Autó
Sulaki - 2016-09-06
A hét országhatáron átívelő, különböző kultúrákkal és klímaviszonyokkal találkozó csapatok a kontinens legkíméletlenebb körülményeivel kell, hogy megbirkózzanak
A Toyota Latin-Amerikában útjára indította az „Öt kontinens meghódítása” projekt harmadik szakaszát. A következő három és fél hónap során a Toyota alkalmazottai - a helyi munkavállalók mellett Japánból is érkeztek dolgozók - szorosan együttműködve igyekeznek leküzdeni a földrészen fellelhető, változatosan kíméletlen menetkörülményeket. A projekt keretében a Toyota alkalmazottai maguk ülnek a volán mögé, hogy megtapasztalják, milyen a latin amerikai utakon és tájakon vezetni, és ezen keresztül jobban megértsék, ügyfeleiknek milyen körülményekkel kell szembenézniük nap mint nap. Mindez összhangban áll a genchi genbutsu, avagy a terepen megtapasztalható helyzet személyes megtapasztalásának elvével. A projekt éppen ezért egyfajta platformként szolgál, amely egyfelől alkalmas a munkavállalók képzésére, másfelől még inkább lehetővé teszi, hogy mind tökéletesebb autókat készítsen a márka.
A projekt első állomása Ausztrália volt, még 2014-ben. A kontinens változatos állapotú útjai - sivatagi ösvényektől a legkíméletlenebb terepútvonalakig - nagyjából 20 ezer kilométeres hosszúságban kanyarognak, lehetőséget nyújtva a programon részt vevő mintegy 80 Toyota alkalmazott (köztük számos fejlesztőmérnök) számára, hogy pontosabban megértsék és összegezzék az autók gyártásához szükséges azon alapvető megfigyeléseket, amelyeket tesztpályákon egyszerűen nem lehet elsajátítani.
2015-ben egy másik, mintegy 140 Toyota alkalmazottból álló csapat vágott neki a körülbelül 18 ezer kilométernyi, változatos terepeket tartogató észak-amerikai szakasznak. A nyári és téli csoportra bontott csapat itt megtapasztalhatta, mire van szükség ahhoz, hogy az autók az egymásnak homlokegyenest ellent mondó, szélsőséges körülmények között (pl. a Halál-völgyének kíméletlen hőségében vagy az alaszkai és kanadai tájak sarkvidéki hidegeiben) egyaránt helyt álljanak.
Idén, az „Öt kontinens meghódítása” projekt harmadik szakaszán a Toyota alkalmazottai három csoportra osztva tesznek meg összesen mintegy 28 ezer kilométert. A hét országhatáron átívelő, különböző kultúrákkal és klímaviszonyokkal találkozó csapatok a kontinens legkíméletlenebb körülményeivel kell, hogy megbirkózzanak, a sáros trópusi szakaszoktól a 4000 méter fölé vezető magashegyi utakon át a különösen erős keresztszéllel terhelt autópálya-szakaszokig. A projektben részt vevő járműveknek dűnéken és kiszáradt folyómedreken kell átkelniük, és többször keresztezik a Dakar rali útvonalát. A Dakar a világ egyik legkíméletlenebb motorsport-eseménye, és az itt fellelhető körülmények megismétlésével a Toyota mérnökei közelebb kerülhetnének végső céljukhoz: a mind tökéletesebb autók építéséhez.
„Azáltal, hogy saját maguk ülnek a volán mögé, a résztvevők személyes kapcsolatba kerülnek a legkülönfélébb utakkal, és tapasztalatot szereznek róluk. Élményeik, érzéseik és véleményük hozzásegít bennünket ahhoz, hogy mind jobb autókat alkothassunk. A latin-amerikai szakaszon a legkülönfélébb kihívások várnak a résztvevőkre és az autókra egyaránt, nem csupán a változatos útviszonyok miatt, hanem mert a tengerszint feletti magasság és a hőmérséklet is erősen változni fog. Elvárásaim szerint azáltal, hogy leküzdik ezeket a nehézségeket, a csapatok tagjai csak még inkább tökéletesítik majd intuícióikat” – hangsúlyozza Akio Toyoda, a Toyota elnöke.
A Toyota úgy tekint a motorsportra, mint az autók által megvalósítható álmok és izgalmak fontos eszközére. Azáltal, hogy idevágó tevékenységeit a Toyota GAZOO Racing égisze alá sorolta be, a Toyota munkatársainak és termékeinek a fejlesztésére, valamint mind nagyobb szurkolói bázis kiépítésére törekszik. A Toyota GAZOO Racing keretében a Toyota alkalmazottai 2007 óta vesznek részt a Németországban évente megrendezett hosszú távú futamon, a Nürburgringi 24 órás versenyen. Itt, ahol az autók elképesztő nyomás alatt teljesítenek, a Toyota különösen hatékonyan tudja képezni munkatársait. A Toyota 2015 áprilisában minden motorsport tevékenységét a Toyota GAZOO Racing alá sorolta be abban a reményben, hogy meghonosíthatja a Toyota alapvető filozófiáját: az emberek motorsporton keresztül történő fejlesztését és képzését. A Toyota GAZOO Racing számára az „Öt kontinens meghódítása” projekt pontosan az alkalmazottak - azaz a motorsport egyik legfontosabb oszlopának - fejlesztéséről szól. A Toyota folytatja a projektet, hogy a világon dolgozó 340 000 Toyota alkalmazottal összhangban megkísérelje elérni a végső célt: hogy mind jobb autók építése révén okozzunk örömet ügyfeleinknek. A tervek szerint a projekt 2020-ban, a Tokiói Olimpia évében ér véget.
