Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
sulaki - 2017-03-09

Gyors, fókuszált és intelligens

A hajszárítók időnként kényelmetlenül nagyok, nehézkes a használatuk, túl forró levegőt fújnak ki, ami roncsolhatja a hajat, ráadásul mindezt annak a kockázata mellett, hogy a hajunkat beszívja a szűrő. A Dyson mérnökei ezért újragondolták a hajszárítókat.

 

A Dyson Supersonic™ hajszárító nagy sebességű, ám fókuszált légáramot használ; úgy tervezték meg, hogy a fogása kiegyensúlyozott legyen, és intelligensen szabályozza a hőmérsékletet, így óvva hajunkat az extrém hő okozta károsodástól.

 

James Dyson:„A hajszárítók gyakran nehezek, nem elég hatékonyak, és nagy zajt csapnak. Ahogy tovább vizsgáltuk őket, rájöttünk, hogy a túl forró levegővel roncsolhatják is a hajat. Azt a feladatot adtam a Dyson mérnökeinek, hogy mélyüljenek el a haj tudományában, és fejlesszék ki a saját változatunkat, ami szerintünk megoldja ezeket a problémákat.”

 

 

A haj tudománya

A Dyson 50 millió fontot áldozott a Dyson Supersonic™ hajszárító kifejlesztésére, aminek része volt egy modern laboratórium létrehozása is, amely kimondottan a haj tudományával foglalkozik. A Dyson mérnökei a gyökerektől a végekig tanulmányozták a hajszálakat, hogy megértsék, hogyan reagálnak a stressz-hatásokra, hogyan óvhatjuk az egészségüket és hogyan formázhatjuk őket.

 

Négy éven át tesztelték a terméket különböző hajtípusokon, és tesztállványokat építettek, amelyek mechanikusan szimulálták a különböző hajszárítási technikákat – ami világszerte eltérő lehet. Mostanáig több mint 1600 kilométernyi valódi emberi hajat használtak fel a tesztekhez.

 

A motor a lelke

A Dyson Supersonic™ hajszárítót a Dyson szabadalmaztatott V9 motorja hajtja, amelyet 15 motortervező mérnők alkotott meg házon belül, kimondottan ehhez a készülékhez. Ez a Dyson legkisebb, legkönnyebb, legfejlettebb digitális motorja.

 

Akár nyolcszor olyan gyors, mint más hajszárító-motorok, és a súlya csak a fele azokénak1. Mindemellett, mivel a Dyson digitális motort úgy tervezték, hogy erős legyen, de kompakt is, elég kicsi ahhoz, hogy a fej helyett a nyélben helyezzék el. Emiatt a készülék kiegyensúlyozott felépítést kapott. A legtöbb hagyományos hajszárítónál a motor a készülék fejében található.

 

Segít megőrizni a természetes csillogást

Egyes, hagyományos hajszárítók extrém hőmérsékleteket érhetnek el, különösen, ha közel tartjuk őket a fejünkhöz. Ez az extrém hő roncsolhatja a hajat.A Dyson Supersonic™ hajszárítót intelligens hőfokszabályzóval látták el, ami ügyel rá, hogy a haj ne legyen kitéve túlzott hőnek. Egy üveggyöngy termisztor másodpercenként 20-szor méri a hőmérsékletet, és az adatokat továbbítja a mikroprocesszor felé, amely intelligensen szabályozza a szabadalmaztatott kettős fűtőelemet.

 

Gyors és fókuszált

A Dyson Supersonic™ a Dyson szabadalmaztatott Air Multiplier™ technológiáját alkalmazza. E technológiának köszönhetően a motorba beszívott levegő térfogata megháromszorozódik, amivel nagy nyomású, nagy sebességű légsugarat hoz létre.

 

A hagyományos hajszárítók légárama időnként gyenge lehet, ami azt jelenti, hogy lassúak. Másoknál erős a légáram, de nem feltétlenül van szabályozva. A Dyson Supersonic™ hajszárító fókuszált légsugarat hoz létre, amelyet a kontrollált, precíz szárításhoz és formázáshoz 20°-os szögben bocsát ki. Ez egyszerre teszi lehetővé a szárítást és a formázást.

