Autó
Sulaki - 2016-10-04
Egy felmérés szerint a megkérdezettek 60%-a felelte, hogy vezetés közben használni szokta okostelefonját
A Toyota, a Komeda és a KDDI elindították közös kezdeményezésüket a Driving Barista elnevezésű okostelefon alkalmazás minél szélesebb körben történő használatáért. Az alkalmazás célja az olyan közlekedési balesetek számának csökkentése Aichi Prefektúrában, amikben az okostelefonok használata is közrejátszott. Ez az első közlekedésbiztonságot szolgáló kezdeményezés Japánban ami okostelefon applikációt is magában foglal, és amit egy autógyártó, egy telekommunikációs vállalat és egy élelmiszeripari vállalat közösen támogat.
Japánon belül tizenhárom egymást követő évben Aichi Prefektúrában volt a legmagasabb a halálos közlekedési balesetek aránya. Csak 2015-ben 44.3691 olyan közlekedési baleset történt, aminek súlyos sérüléssel, vagy halálos áldozattal járó következménye volt. Ugyanitt 50.1011 alkalommal intézkedtek olyan autóvezetőkkel szemben, akik okostelefont használtak vezetés közben, és ezen szabálysértések számának növekedése csak tovább fokozza a problémát.
Ez rámutat arra, hogy mennyire fontos a közlekedési balesetek számának csökkentése Aichi Prefektúrában és szerte az országban. Válaszként a prefektúra útjainak biztonságosabbá tétele érdekében augusztus 2-án tíz Nagoya-beli székhellyel rendelkező médiavállalat egymással összefogva közös kampányba kezdett: „Aichi, többé már nem a legrosszabb” néven. A Toyota és a KDDI lelkes támogatói a kampánynak.
A Toyota, a Komeda, és a KDDI a japán kormány 2016 őszi közlekedésbiztonsági kampányával párhuzamosan saját, közös programot indít. A vállalatok a biztonságos közlekedést fogják népszerűsíteni Aichi Prefektúrában egy olyan ismeretterjesztő felvilágosítás keretében, amiben a részvétel mindenki számára elérhető, ezzel nagymértékben hozzájárulva a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez.
A Driving Barista alkalmazás csak Aichi Prefektúrában működik. A telefon mozgásérzékelőjét és
Egy felmérés szerint a megkérdezettek 60%-a felelte, hogy vezetés közben használni szokta okostelefonját1, mindeközben a válaszadók megközelítőleg fele csak egy kézzel fogja a kormánykereket. Ezért a vállalatok azt remélik, hogy az új telefonos alkalmazás hozzájárul ahhoz, hogy a vezetők ne használják telefonjaikat vezetés közben.
„Összhangban végső célunkkal, a halálos közlekedési balesetek, és egyáltalán a közlekedési balesetek számának nullára csökkentésével, a Toyota olyan intézkedéseket hajtott végre, ami a járművek biztonságát az elsőszámú vállalatvezetői célok közé emelte. Reméljük, hogy a Komeda-val és a KDDI-vel közösen végrehajtott új közlekedésbiztonsági kezdeményezésnek köszönhetően tovább fog csökkenni a mobiltelefon használathoz kapcsolódó közlekedési balesetek száma.” – fogalmaz Shuichi Murakami, a Toyota ügyvezetője.
„Mint olyan vállalat, amit az Aichi Prefektúra lakói is támogatnak, reméljük, hogy a nagyszerű ajándék kávéról történő gondoskodásunkkal hozzájárulhatunk a közlekedési balesetek számának csökkentéséhez.” – teszi hozzá Masashi Komanba, a Komeda vezetője.
„Mi már korábban is igyekeztünk felhívni a figyelmet arra, hogy vezetés közben kerüljék a mobil- és okostelefonok használatát, és reméljük, hogy a három vállalat közös kezdeményezése segít megoldani Aichi Prefektúra problémáját. Mi fejlesztettük a Driving Barista alkalmazást, ami szórakoztató módját nyújtja a közlekedési balesetek megelőzésének. Reméljük, hogy a sofőrök számára általunk biztosított új élménnyel hozzájárulunk a balesetek csökkentéséhez.” – fejti ki a KDDI társadalmi felelősségvállalásért és a környezetért felelős igazgatója, Akira Dobashi.