Az „Öt kontinens meghódítása” projekt részletei projekt Latin-Amerikában
A projekt első állomása Ausztrália volt, még 2014-ben. A kontinens változatos állapotú útjai - sivatagi ösvényektől a legkíméletlenebb terepútvonalakig - nagyjából 20 ezer kilométeres hosszúságban kanyarognak, lehetőséget nyújtva a programon részt vevő mintegy 80 Toyota alkalmazott (köztük számos fejlesztőmérnök) számára, hogy pontosabban megértsék és összegezzék az autók gyártásához szükséges azon alapvető megfigyeléseket, amelyeket tesztpályákon egyszerűen nem lehet elsajátítani.
2015-ben egy másik, mintegy 140 Toyota alkalmazottból álló csapat vágott neki a körülbelül 18 ezer kilométernyi, változatos terepeket tartogató észak-amerikai szakasznak. A nyári és téli csoportra bontott csapat itt megtapasztalhatta, mire van szükség ahhoz, hogy az autók az egymásnak homlokegyenest ellent mondó, szélsőséges körülmények között (pl. a Halál-völgyének kíméletlen hőségében vagy az alaszkai és kanadai tájak sarkvidéki hidegeiben) egyaránt helyt álljanak.
Idén, az „Öt kontinens meghódítása” projekt harmadik szakaszán a Toyota alkalmazottai három csoportra osztva tesznek meg összesen mintegy 28 ezer kilométert. A hét országhatáron átívelő, különböző kultúrákkal és klímaviszonyokkal találkozó csapatok a kontinens legkíméletlenebb körülményeivel kell, hogy megbirkózzanak, a sáros trópusi szakaszoktól a 4000 méter fölé vezető magashegyi utakon át a különösen erős keresztszéllel terhelt autópálya-szakaszokig. A projektben részt vevő járműveknek dűnéken és kiszáradt folyómedreken kell átkelniük, és többször keresztezik a Dakar rali útvonalát. A Dakar a világ egyik legkíméletlenebb motorsport-eseménye, és az itt fellelhető körülmények megismétlésével a Toyota mérnökei közelebb kerülhetnének végső céljukhoz: a mind tökéletesebb autók építéséhez.
„Azáltal, hogy saját maguk ülnek a volán mögé, a résztvevők személyes kapcsolatba kerülnek a legkülönfélébb utakkal, és tapasztalatot szereznek róluk. Élményeik, érzéseik és véleményük hozzásegít bennünket ahhoz, hogy mind jobb autókat alkothassunk. A latin-amerikai szakaszon a legkülönfélébb kihívások várnak a résztvevőkre és az autókra egyaránt, nem csupán a változatos útviszonyok miatt, hanem mert a tengerszint feletti magasság és a hőmérséklet is erősen változni fog. Elvárásaim szerint azáltal, hogy leküzdik ezeket a nehézségeket, a csapatok tagjai csak még inkább tökéletesítik majd intuícióikat” – hangsúlyozza Akio Toyoda, a Toyota elnöke.
A Toyota úgy tekint a motorsportra, mint az autók által megvalósítható álmok és izgalmak fontos eszközére. Azáltal, hogy idevágó tevékenységeit a Toyota GAZOO Racing égisze alá sorolta be, a Toyota munkatársainak és termékeinek a fejlesztésére, valamint mind nagyobb szurkolói bázis kiépítésére törekszik. A Toyota GAZOO Racing keretében a Toyota alkalmazottai 2007 óta vesznek részt a Németországban évente megrendezett hosszú távú futamon, a Nürburgringi 24 órás versenyen. Itt, ahol az autók elképesztő nyomás alatt teljesítenek, a Toyota különösen hatékonyan tudja képezni munkatársait. A Toyota 2015 áprilisában minden motorsport tevékenységét a Toyota GAZOO Racing alá sorolta be abban a reményben, hogy meghonosíthatja a Toyota alapvető filozófiáját: az emberek motorsporton keresztül történő fejlesztését és képzését. A Toyota GAZOO Racing számára az „Öt kontinens meghódítása” projekt pontosan az alkalmazottak - azaz a motorsport egyik legfontosabb oszlopának - fejlesztéséről szól. A Toyota folytatja a projektet, hogy a világon dolgozó 340 000 Toyota alkalmazottal összhangban megkísérelje elérni a végső célt: hogy mind jobb autók építése révén okozzunk örömet ügyfeleinknek. A tervek szerint a projekt 2020-ban, a Tokiói Olimpia évében ér véget.
Az „Öt kontinens meghódítása” projekt részletei projekt Latin-Amerikában
Időtartam |
Kb. három és fél hónap, rajt augusztus 22-én (hétfőn) |
Útvonal |
Körülbelül 20 000 kilométer a következő országokon át 1. csapat Brazília és Paraguay (augusztus 22-től szeptember derekáig) 2. csapat Chile, Peru és Bolívia (szeptember végétől október végéig) 3. csapat Argentína és Uruguay (november elejétől december elejéig) |
A projektben részt vevő típusok |
Minden csapat kilencféle modell, köztük a helyben gyártott Hilux, SW4 (Fortuner) és Etios típusokat vezeti. |
Alkalmazottak |
Mintegy 110 fő, a Toyota Motor Corporation és a helyi érdekeltségek munkatársai vegyesen. |