Autó
Sulaki - 2016-11-03
A Toyota Japánban bemutatta új vadonatúj prémium sporthajóját, a Ponam-28V1 sportcirkálót
A Toyota áramvonalas formájú, tágas belső teret és luxusszínvonalú kialakítás kínáló prémium sporthajót mutatott be. Az új generációs hajótest-héj három anyag (üvegszál erősítésű műanyag, alumínium és karbonszál) kombinációjából épül fel, új szintre emelve a menetkényelmet, a szilárdságot és a csekély tömeget. Az autóiparban használatos technológiákra épülő vezetősegítő berendezés megállás után automatikusan tartja a hajó pozícióját és irányát
A Toyota Japánban bemutatta új vadonatúj prémium sporthajóját, a Ponam-28V1 sportcirkálót, amit 50 vállalatból álló kereskedőhálózat forgalmaz majd Japánban. A Ponam-28V egy prémium sport cirkáló, amelynek kimagasló teljesítményéhez remek menetkényelem és luxuskivitelű, felhasználóbarát belső kialakítás társul. A hajó három legfontosabb jellemzője a Yanmar Co., Ltd (Yanmar) vállalattal közösen kifejlesztett, eddig ismeretlen menetkényelmet kínáló Toyota Hibrid Hajótest, az autóiparban használatos technológiákra épülő vezetősegítő berendezés, és a Ponam modellcsalád áramvonalas formavilága és luxusszínvonalú kialakítása.
A Ponam-28V a Japán Nemzetközi Hajókiállításon 2016 márciusában bemutatott Toyota-28 Concept kereskedelmi forgalomba kerülő változata. A Toyota-28 Concept még bemutatásának évében, 2016-ban megkapta a Kiváló Dizájn díjat. A Ponam-31 modellhez hasonlóan a Ponam-28V erőforrása is egy 3,0 literes, soros négyhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses dízelmotor, ami eredetileg a Land Cruiser Prado kínálatában szerepelt. Miután átalakították a hajós felhasználáshoz, a motor nagy teljesítményt ad le remek üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben károsanyag-kibocsátása, zajszintje és vibrációja minimális. Emellett a hajó manőverezhetősége is remek, ami az autóiparból származó technológiákkal működő vezérlőrendszereknek, például a világ első2 egytengelyes Toyota Virtuális Horgony Rendszernek3 (TVAS) köszönhető.
Kimagasló teljesítménye és luxusszínvonalú kialakítása ellenére a Ponam-28V belépő szintű változatának kiskereskedelmi ára 19.200.000 japán jen4, azaz nagyságrendileg 51.800.000 Ft. A Toyota kínálatában már eddig is szerepelt a 35 láb hosszú Ponam-35 és a 31 láb hosszú Ponam-31, most pedig a 28 láb hosszú Ponam-28V bemutatásával tovább bővült a Ponam-sorozat.
A Toyota a jövőben is arra törekszik, hogy hajózási üzletága számára vonzó termékeket fejlesszen ki, amelyek tökéletes eszköznek bizonyulnak a vásárlók kellemes időtöltéséhez, és jól illenek életstílusukhoz.
A Toyota Hibrid Hajótest új szintre emeli a menetkényelmet.
A Ponam-28V az új generációs Toyota Hibrid Hajótesttel készül, ami három területen is (anyagok, felépítés és forma) jelentős előrelépést képvisel. A héjazat alapanyagául szolgáló FRP-t (üvegszál erősítésű műanyagot) alumíniummal és karbonszálakkal kombinálva a Toyota Hibrid Hajótest mintegy hétszer szilárdabb, mint egy normál FRP hajótest, tömege pedig nagyjából 10 százalékkal kevesebb egy ugyanolyan méretű, alumíniumból épített hajóénál. Különleges technológiájának köszönhetően a Toyota Hibrid Hajótest bonyolult, ívelt formákkal is készülhet, ami javítja a hajó manőverező képességét, ugyanakkor kiválóan alkalmas a sorozatgyártásra. A hajó sorozatgyártásához Japánban most először alkalmazzák5 az úgynevezett vákuum-befecskendezéses formázást6, ez az eljárás nagyban növeli az elkészült hajótest szilárdságát és a héj anyagsűrűségét. A Toyota Hibrid Hajótest csökkenti a siklás közbeni hajtási ellenállást és kényelmes futást kínál, mivel mérsékli a rázkódást és a vibrációkat.
