Autó
maxray - 2016-01-12
A BMW i Vision Future Interaction névre keresztelt tanulmányautó a jövő utastéri járműtechnológiáját vetíti előre, bemutatva a nagyfelbontású kijelzők és az intuitív technológiák összehangolt innovációját.
Bemutatkozik a BMW i8 Concept Spyder tanulmányautó műszaki alapjaira épített legújabb koncepció, amely egyetlen modellbe sűríti a jövő utasterének járműtechnológiai innovációit. A BMW i Vision Future Interaction névre keresztelt tanulmányautó a jövő utastéri járműtechnológiáját vetíti előre, bemutatva a nagyfelbontású kijelzők és az intuitív technológiák összehangolt innovációját. A tanulmányautóba szerelt nagyfelbontású kijelzők információi az aktuális forgalmi szituációhoz és vezetési módhoz igazodnak; a különféle funkciók gesztusvezérléssel, hangutasítással és érintés-érzékeny kezelőfelületekkel is vezérelhetők. A vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat a BMW Head-Up kijelző közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, miközben a kormányoszlop tövében háromdimenziós műszeregység, a műszerfalon pedig 21 collos panorámakijelző kapott helyet. A BMW i Vision Future Interaction tanulmányban debütáló AirTouch technológia szenzorai felismerik a háromdimenziós kézmozdulatokat, így a panorámakijelző hatalmas interaktív felületként is funkcionál.
Dolgok Internete (IoT)
A BMW Group intelligens Open Mobility Cloud szolgáltatás a BMW i3-hoz hasonló okosautókat az okosotthonokkal és további okos készülékkel, így például okostelefonokkal és okosórákkal kapcsolja össze. Az Open Mobility Cloud számos alkalmazást és funkciót önállóan működtet, miközben önfejlesztő és információ-szolgáltató képességével az egymásból következő, automatikus opciók vezérlésére is képes, anélkül, hogy a felhasználó bármiféle applikációt használna vagy nyomon követné a folyamatot.
A Mobility Mirror egy kijelzőként és hagyományos tükörként is funkcionáló eszköz, mely az Open Mobility Cloud szolgáltatással kapcsolódik a Dolgok Internetéhez. A Mobility Mirror naptárba rendezve jeleníti meg a felhasználó fontos teendőit és napi feladatait, a különféle mobilitási opciókkal, az online hálózatba kapcsolt okosotthon és a BMW i3 aktuális állapotával, illetve az időjárás-előrejelzéssel együtt.
Gesztusvezérlésű Parkolás (Gesture Control Parking): a BMW i3 felismeri a vezető jellegzetes kézmozdulatait és automatikusan beparkol a kijelölt parkolóhelyre, illetve a garázsba, majd jelzésre magától ki is áll onnan.
Távirányítású háromdimenziós nézet (Remote
A virtuális ütközésfigyelő (Bumper Detect) egy rendkívül érzékeny szenzorrendszerre épül, amely a karosszérián keletkező legkisebb sérülést is azonnal érzékeli, majd aktiválja a jármű 360°-os környezetét figyelő háromdimenziós nézetet (Remote 3D View). A kamerakép aktiválásával párhuzamosan a jármű központi rendszere egy okostelefonra küldött üzenettel értesíti a BMW ügyfelét, miközben a kamerák képét azonnal továbbítja az okostelefonra.
BMW Connected
A BMW Connected a felhasználó intelligens, személyre szabott digitális szolgáltatásait egy összekapcsolt, közös hálózatban egyesíti. A BMW Connected bárhol és bármikor elérhető, a felhasználó egyéni online hálózatához csatlakoztatott okos készülékek bármelyikén: otthon, az autóban, sétálás közben és a tömegközlekedési eszközökön egyaránt. A BMW Connected online hálózat elengedhetetlen alkotóeleme a rugalmas Open Mobility Cloud szolgáltatás. A BMW Connected és az Open Mobility Cloud különféle digitális források széles hálózatába integrálódva segíti a felhasználó mindennapjait, személyre szabott és igény szerint meghatározott információ-szolgáltatást kínálva. A szolgáltatás-felhő önfejlesztő képességének köszönhetően a rendszer magától felismeri a felhasználó preferenciái szerint jelentős szolgáltatás-funkciókat és opciókat, amellyel a BMW Connected testre szabott alkalmazását segíti elő. A BMW Connected alkalmazásával a bajor gyártó ügyfele mindig, mindenhol pontos információkat kap az egyéni mobilitás opcióiról. Az intelligens rendszer megjegyzi és automatikusan eltárolja a leggyakrabban látogatott pontokat és úti célokat, így előre jelzi a kiválasztott útvonal valós idejű forgalmi információit és aktuális akadályait.
