalmasak legyenek a határon átlépő személy- és tehervontatásra” – mondta el Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.
További információ a Vectron mozdony-családról
A Siemens a legkülönfélébb vontatási igényekre fejlesztette ki a Vectron mozdony-családot. A mozdonyok belföldi és határon átlépő személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak, akár 160 km/h csúcssebesség mellett. A mozdony kialakítása rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesz lehetővé: különböző vontatási teljesítménnyel, több feszültségű, egy és két áramrendszerű (AC, DC, illetve dízel-elektromos) meghajtással. Az ország-specifikus vonatbefolyásoló rendszerek egyszerűen kicserélhetők vagy kiegészíthetők.
A Vectron mozdonytípusról bővebben: http://sie.ag/2mga3S0
„Nagy elismerés számunkra, hogy a GYSEV mozdonybeszerzési pályázatán az osztrák Siemens AG-vel közösen sikeresen szerepeltünk, és vállalatunk szállíthatja le a megrendelt öt, esetleg kilenc darab Vectron mozdonyt a társaság számára, ezzel is hozzájárulva a hazai vasúti közlekedés korszerűsítéséhez. A Vectron újra bebizonyította, hogy kiemelkedő teljesítményének köszönhetően Európa egyik vezető mozdonytípusa” - mondta el dr. Ludvig László, a Siemens Zrt. Mobility divíziójának vezetője.