Autó
Sulaki - 2016-09-05
Világpremier Hamburgban



A Hamburger Hochbahn AG három további elektromos buszt állít üzembe a vállalat 109-es "innovációs vonalán". A Solaris által gyártott, akkumulátoros hajtású buszok töltése ugyanazokon a Siemens töltőállomásokon történik majd, mint amelyek a 2014 végétől Hamburgban üzemelő, beépülő modulos hibrid Volvo buszok számára is biztosítják az elektromos energiát. Így a Siemens az első olyan szállító a világon, ahol az elektromos buszok töltésére használt infrastruktúra biztosítja a különböző gyártóktól származó járművek együttműködő képességét (átjárhatóságát).
A két töltő terminál mindegyikének 300 kW a kapacitása és mindkét terminál két töltőállomással rendelkezik. Az állomások elegendő energiát biztosítanak a buszok számára ahhoz, hogy egy teljes napon át végállomástól végállomásig közlekedjenek a 109-es vonalon. A töltési művelet csak körülbelül hat percet vesz igénybe. A töltőállomások Hamburg belvárosának központi autóbusz pályaudvarán (ZOB) és Alsterdorf-ban találhatók.
A töltési folyamat megfelel az IEC 61851 és
A Solaris három, akkumulátoros hajtású busza a Siemens fedélzeti töltőrendszerével van felszerelve, amelyet a gyors-töltésű állomásokhoz terveztek. Az, hogy mind a fedélzeti berendezést, mind pedig a töltési infrastruktúrát egy szállítótól szerezték be, nemcsak az átjárhatóságot (együttműködést) teszi lehetővé, hanem a rendszerek optimális összehangolását is biztosítja nemzetközi nyílt szabványok alapján. Mivel a buszokat a Siemens töltőberendezéseivel szerelik fel, a különféle típusú és különböző gyártóktól származó járművek könnyen integrálhatók egyetlen rendszerbe.
A két töltő terminál mindegyikének 300 kW a kapacitása és mindkét terminál két töltőállomással rendelkezik. Az állomások elegendő energiát biztosítanak a buszok számára ahhoz, hogy egy teljes napon át végállomástól végállomásig közlekedjenek a 109-es vonalon. A töltési művelet csak körülbelül hat percet vesz igénybe. A töltőállomások Hamburg belvárosának központi autóbusz pályaudvarán (ZOB) és Alsterdorf-ban találhatók.
A töltési folyamat megfelel az IEC 61851 és
ISO
15118 nemzetközi nyílt szabványok előírásainak, amelyek alapján az elektromos buszok töltőrendszereit kell megvalósítani. A nyílt szabványok lehetővé teszik, hogy különböző gyártók járművei ugyanazt a töltőrendszert használják. Ezzel a megoldással az üzemeltető cégek a töltési infrastruktúrától függetlenül választhatják ki az elektromos buszokat, egyúttal biztosítva van a buszok együttműködő képessége is.
A Solaris három, akkumulátoros hajtású busza a Siemens fedélzeti töltőrendszerével van felszerelve, amelyet a gyors-töltésű állomásokhoz terveztek. Az, hogy mind a fedélzeti berendezést, mind pedig a töltési infrastruktúrát egy szállítótól szerezték be, nemcsak az átjárhatóságot (együttműködést) teszi lehetővé, hanem a rendszerek optimális összehangolását is biztosítja nemzetközi nyílt szabványok alapján. Mivel a buszokat a Siemens töltőberendezéseivel szerelik fel, a különféle típusú és különböző gyártóktól származó járművek könnyen integrálhatók egyetlen rendszerbe.