Szerver/Üzlet
sulaki - 2016-12-31
Bevezették a világ első világ első szociális és egészségügyi szolgáltatásokat integráló információs rendszerét
A Fujitsut bízták meg a Helsinki terület egységes egészségügyi betegnyilvántartó és ERP-rendszerének kiépítésével az „Apotti” néven ismert nagyszabású digitális átalakítási projektben. A vállalat kiterjedt PaaS (Platform as a Service) menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokkal gondoskodik az Apotti rendszer rendelkezésre állásáról¹ és biztonságáról.
Az Apotti projekt Helsinki, a környező térségek (Vantaa, Kirkkonummi,Kauniainen) önkormányzatai, valamint a Helsinki és Uusimaa (HUS) kórházi körzet együttműködésében zajlik. Célja egy olyan, a betegnyilvántartást és a klinikai adatokat kezelő, egységes egészségügyi program létrehozása, amelynek segítségével a régió adatvezéreltebb, bizonyítékokon alapuló módon tudja nyújtani az egészségügyi szolgáltatásokat. Az Apotti a régió meglévő IT-infrastruktúráját is ésszerűsíteni és egyszerűsíteni fogja, és a jelenleg használatban lévő megoldások többségét egyetlen rendszerrel váltja ki, amely várhatóan 2018 végén kezdi meg a teljes értékű működést.
Az új rendszer az egészségügyi és a szociális jóléti szolgáltatások összekapcsolásával javítja a régióban az ellátás minőségét. A terület 29 kórházának, 40 egészségügyi állomásának és 50 szociális támogató irodájának munkatársai ugyanazokhoz a beteginformációkhoz férnek majd hozzá valós időben, így sikeresebben összehangolhatják az idősgondozást, a gyermekek, a mentális betegek vagy éppen drogproblémákkal küzdők ellátását. Az egészségügyi ellátás jobb elérhetősége mellett az is előnyt jelent a régió mintegy 1,6 millió lakosa – Finnország népességének harminc százaléka – számára, hogy online szolgáltatásokat vehetnek igénybe pl. a vizsgálati időpont-egyeztetés vagy a receptfelírás terén.
„A projekt az első ilyen kezdeményezés a maga nemében, ami azt jelenti, hogy mindent nulláról tervezhettünk meg, a technológiák lehető legjobb ötvözésével anélkül, hogy régi infrastruktúrával kellett volna bajlódnunk. A Fujitsu nemcsak a lehető legkedvezőbb áron nagy rugalmasságot nyújtó infrastruktúramodellt biztosítja számunkra, hanem azt a magas szintű rendelkezésre állást és biztonságot is, amely elengedhetetlen egy hatékony egészségügyi rendszer kialakításához. A régió egészségügyi rendszereinek integrálásával jelentős javulásra számítunk az ellátás terén, és biztosak vagyunk benne, hogy az indulás mellett ahhoz is a legjobb infrastrukturális alapokkal rendelkezünk, hogy Apottit az Uusimma-térség több településére kiterjesszük” – mutatott rá Hannu Välimäki, az Oy Apotti Ab ügyvezető igazgatója.
A Fujitsu menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainak portfóliója révén a szervezetek olyan hibatűrő, ugyanakkor gyorsan reagáló IT-infrastruktúrához jutnak, amelynek segítségével a saját infrastruktúraeszközök telepítésének és karbantartásának kiiktatásával optimalizálni tudják technológiai költségvetésük felhasználását. A megoldásokat az ügyfelekkel közösen dolgozzák ki a „co-creation” módszerét alkalmazva – tehát szorosan együttműködve térképezik fel a jelenlegi és jövőbeni igényeket a lehető legmegfelelőbb konstrukció összeállításához. Az Apotti dedikált infrastruktúráját számos Fujitsu-szolgáltatás támogatja: pl. Platform as a Service (PaaS), Infrastructure as a Service (IaaS), monitoring és IT-támogatás, valamint a kényes egészségügyi adatokat védő fejlett biztonsági szolgáltatások.
„Dedikált menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainkkal kiszámítható havi díj mellett szeretnénk garantálni az Apotti maximális megbízhatóságát és rugalmasságát. Azáltal, hogy az infrastruktúrát a Fujitsu telepíti és felügyeli, az Oy Apotti Ab felszabadul, és a technológia menedzselése helyett minden energiájával arra összpontosíthat, hogy a lehető legjobb egészségügyi szolgáltatásokat nyújtsa a felhasználóknak. Folyamatosan megújítjuk és továbbfejlesztjük szolgáltatásainkat, így az Apotti rendszer mindig az elérhető legjobb szolgáltatásokkal és infrastruktúrával fog működni” – nyilatkozta Conway Kosi, alelnök, a Fujitsu EMEIA-régió menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokért felelős vezetője.
