Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-10-14
Az EY Global Consumer Banking kutatásában, 32 országban összesen 55 000 embert kérdeztek meg
A világszerte megkérdezett 55 000 pénzintézeti ügyfél 48 százaléka van meggyőződve arról, hogy a bankoknál jó helyen van a pénze – áll az EY 2016-os Global Consumer Banking kutatásában. Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója szerint a klasszikus pénzintézetek előtt álló legnagyobb feladat, hogy visszaszerezzék ügyfeleik bizalmát.
A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében az EY Global Consumer Banking kutatása szerint a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt.
A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.
Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a FinTech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.
Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója szerint a helyzet még nem kritikus a bankok számára, de gyors cselekvésre lehet szükség: A klasszikus pénzintézetek előnnyel indulnak az alternatív szolgáltatókkal szemben, hiszen egy kialakult
ügyfélbázisra és fiókhálózatra építhetnek. A bizalom visszaszerzéséhez ugyanakkor ismét be kell bizonyítaniuk partnereik számára, hogy nemcsak a pénzüket kezelik megfelelően, hanem képesek arra, hogy támogatást nyújtsanak életük olyan fontos döntéseiben, mint a lakásvásárlás, vagy a gyerekvállalás pénzügyi megtervezése. Emellett fontos, hogy a FinTech cégekhez hasonlóan – vagy olykor éppen azokkal összefogva - folyamatosan megújítsák termékkínálatukat, és letisztult, átlátható, személyre szabható szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleik részére.
A kutatásról
Az EY Global Consumer Banking kutatásában, 32 országban összesen 55 000 embert kérdeztek meg 2016 nyarán a bankokhoz fűződő kapcsolatukról, illetve a bankolással kapcsolatos attitűdjeikről. További részleteket az alábbi honlapon találhat.
A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében az EY Global Consumer Banking kutatása szerint a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt.
A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.
Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a FinTech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.
Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója szerint a helyzet még nem kritikus a bankok számára, de gyors cselekvésre lehet szükség: A klasszikus pénzintézetek előnnyel indulnak az alternatív szolgáltatókkal szemben, hiszen egy kialakult
ügyfélbázisra és fiókhálózatra építhetnek. A bizalom visszaszerzéséhez ugyanakkor ismét be kell bizonyítaniuk partnereik számára, hogy nemcsak a pénzüket kezelik megfelelően, hanem képesek arra, hogy támogatást nyújtsanak életük olyan fontos döntéseiben, mint a lakásvásárlás, vagy a gyerekvállalás pénzügyi megtervezése. Emellett fontos, hogy a FinTech cégekhez hasonlóan – vagy olykor éppen azokkal összefogva - folyamatosan megújítsák termékkínálatukat, és letisztult, átlátható, személyre szabható szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleik részére.
A kutatásról
Az EY Global Consumer Banking kutatásában, 32 országban összesen 55 000 embert kérdeztek meg 2016 nyarán a bankokhoz fűződő kapcsolatukról, illetve a bankolással kapcsolatos attitűdjeikről. További részleteket az alábbi honlapon találhat.