Szórakozás
Sulaki - 2016-09-15
A Nissan Élményindexe szerint a szurkolók a Leicester City FC debütálását várják a legnagyobb izgalommal
A Nissan az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos globális autóipari partnereként a világ legizgalmasabb labdarúgó kupasorozatának újraindulására időzítve ismertette azon kutatásainak eredményeit, melyben az európai nézők számára a legnagyobb élményt és izgalmakat jelentő momentumokat, játékosokat és csapatokat igyekeztek azonosítani.
A második Nissan Élményindex felmérés indulásakor az is kiderült, hogy az európai focirajongók nagy része (50%) a Leicester City
A három legjobb játékosra vonatkozó kérdésnél a felmérés európai résztvevőinek legnagyobb része (55%) a tavalyi BL-döntőt büntetőrúgásával eldöntő, az UEFA által is a legjobb európai játékosnak választott Cristiano Ronaldót jelölték meg. Ronaldo ezzel riválisát, a 2015-ös kedvenc Lionel Messit előzte meg, az FC Barcelona sztárja ezúttal a második legizgalmasabb játékos lett (45%-kal). A harmadik legizgalmasabb játékosnak (33%-kal) a 2016-os
A mozgalmas nyári átigazolási időszakot követően arra is megkértük a Nissan Élményindex felmérés résztvevőit, osszák meg velünk, mely átigazolásokat találták a legizgalmasabbnak. Az eredmények alapján a szurkolók Álvaro Morata Real Madridba, illetve Gonzalo Higuaín Juventusba érkezését egyenlő arányban (40%) tartották a legérdekesebb átigazolásnak. Ezt szorosan követte (35%-kal) a Bayern Münchent a Borussia Dortmundért elhagyó Mario Götze átigazolásának híre.
Ami a most kezdődő évadra szóló várakozásokat illeti, az európai szurkolók az FC Barcelona diadalát tartják a legvalószínűbbnek (23%) a nagy rivális Real Madrid fölött (19%) a jövő júniusi BL-döntőben Cardiffban.
Míg a 2015-16-os Nissan Élményindex eredményei szerint Európában a focit még a szexnél is izgalmasabbnak tartják*, az új BL-szezont megelőző kutatás arra világított rá, hogy az UEFA Bajnokok Ligájában aratott győzelem jóval felvillanyozóbb (29%-os eredmény), mint egy eljegyzés (16%), a diploma megszerzése (24%), vagy a munkahelyi előléptetés, illetve fizetésemelés (21%). Tízből egy válaszadó inkább saját gyermekének születéséről maradna le, mint egy BL-meccsről.
A Nissan a most induló évad során is folytatja a labdarúgás jelentette élményekkel kapcsolatos kutatásait. A Nissan az angliai Loughborough Egyetem sporttudományi szakembereivel kialakított együttműködés keretein belül a 2015-16-os idényben kezdte meg az izgalmas focimeccsek tudományosan leírható paramétereinek vizsgálatát, és továbbra is megosztja új ismereteit a nézőket székeikbe szögező gólokról, játékosokról és meccsekről, miközben az élmények kialakulásával kapcsolatos kutatások is folytatódnak az egyetem közreműködésével.
Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Nissannal elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy minél közelebb hozzuk az innovációt és élményeket az emberekhez, amely az UEFA Champions League közeledtével fontosabb mint valaha. A következő hónapok során a fő célunk, hogy a Loughborough Egyetemmel közösen továbbra is innovatív módszerekkel járuljunk hozzá a focirajongók lelkesedésének ösztönzéséhez Csapatunkat újabb „élménymérnökökkel” egészítjük ki, és továbbra is innovatív módszerekkel fogjuk megszólítani a szurkolókat a közösségi médián keresztül. Izgatottak vagyunk, hogy hamarosan egy újabb emlékezetes szezon veszi kezdetét”
Nissan Élményindex 2.0 – főbb eredmények:
A Nissan a futball világán kívül is izgalmas előrelépéseket ér el a technológiai fejlesztésekben, tervezésben és formatervezésben. Mindezt jól szemléltette a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója, a Nissan LEAF, valamint a Nissan GT-R szupersportautó is.
