Autó
Sulaki - 2017-02-18
2016-ban a Lexus számára újra Európa jelentette az egyik a leggyorsabban növekvő piacot
Immáron a negyedik egymást követő évben ért el rekord világszintű értékesítési eredményt a Lexus: a japán prémium márka 677.615 új autót értékesített 2016-ban, ami 4 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. A világ vezető hibrid prémium gyártója egyébiránt Európában és Magyarországon még ennél is látványosabb eredménnyel zárta a tavalyi évet: az Európában gazdára talált 74.300 darab új autó 16,5%-os bővülést jelent, míg a márka hazánkban 67,5%-al növelve értékesítéseit 417 új autót értékesített.
A Lexus értékesítései mind Japánban, mind pedig Európában, Kínában, Kelet-Ázsiában és Óceániában rekordot döntöttek. Japánban a vállalat immár az ötödik egymást követő éve könyvelhet el rekordszintű eladásokat (52.149 darab), amivel a Lexus márka a második helyet szerezte meg a luxusautók piacán. Kínában a Lexus eladásai idén lépték át először a 100.000 darabos határt (109.151 autó).
“Elégedettek vagyunk globális értékesítési eredményünkkel a luxusautók piacán, amit komoly konkurenciaharc jellemez. Egy ilyen eredmény jól példázza, hogy a vásárlók értékelik márkánkat, termékeinket és a Lexus globális dizájn-irányvonalát. Bízunk abban, hogy ez a folyamatos növekedés fenntarthatónak bizonyul, és nemcsak bejáratott piacainkon, hanem a feltörekvő régiókban is kiegyensúlyozott gyarapodást könyvelhetünk majd el.” - fogalmaz Tokuo Fukuichi, a Lexus International elnöke.
A 2017-es naptári évben a Lexus két új modellel is színre lép: az egyik az LC kupé lesz, a másik pedig az újjászületett LS szedán. E két prémium modell szenvedélyes stílusa, teljesítménye és jövőbe mutató technológiája érzékletesen jelzi a márka új irányvonalát – mellettük pedig a 2016 szeptemberében Párizsban bemutatott UX Concept testesíti meg, hogyan képzeli el a Lexus a kis crossoverek új generációját.
“A vadonatúj LC kupé és LS szedán megjelenésével 2017-ben a Lexus nagyot léphet előre. E két fontos modell olyan stílust, formanyelvet, teljesítményt és érzelmi töltést kínál, aminek segítségével egyértelműen kommunikálhatjuk vásárlóink számára, hogy a Lexus fokozatosan egy luxus életstílus-márkává fejlődik.” – mutat rá Yoshihiro Sawa, a Lexus International ügyvezető alelnöke.
2016-ban a Lexus számára újra Európa jelentette az egyik a leggyorsabban növekvő piacot. A Lexus Europe tavaly 74.316 autót értékesített, ami 16,5 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. A Lexus Europe összesített eladásainak 60 százalékát a hibrid hajtású változatok tették ki, újra megerősítve a Lexus hibridek vezető szerepét a prémium piacon. A nyugat-európai országokban a hibridek aránya elérte a 98 százalékot. Európában 26.105 eladott darabbal a a legkelendőbb Lexus modell az NX volt, ezt követte az RX 18.074 darabbal. 2016-ban jelent meg a vadonatúj, negyedik generációs RX, így a modell értékesítési eredménye 163 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest. 2016-ban a márka sok országban könyvelhetett el rekordszintű éves értékesítést: Oroszországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, és nem utolsó sorban Magyarországon, ahol a Lexus értékesítések 67,5%-al haladták meg az előző évi eredményeket. Az első helyen hazánkban is az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a magyarországi értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.
Oroszországban, a Lexus legnagyobb európai piacán 24.120 autó kelt el 2016-ban, vagyis az értékesítés 19 százalékkal nőtt – annak ellenére, hogy a prémium piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek következtében 2016-ban a Lexus piaci részesedése 16 százalékra nőtt az orosz prémium piacon.
