Autó
Sulaki - 2016-10-07
A motorsport fontos területnek számít az autók vezetési élményének fokozásában
A Toyota a Párizsi Autószalonon jelentette be, hogy a Microsofttal kötött megállapodás alapján a két vállalat együttműködik a 2017-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) versenysorozaton. A szerződés értelmében a Microsoft „technológiai partnerként” támogatja a TOYOTA GAZOO Racing WRC rallycsapat munkáját.
A motorsport fontos területnek számít az autók vezetési élményének fokozásában. A Toyota minden sporttevékenységét a TOYOTA GAZOO Racing égisze alatt egyesítette, így mind az emberek, mind a termékek fejlesztése összehangoltan és tervszerűen történhet, vagyis a vállalat hatékonyan dolgozhat az „egyre jobb autók” megalkotásán. A Toyota rallyautójának fejlesztése jelenleg is zajlik Tommi Mäkinen csapatfőnök irányításával, és az új versenygép 2017-ben áll majd rajthoz. A Microsoft technológiájának alkalmazásával a Toyota a lehető legeredményesebbé szeretne válni a WRC-ben, hogy a versenypályán szerzett tapasztalatokat felhasználva „egyre jobb autókat” tervezhessen és gyárthasson.
A Microsoft három fontos területen segíti a TOYOTA GAZOO Racing munkáját:
„Hiszek abban, hogy a Toyotához hasonlóan a Microsoft is arra törekszik, hogy okos megoldásokkal gazdagítsa társadalmunkat. Régóta jól működő együttműködésünkre alapozva arra törekszünk, hogy a motorsportban alkalmazott IT-eszközök segítségével még értékesebbé formáljuk munkatársainkat, és még tökéletesebbé fejlesszük autóinkat.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota elnöke.
Toyoda azt is kifejtette hogy a Toyota jól tudja, milyen fontos szerepet játszik az információs technológia az autóipar fejlődésének felgyorsításában. Ez hozzájárulhat egy olyan társadalom kialakulásához, amelyben mindenki jól, biztonságban és szabadon élhet. A holnap biztonságosabb autóiparának megformálásához a Toyota Kutatóintézet¹ (TRI) is hozzájárul: e létesítmény arra összpontosít, hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia az autókban, a robotikában és a tudományos felfedezésekben. A TRI valósítja meg a Toyota elképzeléseit az önjáró autók kétféle működéséről. Az első alkalmazási mód a „Sofőr üzemmód”, amikor a jármű tejesen önállóan közlekedik, azok számára is biztosítva a mobilitást, akik egyébként nem autózhatnának, például az idős vagy korlátozott képességű embereknek. Azért, hogy ez biztonságosan történjen, a mérnökök mintegy 14,2 milliárd kilométeren át² tesztelik a rendszert, amihez természetesen szimulációkat is használnak. A számtalan tesztkilométer teljesítésében a fontos partner a Microsoft, mivel számos feladat többszintű szimulációt igényel. Az önjáró vezetés második alkalmazási módja a Toyota „Segítő üzemmódja”, vagyis egy magas szintű vezetősegítő rendszer. Ez a technológia a már létező biztonsági megoldások – például a Toyota Safety Sense rendszer – továbbfejlesztésének eredménye, és célja, hogy szükség esetén segítse a vezető munkáját, sőt bizonyos esetekben átvegye az autó irányítását. A biztonsági rendszerek terén szerzett ismeretek révén a vásárlók teljes mértékben kiélvezhetik a vezetés örömét. A Toyota Kutatóintézet, a Toyota Connected és a Microsoft most egyesítik erőiket, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával biztonságosabbá, környezetkímélőbbé és még kényelmesebbé formálják a mobilitást.
A TOYOTA GAZOO Racing WRC munkáját három, hasonló szemléletű partner is segíti
A Párizsi Autószalonon a négyszeres WRC-bajnok, Tommi Mäkinen mutatta be a Yaris WRC tesztautót, és ennek során arra is fény derült, hogy a Microsoft mellett kik a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat további technológiai partnerei. A gumiabroncsokat szállító Michelin logója mellett az autón a DMG MORI és a Panasonic Corporation emblémája is szerepelt; e két utóbbi vállalat is fontos szerepet játszik a Toyota motorsport-törekvéseiben, és együttműködnek a márkával a 2017-es WRC versenysorozatban.
¹ A Toyota Kutatóintézet (TRI) megalapítását 2015 novemberében jelentette be a vállalat; az intézet kutató-fejlesztő tevékenységének középpontjában az áll, hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia az autókban, a robotikában és a tudományos felfedezésekben. A következő 5 évben 1 milliárd dolláros költségvetésből gazdálkodó létesítmény értékes segítséget nyújt majd a kutatások és a termékfejlesztés összehangolásában.
² Az adat alapja a RAND Corporation tanulmánya, amely megállapítja, hogy mennyi teszttel mutatható ki az önjáró autók hibaszázaléka egy bizonyos fokú pontos működés eléréséhez.