1 Az adatok forrása a KDDI. Az okostelefonok bármilyen használata az autó mozgása, vagy forgalmi okból, pl. közlekedési lámpánál történő megállása során vezetés közbeni használatnak minősül.
Japánon belül tizenhárom egymást követő évben Aichi Prefektúrában volt a legmagasabb a halálos közlekedési balesetek aránya. Csak 2015-ben 44.3691 olyan közlekedési baleset történt, aminek súlyos sérüléssel, vagy halálos áldozattal járó következménye volt. Ugyanitt 50.1011 alkalommal intézkedtek olyan autóvezetőkkel szemben, akik okostelefont használtak vezetés közben, és ezen szabálysértések számának növekedése csak tovább fokozza a problémát.
Ez rámutat arra, hogy mennyire fontos a közlekedési balesetek számának csökkentése Aichi Prefektúrában és szerte az országban. Válaszként a prefektúra útjainak biztonságosabbá tétele érdekében augusztus 2-án tíz Nagoya-beli székhellyel rendelkező médiavállalat egymással összefogva közös kampányba kezdett: „Aichi, többé már nem a legrosszabb” néven. A Toyota és a KDDI lelkes támogatói a kampánynak.
A Toyota, a Komeda, és a KDDI a japán kormány 2016 őszi közlekedésbiztonsági kampányával párhuzamosan saját, közös programot indít. A vállalatok a biztonságos közlekedést fogják népszerűsíteni Aichi Prefektúrában egy olyan ismeretterjesztő felvilágosítás keretében, amiben a részvétel mindenki számára elérhető, ezzel nagymértékben hozzájárulva a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez.
A Driving Barista alkalmazás csak Aichi Prefektúrában működik. A telefon mozgásérzékelőjét és
GPS
vevőjét használva, érzékeli és figyeli, hogy a vezető mekkora távolságot tesz meg anélkül, hogy a telefonjához nyúlna. Ha a járművezető által – akár több különálló úttal is – a megtett távolság eléri a 100 km-t, a sofőr egy kupont kap, amit a Komeda Kávézókban tud beváltani egy csésze ízesített, vagy jeges kávéra.
Egy felmérés szerint a megkérdezettek 60%-a felelte, hogy vezetés közben használni szokta okostelefonját1, mindeközben a válaszadók megközelítőleg fele csak egy kézzel fogja a kormánykereket. Ezért a vállalatok azt remélik, hogy az új telefonos alkalmazás hozzájárul ahhoz, hogy a vezetők ne használják telefonjaikat vezetés közben.
„Összhangban végső célunkkal, a halálos közlekedési balesetek, és egyáltalán a közlekedési balesetek számának nullára csökkentésével, a Toyota olyan intézkedéseket hajtott végre, ami a járművek biztonságát az elsőszámú vállalatvezetői célok közé emelte. Reméljük, hogy a Komeda-val és a KDDI-vel közösen végrehajtott új közlekedésbiztonsági kezdeményezésnek köszönhetően tovább fog csökkenni a mobiltelefon használathoz kapcsolódó közlekedési balesetek száma.” – fogalmaz Shuichi Murakami, a Toyota ügyvezetője.
„Mint olyan vállalat, amit az Aichi Prefektúra lakói is támogatnak, reméljük, hogy a nagyszerű ajándék kávéról történő gondoskodásunkkal hozzájárulhatunk a közlekedési balesetek számának csökkentéséhez.” – teszi hozzá Masashi Komanba, a Komeda vezetője.
„Mi már korábban is igyekeztünk felhívni a figyelmet arra, hogy vezetés közben kerüljék a mobil- és okostelefonok használatát, és reméljük, hogy a három vállalat közös kezdeményezése segít megoldani Aichi Prefektúra problémáját. Mi fejlesztettük a Driving Barista alkalmazást, ami szórakoztató módját nyújtja a közlekedési balesetek megelőzésének. Reméljük, hogy a sofőrök számára általunk biztosított új élménnyel hozzájárulunk a balesetek csökkentéséhez.” – fejti ki a KDDI társadalmi felelősségvállalásért és a környezetért felelős igazgatója, Akira Dobashi.
1 Az adatok forrása a KDDI. Az okostelefonok bármilyen használata az autó mozgása, vagy forgalmi okból, pl. közlekedési lámpánál történő megállása során vezetés közbeni használatnak minősül.