Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-10-12
Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes 3D-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat
Az innovatív légi navigációs alkalmazást, az Aero Glasst fejlesztő magyar cég csatlakozhatott a világ piacvezető repülőgépgyártója, az Airbus innovációs programjához, az Airbus BizLabhez. A program lehetőséget ad arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus innovációs ökoszisztémájának segítségével minél előbb piacra kerüljenek.
Az Aero Glass (https://glass.aero/) rendkívül látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt.
Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes
A 3D-s, 360 fokban használható kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) megoldás fejlesztése 2013-ban kezdődött, a találmányt 2014-ben már 200 felhasználó próbálhatta ki béta verzióban.
Az Airbus BizLab (https://www.airbus-bizlab.com) program lényege, hogy az ígéretes új fejlesztéseket minél előbb üzleti értékké formálja. A résztvevők hozzáférhetnek a repülőgépgyártó teljes innovációs ökoszisztémájához, illetve egy olyan vállalkozói közösséghez, amelyek korábban bekerültek a programba. Mindemellett az önállósodáshoz is konkrét stratégiai segítséget kapnak a programtól.
„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy Ákos, az Aero Glass alapítója.
„Az Aero Glass az egyik legígéretesebb elképzelés a kiterjesztett valóság felhasználására a légi közlekedésben. Az Airbus BizLabnél hiszünk abban, hogy megvan benne az az innovációs plusz, amely forradalmasíthatja a pilóták repülés közbeni informálódását – mondta Stefan Holst, az Airbus BizLab munkatársa. – Kíváncsiak vagyunk, mi lesz a közös munka eredménye, és milyen hatása lesz az Aero Glassnak a repülésre világszerte.”
A hathónapos programba szigorú kiválasztási folyamat révén kerülhetnek be a pályázó startupok. A szakmai zsűri tagja többek közt Yann Barbaux, az Airbus innovációért felelős igazgatója és Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. A programba tavaly 15 startup mellett az AirBus 27 saját belső projektje került be.
A legígéretesebb kiválasztott cégek számára az Airbus biztosítja az erőforrásokat, amelyekre szükségük van, hogy termékük kereskedelmi forgalomba kerülhessen. A BizLab saját szakértői mentorai számos területen – technológia, pénzügy, marketing, jog – támogatják az innovációt hozó cégeket, segítenek számukra a prototípusok kifejlesztésében, illetve abban, hogy könnyebben elérjék a piaci szereplőket. Emellett egy úgynevezett demo day keretében a cégeket segítik a piaci működéshez szükséges anyagi források megteremtésében is.
Az Aero Glass (https://glass.aero/) rendkívül látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt.
Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes
3D
-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat, függetlenül attól, merrefelé néz. Így nem kell levennie a szemét a környezetéről, hogy a műszerfalra pillantson, illetve a rá nehezedő szellemi terhelés is csökken, hiszen kevesebb energiáját veszi igénybe a bonyolult műszerek értelmezése. Ez jelentősen növeli a repülés biztonságát, hiszen a statisztikák szerint a légi balesetek 60-70 százalékban a pilóta hibájából, túlterheltség miatt következnek be.
A 3D-s, 360 fokban használható kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) megoldás fejlesztése 2013-ban kezdődött, a találmányt 2014-ben már 200 felhasználó próbálhatta ki béta verzióban.
Az Airbus BizLab (https://www.airbus-bizlab.com) program lényege, hogy az ígéretes új fejlesztéseket minél előbb üzleti értékké formálja. A résztvevők hozzáférhetnek a repülőgépgyártó teljes innovációs ökoszisztémájához, illetve egy olyan vállalkozói közösséghez, amelyek korábban bekerültek a programba. Mindemellett az önállósodáshoz is konkrét stratégiai segítséget kapnak a programtól.
„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy Ákos, az Aero Glass alapítója.
„Az Aero Glass az egyik legígéretesebb elképzelés a kiterjesztett valóság felhasználására a légi közlekedésben. Az Airbus BizLabnél hiszünk abban, hogy megvan benne az az innovációs plusz, amely forradalmasíthatja a pilóták repülés közbeni informálódását – mondta Stefan Holst, az Airbus BizLab munkatársa. – Kíváncsiak vagyunk, mi lesz a közös munka eredménye, és milyen hatása lesz az Aero Glassnak a repülésre világszerte.”
A hathónapos programba szigorú kiválasztási folyamat révén kerülhetnek be a pályázó startupok. A szakmai zsűri tagja többek közt Yann Barbaux, az Airbus innovációért felelős igazgatója és Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. A programba tavaly 15 startup mellett az AirBus 27 saját belső projektje került be.
A legígéretesebb kiválasztott cégek számára az Airbus biztosítja az erőforrásokat, amelyekre szükségük van, hogy termékük kereskedelmi forgalomba kerülhessen. A BizLab saját szakértői mentorai számos területen – technológia, pénzügy, marketing, jog – támogatják az innovációt hozó cégeket, segítenek számukra a prototípusok kifejlesztésében, illetve abban, hogy könnyebben elérjék a piaci szereplőket. Emellett egy úgynevezett demo day keretében a cégeket segítik a piaci működéshez szükséges anyagi források megteremtésében is.