*A Nissan Europe megbízásából a felmérést a Norstat Ltd. végezte el 2016. augusztusában 5024 európai vásárló megkérdezésével az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.
*A Nissan Europe megbízásából a felmérést a Norstat Ltd. végezte el 2016. februárjában több mint 5000 európai vásárló megkérdezésével az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.
A második Nissan Élményindex felmérés indulásakor az is kiderült, hogy az európai focirajongók nagy része (50%) a Leicester City
FC
szereplését várja a legnagyobb izgalommal. Az angol klub debütálása okozta lelkesedés ellenére azonban mindössze százból egy szurkoló hisz abban, hogy a csapatnak reális esélye lenne hazavinni a rangos trófeát.
A három legjobb játékosra vonatkozó kérdésnél a felmérés európai résztvevőinek legnagyobb része (55%) a tavalyi BL-döntőt büntetőrúgásával eldöntő, az UEFA által is a legjobb európai játékosnak választott Cristiano Ronaldót jelölték meg. Ronaldo ezzel riválisát, a 2015-ös kedvenc Lionel Messit előzte meg, az FC Barcelona sztárja ezúttal a második legizgalmasabb játékos lett (45%-kal). A harmadik legizgalmasabb játékosnak (33%-kal) a 2016-os
EB
legjobbjának választott Antoine Griezmann bizonyult.
A mozgalmas nyári átigazolási időszakot követően arra is megkértük a Nissan Élményindex felmérés résztvevőit, osszák meg velünk, mely átigazolásokat találták a legizgalmasabbnak. Az eredmények alapján a szurkolók Álvaro Morata Real Madridba, illetve Gonzalo Higuaín Juventusba érkezését egyenlő arányban (40%) tartották a legérdekesebb átigazolásnak. Ezt szorosan követte (35%-kal) a Bayern Münchent a Borussia Dortmundért elhagyó Mario Götze átigazolásának híre.
Ami a most kezdődő évadra szóló várakozásokat illeti, az európai szurkolók az FC Barcelona diadalát tartják a legvalószínűbbnek (23%) a nagy rivális Real Madrid fölött (19%) a jövő júniusi BL-döntőben Cardiffban.
Míg a 2015-16-os Nissan Élményindex eredményei szerint Európában a focit még a szexnél is izgalmasabbnak tartják*, az új BL-szezont megelőző kutatás arra világított rá, hogy az UEFA Bajnokok Ligájában aratott győzelem jóval felvillanyozóbb (29%-os eredmény), mint egy eljegyzés (16%), a diploma megszerzése (24%), vagy a munkahelyi előléptetés, illetve fizetésemelés (21%). Tízből egy válaszadó inkább saját gyermekének születéséről maradna le, mint egy BL-meccsről.
A Nissan a most induló évad során is folytatja a labdarúgás jelentette élményekkel kapcsolatos kutatásait. A Nissan az angliai Loughborough Egyetem sporttudományi szakembereivel kialakított együttműködés keretein belül a 2015-16-os idényben kezdte meg az izgalmas focimeccsek tudományosan leírható paramétereinek vizsgálatát, és továbbra is megosztja új ismereteit a nézőket székeikbe szögező gólokról, játékosokról és meccsekről, miközben az élmények kialakulásával kapcsolatos kutatások is folytatódnak az egyetem közreműködésével.
Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Nissannal elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy minél közelebb hozzuk az innovációt és élményeket az emberekhez, amely az UEFA Champions League közeledtével fontosabb mint valaha. A következő hónapok során a fő célunk, hogy a Loughborough Egyetemmel közösen továbbra is innovatív módszerekkel járuljunk hozzá a focirajongók lelkesedésének ösztönzéséhez Csapatunkat újabb „élménymérnökökkel” egészítjük ki, és továbbra is innovatív módszerekkel fogjuk megszólítani a szurkolókat a közösségi médián keresztül. Izgatottak vagyunk, hogy hamarosan egy újabb emlékezetes szezon veszi kezdetét”
Nissan Élményindex 2.0 – főbb eredmények:
- Európa egyetért: a legizgalmasabb játékos Cristiano Ronaldo
- A három legjobbra vonatkozó kérdésre az európai válaszadók Cristiano Ronaldót (55%), Lionel Messit (45%) és Antoine Griezmannt (33%) választották a legtöbb élményt nyújtó, legizgalmasabb játékosoknak az UEFA Bajnokok Ligája tavalyi évadának teljes mezőnyéből. Az idei év Lionel Messi élményfaktorának csökkenését hozta – 2015-ben még 69 százalékkal lett a közönség kedvence –, és egyben Cristiano Ronaldo felemelkedését, akit nemrég az UEFA a legjobb európai játékosnak választott.
