Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-10-21
A kutatásból kiderül, a mobilok mára a levelezőrendszerek alapeszközeivé váltak
A levelezés után a vállalatirányítási rendszerek és főként a rájuk épülő kimutatások, az értékesítők, illetve „terepen” dolgozók munkáját segítő alkalmazások költözhetnek át leghamarabb mobilplatformra – derült ki a BellResearch T-Systems Magyarország ügyfelei körében végzett kutatásából. A nagyvállalati felhasználók körében már most is a mobiltelefon a cégen belüli kommunikáció legfontosabb eszköze, de még nagy potenciál áll a mobil és az informatikai rendszerek összehangolása előtt.
A kutatásból kiderül, a mobilok mára a levelezőrendszerek alapeszközeivé váltak, a legtöbb vállalatnál okostelefonról könnyedén elérhető a céges postaláda, sokszor annak összes adatával. Az ehhez kapcsolt adatbiztonság viszont még nincs kellő fókuszban. Az adatvédelem általában azoknál a társaságoknál nagyobb, ahol a céges levelezésen kívül más vállalati alkalmazásokat is futtatnak a mobilokon, habár ez a megoldás egyelőre nem igazán terjedt el. Leginkább kereskedelmi társaságok használnak vállalati mobilalkalmazásokat, jellemzően az értékesítők munkáját segítő megoldásokat, de van a terepen dolgozó műszerészeket segítő és a vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolt mobilalkalmazásra is példa. Utóbbinál a vezetők munkáját könnyítik azzal, hogy a kimutatásokat mobilról is el lehet érni.
A vezetők körében elterjedt az okostelefon és mobilinternet, ám a hazai vállalatok elenyésző részénél van minden munkatársnak céges mobilja, és ahhoz vállalati internet-előfizetése is. A társaságok egyelőre leginkább a legfelső vezetőiknek biztosítanak Magyarország határain kívül is hozzáférést a világhálóhoz.
A felmérés szerint a vállalatok jellemzően megtalálták az igényeiknek megfelelő alapvető infokommunikációs megoldásokat, bár az egyre intenzívebb hálózati használat miatt a nagyobb sávszélességet, és persze még alacsonyabb árakat mindenki el tudna képzelni. A vállalatok fejlődésével párhuzamosan minden társaság tervez kisebb-nagyobb beruházásokat is, miközben sokan örömmel fogadnának egy olyan egyszerű árazású csomagot, amelyben a mobilhoz kapcsolt szolgáltatások egyszerre érhetőek el.
A T-Systems Magyarország ezekre az igényekre alapozva hozta létre a First Class integrált csomagot, amely a cég infokommunikációs és a Magyar Telekom mobil telekommunikációs szolgáltatásait egyesíti. A First Class csomagnak prémium jellegéből adódóan célcsoportja a T-Systems nagyvállalati ügyfeleinek vezetői, döntéshozói, hiszen olyan egyedi szolgáltatásokat tartalmaz, amely az ő munkájukat teheti rugalmasabbá, hatékonyabbá. A csomag részeként az előfizető belföldi és az Európai Unión belüli korlátlan beszédforgalom mellé – akár- korlátlan hazai mobilinternet-előfizetést, és - akár - 12
Ügyfélkiszolgálásban is kiemelkedő a First Class, amelyben megkülönböztetett figyelmet, prémium kijáró szolgáltatást is kapnak a csomaggal rendelkezők. A kijáró szolgáltatás a mobileszközök meghibásodása esetén is helyszíni segítséget nyújt.
Lehetőség nyílik konzultációs órák igénybevételére is a First Class keretében, melynek során a T-Systems szakértői segítik az informatikai és telekommunikációs témákban felmerülő tervezési, optimalizálási és döntési folyamatokat. Ezen kívül a szolgáltatás kedvező áron kínál céges alkalmazásokat, mint például az E-RECEPCIO ügyfélregisztrációs platform, vagy a TSMaps, amely az épületen belüli tájékozódást könnyíti.
A kutatásból kiderül, a mobilok mára a levelezőrendszerek alapeszközeivé váltak, a legtöbb vállalatnál okostelefonról könnyedén elérhető a céges postaláda, sokszor annak összes adatával. Az ehhez kapcsolt adatbiztonság viszont még nincs kellő fókuszban. Az adatvédelem általában azoknál a társaságoknál nagyobb, ahol a céges levelezésen kívül más vállalati alkalmazásokat is futtatnak a mobilokon, habár ez a megoldás egyelőre nem igazán terjedt el. Leginkább kereskedelmi társaságok használnak vállalati mobilalkalmazásokat, jellemzően az értékesítők munkáját segítő megoldásokat, de van a terepen dolgozó műszerészeket segítő és a vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolt mobilalkalmazásra is példa. Utóbbinál a vezetők munkáját könnyítik azzal, hogy a kimutatásokat mobilról is el lehet érni.
A vezetők körében elterjedt az okostelefon és mobilinternet, ám a hazai vállalatok elenyésző részénél van minden munkatársnak céges mobilja, és ahhoz vállalati internet-előfizetése is. A társaságok egyelőre leginkább a legfelső vezetőiknek biztosítanak Magyarország határain kívül is hozzáférést a világhálóhoz.
A felmérés szerint a vállalatok jellemzően megtalálták az igényeiknek megfelelő alapvető infokommunikációs megoldásokat, bár az egyre intenzívebb hálózati használat miatt a nagyobb sávszélességet, és persze még alacsonyabb árakat mindenki el tudna képzelni. A vállalatok fejlődésével párhuzamosan minden társaság tervez kisebb-nagyobb beruházásokat is, miközben sokan örömmel fogadnának egy olyan egyszerű árazású csomagot, amelyben a mobilhoz kapcsolt szolgáltatások egyszerre érhetőek el.
A T-Systems Magyarország ezekre az igényekre alapozva hozta létre a First Class integrált csomagot, amely a cég infokommunikációs és a Magyar Telekom mobil telekommunikációs szolgáltatásait egyesíti. A First Class csomagnak prémium jellegéből adódóan célcsoportja a T-Systems nagyvállalati ügyfeleinek vezetői, döntéshozói, hiszen olyan egyedi szolgáltatásokat tartalmaz, amely az ő munkájukat teheti rugalmasabbá, hatékonyabbá. A csomag részeként az előfizető belföldi és az Európai Unión belüli korlátlan beszédforgalom mellé – akár- korlátlan hazai mobilinternet-előfizetést, és - akár - 12
GB
benne foglalt uniós
internet
roamingot kap. A díjcsomaggal rendelkező előfizetők készülékére a Mobile Iron telefon- és adatbiztonsági megoldását telepítik, amely a telefon elvesztése esetén nemcsak a készülék helymeghatározását és zárolását, de a kényes adatok távoli törlését is lehetővé teszi.
Ügyfélkiszolgálásban is kiemelkedő a First Class, amelyben megkülönböztetett figyelmet, prémium kijáró szolgáltatást is kapnak a csomaggal rendelkezők. A kijáró szolgáltatás a mobileszközök meghibásodása esetén is helyszíni segítséget nyújt.
Lehetőség nyílik konzultációs órák igénybevételére is a First Class keretében, melynek során a T-Systems szakértői segítik az informatikai és telekommunikációs témákban felmerülő tervezési, optimalizálási és döntési folyamatokat. Ezen kívül a szolgáltatás kedvező áron kínál céges alkalmazásokat, mint például az E-RECEPCIO ügyfélregisztrációs platform, vagy a TSMaps, amely az épületen belüli tájékozódást könnyíti.