Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-10-30
Az európai kkv-k nagy része „középső gyermek szindrómában” szenved
A Ricoh Europeáltal megrendelt új közvélemény kutatásból kiderül, hogy a középvállalkozások 70%-a „középső gyermek szindrómában” szenved, ezért több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni.
Nem csupán a kkv-k érzik úgy, hogy el vannak zárva a start-up-okat és kisvállalkozásokat támogató rendelkezésektől, a legtöbb nagyvállalatnak is számos bonyolult és költséges szabályozással kell megbirkóznia. A piaci versenyképesség érdekében a közepes vállalatok 76%-a szeretné, hogy a törvényhozók olyan környezetet teremtsenek, ahol könnyebben megvalósíthatják növekedési ambíciójukat.
A felmérésből kiderül, hogy a középvállalkozások 67%-a nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71%-uk pedig nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt.
“Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. „A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni, hiszen ez a teljes gazdaság előnyére is válhatna. Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését és a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása.”
A kutatás rámutat, hogy a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan. Legfontosabb céljaik az új termékek és szolgáltatások bevezetése (30%), a növekedés-menedzsment (28%) és új, innovatív technológiák alkalmazása (28%).
Mills hozzátette: „Az európai vállalatok által generált éves bevétel 30%-át a kontinensen működő 750001 kkv adja. A kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában, szerte Európában. Ez döntő fontosságú Európa számára, amennyiben továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.”
Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership weboldalon.
Megjegyzés: A kutatás a középméretű vállalatok közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5-100 millió
A cikksorozat első része itt olvasható: http://www.ricoh.hu/about-ricoh/news/2016/europa-kozeppiaca-evi-364-milliard-font-arbeveteltol-esik-el.aspx
Nem csupán a kkv-k érzik úgy, hogy el vannak zárva a start-up-okat és kisvállalkozásokat támogató rendelkezésektől, a legtöbb nagyvállalatnak is számos bonyolult és költséges szabályozással kell megbirkóznia. A piaci versenyképesség érdekében a közepes vállalatok 76%-a szeretné, hogy a törvényhozók olyan környezetet teremtsenek, ahol könnyebben megvalósíthatják növekedési ambíciójukat.
A felmérésből kiderül, hogy a középvállalkozások 67%-a nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71%-uk pedig nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt.
“Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. „A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni, hiszen ez a teljes gazdaság előnyére is válhatna. Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését és a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása.”
A kutatás rámutat, hogy a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan. Legfontosabb céljaik az új termékek és szolgáltatások bevezetése (30%), a növekedés-menedzsment (28%) és új, innovatív technológiák alkalmazása (28%).
Mills hozzátette: „Az európai vállalatok által generált éves bevétel 30%-át a kontinensen működő 750001 kkv adja. A kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában, szerte Európában. Ez döntő fontosságú Európa számára, amennyiben továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.”
Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership weboldalon.
Megjegyzés: A kutatás a középméretű vállalatok közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5-100 millió
font
éves árbevétellel rendelkező cégeket sorolta.
A cikksorozat első része itt olvasható: http://www.ricoh.hu/about-ricoh/news/2016/europa-kozeppiaca-evi-364-milliard-font-arbeveteltol-esik-el.aspx