A MÁRKA IMÁZSFORMÁLÓ KEZDEMÉNYEZÉSEI
A Lexus tovább folytatja több mint egy évtizedes együttműködését a világ legnagyobb dizájn-rendezvénye, a Salone del Mobile di Milano (Milánói Dizájn Hét) szervezőivel. A Lexus Dizájn Verseny egy évente megrendezett esemény, ahol a világ legnevesebb formatervezői arra ösztönzik a feltörekvő dizájnereket, hogy alkossanak olyan műveket, amelyek egyedi módon fejezik ki a valódi luxust. 2017 nyarán a Lexus is szerepel egy sci-fi filmben, a Luc Besson által rendezett Valerian: az ezer bolygó városa című eposzban. A történet hőse, a Dane DeHaan által alakított Valerian egy Lexus Skyjet gépet vezet; a jövő közlekedési eszközét a Lexus Design tervezői és a film kreatív szakemberei alkották meg közös munkával. Az Intersect By Lexus (Találkozás a Lexussal) egy luxusszínvonalú kulturális-kulináris tér és dizájn-galéria Tokióban, amely tavaly ünnepelte harmadik születésnapját. A második Intersect By Lexus galéria most nyílik Dubajban, hogy az ide látogatók autójukon kívül is átélhessék a Lexus-élményt; a harmadik ilyen galéria pedig New York-ban nyitja majd meg kapuit. 2016-ban a Lexus a nemzetközi motorsport porondján is megjelent: az RC F kupé rajthoz állt a japán Super GT GT500 sorozatban és a német VLN hosszútávú versenyszériában a híres Nürburgring pályán. Észak-Amerikában a Lexus USA két RC F GT3 kupéval mutatkozott be a Daytona Rolex 24 órás futamon. Ezek az autók a 3GT csapat színeiben versenyeznek az IMSA GTD sorozatban.
ÚJ MODELLEK
A 2017-es évben érkezik meg a márkakereskedésekbe az LC 500 és az LC 500h, lenyűgöző menetdinamikával és lélegzetelállító stílussal csábítva a vásárlókat. A Lexus többfázisú hibrid technológiája is ebben a modellben mutatkozik be elsőként. Ebben az innovatív rendszerben mechanikus multifokozatú sebességváltó és
Az LS 500 zászlóshajó hatalmas sikert aratott az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, ahol a szedán megkapta a legjobb utastéri dizájnért járó EyesOn Design díjat. A trófea most bekerül abba a vitrinbe, ahol két másik EyesOn Design díj is van már; ezeket az LC kupé nyerte a tavalyi évben.
A Lexus értékesítései mind Japánban, mind pedig Európában, Kínában, Kelet-Ázsiában és Óceániában rekordot döntöttek. Japánban a vállalat immár az ötödik egymást követő éve könyvelhet el rekordszintű eladásokat (52.149 darab), amivel a Lexus márka a második helyet szerezte meg a luxusautók piacán. Kínában a Lexus eladásai idén lépték át először a 100.000 darabos határt (109.151 autó).
“Elégedettek vagyunk globális értékesítési eredményünkkel a luxusautók piacán, amit komoly konkurenciaharc jellemez. Egy ilyen eredmény jól példázza, hogy a vásárlók értékelik márkánkat, termékeinket és a Lexus globális dizájn-irányvonalát. Bízunk abban, hogy ez a folyamatos növekedés fenntarthatónak bizonyul, és nemcsak bejáratott piacainkon, hanem a feltörekvő régiókban is kiegyensúlyozott gyarapodást könyvelhetünk majd el.” - fogalmaz Tokuo Fukuichi, a Lexus International elnöke.
A 2017-es naptári évben a Lexus két új modellel is színre lép: az egyik az LC kupé lesz, a másik pedig az újjászületett LS szedán. E két prémium modell szenvedélyes stílusa, teljesítménye és jövőbe mutató technológiája érzékletesen jelzi a márka új irányvonalát – mellettük pedig a 2016 szeptemberében Párizsban bemutatott UX Concept testesíti meg, hogyan képzeli el a Lexus a kis crossoverek új generációját.
“A vadonatúj LC kupé és LS szedán megjelenésével 2017-ben a Lexus nagyot léphet előre. E két fontos modell olyan stílust, formanyelvet, teljesítményt és érzelmi töltést kínál, aminek segítségével egyértelműen kommunikálhatjuk vásárlóink számára, hogy a Lexus fokozatosan egy luxus életstílus-márkává fejlődik.” – mutat rá Yoshihiro Sawa, a Lexus International ügyvezető alelnöke.