Világújdonságok a BMW Motorradtól
A lézerfénnyel felszerelt BMW K1600 GTL motorkerékpár-koncepció úttörő fényszóró-technológiája akár 600 méteres megvilágítási tartományt is biztosít. A bukósisakba szerelt Head-Up kijelző a motoros közvetlen látóterébe vetíti az előre kiválasztott opciókat vagy a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat.
A jövő mobilitásának párhuzamos megoldásai
A Light & Charge a legfejlettebb LED-technológiával működő innovatív lámpaoszlop, amely járműtöltő állomásként is funkcionál az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorai számára. A lámpaoszlopba integrált járműtöltő állomást a BMW Group globális szabvány szerint tervezte meg, így az elektromos autók tulajdonosai márkától függetlenül, készpénz-fizetés nélkül használhatják azokat a jövőben. A töltési folyamat egy okostelefonra telepített alkalmazással vagy egy rádiófrekvenciás azonosító kártyával (RFID -
A BMW i8 Mirrorless három hátrafelé tekintő kamerából álló kísérleti visszapillantó-kamerarendszer, amely nagyobb látószöget biztosít és kiküszöböli a jármű melletti holttereket. A három kamera intelligensen összedolgozott, egyetlen közös képét a technológia a középső visszapillantó helyén található visszapillantó-kijelzőn, élő képként mutatja. A technológia alkalmazásával nincs szükség egyéni visszapillantó-állításokra sem, hiszen a három kamera együttese teljes értékű, széles látószögű képet alkot a jármű mögötti forgalomról. A visszapillantó-kamerarendszer folyamatosan figyeli és elemzi a jármű mögötti forgalom képét, és amennyiben veszélyt érzékel, azonnal figyelmezteti a sofőrt, például a középső visszapillantó-kijelzőn felvillanó sárga ikonokkal. Parkolás közben digitális segédvonalak segítik a pontos manőverezést, majd parkolást követően a sofőr és utasai úgy szállhatnak ki az autóból, hogy meggyőződtek róla, semmilyen jármű nem érkezik mögöttük.
A BMW i3 Extended Rearview Mirror kísérleti kameratechnológia a visszapillantó-kamera és a hagyományos visszapillantók együttes használatát teszi lehetővé. A tetőantenna konzoljába szerelt, hátrafelé tekintő tetőkamera élőképét a középső visszapillantó jeleníti meg, jelentős mértékben kiterjesztve a vezető hátrafelé irányuló látómezejét.
Dolgok Internete (IoT)
A BMW Group intelligens Open Mobility Cloud szolgáltatás a BMW i3-hoz hasonló okosautókat az okosotthonokkal és további okos készülékkel, így például okostelefonokkal és okosórákkal kapcsolja össze. Az Open Mobility Cloud számos alkalmazást és funkciót önállóan működtet, miközben önfejlesztő és információ-szolgáltató képességével az egymásból következő, automatikus opciók vezérlésére is képes, anélkül, hogy a felhasználó bármiféle applikációt használna vagy nyomon követné a folyamatot.
A Mobility Mirror egy kijelzőként és hagyományos tükörként is funkcionáló eszköz, mely az Open Mobility Cloud szolgáltatással kapcsolódik a Dolgok Internetéhez. A Mobility Mirror naptárba rendezve jeleníti meg a felhasználó fontos teendőit és napi feladatait, a különféle mobilitási opciókkal, az online hálózatba kapcsolt okosotthon és a BMW i3 aktuális állapotával, illetve az időjárás-előrejelzéssel együtt.
Gesztusvezérlésű Parkolás (Gesture Control Parking): a BMW i3 felismeri a vezető jellegzetes kézmozdulatait és automatikusan beparkol a kijelölt parkolóhelyre, illetve a garázsba, majd jelzésre magától ki is áll onnan.
Távirányítású háromdimenziós nézet (Remote
3D
View): a BMW i3 alapjaira épített prototípus a kamerák képe és a szenzorok segítségével térképezi fel környezetét. Eme kísérleti tanulmány hazavezeti önmagát, beáll a garázsba, lezárja az ajtókat és megkezdi a nagyfeszültségű akkumulátor induktív töltését.