Az Apotti menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatási szerződésének teljesítése már megkezdődött. Az egységes egészségügyi és betegnyilvántartás-kezelő rendszer várhatóan 2018 végén éri el a teljes rendelkezésre állást.
Szerkesztők figyelmébe
¹A Fujitsu rendelkezésre állási szolgáltatásai
A Fujitsu monitoring és felügyeleti szolgáltatásokat nyújt az ügyfelek alkalmazásaihoz, és szerződésben meghatározott mértékig vállal felelősséget azok rendelkezésre állásáért és felügyeletéért. 7x24 órában figyeli a rendszerek működését. Rendszerhiba esetén a Fujitsu szakemberei a lehető leggyorsabban visszaállítják a szolgáltatást. Igény esetén az ügyfelek speciális erőforrásokhoz is hozzáférnek, így belső IT-csapataiknak nem kell a rendszerek figyelésével és felügyeletével bajlódniuk, hanem minden energiájukkal alaptevékenységükre összpontosíthatnak.
A Fujitsu IaaS és PaaS megoldásai
A Fujitsu felhőinfrastruktúra-megoldásai a felhőből biztosítják a vállalatok számára szükséges nagyvállalati szintű rugalmasságot, választási lehetőséget, értéket, biztonságot és szolgáltatásminőséget. A Fujitsu az IaaS (Infrastructure as a Service) megoldások átfogó választékát kínálja a számítási szolgáltatásoktól az adattárolási szolgáltatásokon keresztül az adatkezelésig és alkalmazásfelügyeletig.
Az IaaS által lefektetett normákra épülő PaaS (Platform as a Service) egyetlen ésszerűsített szolgáltatás keretében fogja össze a teljes számítógépes platformot és a megoldásokat. A Fujitsu PaaS segítségével az ügyfelek gyakorlatilag költségmentesen vezethetik be az alkalmazásokat, és egyszerűsíthetik az alapvető hardver- és szoftverrétegek kapcsolatát – maximálisan kiaknázva ezzel a felhőszolgáltatásokban rejlő előnyöket.
Internetes háttéranyagok
Az Apotti projekt Helsinki, a környező térségek (Vantaa, Kirkkonummi,Kauniainen) önkormányzatai, valamint a Helsinki és Uusimaa (HUS) kórházi körzet együttműködésében zajlik. Célja egy olyan, a betegnyilvántartást és a klinikai adatokat kezelő, egységes egészségügyi program létrehozása, amelynek segítségével a régió adatvezéreltebb, bizonyítékokon alapuló módon tudja nyújtani az egészségügyi szolgáltatásokat. Az Apotti a régió meglévő IT-infrastruktúráját is ésszerűsíteni és egyszerűsíteni fogja, és a jelenleg használatban lévő megoldások többségét egyetlen rendszerrel váltja ki, amely várhatóan 2018 végén kezdi meg a teljes értékű működést.
Az új rendszer az egészségügyi és a szociális jóléti szolgáltatások összekapcsolásával javítja a régióban az ellátás minőségét. A terület 29 kórházának, 40 egészségügyi állomásának és 50 szociális támogató irodájának munkatársai ugyanazokhoz a beteginformációkhoz férnek majd hozzá valós időben, így sikeresebben összehangolhatják az idősgondozást, a gyermekek, a mentális betegek vagy éppen drogproblémákkal küzdők ellátását. Az egészségügyi ellátás jobb elérhetősége mellett az is előnyt jelent a régió mintegy 1,6 millió lakosa – Finnország népességének harminc százaléka – számára, hogy online szolgáltatásokat vehetnek igénybe pl. a vizsgálati időpont-egyeztetés vagy a receptfelírás terén.
„A projekt az első ilyen kezdeményezés a maga nemében, ami azt jelenti, hogy mindent nulláról tervezhettünk meg, a technológiák lehető legjobb ötvözésével anélkül, hogy régi infrastruktúrával kellett volna bajlódnunk. A Fujitsu nemcsak a lehető legkedvezőbb áron nagy rugalmasságot nyújtó infrastruktúramodellt biztosítja számunkra, hanem azt a magas szintű rendelkezésre állást és biztonságot is, amely elengedhetetlen egy hatékony egészségügyi rendszer kialakításához. A régió egészségügyi rendszereinek integrálásával jelentős javulásra számítunk az ellátás terén, és biztosak vagyunk benne, hogy az indulás mellett ahhoz is a legjobb infrastrukturális alapokkal rendelkezünk, hogy Apottit az Uusimma-térség több településére kiterjesszük” – mutatott rá Hannu Välimäki, az Oy Apotti Ab ügyvezető igazgatója.