Az autóiparból származó technológiákkal működő vezetősegítő rendszer
A Ponam-28V modell TVAS rendszere most először jelenik meg egymotoros kivitelben a 28 lábas hajóosztályban. A legmodernebb technológiákkal működő rendszer érzékeli a szélirányt és az áramlást, és ennek figyelembe vételével tartja a hajó pozícióját, valamint a hajó orrát és tatját is a kívánt irányban tartja. A TVAS négyféle üzemmódban használható, így az utasok szabadabban átadhatják magukat kedvenc vízi időtöltéseiknek, például a tengeri horgászatnak.
Áramvonalas forma, tágas belső tér és luxusszínvonalú kialakítás
A Toyota hatalmas szaktudással bír a járműdizájn – vagyis a bonyolult, ívelt felületek kialakítása – terén, és ez a tapasztalat a Ponam-28V szolid, elegáns formavilágában is jól érvényesül. Az áramvonalas felületek és a dinamikus vonalak egyesítésével kialakított, egyedi és látványos dizájn első pillantásra a Ponam-család tagjaként azonosítja a Ponam-28V modellt – még akkor is, ha távolról látjuk a hajót. A Toyota Hibrid Hajótest lehetővé teszi az innovatív formák kialakítását, amit eddig nehezen lehetett volna kivitelezni az alumínium héjazatok esetében. A legmodernebb szimulációs elemzések segítségével sikerült olyan sima fenékrészt készíteni, ami jelentősen csökkenti a meghajtási ellenállást, és nagy sebességű haladás mellett is fokozott stabilitást biztosít. A kabin tervezése során fontos célkitűzés volt a jó térérzet, a fehér alapszín pedig nyugodt hangulatot teremt a tágas térben. A kabin belső kialakítása kifejezetten felhasználóbarát.
1 A név a „Te Waipounamu” szóból származik; a maorik nyelvén így hívják Új-Zéland déli szigetét
2 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint
3 Egy automata pilótarendszer, ami tartja a hajó pozícióját, és folyamatosan az adott irányban tartja a hajó orrát
4 Fogyasztási adó, opcionális felszerelések, a jogszabályok által előírt biztonsági felszereltség, forgalomba helyezési költségek, szállítási költségek stb. nélkül
5 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint
6 FRP-megmunkálási módszer, amelynek során vákuumnyomással préselik és impregnálják a műanyagot
A legfontosabb műszaki adatok
A Toyota Japánban bemutatta új vadonatúj prémium sporthajóját, a Ponam-28V1 sportcirkálót, amit 50 vállalatból álló kereskedőhálózat forgalmaz majd Japánban. A Ponam-28V egy prémium sport cirkáló, amelynek kimagasló teljesítményéhez remek menetkényelem és luxuskivitelű, felhasználóbarát belső kialakítás társul. A hajó három legfontosabb jellemzője a Yanmar Co., Ltd (Yanmar) vállalattal közösen kifejlesztett, eddig ismeretlen menetkényelmet kínáló Toyota Hibrid Hajótest, az autóiparban használatos technológiákra épülő vezetősegítő berendezés, és a Ponam modellcsalád áramvonalas formavilága és luxusszínvonalú kialakítása.
A Ponam-28V a Japán Nemzetközi Hajókiállításon 2016 márciusában bemutatott Toyota-28 Concept kereskedelmi forgalomba kerülő változata. A Toyota-28 Concept még bemutatásának évében, 2016-ban megkapta a Kiváló Dizájn díjat. A Ponam-31 modellhez hasonlóan a Ponam-28V erőforrása is egy 3,0 literes, soros négyhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses dízelmotor, ami eredetileg a Land Cruiser Prado kínálatában szerepelt. Miután átalakították a hajós felhasználáshoz, a motor nagy teljesítményt ad le remek üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben károsanyag-kibocsátása, zajszintje és vibrációja minimális. Emellett a hajó manőverezhetősége is remek, ami az autóiparból származó technológiákkal működő vezérlőrendszereknek, például a világ első2 egytengelyes Toyota Virtuális Horgony Rendszernek3 (TVAS) köszönhető.
Kimagasló teljesítménye és luxusszínvonalú kialakítása ellenére a Ponam-28V belépő szintű változatának kiskereskedelmi ára 19.200.000 japán jen4, azaz nagyságrendileg 51.800.000 Ft. A Toyota kínálatában már eddig is szerepelt a 35 láb hosszú Ponam-35 és a 31 láb hosszú Ponam-31, most pedig a 28 láb hosszú Ponam-28V bemutatásával tovább bővült a Ponam-sorozat.
