Autó
Sulaki - 2016-11-25
A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyag-cellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz
A világ legnagyobb autógyártója, a hybrid és
A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyag-cellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz. E technológia méretezhetősége azt is lehetővé teszi, hogy az autógyár egy kaliforniai megvalósíthatósági tanulmány segítségével megvizsgálja, hogyan alkalmazható ez a hajtásmód a nyerges vontatók, vagyis a kamionok esetében. A világ különböző tájain élő vásárlók számára továbbra is a Toyota Mirai kínál emissziómentes autózást – a jövő nulla károsanyag-kibocsátású közúti szállításában pedig egy üzemanyagcellás nyerges vontató jelenthet megoldást. A tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogén-alapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel a Toyota.
A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására egyébiránt a Toyota világszerte számos közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezettel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.
„Ez a kezdeményezés elképesztő lehetőségeket rejt magában, és túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást. A drasztikus károsanyag kibocsátás és üzemanyag-felhasználás csökkentés révén hihetetlen mértékű környezeti lábnyom csökkentést tenne lehetővé, ha a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatók és kamionok világszerte leválthatnák jelenleg használt társaikat. Éppen ezért rendkívüli izgalommal várjuk a tanulmány első eredményeit.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.
plug-in
hybrid technológiák kifejlesztésével közel húsz éve autóipari forradalmat elindító Toyota volt az első autógyártó, amely nyíltan letette a voksát a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók hosszútávú elterjesztése mellett. A világ leginnovatívabb autógyártójaként is emlegetett Toyota az első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autó, a Mirai után most a technológia újabb felhasználási lehetőségeit vizsgálja, ezúttal a kamionok esetében, ami túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.
A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyag-cellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz. E technológia méretezhetősége azt is lehetővé teszi, hogy az autógyár egy kaliforniai megvalósíthatósági tanulmány segítségével megvizsgálja, hogyan alkalmazható ez a hajtásmód a nyerges vontatók, vagyis a kamionok esetében. A világ különböző tájain élő vásárlók számára továbbra is a Toyota Mirai kínál emissziómentes autózást – a jövő nulla károsanyag-kibocsátású közúti szállításában pedig egy üzemanyagcellás nyerges vontató jelenthet megoldást. A tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogén-alapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel a Toyota.
A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására egyébiránt a Toyota világszerte számos közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezettel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.
„Ez a kezdeményezés elképesztő lehetőségeket rejt magában, és túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást. A drasztikus károsanyag kibocsátás és üzemanyag-felhasználás csökkentés révén hihetetlen mértékű környezeti lábnyom csökkentést tenne lehetővé, ha a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatók és kamionok világszerte leválthatnák jelenleg használt társaikat. Éppen ezért rendkívüli izgalommal várjuk a tanulmány első eredményeit.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.