A Fujitsu menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainak portfóliója révén a szervezetek olyan hibatűrő, ugyanakkor gyorsan reagáló IT-infrastruktúrához jutnak, amelynek segítségével a saját infrastruktúraeszközök telepítésének és karbantartásának kiiktatásával optimalizálni tudják technológiai költségvetésük felhasználását. A megoldásokat az ügyfelekkel közösen dolgozzák ki a „co-creation” módszerét alkalmazva – tehát szorosan együttműködve térképezik fel a jelenlegi és jövőbeni igényeket a lehető legmegfelelőbb konstrukció összeállításához. Az Apotti dedikált infrastruktúráját számos Fujitsu-szolgáltatás támogatja: pl. Platform as a Service (PaaS), Infrastructure as a Service (IaaS), monitoring és IT-támogatás, valamint a kényes egészségügyi adatokat védő fejlett biztonsági szolgáltatások.
„Dedikált menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainkkal kiszámítható havi díj mellett szeretnénk garantálni az Apotti maximális megbízhatóságát és rugalmasságát. Azáltal, hogy az infrastruktúrát a Fujitsu telepíti és felügyeli, az Oy Apotti Ab felszabadul, és a technológia menedzselése helyett minden energiájával arra összpontosíthat, hogy a lehető legjobb egészségügyi szolgáltatásokat nyújtsa a felhasználóknak. Folyamatosan megújítjuk és továbbfejlesztjük szolgáltatásainkat, így az Apotti rendszer mindig az elérhető legjobb szolgáltatásokkal és infrastruktúrával fog működni” – nyilatkozta Conway Kosi, alelnök, a Fujitsu EMEIA-régió menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokért felelős vezetője.
Az Apotti menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatási szerződésének teljesítése már megkezdődött. Az egységes egészségügyi és betegnyilvántartás-kezelő rendszer várhatóan 2018 végén éri el a teljes rendelkezésre állást.
Szerkesztők figyelmébe
¹A Fujitsu rendelkezésre állási szolgáltatásai
A Fujitsu monitoring és felügyeleti szolgáltatásokat nyújt az ügyfelek alkalmazásaihoz, és szerződésben meghatározott mértékig vállal felelősséget azok rendelkezésre állásáért és felügyeletéért. 7x24 órában figyeli a rendszerek működését. Rendszerhiba esetén a Fujitsu szakemberei a lehető leggyorsabban visszaállítják a szolgáltatást. Igény esetén az ügyfelek speciális erőforrásokhoz is hozzáférnek, így belső IT-csapataiknak nem kell a rendszerek figyelésével és felügyeletével bajlódniuk, hanem minden energiájukkal alaptevékenységükre összpontosíthatnak.
A Fujitsu IaaS és PaaS megoldásai
A Fujitsu felhőinfrastruktúra-megoldásai a felhőből biztosítják a vállalatok számára szükséges nagyvállalati szintű rugalmasságot, választási lehetőséget, értéket, biztonságot és szolgáltatásminőséget. A Fujitsu az IaaS (Infrastructure as a Service) megoldások átfogó választékát kínálja a számítási szolgáltatásoktól az adattárolási szolgáltatásokon keresztül az adatkezelésig és alkalmazásfelügyeletig.
Az IaaS által lefektetett normákra épülő PaaS (Platform as a Service) egyetlen ésszerűsített szolgáltatás keretében fogja össze a teljes számítógépes platformot és a megoldásokat. A Fujitsu PaaS segítségével az ügyfelek gyakorlatilag költségmentesen vezethetik be az alkalmazásokat, és egyszerűsíthetik az alapvető hardver- és szoftverrétegek kapcsolatát – maximálisan kiaknázva ezzel a felhőszolgáltatásokban rejlő előnyöket.
Internetes háttéranyagok
-
A Fujitsu menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatási portfóliója: http://www.fujitsu.com/global/services/infrastructure/
-
A Fujitsu IaaS-kínálata: http://www.fujitsu.com/global/services/infrastructure/iaas
-
A Fujitsu PaaS-kínálata: http://www.fujitsu.com/global/services/application-services/paas/
-
A Fujitsu blogja: http://blog.ts.fujitsu.com
-
A Fujitsu a Twitteren: http://www.twitter.com/Fujitsu_Global
-
A Fujitsu a LinkedInen: http://www.linkedin.com/company/fujitsu-hungary
-
A Fujitsu a Facebookon: http://www.facebook.com/FujitsuICT
-
A Fujitsu képei és médiaszervere: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php
-
Rendszeresen frissített hírekért vegye fel könyvjelzői közé a Fujitsu hírszolgálatát: http://ts.fujitsu.com/ps2/nr/index.aspx