 

 

 

Akusztikai felépítés

Egy egész csapat aeroakusztikai mérnök igyekezett megtalálni a módját a készülék akusztikai optimalizálásának. A motor belsejében egy tengelyirányú keverőlapátot alkalmaztak, amivel egyszerűsítették a légcsatornát, csökkentették a turbulenciát és az örvénylést. Emellett azáltal, hogy a szokásos 11 helyett 13 szárnnyal látták el a motor keverőlapátját, a Dyson mérnökei a motoron belül az egyik hangot olyan magas frekvenciatartományba tolták fel, ami az emberi fül számára már nem hallható.

 

Ráadásul mivel a motor kicsi és kompakt, el tudták helyezni a nyélben, és hangcsillapítókkal vették körül, hogy még tovább csökkentsék a hangját. A Dyson Supersonic™ hajszárítót úgy tervezték, hogy a sebesség csökkentése nélkül legyen halkabb.

 

Beállítások és tartozékok

A Dyson Supersonic™ hajszárítónál négyféle hőfok-beállítás alkalmazható: háromféle légáram-beállítás és még egy hideg üzemmód is. A Dyson mérnökei három precízen megépített mágneses tartozékot készítettek – amelyekre 16 szabadalom vár elfogadásra –, hogy a légáram még jobban szabályozható legyen, és egy sor különböző stílushoz legyen alkalmas.

 

  • A Dyson által tervezett szűkítőfej gyengéden szárítja a hajat, egyenletes, széles légárammal, ami egyszerre teszi lehetővé a szárítást és formázást.

 

  • A Dyson diffúzort úgy tervezték, hogy egyenletesen ossza el a levegőt minden egyes tincs körül. A természetes száradást utánozza, amivel segít csökkenteni a göndörödést, és határozottabbá teszi a körvonalakat.

 

  • A tartozékok nem forrósodnak át. A Heat Shield technológiának köszönhetően a forró levegőt szendvicsszerűen hideg levegő veszi körül, és így a tartozékok felülete hűvös marad.

 

  • A mágneses tartozékokat könnyű felhelyezni és állítani.

 

  • Saját stílusunk elkészítését számos beállítás, köztük a folyamatos hideg kifúvás segíti; a készüléken négyféle hőfok-beállítás található, háromféle légáram-beállítás és még egy hideg üzemmód is.

 

~ Megjegyzés a szerkesztőknek ~

Dyson Supersonic™ hajszárító:

  • A Dyson csaknem 50 millió fontot áldozott a Dyson Supersonic™ hajszárító kifejlesztésére

  • A Dyson specializált, modern Hajlaboratóriumot épített a kutatáshoz, tervezéshez és fejlesztéshez

  • A tesztekhez 1600 kilométernyi emberi hajat használtak fel

  • 600 prototípus készült

  • Több mint 100 függőben lévő szabadalom

  • Csak a tartozékokra 16 szabadalom vár elfogadásra

  • 4 évnyi tervezés

  • 103 mérnök

  • 2 év garancia az alkatrészekre és a működésre

  • Elérhetőség:www.dyson.hu

 

A hajápolási ágazat számokban:

A hajápolási ágazat értéke:

  • 1 milliárd dollár az Egyesült Államokban

  • 1 milliárd dollár az EU-ban

  • 483 millió dollár Kínában

  • 451 millió dollár Japánban

 

Magatartások2:

  • Az emberek 50%-a találja a hajat „rendkívül fontosnak” az általános kinézet és közérzet szempontjából.

  • Egy átlagos nő 3,3 különböző stilizáló készülékkel rendelkezik.

  • Szemben az amerikaiak 91%-ával, a japánok 96%-ának van hajszárítója.

  • A japán férfiak 37%-ának van hajszárítója, amelyet használnak is.

 

Dyson-tények:

  • 75: A Dyson készülékeit több mint 75 országban értékesíti.

  • 1,5 milliárd font: A Dyson 1,5 milliárd
    font
    befektetését vállalta jövőbeli technológiákba.


