Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-12-05
Az üzemeltetés során az összes diagnosztikai adat könnyen érthető
A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens kísérleti alkalmazásba kezd, melynek keretében a nagysebességű (407-es sorozatú) Velaro D ICE vonatok prediktív (megelőző jellegű) szervizelését és karbantartását fogják vizsgálni. A digitalizált adatok elemzése révén már egy korai szakaszban meghatározzák a várható meghibásodásokat és hibás működéseket, valamint e problémák forrásait, és a kapott eredmények alapján javaslatokat tesznek a jármű karbantartására. Ily módon elkerülhetők az állásidők és növelhető a járműflotta általános rendelkezésre állása, ez pedig a korábbinál költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. A projektet jelenleg tizenkét hónapos időszakra tervezik.
"A Siemens olyan, az iparágban egyedülálló digitális szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi, hogy a karbantartási munkákat pontosan a jármű valóságos állapotához igazítsák. Intelligens algoritmusok és egzakt elemzések segítségével növelhető a rendelkezésre állás" - jelentette ki Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának igazgatója.
Az egyéves időszak során a Velaro D flotta szerelvényeiből menet közben kapott adatokat rendszeresen elemzik, kiegészítve velük a fedélzeti diagnosztika során kapott eredményeket. A vasúti iparágon belül a Siemens az első vállalat, amely egy speciális adatelemző központot működtet ebből a célból: a Münchenben található Mobilitás Adatszolgáltatási Központot. A járművek által küldött adatokat egy központi diagnosztikai rendszer fogadja és elemzi abból a célból, hogy a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatos számításokat végezzen. Ezen előrejelzések alapján a szakemberek megalapozott javaslatokat tesznek sürgős vagy tervezett karbantartási tevékenységekre, és ajánlásaikat közvetlenül közlik a DB műhelyeiben dolgozó műszaki állománnyal. Az adatelemzések olyan algoritmusokon és modelleken alapulnak, amelyek segítségével rendkívül megbízható előrejelzések adhatók a járművek és alkotóelemeik jövőbeni viselkedésével kapcsolatban.
Az üzemeltetés során az összes diagnosztikai adat könnyen érthető, felhasználóbarát kijelzőn áll rendelkezésre a kezelő és karbantartó személyzet számára. Ily módon gyorsan ellenőrizhető egy jármű aktuális állapota, és meghozható a megfelelő intézkedés.
"A Siemens olyan, az iparágban egyedülálló digitális szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi, hogy a karbantartási munkákat pontosan a jármű valóságos állapotához igazítsák. Intelligens algoritmusok és egzakt elemzések segítségével növelhető a rendelkezésre állás" - jelentette ki Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának igazgatója.
Az egyéves időszak során a Velaro D flotta szerelvényeiből menet közben kapott adatokat rendszeresen elemzik, kiegészítve velük a fedélzeti diagnosztika során kapott eredményeket. A vasúti iparágon belül a Siemens az első vállalat, amely egy speciális adatelemző központot működtet ebből a célból: a Münchenben található Mobilitás Adatszolgáltatási Központot. A járművek által küldött adatokat egy központi diagnosztikai rendszer fogadja és elemzi abból a célból, hogy a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatos számításokat végezzen. Ezen előrejelzések alapján a szakemberek megalapozott javaslatokat tesznek sürgős vagy tervezett karbantartási tevékenységekre, és ajánlásaikat közvetlenül közlik a DB műhelyeiben dolgozó műszaki állománnyal. Az adatelemzések olyan algoritmusokon és modelleken alapulnak, amelyek segítségével rendkívül megbízható előrejelzések adhatók a járművek és alkotóelemeik jövőbeni viselkedésével kapcsolatban.
Az üzemeltetés során az összes diagnosztikai adat könnyen érthető, felhasználóbarát kijelzőn áll rendelkezésre a kezelő és karbantartó személyzet számára. Ily módon gyorsan ellenőrizhető egy jármű aktuális állapota, és meghozható a megfelelő intézkedés.