Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-10-24
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást
Naponta 100 000 utast szállít Varsó második metróvonala, melynek áramellátását a központi szakaszon az ABB által szállított hét alállomás biztosítja. A vonal energiaellátást az egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszer (ESS) is segíti, amely a metrókocsik fékezési energiáját visszatáplálja a hálózatba, ezzel javítva a rendszer energiahatékonyságát.
A 2-es metróvonal a lengyel főváros, Varsó egyik legnagyobb beruházásának számít. A 6,1 km hosszúságú vonal központi szakasza a Visztula alatt 8 méter mélységben futó alagúton keresztül a keleti Praga kerületet köti össze a belvárossal és a város nyugati kerületeivel. Az 1 milliárdos beruházás keretében épült metróvonalat 2015 márciusában nyitották meg az utazóközönség előtt, és azóta naponta 100 000 utast szállít.
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást. Az alállomások egyenáramú vontatási áramot biztosítanak a metróvonalhoz, és váltakozó árammal látják el a metróállomásokat. A hétből négy kombinált vontatási és segédüzemi alállomás, amelyek négy transzformátor-egyenirányító csoporttal vannak kiegészítve. A csoportok mindegyike redundáns üzemmódot és szünetmentes áramforrást biztosít. A fennmaradó három AC alállomás kiváló minőségű áramot szolgáltat az állomások és a kereskedelmi fogyasztók számára.
Innovatív energiatároló rendszer
Az új kelet-nyugati metróvonal ökológiai lábnyomának javítása érdekében a Narodowy állomást szuperkondenzátor alapú, egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszerrel (ESS) látták el. Az ESS a maga nemében a legnagyobbnak számít a világon. A 40 megajoule teljesítményű rendszer visszanyeri és tárolja a lassító metrókocsik fékezési energiáját, majd gyorsításkor újból rendelkezésre bocsátja azt. Ennek a speciális rendszernek a segítségével csökkenthetők az üzemeltetési költségek, és javítani lehet az energiahatékonyságot.
A kulcsrakész beruházás keretében az ABB a következő főbb termékeket szállította: közép- és kisfeszültségű AC és DC kapcsolóberendezések, egyenirányító és segédüzemi transzformátorok, védelmi és vezérlő készülékek, alállomás-automatizálás, felügyeleti, vezérlő és adatgyűjtő (SCADA) rendszerek, és egy db ENVILINETM DC pálya menti ESS.
A piacvezető ABB terméket, rendszereket és szolgáltatásokat szállít a modern, a hagyományos és a nagy sebességű vasúti alkalmazásokat kiszolgáló vasúti infrastruktúrához és gördülőállományhoz. Az ABB széles körű referenciával rendelkezik a városi kötöttpályás közlekedési projektek terén. A varsói metró mellett az ABB jelentős szerepet játszott Svájcban, a zürichi belvárost kiszolgáló Glattalbahn, az indiai Delhi Metro, az ausztráliai Brisbane-ben létesült Gold Coast Light Rail, a londoni metró, valamint a brazíliai Salvador de Bahia metróvonalainak a kiépítésében is.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=O77RymrQVOQ&feature=youtu.be
A 2-es metróvonal a lengyel főváros, Varsó egyik legnagyobb beruházásának számít. A 6,1 km hosszúságú vonal központi szakasza a Visztula alatt 8 méter mélységben futó alagúton keresztül a keleti Praga kerületet köti össze a belvárossal és a város nyugati kerületeivel. Az 1 milliárdos beruházás keretében épült metróvonalat 2015 márciusában nyitották meg az utazóközönség előtt, és azóta naponta 100 000 utast szállít.
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást. Az alállomások egyenáramú vontatási áramot biztosítanak a metróvonalhoz, és váltakozó árammal látják el a metróállomásokat. A hétből négy kombinált vontatási és segédüzemi alállomás, amelyek négy transzformátor-egyenirányító csoporttal vannak kiegészítve. A csoportok mindegyike redundáns üzemmódot és szünetmentes áramforrást biztosít. A fennmaradó három AC alállomás kiváló minőségű áramot szolgáltat az állomások és a kereskedelmi fogyasztók számára.
Innovatív energiatároló rendszer
Az új kelet-nyugati metróvonal ökológiai lábnyomának javítása érdekében a Narodowy állomást szuperkondenzátor alapú, egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszerrel (ESS) látták el. Az ESS a maga nemében a legnagyobbnak számít a világon. A 40 megajoule teljesítményű rendszer visszanyeri és tárolja a lassító metrókocsik fékezési energiáját, majd gyorsításkor újból rendelkezésre bocsátja azt. Ennek a speciális rendszernek a segítségével csökkenthetők az üzemeltetési költségek, és javítani lehet az energiahatékonyságot.
A kulcsrakész beruházás keretében az ABB a következő főbb termékeket szállította: közép- és kisfeszültségű AC és DC kapcsolóberendezések, egyenirányító és segédüzemi transzformátorok, védelmi és vezérlő készülékek, alállomás-automatizálás, felügyeleti, vezérlő és adatgyűjtő (SCADA) rendszerek, és egy db ENVILINETM DC pálya menti ESS.
A piacvezető ABB terméket, rendszereket és szolgáltatásokat szállít a modern, a hagyományos és a nagy sebességű vasúti alkalmazásokat kiszolgáló vasúti infrastruktúrához és gördülőállományhoz. Az ABB széles körű referenciával rendelkezik a városi kötöttpályás közlekedési projektek terén. A varsói metró mellett az ABB jelentős szerepet játszott Svájcban, a zürichi belvárost kiszolgáló Glattalbahn, az indiai Delhi Metro, az ausztráliai Brisbane-ben létesült Gold Coast Light Rail, a londoni metró, valamint a brazíliai Salvador de Bahia metróvonalainak a kiépítésében is.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=O77RymrQVOQ&feature=youtu.be