Számítástechnika
Sulaki - 2016-12-01
Több mint hét milliárd személyre szabott üzenetet küldenek ki havonta
Valódi személyes kommunikáció több milliárd emberrel? Ez tegnap még elképzelhetetlen volt, ma már viszont valóság. Az Emarsys Technologies kifejlesztette az Artifical Intelligence Marketing (AIM) megoldást, amely abban segíti a vállalatokat, hogy egy időben ügyfelek milliói számára küldhessenek egyéni igényekre szabott ajánlatokat.
Az Emarsys AIM bevezetése nem sokkal azután történik, hogy az Emarsys októberben bejelentette, a korábbi 33 millió dolláros befektetés mellé újabb 22.3 millió dolláros befektetést kapott a TPG befektetési társaságtól. A befektetés kifejezetten az olyan innovatív mesterséges intelligencia megoldások kutatását és fejlesztését támogatja, mint az Emarsys AIM.
Az AIM megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas mennyiségű adatot és grafikont kelljen elemezniük. Az AIM segítségével elegendő számukra a tényleges marketing célokat kijelölni, ami után a munka nehezét a gép végzi el. A méréseket illetve a trendeket, az adatokban rejlő információkat tanuló algoritmusok használják fel, majd alkalmazzák a személyre szabott és hatékony marketingkommunikáció kialakításában, transzparens módon.
"Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, akkor elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni" - mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője.
A minél hatékonyabb kampányok megvalósításához az AIM már a bevezetéskor több megoldást is biztosít. Ezek egyike az Incentive Recommendation, azaz az egyénekre szabott kedvezmény, amelynek köszönhetően az AIM meghatározza minden egyes vásárló számára a legjobb kedvezményeket. A személyre szabott termékajánlást támogatja a Product Recommendation, amely minden vásárlóra a viselkedésminták elemzésével és modellezésével találja ki a legrelevánsabb tartalmat. Továbbá sok múlik az időzítésen, ami a Send Time Optimisation révén optimalizálható. Az AIM a háttérben a viselkedési adatok elemzésével megtanulja az egyének szokásait és minden vásárlónak akkor küld üzenetet, amikor a legvalószínűbb, hogy az célba ér és elolvassák.
HAVI HÉT MILLIÁRD SZEMÉLYES ÜZENET A MAGYAR FEJLESZTŐK RÉVÉN
Az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja 2010-ben alakult. Azóta folyamatosan növekszik, és jelenleg 120 alkalmazottja van. A magyar csapat olyan
Az Emarsys 2014-ben létrehozta saját szakmai műhelyét, a Craftlabot, melynek keretében többek közt előadásokat és rendezvényeket szervez, illetve új projekteket indít. Ennek részeként valósult meg a Craft Meetup, amely egy találkozási pont a budapesti szoftverfejlesztő közösség számára és ahol a tagok tovább fejleszthetik a szakmai tudásukat. Az általános fejlesztéssel kapcsolatos témák mellett szó esik módszertanokról, és konkrét eszközökről is. A Craft Meetup mindenkinek szól, aki számára a programozás élvezet, és szeretné azt mind magasabb színvonalon űzni.
Az Emarsys AIM bevezetése nem sokkal azután történik, hogy az Emarsys októberben bejelentette, a korábbi 33 millió dolláros befektetés mellé újabb 22.3 millió dolláros befektetést kapott a TPG befektetési társaságtól. A befektetés kifejezetten az olyan innovatív mesterséges intelligencia megoldások kutatását és fejlesztését támogatja, mint az Emarsys AIM.
Az AIM megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas mennyiségű adatot és grafikont kelljen elemezniük. Az AIM segítségével elegendő számukra a tényleges marketing célokat kijelölni, ami után a munka nehezét a gép végzi el. A méréseket illetve a trendeket, az adatokban rejlő információkat tanuló algoritmusok használják fel, majd alkalmazzák a személyre szabott és hatékony marketingkommunikáció kialakításában, transzparens módon.
"Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, akkor elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni" - mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője.
A minél hatékonyabb kampányok megvalósításához az AIM már a bevezetéskor több megoldást is biztosít. Ezek egyike az Incentive Recommendation, azaz az egyénekre szabott kedvezmény, amelynek köszönhetően az AIM meghatározza minden egyes vásárló számára a legjobb kedvezményeket. A személyre szabott termékajánlást támogatja a Product Recommendation, amely minden vásárlóra a viselkedésminták elemzésével és modellezésével találja ki a legrelevánsabb tartalmat. Továbbá sok múlik az időzítésen, ami a Send Time Optimisation révén optimalizálható. Az AIM a háttérben a viselkedési adatok elemzésével megtanulja az egyének szokásait és minden vásárlónak akkor küld üzenetet, amikor a legvalószínűbb, hogy az célba ér és elolvassák.
HAVI HÉT MILLIÁRD SZEMÉLYES ÜZENET A MAGYAR FEJLESZTŐK RÉVÉN
Az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja 2010-ben alakult. Azóta folyamatosan növekszik, és jelenleg 120 alkalmazottja van. A magyar csapat olyan
B2C
terméket fejleszt, amelynek segítségével az Emarsys partnercégei több mint hét milliárd személyre szabott üzenetet küldenek ki havonta. Az agilis szoftverfejlesztésen túl a cég nagy hangsúlyt fektet a termék designra, a felhasználói élményre, az infrastruktúrára, vagy épp a Big Data szempontok figyelembevételére. A sikeres fejlődés elsősorban a munkatársaknak köszönhető, ezért a cég hazai központjában odafigyelnek a szakmai kiválóságra, olyan profi szakemberek dolgoznak itt, akiknek a szenvedélye a szoftverfejlesztés. A fejlesztő csapatok nagy szabadságot élveznek a legújabb technológiák, módszertanok és eszközök használatában. Az extrém programozás, a tesztvezérelt fejlesztés, vagy a tiszta kód írása nem csak lehetőség, hanem a napi gyakorlat része.
Az Emarsys 2014-ben létrehozta saját szakmai műhelyét, a Craftlabot, melynek keretében többek közt előadásokat és rendezvényeket szervez, illetve új projekteket indít. Ennek részeként valósult meg a Craft Meetup, amely egy találkozási pont a budapesti szoftverfejlesztő közösség számára és ahol a tagok tovább fejleszthetik a szakmai tudásukat. Az általános fejlesztéssel kapcsolatos témák mellett szó esik módszertanokról, és konkrét eszközökről is. A Craft Meetup mindenkinek szól, aki számára a programozás élvezet, és szeretné azt mind magasabb színvonalon űzni.