Autó
Sulaki - 2016-10-21
A GT-R szupersportkupék csúcsmodellje már Európában is megvásárolható
A NISMO a GT-R széria legkívánatosabb csúcsváltozataként november 1-jétől rendelhető, a Nissan ez alkalomból most először közölt hivatalos árakat.
A GT-R széria csúcsát képviselő GT-R NISMO egy közúton is használható, nagy teljesítményű versenyautó, amiben a japán szupersportkupé legendás örökségére építve még tökéletesebbre csiszolták az ikonikus formatervet és a csúcs modern technológiát.
A 3,8 literes V6-os TwinTurbo motor 600 lóerős teljesítményt ad le – ez 30 LE-vel több, mint a széria bármely más modellváltozatában. A motor a GT3-as kategória versenyautóiban használt, nagyobb átmérőjű, jobb töltőlevegő-áramlást biztosító turbófeltöltőt kapott, a motor teljesítményét hat fokozatú, váltófülekkel kapcsolható duplakuplungos sebességváltó juttatja el a négy kerékre.
A GT-R NISMO ára 184 950 euró Németországban és Franciaországban, illetve 149 950
A GT-R alapváltozatához hasonlóan a GT-R NISMO is friss arculattal, és az ehhez tartozó, drámai hatású új lökhárítókkal érkezik. A súlycsökkentés érdekében azonban ennél a változatnál ez szénszálas anyagból készült. A csúcsra járatott motor hatékonyabb hűtését a megnövelt méretű, nagyobb mennyiségű levegőt beszívó, sötét króm felületű V alakú hűtőmaszk segíti elő.
Az autó átdolgozott formaterve még jobban elősegíti a karosszéria körüli légáramlásokat, valamint komoly leszorítóerőt is generál, emellett a még jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében a kerekek körüli levegőáramlást is biztosítja. A GT-R NISMO nagyobb leszorítóerőt generál, mint a Nissan bármely egyéb eddigi modellje, ami kivételesen magas stabilitást kölcsönöz az autónak nagy sebességnél.
Megnőtt az összkerékhajtásos GT-R NISMO teljesítménye is, ami részben az alapmodellnél számottevően merevebb karosszériaszerkezetnek köszönhető. Ez tette lehetővé a tervezőcsapat számára, hogy még tovább finomítsák a NISMO lengéscsillapítóinak, rugóinak és stabilizátorainak beállításait. A megnövelt leszorítóerő és az egyéb fejlesztések eredményeként minden idők legdinamikusabb GT-R NISMO-ja született meg.
Ezt igazolják a NISMO szlalompályán elért eredményei, illetve a nagyobb kanyarsebességek is – a korábbi változathoz képest mindkét esetben közel 2 százalékos javulás tapasztalható. Az új GT-R NISMO nagyobb erejével együtt is kiegyensúlyozottabb elődjénél, és olyan autóvá fejlődött, ami egyaránt élvezhető kisebb, kanyargós utakon és a versenypályákon is.
Az új GT-R egyik legfőbb vonzereje a prémium színvonalú, kifinomult kidolgozottságú beltér, és ez alól a NISMO változat sem kivétel. Az újratervezett műszerfal, a kormánykerék és a középső kartámasz is csúcsminőségű Alcantara® bőrkárpitozást kapott. Emellett csak ebben a modellváltozatban találhatók meg a vörös Alcantara® betétekkel ellátott, szénszálas vázú, bőrborítású Recaro® versenyülések.
A GT-R széria csúcsát képviselő GT-R NISMO egy közúton is használható, nagy teljesítményű versenyautó, amiben a japán szupersportkupé legendás örökségére építve még tökéletesebbre csiszolták az ikonikus formatervet és a csúcs modern technológiát.
A 3,8 literes V6-os TwinTurbo motor 600 lóerős teljesítményt ad le – ez 30 LE-vel több, mint a széria bármely más modellváltozatában. A motor a GT3-as kategória versenyautóiban használt, nagyobb átmérőjű, jobb töltőlevegő-áramlást biztosító turbófeltöltőt kapott, a motor teljesítményét hat fokozatú, váltófülekkel kapcsolható duplakuplungos sebességváltó juttatja el a négy kerékre.
A GT-R NISMO ára 184 950 euró Németországban és Franciaországban, illetve 149 950
font
az Egyesült Királyságban – Európában ezek az országok a modell legfontosabb piacai. Más országokban az árak kis mértékben eltérhetnek a fentiektől.
A GT-R alapváltozatához hasonlóan a GT-R NISMO is friss arculattal, és az ehhez tartozó, drámai hatású új lökhárítókkal érkezik. A súlycsökkentés érdekében azonban ennél a változatnál ez szénszálas anyagból készült. A csúcsra járatott motor hatékonyabb hűtését a megnövelt méretű, nagyobb mennyiségű levegőt beszívó, sötét króm felületű V alakú hűtőmaszk segíti elő.
Az autó átdolgozott formaterve még jobban elősegíti a karosszéria körüli légáramlásokat, valamint komoly leszorítóerőt is generál, emellett a még jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében a kerekek körüli levegőáramlást is biztosítja. A GT-R NISMO nagyobb leszorítóerőt generál, mint a Nissan bármely egyéb eddigi modellje, ami kivételesen magas stabilitást kölcsönöz az autónak nagy sebességnél.
Megnőtt az összkerékhajtásos GT-R NISMO teljesítménye is, ami részben az alapmodellnél számottevően merevebb karosszériaszerkezetnek köszönhető. Ez tette lehetővé a tervezőcsapat számára, hogy még tovább finomítsák a NISMO lengéscsillapítóinak, rugóinak és stabilizátorainak beállításait. A megnövelt leszorítóerő és az egyéb fejlesztések eredményeként minden idők legdinamikusabb GT-R NISMO-ja született meg.
Ezt igazolják a NISMO szlalompályán elért eredményei, illetve a nagyobb kanyarsebességek is – a korábbi változathoz képest mindkét esetben közel 2 százalékos javulás tapasztalható. Az új GT-R NISMO nagyobb erejével együtt is kiegyensúlyozottabb elődjénél, és olyan autóvá fejlődött, ami egyaránt élvezhető kisebb, kanyargós utakon és a versenypályákon is.
Az új GT-R egyik legfőbb vonzereje a prémium színvonalú, kifinomult kidolgozottságú beltér, és ez alól a NISMO változat sem kivétel. Az újratervezett műszerfal, a kormánykerék és a középső kartámasz is csúcsminőségű Alcantara® bőrkárpitozást kapott. Emellett csak ebben a modellváltozatban találhatók meg a vörös Alcantara® betétekkel ellátott, szénszálas vázú, bőrborítású Recaro® versenyülések.