2016-ban a Lexus számára újra Európa jelentette az egyik a leggyorsabban növekvő piacot. A Lexus Europe tavaly 74.316 autót értékesített, ami 16,5 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. A Lexus Europe összesített eladásainak 60 százalékát a hibrid hajtású változatok tették ki, újra megerősítve a Lexus hibridek vezető szerepét a prémium piacon. A nyugat-európai országokban a hibridek aránya elérte a 98 százalékot. Európában 26.105 eladott darabbal a a legkelendőbb Lexus modell az NX volt, ezt követte az RX 18.074 darabbal. 2016-ban jelent meg a vadonatúj, negyedik generációs RX, így a modell értékesítési eredménye 163 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest. 2016-ban a márka sok országban könyvelhetett el rekordszintű éves értékesítést: Oroszországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, és nem utolsó sorban Magyarországon, ahol a Lexus értékesítések 67,5%-al haladták meg az előző évi eredményeket. Az első helyen hazánkban is az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a magyarországi értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.
Oroszországban, a Lexus legnagyobb európai piacán 24.120 autó kelt el 2016-ban, vagyis az értékesítés 19 százalékkal nőtt – annak ellenére, hogy a prémium piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek következtében 2016-ban a Lexus piaci részesedése 16 százalékra nőtt az orosz prémium piacon.
A MÁRKA IMÁZSFORMÁLÓ KEZDEMÉNYEZÉSEI
A Lexus tovább folytatja több mint egy évtizedes együttműködését a világ legnagyobb dizájn-rendezvénye, a Salone del Mobile di Milano (Milánói Dizájn Hét) szervezőivel. A Lexus Dizájn Verseny egy évente megrendezett esemény, ahol a világ legnevesebb formatervezői arra ösztönzik a feltörekvő dizájnereket, hogy alkossanak olyan műveket, amelyek egyedi módon fejezik ki a valódi luxust. 2017 nyarán a Lexus is szerepel egy sci-fi filmben, a Luc Besson által rendezett Valerian: az ezer bolygó városa című eposzban. A történet hőse, a Dane DeHaan által alakított Valerian egy Lexus Skyjet gépet vezet; a jövő közlekedési eszközét a Lexus Design tervezői és a film kreatív szakemberei alkották meg közös munkával. Az Intersect By Lexus (Találkozás a Lexussal) egy luxusszínvonalú kulturális-kulináris tér és dizájn-galéria Tokióban, amely tavaly ünnepelte harmadik születésnapját. A második Intersect By Lexus galéria most nyílik Dubajban, hogy az ide látogatók autójukon kívül is átélhessék a Lexus-élményt; a harmadik ilyen galéria pedig New York-ban nyitja majd meg kapuit. 2016-ban a Lexus a nemzetközi motorsport porondján is megjelent: az RC F kupé rajthoz állt a japán Super GT GT500 sorozatban és a német VLN hosszútávú versenyszériában a híres Nürburgring pályán. Észak-Amerikában a Lexus USA két RC F GT3 kupéval mutatkozott be a Daytona Rolex 24 órás futamon. Ezek az autók a 3GT csapat színeiben versenyeznek az IMSA GTD sorozatban.
ÚJ MODELLEK
A 2017-es évben érkezik meg a márkakereskedésekbe az LC 500 és az LC 500h, lenyűgöző menetdinamikával és lélegzetelállító stílussal csábítva a vásárlókat. A Lexus többfázisú hibrid technológiája is ebben a modellben mutatkozik be elsőként. Ebben az innovatív rendszerben mechanikus multifokozatú sebességváltó és
szoftver
segít maximálisan kiaknázni azt az erőt, amit a hibridek benzin- és elektromotorja ad le a rendkívül megbízható teljesítményelosztó bolygóművön keresztül. Az új hibrid rendszer 10 sebességfokozatú hajtáslánca olyan vezetési élményt, gyorsulást és gázreakciókat kínál, mintha a vezető a 10 fokozatú mechanikus váltóval szerelt benzinmotoros változatban ülne. 2017-ben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatkozott be a vadonatúj LS 500 modellben a márka kettős turbótöltésű, 3,5 literes V6-os motorja. A 310 kW/421 LE teljesítményű új blokk a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását és teljesítmény/lökettérfogat arányát kínálja. A vadonatúj LS forgalmazása 2017-ben kezdődik.
Az LS 500 zászlóshajó hatalmas sikert aratott az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, ahol a szedán megkapta a legjobb utastéri dizájnért járó EyesOn Design díjat. A trófea most bekerül abba a vitrinbe, ahol két másik EyesOn Design díj is van már; ezeket az LC kupé nyerte a tavalyi évben.