A motorsport fontos területnek számít az autók vezetési élményének fokozásában. A Toyota minden sporttevékenységét a TOYOTA GAZOO Racing égisze alatt egyesítette, így mind az emberek, mind a termékek fejlesztése összehangoltan és tervszerűen történhet, vagyis a vállalat hatékonyan dolgozhat az „egyre jobb autók” megalkotásán. A Toyota rallyautójának fejlesztése jelenleg is zajlik Tommi Mäkinen csapatfőnök irányításával, és az új versenygép 2017-ben áll majd rajthoz. A Microsoft technológiájának alkalmazásával a Toyota a lehető legeredményesebbé szeretne válni a WRC-ben, hogy a versenypályán szerzett tapasztalatokat felhasználva „egyre jobb autókat” tervezhessen és gyárthasson.
A Microsoft három fontos területen segíti a TOYOTA GAZOO Racing munkáját:
- Az adatelemző platform fejlesztésével hatékonyabban gyűjthetők össze és értékelhetők a különböző, vezetéssel kapcsolatos információk, amelyek a versenyek során értékesek lehetnek.
- A csapat információ-megosztó rendszerének kialakításával a csapat tagjai gördülékenyebben működhetnek együtt, felhőalapú technológiák segítségével osztva meg egymással fotókat és videókat.
- A rajongók kommunikációs csatornáinak továbbfejlesztésével – például a felhőalapú technológiák és a Microsoft képernyős eszközeinek használatával – a szurkolók olyan élményre számíthatnak, mintha a lelátó első sorában ülnének.
„Hiszek abban, hogy a Toyotához hasonlóan a Microsoft is arra törekszik, hogy okos megoldásokkal gazdagítsa társadalmunkat. Régóta jól működő együttműködésünkre alapozva arra törekszünk, hogy a motorsportban alkalmazott IT-eszközök segítségével még értékesebbé formáljuk munkatársainkat, és még tökéletesebbé fejlesszük autóinkat.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota elnöke.
Toyoda azt is kifejtette hogy a Toyota jól tudja, milyen fontos szerepet játszik az információs technológia az autóipar fejlődésének felgyorsításában. Ez hozzájárulhat egy olyan társadalom kialakulásához, amelyben mindenki jól, biztonságban és szabadon élhet. A holnap biztonságosabb autóiparának megformálásához a Toyota Kutatóintézet¹ (TRI) is hozzájárul: e létesítmény arra összpontosít, hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia az autókban, a robotikában és a tudományos felfedezésekben. A TRI valósítja meg a Toyota elképzeléseit az önjáró autók kétféle működéséről. Az első alkalmazási mód a „Sofőr üzemmód”, amikor a jármű tejesen önállóan közlekedik, azok számára is biztosítva a mobilitást, akik egyébként nem autózhatnának, például az idős vagy korlátozott képességű embereknek. Azért, hogy ez biztonságosan történjen, a mérnökök mintegy 14,2 milliárd kilométeren át² tesztelik a rendszert, amihez természetesen szimulációkat is használnak. A számtalan tesztkilométer teljesítésében a fontos partner a Microsoft, mivel számos feladat többszintű szimulációt igényel. Az önjáró vezetés második alkalmazási módja a Toyota „Segítő üzemmódja”, vagyis egy magas szintű vezetősegítő rendszer. Ez a technológia a már létező biztonsági megoldások – például a Toyota Safety Sense rendszer – továbbfejlesztésének eredménye, és célja, hogy szükség esetén segítse a vezető munkáját, sőt bizonyos esetekben átvegye az autó irányítását. A biztonsági rendszerek terén szerzett ismeretek révén a vásárlók teljes mértékben kiélvezhetik a vezetés örömét. A Toyota Kutatóintézet, a Toyota Connected és a Microsoft most egyesítik erőiket, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával biztonságosabbá, környezetkímélőbbé és még kényelmesebbé formálják a mobilitást.
A TOYOTA GAZOO Racing WRC munkáját három, hasonló szemléletű partner is segíti
A Párizsi Autószalonon a négyszeres WRC-bajnok, Tommi Mäkinen mutatta be a Yaris WRC tesztautót, és ennek során arra is fény derült, hogy a Microsoft mellett kik a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat további technológiai partnerei. A gumiabroncsokat szállító Michelin logója mellett az autón a DMG MORI és a Panasonic Corporation emblémája is szerepelt; e két utóbbi vállalat is fontos szerepet játszik a Toyota motorsport-törekvéseiben, és együttműködnek a márkával a 2017-es WRC versenysorozatban.
¹ A Toyota Kutatóintézet (TRI) megalapítását 2015 novemberében jelentette be a vállalat; az intézet kutató-fejlesztő tevékenységének középpontjában az áll, hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia az autókban, a robotikában és a tudományos felfedezésekben. A következő 5 évben 1 milliárd dolláros költségvetésből gazdálkodó létesítmény értékes segítséget nyújt majd a kutatások és a termékfejlesztés összehangolásában.
² Az adat alapja a RAND Corporation tanulmánya, amely megállapítja, hogy mennyi teszttel mutatható ki az önjáró autók hibaszázaléka egy bizonyos fokú pontos működés eléréséhez.