A virtuális ütközésfigyelő (Bumper Detect) egy rendkívül érzékeny szenzorrendszerre épül, amely a karosszérián keletkező legkisebb sérülést is azonnal érzékeli, majd aktiválja a jármű 360°-os környezetét figyelő háromdimenziós nézetet (Remote 3D View). A kamerakép aktiválásával párhuzamosan a jármű központi rendszere egy okostelefonra küldött üzenettel értesíti a BMW ügyfelét, miközben a kamerák képét azonnal továbbítja az okostelefonra.
BMW Connected
A BMW Connected a felhasználó intelligens, személyre szabott digitális szolgáltatásait egy összekapcsolt, közös hálózatban egyesíti. A BMW Connected bárhol és bármikor elérhető, a felhasználó egyéni online hálózatához csatlakoztatott okos készülékek bármelyikén: otthon, az autóban, sétálás közben és a tömegközlekedési eszközökön egyaránt. A BMW Connected online hálózat elengedhetetlen alkotóeleme a rugalmas Open Mobility Cloud szolgáltatás. A BMW Connected és az Open Mobility Cloud különféle digitális források széles hálózatába integrálódva segíti a felhasználó mindennapjait, személyre szabott és igény szerint meghatározott információ-szolgáltatást kínálva. A szolgáltatás-felhő önfejlesztő képességének köszönhetően a rendszer magától felismeri a felhasználó preferenciái szerint jelentős szolgáltatás-funkciókat és opciókat, amellyel a BMW Connected testre szabott alkalmazását segíti elő. A BMW Connected alkalmazásával a bajor gyártó ügyfele mindig, mindenhol pontos információkat kap az egyéni mobilitás opcióiról. Az intelligens rendszer megjegyzi és automatikusan eltárolja a leggyakrabban látogatott pontokat és úti célokat, így előre jelzi a kiválasztott útvonal valós idejű forgalmi információit és aktuális akadályait.
Világújdonságok a BMW Motorradtól
A lézerfénnyel felszerelt BMW K1600 GTL motorkerékpár-koncepció úttörő fényszóró-technológiája akár 600 méteres megvilágítási tartományt is biztosít. A bukósisakba szerelt Head-Up kijelző a motoros közvetlen látóterébe vetíti az előre kiválasztott opciókat vagy a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat.
A jövő mobilitásának párhuzamos megoldásai
A Light & Charge a legfejlettebb LED-technológiával működő innovatív lámpaoszlop, amely járműtöltő állomásként is funkcionál az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorai számára. A lámpaoszlopba integrált járműtöltő állomást a BMW Group globális szabvány szerint tervezte meg, így az elektromos autók tulajdonosai márkától függetlenül, készpénz-fizetés nélkül használhatják azokat a jövőben. A töltési folyamat egy okostelefonra telepített alkalmazással vagy egy rádiófrekvenciás azonosító kártyával (RFID -
Radio Frequency Identification
Card) egyszerűen elindítható.
A BMW i8 Mirrorless három hátrafelé tekintő kamerából álló kísérleti visszapillantó-kamerarendszer, amely nagyobb látószöget biztosít és kiküszöböli a jármű melletti holttereket. A három kamera intelligensen összedolgozott, egyetlen közös képét a technológia a középső visszapillantó helyén található visszapillantó-kijelzőn, élő képként mutatja. A technológia alkalmazásával nincs szükség egyéni visszapillantó-állításokra sem, hiszen a három kamera együttese teljes értékű, széles látószögű képet alkot a jármű mögötti forgalomról. A visszapillantó-kamerarendszer folyamatosan figyeli és elemzi a jármű mögötti forgalom képét, és amennyiben veszélyt érzékel, azonnal figyelmezteti a sofőrt, például a középső visszapillantó-kijelzőn felvillanó sárga ikonokkal. Parkolás közben digitális segédvonalak segítik a pontos manőverezést, majd parkolást követően a sofőr és utasai úgy szállhatnak ki az autóból, hogy meggyőződtek róla, semmilyen jármű nem érkezik mögöttük.
A BMW i3 Extended Rearview Mirror kísérleti kameratechnológia a visszapillantó-kamera és a hagyományos visszapillantók együttes használatát teszi lehetővé. A tetőantenna konzoljába szerelt, hátrafelé tekintő tetőkamera élőképét a középső visszapillantó jeleníti meg, jelentős mértékben kiterjesztve a vezető hátrafelé irányuló látómezejét.