Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-09-01
Az Extreme Digital fennállásának legnagyobb informatikai projektjét valósította meg a webáruházát kiszolgáló háttérrendszerek teljes megújításával
Az Extreme Digital fennállásának legnagyobb informatikai projektjét valósította meg a webáruházát kiszolgáló háttérrendszerek teljes megújításával . Az üzemeltetési és a fejlesztési munkák szempontjából is nagyszabású feladat megtervezésére és végrehajtására az e-kereskedelmi fejlesztésekre is specializálódott Virgo Systemset kérte fel a cég. Az Extreme Digital online áruházának megújításához nem csupán új megoldásokat kellett alkalmazni, a meglévő rendszerek integrálása, valamint a termékek, vásárlók és tranzakciók adatbázisának migrálására is szükség volt.
„Az Extreme Digital tizenöt éves történetének legnagyobb informatikai átállását hajtotta végre a Virgóval együttműködve: ennek során másfél évtized alatt összegyűlt felhasználói, rendelési adatot, és több százezer termék adatlapját kellett átemelni az új rendszerbe. A fejlesztések célja egy olyan fejlett áruházi rendszer kialakítása volt, amelybe a jövőben könnyen lehet új funkciókat építeni, és hatékonyan lehet skálázni az olyan ideiglenesen megnövekedett terhelésre, amelyek minden évben a Black Friday akciók alatt érik az online áruházat” – nyilatkozta Malindovszky Tamás, az Extreme Digital fejlesztési igazgatója.
Másfél évig készültek a zökkenőmentes átállásra
„Leginkább arra vagyunk büszkék, hogy az Extreme Digital eddigi teljes működése során lefejlesztett funkciókat, szolgáltatásokat egy új alkalmazásba gyúrva sikerült leszállítanunk mindössze másfél év alatt, és az átállást zökkenőmentesen, hosszadalmas leállás nélkül sikerült levezényelnünk”- mondta el Seprenyi Péter, a Virgo e-commerce üzletágának vezetője a projektről.
A régiről az új rendszerre való átállásból az Extreme Digital internetes vásárlói csupán annyit érzékelhettek, hogy egy hétköznap éjjel 3-4 órára leállt az áruház. Másnap reggel a www.edigital.hu már megújult felülettel, de a megszokott tartalommal fogadta a látogatókat. Pedig az átállást megelőző és az azt követő napokban az Extreme Digitalnál és a Virgónál egyaránt hatalmas munka folyt annak érdekében, hogy az átállást semmilyen műszaki probléma ne akadályozhassa meg.
Az új rendszerre történő átállást két teszt előzte meg: az első egy kéthetes zárt béta teszt volt belső tesztelők számára. Ezt egy egy szintén kéthetes publikus béta teszt követte, amelyre már egyes kiválasztott vásárlók is jelentkezhettek, ha felkeresték az Extreme Digital oldalát.
„A megfelelő előkészületeknek köszönhetően az átállást olyan hatékonyan sikerült végrehajtanunk, hogy a keresőkből érkező forgalmunk csupán néhány százalékkal csökkent ideiglenesen, noha egy hasonló mértékű váltás során nem ritka, hogy egy honlap akár az organikus – tehát az internetes keresőkből érkező- forgalmának tizedét is elveszíti” – magyarázta Malindovszky Tamás.
Szakmai háttér
Az Extreme Digitallal közös projekt során a Virgo munkatársai elsősorban fejlesztési és üzemeltetési feladatokat láttak el, elvégezték az ehhez kapcsolódó specifikálást, illetve e-commerce tanácsadást is nyújtottak. A legidőigényesebb feladatot a nagyszámú külső rendszer integrálása és összehangolása jelentette, de komoly kihívást volt az is, hogy a megvalósítás során felmerülő új igényeket is követnie kellett a csapatnak. Ezeket a munka közben felmerülő elemeket a Virgóra jellemző agilis fejlesztés segítségével oldották meg.
Az Extreme Digital webáruháza ma már számos fejlesztői újdonsággal fut, például egy beépített skálázható rendszerrel, amely hatékonyan kezeli a látogatottság változásából adódó teljesítménynövekedést is. Az online áruház vásárlói számára már elérhető a még nagyobb biztonságot kínáló, kétlépcsős bankkártyás fizetés is. A Virgo fejlesztői csapatának újításai között szerepel még egy sokkal fejlettebb adminisztrációs platform is, amely segítségével eltérő szerepkörű felhasználók is hozzá tudnak férni az áruház adminisztrációs rendszeréhez.
A Virgo és az Extreme Digital továbbra is együttműködik más területeken, emellett a szoftverfejlesztő cégnek egyéb e-commerce projektjei is futnak.