  • 250 milliós befektetés valósul meg létesítményekben idén, amikor megnyitják a Malmesbury Campus-t. Jelenleg négy új technológiai portfolió kialakításán dolgozunk, és a következő négy évben világszerte 100 új termékkel jelenünk meg a piacokon.

  • 5 millió font: A Dyson világszerte több mint 30 egyetemmel folytat együttműködést korai szakaszban lévő technológiák fejlesztéséhez; ennek része egy 5 millió fontos beruházás egy, a londoni Imperial College-dzsal közös robotikai laborba.

  • 6,000+: A Dyson világszerte több mint 6 000 munkatársat foglalkoztat, akiknek egyharmada mérnök.

  • 1995: A Dyson 1995-ben értékesítette első hagyományos porszívóját. Ez két évvel az első Dyson álló porszívó, a DC01 értékesítése után történt.

1A 10 legnépszerűbb hajszárítóhoz viszonyítva Japánban, 2015. márciusi adatok alapján.

2A Dyson kutatása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bemutatkozik a Dyson

 

A Dyson-t 1993-ben Sir James Dyson alapította, aki továbbra is a cég főmérnöke és elnöke.A kezdeteket jelentő ciklon rendszerű porszívók után a Dyson portfoliója akkumulátoros és robotporszívókkal, kézszárítókkal, világítási megoldásokkal, hősugárzókkal és ventilátorokkal, valamint párásítókkal, légtisztítókkal és hajszárítókkal bővült, amelyeket a cég az Egyesült Királyságból exportál és értékesít a világ 75 országába. A Dyson világszerte 8 000 szabadalommal rendelkezik, és célja a hardver,
szoftver
és az algoritmusok ötvözésével olyan intelligens gépek megalkotása, amelyek értelmezik környezetüket, és tudják, hogyan javítsanak rajta.


 

 

 

Mi azokat a problémákat oldjuk meg, amelyek fölött mások átsiklanak. Mi jobb technológiát tervezünk, majd elmagyarázzuk, hogy mitől jobb. A lehetetlen hajt minket előre.”

 

Sir James Dyson OM, a Dyson alapítója és elnöke

 

 

 

A Dyson, melynek központja az Egyesült Királyságbeli Malmesbury-ben található olyan családi vállalkozás, amely világszerte több mint 6 000 embert foglalkoztat. Munkatársainak egyharmada mérnökökből és tudósokból áll, és 2020-ra a Dyson meg kívánja duplázni az általa alkalmazott mérnökök számát.

 

 

 

A Dyson több mint 30 egyetemmel áll partneri kapcsolatban, az itt dolgozó csapatok korai szakaszban lévő technológiákat fejlesztenek. A partnerek között található egy robotikai labor a londoni Imperial College-ban, és folyadékmechanikai kutatócsoport a Cambridge-i Egyetemen. A Dyson 1,5 milliárd font befektetését vállalta akkumulátor-technológia fejlesztésébe, és felvásárolta a szilárdtest-akkumulátorokkal foglalkozó michigani Sakti3 start-up vállalatot, hogy megpróbálja megoldani a világ egyik legnagyobb technológiai akadályát jelentő energiatárolási problémát.

 

 

 

2016-ban a Dyson forgalma meghaladta a 3 milliárd dollárt, és világszerte 13 millió gépet adott el, amivel éves szinten 25%-os növekedést ért el.A cég várakozásai szerint 2020-ra több mint 12 000 embert foglalkoztat majd, és 25 millió gép értékesítésével üzleti forgalma meghaladja a 7 milliárd dollárt.

 

 

 

A Dyson technológiájának több mint 90%-a az Egyesült Királyságból kerül exportra. Legnagyobb piacai az Egyesült Államok és Japán, a leggyorsabban növekvő régió pedig Ázsia, ahol Kínában 500%-os a növekedés. A GFK szerint a Dyson Európa egyik leggyorsabban növekedő cége, és 2017-ben a vállalat új piacokon, többek között Indiában és Brazíliában is meg kíván jelenni.

