Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-09-09
Az online kasszák használatára kötelezettek körének bővítéséről már sokszor esett szó a sajtóban
Amellett, hogy új vállalkozástípusokra terjesztik ki az online kasszák használatának kötelezettségét, azok a cégek is eszközönként mintegy 60-70 ezer forintos plusz kiadással számolhatnak a rendeletmódosítás miatt, akiknek már van szabályosan működő, NAV-hoz bekötött pénztárgépük.
Az online kasszák használatára kötelezettek körének bővítéséről már sokszor esett szó a sajtóban. Kevésbé hangsúlyos, pedig sokkal többeket érintő probléma, hogy a meglévő online pénztárgép engedélyeket is meg kell újítani, a gépeket frissíteni kell, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, kibővül az AEE egység kommunikációja, és az új szabály szerint a kasszáknak „átszemélyesíthetőnek” kell lennie, átírhatónak egyik vállalkozás nevéről a másikra.
Ez az újraengedélyeztetés, kényszerű átalakítás azonban nincs ingyen. A folyamat pénztárgép-forgalmazóktól származó információk alapján kasszánként mintegy 60-70 ezer forintos egyszeri költséget jelent a felhasználóknak. Ezt egy kisebb vegyesbolt vagy más vállalkozás nem könnyen tudja kitermelni. Jelen pillanatban nincs hír arról, hogy a kormányzat átvállalja vagy enyhíti-e majd ezt a terhet. Egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy az alig 1-2 éves eszközök frissítése mindenkinek kötelező, mindenképpen szakmunkát igényel, és valószínűleg még az idén, vagy legkésőbb 2017 legelején sort kell rá keríteni.
Valószínű, hogy az eredetileg tervezett határidők nem lesznek tarthatók sem a kasszák újraengedélyeztetésére, sem az új kötelezettek kasszabeszerzésére. Ez utóbbiak már csak azért sem tudnak ennek eleget tenni, mert kizárólag új engedéllyel rendelkező kasszát vehetnének, ilyen azonban még nem kapható. A rájuk vonatkozó beszerzési határidőt már ki is tolta a kormány január 1-ig.
Az online kasszák használatára kötelezettek körének bővítéséről már sokszor esett szó a sajtóban. Kevésbé hangsúlyos, pedig sokkal többeket érintő probléma, hogy a meglévő online pénztárgép engedélyeket is meg kell újítani, a gépeket frissíteni kell, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, kibővül az AEE egység kommunikációja, és az új szabály szerint a kasszáknak „átszemélyesíthetőnek” kell lennie, átírhatónak egyik vállalkozás nevéről a másikra.
Ez az újraengedélyeztetés, kényszerű átalakítás azonban nincs ingyen. A folyamat pénztárgép-forgalmazóktól származó információk alapján kasszánként mintegy 60-70 ezer forintos egyszeri költséget jelent a felhasználóknak. Ezt egy kisebb vegyesbolt vagy más vállalkozás nem könnyen tudja kitermelni. Jelen pillanatban nincs hír arról, hogy a kormányzat átvállalja vagy enyhíti-e majd ezt a terhet. Egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy az alig 1-2 éves eszközök frissítése mindenkinek kötelező, mindenképpen szakmunkát igényel, és valószínűleg még az idén, vagy legkésőbb 2017 legelején sort kell rá keríteni.
Valószínű, hogy az eredetileg tervezett határidők nem lesznek tarthatók sem a kasszák újraengedélyeztetésére, sem az új kötelezettek kasszabeszerzésére. Ez utóbbiak már csak azért sem tudnak ennek eleget tenni, mert kizárólag új engedéllyel rendelkező kasszát vehetnének, ilyen azonban még nem kapható. A rájuk vonatkozó beszerzési határidőt már ki is tolta a kormány január 1-ig.