„Célunk, hogy erősítsük jelenlétünket és a korábbinál is meghatározóbb szereplőkké váljunk az e-commerce piacon. A teljes
A www.edigital.hu címen elérhető webáruház rendszereinek megújításán másfél éven keresztül egy 16 fős csapat dolgozott a Virgo Systemsnél, valamint számos üzemeltetést végző szakember az Extreme Digitalnál. Összesen mintegy 15 évnyi munkaóra van a fejlesztők háta mögött.
„Az Extreme Digital tizenöt éves történetének legnagyobb informatikai átállását hajtotta végre a Virgóval együttműködve: ennek során másfél évtized alatt összegyűlt felhasználói, rendelési adatot, és több százezer termék adatlapját kellett átemelni az új rendszerbe. A fejlesztések célja egy olyan fejlett áruházi rendszer kialakítása volt, amelybe a jövőben könnyen lehet új funkciókat építeni, és hatékonyan lehet skálázni az olyan ideiglenesen megnövekedett terhelésre, amelyek minden évben a Black Friday akciók alatt érik az online áruházat” – nyilatkozta Malindovszky Tamás, az Extreme Digital fejlesztési igazgatója.
Másfél évig készültek a zökkenőmentes átállásra
„Leginkább arra vagyunk büszkék, hogy az Extreme Digital eddigi teljes működése során lefejlesztett funkciókat, szolgáltatásokat egy új alkalmazásba gyúrva sikerült leszállítanunk mindössze másfél év alatt, és az átállást zökkenőmentesen, hosszadalmas leállás nélkül sikerült levezényelnünk”- mondta el Seprenyi Péter, a Virgo e-commerce üzletágának vezetője a projektről.
A régiről az új rendszerre való átállásból az Extreme Digital internetes vásárlói csupán annyit érzékelhettek, hogy egy hétköznap éjjel 3-4 órára leállt az áruház. Másnap reggel a www.edigital.hu már megújult felülettel, de a megszokott tartalommal fogadta a látogatókat. Pedig az átállást megelőző és az azt követő napokban az Extreme Digitalnál és a Virgónál egyaránt hatalmas munka folyt annak érdekében, hogy az átállást semmilyen műszaki probléma ne akadályozhassa meg.
Az új rendszerre történő átállást két teszt előzte meg: az első egy kéthetes zárt béta teszt volt belső tesztelők számára. Ezt egy egy szintén kéthetes publikus béta teszt követte, amelyre már egyes kiválasztott vásárlók is jelentkezhettek, ha felkeresték az Extreme Digital oldalát.
„A megfelelő előkészületeknek köszönhetően az átállást olyan hatékonyan sikerült végrehajtanunk, hogy a keresőkből érkező forgalmunk csupán néhány százalékkal csökkent ideiglenesen, noha egy hasonló mértékű váltás során nem ritka, hogy egy honlap akár az organikus – tehát az internetes keresőkből érkező- forgalmának tizedét is elveszíti” – magyarázta Malindovszky Tamás.
Szakmai háttér
Az Extreme Digitallal közös projekt során a Virgo munkatársai elsősorban fejlesztési és üzemeltetési feladatokat láttak el, elvégezték az ehhez kapcsolódó specifikálást, illetve e-commerce tanácsadást is nyújtottak. A legidőigényesebb feladatot a nagyszámú külső rendszer integrálása és összehangolása jelentette, de komoly kihívást volt az is, hogy a megvalósítás során felmerülő új igényeket is követnie kellett a csapatnak. Ezeket a munka közben felmerülő elemeket a Virgóra jellemző agilis fejlesztés segítségével oldották meg.
Az Extreme Digital webáruháza ma már számos fejlesztői újdonsággal fut, például egy beépített skálázható rendszerrel, amely hatékonyan kezeli a látogatottság változásából adódó teljesítménynövekedést is. Az online áruház vásárlói számára már elérhető a még nagyobb biztonságot kínáló, kétlépcsős bankkártyás fizetés is. A Virgo fejlesztői csapatának újításai között szerepel még egy sokkal fejlettebb adminisztrációs platform is, amely segítségével eltérő szerepkörű felhasználók is hozzá tudnak férni az áruház adminisztrációs rendszeréhez.
A Virgo és az Extreme Digital továbbra is együttműködik más területeken, emellett a szoftverfejlesztő cégnek egyéb e-commerce projektjei is futnak.
„Célunk, hogy erősítsük jelenlétünket és a korábbinál is meghatározóbb szereplőkké váljunk az e-commerce piacon. A teljes
B2B
és
B2C
palettát le szeretnénk fedni, valamint Magyarországon még nem látott újdonságok bevezetésében is gondolkodunk, elsősorban mobil területen” – tette hozzá Seprenyi Péter.