Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-06-03
A GKI Digital legfrissebb kutatása szerint továbbra is az Extreme Digital a legnagyobb forgalmú online kereskedő Magyarországon. A vállalat gyorsabban nőtt tavaly, mint a teljes iparág.
A GKI Digital legfrissebb kutatása szerint továbbra is az Extreme Digital a legnagyobb forgalmú online kereskedő Magyarországon. A vállalat gyorsabban nőtt tavaly, mint a teljes iparág.
Húsz százalékkal növelte forgalmát tavaly az Extreme Digital, így továbbra is piacvezető a hazai online kereskedelemben, míg ugyanebben az időszakban a teljes online kiskereskedelmi szektor csupán 16 százalékkal bővült. A GKI adataiból1 is az látszik, hogy a vásárlók a jól ismert, sokéves tapasztalattal rendelkező webáruházakat részesítik előnyben, hiszen a tíz legnagyobb kereskedőnél realizálódik az iparág árbevételének 34 százaléka.
Az Extreme Digital vásárlói leginkább az online slágertermékeket, a televíziót, mobiltelefont, és a nagy háztartási gépeket keresik. Tévét átlagosan 90 000 forintért, nagy háztartási gépet, hűtőszekrényt és mosógépet 55 000 forintért, míg mobiltelefont 33 000 forintért vásárolnak.
Televízióból különösen sok fogyott a tavalyi év hasonló időszakához képest: a vállalat idén 70 százalékkal több készüléket adott el. A barkácsgépek is egyre népszerűbbek, az Extreme Digitalnál 50 százalékkal többet vettek 2016-ban, mint 2015 hasonló időszakában. Ugyanekkora növekedést könyvelt el a cég a nagy háztartási gépek terén is.
Változnak a vásárlási szokások is: egyre többen böngésznek az ajánlatok közt okostelefonon vagy táblagépen, és a vevők 13,5 százaléka már nem is vár hazáig a rendeléssel, hanem okosmobiljáról közvetlenül el is intézi azt. Az esetek túlnyomó többségében az ügyfél elégedett a vásárlással, az Extreme Digitalnál csupán a tranzakciók 0,5 százalékánál fordult elő reklamáció.
„Piacvezető szerepünket annak köszönhetjük, hogy gyorsan adaptáljuk az újdonságokat, valamint folyamatosan figyelemmel tartjuk a fogyasztói igények változását, és ennek megfelelően fejlesztjük portfóliónkat. Míg induláskor még főleg fotózási kellékekkel és elektronikai cikkekkel foglalkoztunk, ma már az állateledeltől a pelenkákig minden megtalálható nálunk. Az új termékkategóriák bevezetése idén is folytatódik, hamarosan bútorokkal bővül a kínálatunk. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy az olyan kényelmi szolgáltatások körét, mint például az általunk meghonosított ingyenes házhozszállítás, is tovább bővítsük” – mondta el a kutatás eredményei kapcsán Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.
Húsz százalékkal növelte forgalmát tavaly az Extreme Digital, így továbbra is piacvezető a hazai online kereskedelemben, míg ugyanebben az időszakban a teljes online kiskereskedelmi szektor csupán 16 százalékkal bővült. A GKI adataiból1 is az látszik, hogy a vásárlók a jól ismert, sokéves tapasztalattal rendelkező webáruházakat részesítik előnyben, hiszen a tíz legnagyobb kereskedőnél realizálódik az iparág árbevételének 34 százaléka.
Az Extreme Digital vásárlói leginkább az online slágertermékeket, a televíziót, mobiltelefont, és a nagy háztartási gépeket keresik. Tévét átlagosan 90 000 forintért, nagy háztartási gépet, hűtőszekrényt és mosógépet 55 000 forintért, míg mobiltelefont 33 000 forintért vásárolnak.
Televízióból különösen sok fogyott a tavalyi év hasonló időszakához képest: a vállalat idén 70 százalékkal több készüléket adott el. A barkácsgépek is egyre népszerűbbek, az Extreme Digitalnál 50 százalékkal többet vettek 2016-ban, mint 2015 hasonló időszakában. Ugyanekkora növekedést könyvelt el a cég a nagy háztartási gépek terén is.
Változnak a vásárlási szokások is: egyre többen böngésznek az ajánlatok közt okostelefonon vagy táblagépen, és a vevők 13,5 százaléka már nem is vár hazáig a rendeléssel, hanem okosmobiljáról közvetlenül el is intézi azt. Az esetek túlnyomó többségében az ügyfél elégedett a vásárlással, az Extreme Digitalnál csupán a tranzakciók 0,5 százalékánál fordult elő reklamáció.
„Piacvezető szerepünket annak köszönhetjük, hogy gyorsan adaptáljuk az újdonságokat, valamint folyamatosan figyelemmel tartjuk a fogyasztói igények változását, és ennek megfelelően fejlesztjük portfóliónkat. Míg induláskor még főleg fotózási kellékekkel és elektronikai cikkekkel foglalkoztunk, ma már az állateledeltől a pelenkákig minden megtalálható nálunk. Az új termékkategóriák bevezetése idén is folytatódik, hamarosan bútorokkal bővül a kínálatunk. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy az olyan kényelmi szolgáltatások körét, mint például az általunk meghonosított ingyenes házhozszállítás, is tovább bővítsük” – mondta el a kutatás eredményei kapcsán Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.