Mobil
Sulaki - 2016-09-23
A Telenor megújuló üzletei elnyerték az IT Business innovációs díját
Az IT Business üzleti informatikai szaklap éves díjára az ICT-iparban, vagy annak közvetlen vonzáskörzetében tevékenykedő vállalkozások pályázhattak, akik 2015 szeptembere és 2016 júliusa között konkrét üzletfejlesztési projektet fejeztek be, ennek eredményeként pedig sikeresen tudtak elmozdulni egy új üzleti stratégiai irányba. A Telenor üzlethálózatának digitális megújításával indult a pályázaton.
A lényeg, hogy az ügyfél mindent kipróbálhasson
A Telenor Magyarország idén május végén mutatta be a nemzetközi trendek inspirálta új üzletkoncepcióját, amelynek jegyében a vállalat több mint egymilliárd forintos költséggel elkezdte megújítani országos bolthálózatát. A megújult koncepcióban a Telenor üzleteinek látogatása inkább egy digitális játszótér élményét adja. Itt a Telenornál kapható okostelefonok és táblagépek mindegyikét kipróbálhatják az ügyfelek, mivel sem ezek, sem az egyéb okoskiegészítők (például
A megújult üzletekbe már a vendégek érkezése sem a megszokott módon történik: az üzleteket felkereső ügyfelek számos különböző módon bejelentkezhetnek, így akár saját mobiljukról, már a plázába belépve, vagy az őket fogadó munkatársnál vagy érintőképernyőkön, önkiszolgáló módon is bejelentkezhetnek az ügyintézőkhöz, akik sorszám helyett már a keresztnevükön szólítják őket.
Az innovatív IT megoldásokat díjazó versenyen az üzletekben a vendégek fogadását és a digitális tartalmakat kezelő, illetve az ügyféltér kihasználtságát elemző
A digitális ügyfélélmény a középpontban
Napjaink legmodernebb megoldásait használták a Telenornál az üzletek megújítását célzó projekt lebonyolításához. Mivel a megújulás egy teljesen új koncepció mentén zajlott, ezért ezt egy komoly service design munka előzte meg, ahol az ügyfél központúság, az ügyfelek igényeinek megismerése és annak minél hatékonyabb kiszolgálása volt a középpontban. A rendszer már elkészült elemeit minden esetben valódi felhasználókon tesztelték, hogy azok egy boltban előfordulható valós szituációkat modellezzenek le. Az új üzletekben az ügyintézők táblagépen dolgoznak, a kiállított készülékek főbb jellemzői és áruk az adott készülék képernyőjén jelennek meg.
Kevesebb számítógép kell, ha felhőből szolgálják ki az üzleteket
Ahhoz, hogy minden üzletben a kínálathoz kapcsolódó, aktuális ajánlatok jelenjenek meg, és mindig aktuálisak legyenek a készletinformációk, felhőalapú infrastruktúrát alakítottak ki a fejlesztők, mivel ennek alkalmazásával jelentősen csökkenteni lehetett az egyes üzletekben elhelyezett informatikai eszközök számát. Ezt az Amazon Web Services megoldása biztosítja.
A Telenor országszerte 138 üzletet működtet, amelyekből mostanáig 7 üzletet alakítottak át az új koncepció jegyében. A fennmaradó üzletek átalakítása folyamatosan zajlik, ráadásul a rendszert a tervek szerint a Telenor Csoport más országokban működő leányvállalatai is felhasználják majd.
A lényeg, hogy az ügyfél mindent kipróbálhasson
A Telenor Magyarország idén május végén mutatta be a nemzetközi trendek inspirálta új üzletkoncepcióját, amelynek jegyében a vállalat több mint egymilliárd forintos költséggel elkezdte megújítani országos bolthálózatát. A megújult koncepcióban a Telenor üzleteinek látogatása inkább egy digitális játszótér élményét adja. Itt a Telenornál kapható okostelefonok és táblagépek mindegyikét kipróbálhatják az ügyfelek, mivel sem ezek, sem az egyéb okoskiegészítők (például
VR
-sisakok, akciókamerák vagy fitneszpántok) nincsenek vitrinekbe zárva, illetve az üzletek kínálata is szélesebb termékkört, pl. csatlakoztatott hangszórókat és drónokat is kínál. A falakra szerelt óriásképernyőkön megjelenő tartalmak is dinamikusan változtathatók, az ügyfél akár a kezében lévő eszközzel tudja irányítani az azon futó tartalmat. Erre jó példa a foci
EB
alatt futó szurkolói játék, amikor lelkes látogatók a saját kifestett arcképüket tudták a nagy digitális falakra kitenni.
A megújult üzletekbe már a vendégek érkezése sem a megszokott módon történik: az üzleteket felkereső ügyfelek számos különböző módon bejelentkezhetnek, így akár saját mobiljukról, már a plázába belépve, vagy az őket fogadó munkatársnál vagy érintőképernyőkön, önkiszolgáló módon is bejelentkezhetnek az ügyintézőkhöz, akik sorszám helyett már a keresztnevükön szólítják őket.
Az innovatív IT megoldásokat díjazó versenyen az üzletekben a vendégek fogadását és a digitális tartalmakat kezelő, illetve az ügyféltér kihasználtságát elemző
szoftverek
nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a zsűri díjazza az üzletek megújítását célzó projektet.
A digitális ügyfélélmény a középpontban
Napjaink legmodernebb megoldásait használták a Telenornál az üzletek megújítását célzó projekt lebonyolításához. Mivel a megújulás egy teljesen új koncepció mentén zajlott, ezért ezt egy komoly service design munka előzte meg, ahol az ügyfél központúság, az ügyfelek igényeinek megismerése és annak minél hatékonyabb kiszolgálása volt a középpontban. A rendszer már elkészült elemeit minden esetben valódi felhasználókon tesztelték, hogy azok egy boltban előfordulható valós szituációkat modellezzenek le. Az új üzletekben az ügyintézők táblagépen dolgoznak, a kiállított készülékek főbb jellemzői és áruk az adott készülék képernyőjén jelennek meg.
Kevesebb számítógép kell, ha felhőből szolgálják ki az üzleteket
Ahhoz, hogy minden üzletben a kínálathoz kapcsolódó, aktuális ajánlatok jelenjenek meg, és mindig aktuálisak legyenek a készletinformációk, felhőalapú infrastruktúrát alakítottak ki a fejlesztők, mivel ennek alkalmazásával jelentősen csökkenteni lehetett az egyes üzletekben elhelyezett informatikai eszközök számát. Ezt az Amazon Web Services megoldása biztosítja.
A Telenor országszerte 138 üzletet működtet, amelyekből mostanáig 7 üzletet alakítottak át az új koncepció jegyében. A fennmaradó üzletek átalakítása folyamatosan zajlik, ráadásul a rendszert a tervek szerint a Telenor Csoport más országokban működő leányvállalatai is felhasználják majd.