 

 

 

Max Conze

 

Max 2011 novembere óta a Dyson vezérigazgatója. Ez idő alatt a bevétel több mint duplájára nőtt, a Dyson technológiai befektetései megháromszorozódtak, a termékportfolió pedig gyorsan bővült: a V8 vezeték nélküli porszívóktól a Pure Cool™ Link légtisztítókon át a Dyson 360 Eye robotporszívóig és a Dyson Supersonic™ hajszárítóig, amely a Vogue szerint gyökeres változást hoz a piacon.

 

 

 

A Dyson földrajzilag Kínától Koreán át a Közel-Keletig terjeszkedett, akárcsak munkatársai és helyszínei: az új Malmesbury Technológiai kampusztól a szingapúri Technológiai Központig. Max James-hez hasonlóan szenvedélyesen szereti megoldani azokat a problémákat, amelyekre mások nem figyelnek fel. Ezt a Dyson technológiába és a ragyogó fiatal tehetségekbe történő befektetései teszik lehetővé.

 

 

 

Korábban Max a Dyson America elnöke volt, és mielőtt csatlakozott volna a Dyson-hoz 17 évet töltött el a Procter and Gamble-nél három különböző kontinensen. Egy rövid ideig a német hadseregben is szolgált. Max Bath közelében él feleségével és tizenéves lányaival egy olyan házban, amely tele van Dyson prototípusokkal.

 

 

 

Kutatás és fejlesztés

 

A Dyson érdeklődése széles körű:mesterséges intelligencia, gépi tanulás,
hardver
és szoftver, robotika, folyadékdinamika, vizuális rendszerek, akkumulátor-cellák és szuperkondenzátorok, akusztika.


 

 

 

A Dyson heti 5 millió fontot költ kutatás-fejlesztésre, és az Egyesült Királyság legnagyobb robotikai befektetője.Új szingapúri Technológiai Központja mellett a Dyson világszerte tervez kutatás-fejlesztési központokat, hogy biztosítsa a jövő intelligens gépeinek létrehozásához szükséges hardver-szoftver integrációt.

 

 

 

A Dyson kutatás-fejlesztési kampusza Malmesbury-ben 57 hektáron 129 modern laboratóriummal szolgál ki 200 technológiai projektet.Az új étkezdében, amelyben a 34 nemzet képviseletében a kampuszon dolgozó 2500 ember számára egy korábbi Michelin-csillagos séf főz, egy English Electric Lightning vadászgép függ a mennyezetről.

 

 

 

Fő termékek és technológiák.

 

Dyson digitális motor: A Dyson szabadalmaztatott Dyson Digitális Motorjait (DDM) egy 200 motortervező mérnökből álló belső csapat fejleszti. Ezek a motorok a világ leggyorsabb, legkisebb motorjai közé tartoznak, és a Dyson önálló gyártósorain készülnek a szingapúri West Parkban található modern gyártólétesítményünkben.

 

 

 

Dyson Supersonic™ hajszárító: A Dyson négy évet és 50 millió fontot áldozott arra, hogy megértse a haj tudományát és a meglévő hajszárítók problémáit, hogy aztán valami jobbat fejleszthessen ki – egy olyan hajszárítót, amely halk, gyors, könnyű és intelligens. Más újszerű Dyson technológiákhoz hasonlóan a rendkívüli teljesítmény kulcsa itt is a Dyson motortechnológiája. A V9 DDM akár nyolcszor gyorsabb, mint a hagyományos hajszárítók, ám súlya azokénak nagyjából a fele.

 

 

 

Dyson 360 Eye™ robotporszívó: A Dyson első önálló porszívója egy egyedülálló 360˚-os panorámakamera segítségével térképezi fel és értelmezi környezetét, így tudja hol van, hol járt már, és hol kell takarítania. A gép a Dyson Link alkalmazásra kapcsolódik, amelynek köszönhetően a felhasználó szabályozhatja és ütemezheti, hogy a robotporszívó hogyan és mikor takarítson, láthatja a térképet, a rendszer emellett hibaelhárítási útmutatót is nyújt. A robotporszívót a Dyson motortechnológiája teszi a piac legerősebb porszívójává.