- Az Egyesült Királyságban a válaszadók közel fele (47%) számára Gareth Bale szereplése jelentette a legnagyobb élményt (25%-os európai átlageredményével szemben), a német szurkolók 22%-a Julian Draxlert figyelte a legnagyobb izgalommal (európai átlageredmény: 7%), míg Spanyolországban közel minden negyedik szurkoló (24%) Luis Suárezt sorolta a legizgalmasabb játékosok közé (az ő európai átlaga 15% volt).
- A legnagyobb várakozás a Leicester City debütálását kíséri
- A most induló évadban az európai válaszadók összességében az angol Leicester City FC történetének első BL-szereplését várják a legnagyobb izgalommal: minden második válaszadó (50%) egyetértett azzal az állítással, hogy izgatottan várják ezt az eseményt.
- Mindezzel együtt százból mindössze egy európai focirajongó (1%) tartja esélyesnek a Leicester City csapatát a végső győzelemre.
- A címvédő Real Madrid első meccsét Franciaországban (50%), illetve a Spanyolországban (47%) várják a legizgatottabban.
- A felmérésben résztvevő legfiatalabb, 18–24 éves korosztály számára életük első UEFA Bajnokok Ligája szezonjának kezdete jelenti a legnagyobb izgalmat (55%), 15 százalékponttal meghaladva az átlagot.
- Morata és Higuaín – a nyár legizgalmasabb átigazolásai
- Átlagban az európai szurkolók számára egyenlő arányban (40%) bizonyult a legizgalmasabb játékosmozgásnak Álvaro Morata érkezése a Real Madridba, illetve Gonzalo Higuaín átigazolása a Juventushoz.
- Németországban azonban jóval kisebb izgalmakat okoztak ezek az átigazolások, és nem túl meglepő módon, itt a német csapatok körüli mozgásokat követték a legnagyobb izgalommal: Mario Götze leigazolását a Borussia Dortmundhoz (82%), valamint Mats Hummels (81%) és Renato Sanches (67%) érkezését a Bayern Münchenhez.
- Olaszországban a válaszadók több mint fele számára (57%) jelentett kiemelkedően izgalmas hírt Miralem Pjanić érkezése a Juventushoz, ezzel 36 százalékponttal vannak az európai átlag fölött.
- Bajnok lesz-e Cardiffban a Barcelona?
- Az európai focirajongók szerint az FC Barcelonának van rá a legnagyobb esélye (23%), hogy az UEFA Bajnokok Ligája most induló évadának végső győztese legyen.
- Németországban viszont inkább a hazai csapatoknak drukkolnak: itt a válaszadók 45%-a Bayern Münchent tartja a legnagyobb esélyesnek (szemben a 17%-os európai átlaggal), míg 13%-uk a Borussia Dortmundot is az esélyesek közé sorolja (az európai átlag 4%).
- A hazai csapatok iránti bizalom több más országban is megnyilvánult: a brit válaszadók tizede (10%) szerint az Arsenal lesz a bajnok, míg ötből egy francia szurkoló (20%) a Paris Saint-Germain csapatától várja ugyanezt, mindkét esetben jóval az európai átlagot meghaladó arányban.
A Nissan a futball világán kívül is izgalmas előrelépéseket ér el a technológiai fejlesztésekben, tervezésben és formatervezésben. Mindezt jól szemléltette a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója, a Nissan LEAF, valamint a Nissan GT-R szupersportautó is.
*A Nissan Europe megbízásából a felmérést a Norstat Ltd. végezte el 2016. augusztusában 5024 európai vásárló megkérdezésével az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.
*A Nissan Europe megbízásából a felmérést a Norstat Ltd. végezte el 2016. februárjában több mint 5000 európai vásárló megkérdezésével az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.