A Toyota a jövőben is arra törekszik, hogy hajózási üzletága számára vonzó termékeket fejlesszen ki, amelyek tökéletes eszköznek bizonyulnak a vásárlók kellemes időtöltéséhez, és jól illenek életstílusukhoz.
A Toyota Hibrid Hajótest új szintre emeli a menetkényelmet.
A Ponam-28V az új generációs Toyota Hibrid Hajótesttel készül, ami három területen is (anyagok, felépítés és forma) jelentős előrelépést képvisel. A héjazat alapanyagául szolgáló FRP-t (üvegszál erősítésű műanyagot) alumíniummal és karbonszálakkal kombinálva a Toyota Hibrid Hajótest mintegy hétszer szilárdabb, mint egy normál FRP hajótest, tömege pedig nagyjából 10 százalékkal kevesebb egy ugyanolyan méretű, alumíniumból épített hajóénál. Különleges technológiájának köszönhetően a Toyota Hibrid Hajótest bonyolult, ívelt formákkal is készülhet, ami javítja a hajó manőverező képességét, ugyanakkor kiválóan alkalmas a sorozatgyártásra. A hajó sorozatgyártásához Japánban most először alkalmazzák5 az úgynevezett vákuum-befecskendezéses formázást6, ez az eljárás nagyban növeli az elkészült hajótest szilárdságát és a héj anyagsűrűségét. A Toyota Hibrid Hajótest csökkenti a siklás közbeni hajtási ellenállást és kényelmes futást kínál, mivel mérsékli a rázkódást és a vibrációkat.
Az autóiparból származó technológiákkal működő vezetősegítő rendszer
A Ponam-28V modell TVAS rendszere most először jelenik meg egymotoros kivitelben a 28 lábas hajóosztályban. A legmodernebb technológiákkal működő rendszer érzékeli a szélirányt és az áramlást, és ennek figyelembe vételével tartja a hajó pozícióját, valamint a hajó orrát és tatját is a kívánt irányban tartja. A TVAS négyféle üzemmódban használható, így az utasok szabadabban átadhatják magukat kedvenc vízi időtöltéseiknek, például a tengeri horgászatnak.
Áramvonalas forma, tágas belső tér és luxusszínvonalú kialakítás
A Toyota hatalmas szaktudással bír a járműdizájn – vagyis a bonyolult, ívelt felületek kialakítása – terén, és ez a tapasztalat a Ponam-28V szolid, elegáns formavilágában is jól érvényesül. Az áramvonalas felületek és a dinamikus vonalak egyesítésével kialakított, egyedi és látványos dizájn első pillantásra a Ponam-család tagjaként azonosítja a Ponam-28V modellt – még akkor is, ha távolról látjuk a hajót. A Toyota Hibrid Hajótest lehetővé teszi az innovatív formák kialakítását, amit eddig nehezen lehetett volna kivitelezni az alumínium héjazatok esetében. A legmodernebb szimulációs elemzések segítségével sikerült olyan sima fenékrészt készíteni, ami jelentősen csökkenti a meghajtási ellenállást, és nagy sebességű haladás mellett is fokozott stabilitást biztosít. A kabin tervezése során fontos célkitűzés volt a jó térérzet, a fehér alapszín pedig nyugodt hangulatot teremt a tágas térben. A kabin belső kialakítása kifejezetten felhasználóbarát.
1 A név a „Te Waipounamu” szóból származik; a maorik nyelvén így hívják Új-Zéland déli szigetét
2 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint
3 Egy automata pilótarendszer, ami tartja a hajó pozícióját, és folyamatosan az adott irányban tartja a hajó orrát
4 Fogyasztási adó, opcionális felszerelések, a jogszabályok által előírt biztonsági felszereltség, forgalomba helyezési költségek, szállítási költségek stb. nélkül
5 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint
6 FRP-megmunkálási módszer, amelynek során vákuumnyomással préselik és impregnálják a műanyagot
A legfontosabb műszaki adatok
Hosszúság / szélesség |
9,14 m / 3,16 m |
|
Tömeg |
3.640 kg |
|
Teljes teherbírás |
3,8 tonna |
|
Motor |
Modell |
M1KD-VH |
Lökettérfogat |
2.982 cm³ × 1 |
|
Teljesítmény |
191 kW (260 LE) × 1 |
|
Hajótest |
Toyota Hibrid Hajótest |
|
Üzemanyagtartály kapacitása |
330 liter |
|
Ivóvíztartály kapacitása |
56 liter |
|
Szállítható személyek száma |
12 fő |
|
Hajózható területek |
Nyugodt vízfelületek, part menti hajózás |