 

 

 

Dyson Hot + Cool Link™ légtisztító-fűtőventilátor: A Dyson légtisztító ventilátorainak kínálatában ez az egyetlen légtisztító-fűtőventilátor kombináció. A készüléket úgy tervezték, hogy bármilyen körülmények között megállja a helyét: télen gyors, egyenletes fűtést biztosít a helyiségben, nyáron hatékony személyi hűtést, és egész évben intelligens légtisztítóként működik. A gép automatikusan megtisztítja otthonunkat az érzékelt szennyezőanyagoktól, míg ezzel egyidejűleg a Dyson Link alkalmazáson keresztül tájékoztat a benti és kinti levegő aktuális minőségéről.

 

 

 

Dyson V8 vezeték nélküli porszívó: A Dyson legújabb porszívó-technológiájának alapja a cég kiemelkedő motortechnológiája, amely piacvezető szívóerőt produkál. A nikkel-kobalt-alumínium akkumulátorok elegendő üzemidőt biztosítanak otthonunk kitakarításához anélkül, hogy vezetékkel kellene bajlódnunk. Ez a gép világszerte megváltoztatja a takarítási szokásokat.

 

 

 

Dyson Airblade™ kézszárítók: Ez a piacon megtalálható leghigiénikusabb kézszárító, amely egyedülálló módon megkapta a higiénikus kereskedelmi kézszárítókra kiadott NSF P335 tanúsítványt. A készülékek 675 km/óra sebességű vékony légáramlattal úgy fújják le a kézről a vizet, mint egy ablaktörlő, gyors és higiénikus száradást biztosítva mindössze 12-14 másodperc alatt.

 

 

 

Jake Dyson Lighting: A James Dyson fia, Jake által kifejlesztett és a Dyson által 2015-ben felvásárolt világítástechnikai termékek – a CSYS™ dolgozólámpák és Cu-Beam™ függő lámpák – olyan forradalmi hőcsöves technológiát alkalmaznak, amely megoldást kínál a
LED
-ek túlhevülésére és hatékonyságvesztésére.


 

 

 

Dyson Technológiai Intézet

 

Az Intézeten keresztül a Dyson a következő öt évben 15 millió fontot fordít arra, hogy lépéseket tegyen a képzett mérnökök hiányának kezelésére az Egyesült Királyságban. Az Intézet 2017 szeptemberében kezdi meg működését, és a Dyson wiltshire-i kutatás-fejlesztési telepén gyakorlati munkakörök mellett egyetemi szintű mérnöki képzést fog folytatni. Ezzel a legkitűnőbb leendő mérnökök számára kínál majd alternatívát a hagyományos egyetemi diplomára.A hallgatók hitel nélkül hagyják el a felsőoktatást, úgy, hogy végig saját keresetük volt, azzal a kilátással, hogy a négyéves program elvégzése után teljes, diplomásoknak járó fizetést kapnak.

 

 

 

James Dyson Alapítvány

 

A 2002-ben alapított jótékonysági szervezet nemzetközi szinten támogatja a képzést a design, a technológia és a mérnöki tudományok terén.A James Dyson Alapítvány eddig 60 millió fontot adományozott jótékony célokra, ezen belül 12 millió fontot a londoni Imperial College számára a Dyson School of Design Engineering létrehozására.

 

 

 

Az Alapítvány évente odaítél egy nemzetközi formatervezői és mérnöki díjat, a James Dyson díjat, amely a tervezőmérnökök következő generációját hivatott elismerni, ösztönözni és inspirálni. A feladat tágan értelmezett – „tervezz valamit, ami megold egy problémát” –, a díj pedig egyaránt elérhető formatervező, ipari formatervező és mérnöki egyetemi tanulmányokat folytató diákok számára. Olyan formatervezőket keresnek, akik jobban működő termékek létrehozásához másképp gondolkodnak – a győztes pedig 30 000 fontot vihet el, hogy projektjét továbbfejlessze.