Autó
Sulaki - 2017-01-04
Rendkívül pozitív tendencia, hogy hazánkban a magánfelhasználók és a vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra
A világ legnagyobb, és egyben leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Toyota a 24,5%-os piaci bővülés ütemét messze meghaladó mértékben, 41,2%-al növelte értékesítéseit a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus még ennél is dinamikusabb, 67,5%-os növekedést könyvelhetett el tavaly hazánkban.
A 2016-os évben a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon 6784 új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 0,7 százalékpontot javítva 5,75%-os piaci részesesedést szerzett, míg a gyártó prémium márkája, a Lexus 417 új autó értékesítésével, 0,1 százalékpontot javítva 0,35%-os piaci részesedést ért el. A két márka összesített piaci részesedése így, 0,8 százalékpontos növekedéssel elérte a 6,1%-ot.
A két márka piaci pozíciójának látványos javulását a Toyota és Lexus értékesítések elképesztően dinamikus növekedése tette lehetővé: 2016-ban 41,2%-al több új Toyota és 67,5%-al több új Lexus talált gazdára, mint egy évvel korábban.
„A tavalyi év kimagasló sikereihez nem kis mértékben járult hozzá a Toyota, és prémium márkánk, a Lexus folytatódó modellinváziója, és az autóinkban bemutatkozó új technológiák, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek egész sora. A 2016-ban bemutatott 6 új Toyota
(köztük a márka haszongépjármű portfólióját teljesen megújító új Hilux és Proace, valamint a hybrid értékesítések lendületét tovább erősítő új Prius, RAV4 és C-HR) és 2 új Lexus (köztük az elképesztően sikeresnek bizonyuló RX) modellünk révén a piac egyik legfrissebb, egyben leginkább környezetbarát modellportfólióját kínáljuk.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.
„Mindenképpen kiemelésre érdemes emellett a dinamikus növekedés jelentette megnövekedett munkaterhelés mellett is kiválóan teljesítő márkakereskedői hálózatunk elkötelezettsége és profizmusa is. Ez nem csupán az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálásában nyilvánul meg, de abban is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan erős Toyota és Lexus márkáink sikerrel nyitottak a flottapiac felé is. Az utóbbi területen elért folyamatos, inspiráló sikerekben ugyanis márkakereskedőinknek szintén elévülhetetlen érdemei vannak.” – teszi hozzá László Richárd.
A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hybrid technológiának.
„Rendkívül pozitív tendencia, hogy hazánkban a magánfelhasználók és a vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra, amely tekintetben vállalatunk a hybrid, plugin-hybrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiák vezető fejlesztőjeként egyértelmű éllovasnak számít.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Mindez értékesítéseinkben is egyértelműen visszaköszön: a tavaly Magyarországon értékesített új Lexus modellek 95,7%-a, a Toyota modelleknek pedig 16,4%-a (a haszongépjárműveket nem számítva 20,4%, itt ugyanis a hybrid hajtás egyelőre nem elérhető) hybrid volt. Legfontosabb Toyota személyautóinkat sorra véve a Yaris esetén 20,4%, az Auris esetében 32,8%, a vadonatúj C-HR-nél 70,5%, míg a RAV4-nél 54,3% volt a hybrid meghajtású modellek aránya a tavalyi évben.” – teszi hozzá Varga Zsombor.
A tavalyi évben egyébiránt hazánkban a legnépszerűbb Toyota modellnek a Yaris bizonyult 1536 eladott darabbal, ami a márka hazai értékesítéseinek 22,6%-át jelenti. Ezt az Auris követte 1312 darabbal (19,3%), a Hilux 1090 darabbal (16,1%), a világelső Corolla 850 darabbal (12,5%), a Verso 687 darabbal (10,1%), a RAV4 549 darabbal (8,1%), valamint az Avensis 278 darabbal (4,1%). A Lexus esetében az első helyen az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a hazai értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.
A 2016-os évben a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon 6784 új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 0,7 százalékpontot javítva 5,75%-os piaci részesesedést szerzett, míg a gyártó prémium márkája, a Lexus 417 új autó értékesítésével, 0,1 százalékpontot javítva 0,35%-os piaci részesedést ért el. A két márka összesített piaci részesedése így, 0,8 százalékpontos növekedéssel elérte a 6,1%-ot.
A két márka piaci pozíciójának látványos javulását a Toyota és Lexus értékesítések elképesztően dinamikus növekedése tette lehetővé: 2016-ban 41,2%-al több új Toyota és 67,5%-al több új Lexus talált gazdára, mint egy évvel korábban.
„A tavalyi év kimagasló sikereihez nem kis mértékben járult hozzá a Toyota, és prémium márkánk, a Lexus folytatódó modellinváziója, és az autóinkban bemutatkozó új technológiák, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek egész sora. A 2016-ban bemutatott 6 új Toyota
(köztük a márka haszongépjármű portfólióját teljesen megújító új Hilux és Proace, valamint a hybrid értékesítések lendületét tovább erősítő új Prius, RAV4 és C-HR) és 2 új Lexus (köztük az elképesztően sikeresnek bizonyuló RX) modellünk révén a piac egyik legfrissebb, egyben leginkább környezetbarát modellportfólióját kínáljuk.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.
„Mindenképpen kiemelésre érdemes emellett a dinamikus növekedés jelentette megnövekedett munkaterhelés mellett is kiválóan teljesítő márkakereskedői hálózatunk elkötelezettsége és profizmusa is. Ez nem csupán az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálásában nyilvánul meg, de abban is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan erős Toyota és Lexus márkáink sikerrel nyitottak a flottapiac felé is. Az utóbbi területen elért folyamatos, inspiráló sikerekben ugyanis márkakereskedőinknek szintén elévülhetetlen érdemei vannak.” – teszi hozzá László Richárd.
A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hybrid technológiának.
„Rendkívül pozitív tendencia, hogy hazánkban a magánfelhasználók és a vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra, amely tekintetben vállalatunk a hybrid, plugin-hybrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiák vezető fejlesztőjeként egyértelmű éllovasnak számít.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Mindez értékesítéseinkben is egyértelműen visszaköszön: a tavaly Magyarországon értékesített új Lexus modellek 95,7%-a, a Toyota modelleknek pedig 16,4%-a (a haszongépjárműveket nem számítva 20,4%, itt ugyanis a hybrid hajtás egyelőre nem elérhető) hybrid volt. Legfontosabb Toyota személyautóinkat sorra véve a Yaris esetén 20,4%, az Auris esetében 32,8%, a vadonatúj C-HR-nél 70,5%, míg a RAV4-nél 54,3% volt a hybrid meghajtású modellek aránya a tavalyi évben.” – teszi hozzá Varga Zsombor.
A tavalyi évben egyébiránt hazánkban a legnépszerűbb Toyota modellnek a Yaris bizonyult 1536 eladott darabbal, ami a márka hazai értékesítéseinek 22,6%-át jelenti. Ezt az Auris követte 1312 darabbal (19,3%), a Hilux 1090 darabbal (16,1%), a világelső Corolla 850 darabbal (12,5%), a Verso 687 darabbal (10,1%), a RAV4 549 darabbal (8,1%), valamint az Avensis 278 darabbal (4,1%). A Lexus esetében az első helyen az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a hazai értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.